kuulin tuossa että jos ihminen on vaikka 4:n promillen humalassa, eli siis kaatokännissä, niin ihmisen veressä on niin vähän alkoholia että itikka joka imee itsensä täyteen verta, ei tule humalaan.. taitaa olla että varoitellaan alkon vaaroista himppa liikaa... en vertaa sikiötäni itikkaan, mutta kuitenkin!! ja yhdyn edellisiin juttuihin joita luin, voiko tieto lisätä riskiä?!?
alkoholi
10
820
Vastaukset
- realniina
Kun sitä riskirajaa ei voi vetää, niin on paras pitää nollalinja.
Toisilla käy huonompi tuuri, toisilla parempi.
Omassa harkinnassa on, kannattaako riskeerata lapsensa terveyttä oman halunsa tyydyttämiksesi.
Tyhmyyttä, välinpitämättömyyttä, ymmärtämättömyyttä vai alkoholistin puhetta, jos edes viitsii puhua alkoholin puolesta, kun odottaa.- samaa mieltä
Ja todella huono esimerkki tuo itikka juttu :) ei millään pahalla! Madotkaan (tikapuuhermosto) eivät tunne kipua vaikka ne pujottaa koukkuun...so?..ei me siitäkään voida vetää johtopäätöksiä :)
- Äippä06
olen kuullut tuon asian hieman toisin päin eli jos olet humalassa tai veressäsi on alkoholia niin jos itikka puree sekin on silloin humalassa??en tiedä asian paikkansa pitävyyttä mutta niin olen kuullut.
- olla huono
provo.
- ...
mieltä, että huono provo. Ettekö te nyt huomaa, että näitä v**tun alkoholiviestejä tulee koko ajan, kun kaikki alkaa höyryään niistä?! Joku varmaan nauraa himassaan tyytyväisenä, kun ei oo parempaakaan tekemistä. Haloo vauvafanit, jospa ei nyt tarttuis joka juttuun ja alkais paasaan.
- kuullut
ettei itikalla olisi verenkiertoa ollenkaan joten miten se voisi edes tulla humalaan...? Oonkohan nyt miten väärässä?? =D Mutta sikiöön se varmasti vaikuttaa jollakin tavalla.
- näitä juttuja
kuulin muuten ton saman itikka jutun radio novasta, kun oli se "muna vai kana" ohjelma.
Siinähän soitettiin jollekkin tietäjälle joka kertoi tästä itikka ja alkoholi jutusta. - ei ole..
alkoholin suurkuluttaja ja vielä nainen, on 4 promillen humala jo omaa henkeä uhkaava tila. Alkoholitoleranssi kehittyy käytön myötä, eli lehdestä luetut huikeat promillemäärät eivät suinkaan ole satunnaisen käyttäjän "meriittejä". Eli vaikka itikka ei tulisi edes känniin, ei sitä ehkä huomaisi, kun itse olisi kuollut tai siihen johtavasti tajuton....
- ei edes
tee nyt raskaana mieli alkoholia. En tiedä, mutta jotenkin pelkkä hajukin ällöttää. Ajattelin ennen, että varmaan inhottavaa katsoa vierestä jos muut nauttii punaviiniä tms, mutta ei kyllä tunnu missään! Tilkan viiniä oon joskus ruuan kanssa ottanut kun paikalla on ollut ihmisiä jotka ei vielä tiedä mun olevan raskaana, mutta mitään himoja ei oo tosiaan tullut.
- pipi
Toisin kuin itikka, sikiö ei sitä alkoholia naisen verestä syö, vaan se kiertää siellä vauvan elimistössä ihan niin kuin aikuisella ihmisellä. Äiti siis juo myös vauvan puolesta. Seuraukset voivat olla synkät...
Käytä nyt vähän sitä järkeäs jos sulla sellainen on (ellei tää ollut provo, mitä toivon)..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070