Olen jonkun verran matkustellut lähinnä Euroopassa sekä totutuissa turistikohteissa, että niiden ulkopuolella. Kielitaitoisena ja muutenkin näppäränä ;) ihmisenä jossain vaiheessa aina halveksin kaikenlaisia pakettimatkoja ym. Ja aina olenkin matkustanut kohteeseen ihan itse lennot ja hotellit varaamalla. Olen kuitenkin ihan positiivisesti alkanut suhtautumaan näihin ns. "bussireissuihin" turistikohteissa.
Kun aika on rajallinen, on niin helppoa hypätä valmiiseen bussimatkaan, joka kiertää kaikki oleelliset näkemisen arvoiset paikat. Vaikka olen aina etukäteen lukenut kohteista, paikallinen opas voi aina tuoda lisää kokemukseen.
Tietenkään et voi itse päättää, jos haluaisitkin juuri tällä pysähdyksellä viettää kauemmin aikaa tai jättää toisen kokonaan väliin, mutta yhtä kaikki saa kokonaiskuvan. Näin olen matkaillut mm. Krakovasta Auschwitziin, Galwaysta Connemaraan ja Moherille päivän kestävillä reissuilla. Loppuaika onkin sitten ihan itse suunniteltavissa.
Suuremmissa kaupungeissa, kuten Roomassa, Pariisissa, Barcelonassa, Lontoossa nk. "hop in hop of" -bussit ovat ensimmäisenä lomapäivänä todella lunastaneet paikkansa. Edelleen näet kokonaiskuvan kaupunkialueesta, ja halutessasi voit jäädä millä tahansa pysäkillä haluamaksesi aikaa, nousta taas takaisin ja jatkaa matkaa. Kenties päivän lipulla vielä illalla siirtyä illalliselle mieleisellesi alueelle. Minusta maksunsa arvoista toimintaa.
Lisänä vielä toisinaan korni, mutta toisinaan ihan valistava selostus korvakuulokkeista...
Tämä vain kokemuksena; ei kannata dissata näitä bussihommia, oli sitten miten individuaalimatkailija tahansa!
Bussirysät
1
267
Vastaukset
- valmistelu
Olen aina, ennen lähtöä, tehnyt pieniä valmisteluja.
Nyt olemme lähdössä 05.12. Berliiniin ja Mondon Berliinioppaasta neetistä olen hahmotellut alustavaa ohjelmaa, ei mitään aikataulua.
Yksityiskohtaisuuden ehdotonta huippua edustaa näiden kiertoajelubussien numeroiden ja reittien selvittäminen.
8:aan kieleen todennäköisesti mahtuu joku minun ymmärtämäni.
Ps. Vaimo ei halunnut Auschwitziin ja Moherin tuulessa ei pitkään viihdy.
Lontoossa ovat poistaneet suurimman osan niistä "takaa-auki" busseista. Pikkubusatkin ovat käteviä.
Vaimo tietysti on myttynen koska en ryhdy keken kaiken kokonaisuutta tulkkaamaan.
Hotelin valitsemme aina keskustasta. Hyvät liikenneyhteydet joka suuntaan ja jalankin tavoittaa enemmän.
Tosin suurissa kaupungeissa on suuret etäisyydet mutta aina toimiva paikallisliikenne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069