Rajatilapersoonallisuushäiriö

.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

Onko teistä kellään "diagnosoitu" 'hiljaista' rajatilapersoonallisuushäiriötä? Tai miksi sitä kutsutaankaan nykyään.. 'sisäistä'.. ? Ne jotka tietää mistä puhun, tietää mistä puhun.

Kiitti.

11

2702

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Blessed Be

      Nojaa...
      Mun mielestä kaikissa kaksosissa on jotain omituista..
      Vaikka itekki olen kaksonen, sanon näin, koska tiedän olevani varmasti erikoinen..
      sillä. 1. en katso melkeen mitään tv ohjelmia, [esim. Pako, Fredit, O.C, Jackass, Kauniit ja rohkeat, Salkkarit..] eli olen aivan pihalla, katsonkin vain muutamat simpsonit, ja Aavekuiskaaja.
      2. Tykkään koulusta. 3. Liikun melkein liikaa, eli ei ole vapaa aikaa..
      No monta syytä on.
      Kaikki kaksoset siis ovat aika outoja..
      tunnen ainakin yhden kaksosen, jolla on oppimis häiriö, ja adhd.

      • samanlainen täällä

        Ihan musta kerroit. Kouluakin käyn koko elämäni ajan. Kun yksi koulutus/ammatti on valmis, niin jo tahdon toista ja uutta, Olen korkeakouluekonomi ja - rakennusinsinööri, tekstiilidesigner ja taidekorkeakoulun käynyt taidemaaalari. Minulla on myös sisutuarkitektin koulutus tanskasta ja olenkäynyt puutarhurikursseja. Olenkoko ajan a jour uusimman tietokonetekniikan kanssa.
        Kuitenkin olen isoimman osan elämästäni ollut kotiäitinä ja ansiotöissä vasta lasten kotoa muutettua.
        Toiveeni on nyt oppia laulamaan ammattimaisella tavalla ja etsin par'rast'aikaa laulunopettajaa. Soitan muuten pianoa, viulua ja - suutani!

        Kun poikani valmistui lääkäriksi, alkoi minua kaduttaa, etten lukenut lääketiedettä aikoinani - nyt olen liian vanha siihen. Se on tosin niin kiinnostavaa, että luen häneltä perimiäni oppikirjoja. Puhun muuten kotimaisten kielteni, suomen ja ruotsin lisäksi myös sujuvaa englannin ja saksankieltä sekä pärjään ranskalla,spanskalla ja italiallakin aika hyvin. Luen venäjää iltakurssilla ja osaan latinaksi kaikkien koulussa kerättyjen kasvieni nimet sekä ...


        hehe.
        Ollaan kummallisia, tosiaankin - koko konkka ronkka!

        Mitä sinä olet opiskellut?


      • Blessed Be
        samanlainen täällä kirjoitti:

        Ihan musta kerroit. Kouluakin käyn koko elämäni ajan. Kun yksi koulutus/ammatti on valmis, niin jo tahdon toista ja uutta, Olen korkeakouluekonomi ja - rakennusinsinööri, tekstiilidesigner ja taidekorkeakoulun käynyt taidemaaalari. Minulla on myös sisutuarkitektin koulutus tanskasta ja olenkäynyt puutarhurikursseja. Olenkoko ajan a jour uusimman tietokonetekniikan kanssa.
        Kuitenkin olen isoimman osan elämästäni ollut kotiäitinä ja ansiotöissä vasta lasten kotoa muutettua.
        Toiveeni on nyt oppia laulamaan ammattimaisella tavalla ja etsin par'rast'aikaa laulunopettajaa. Soitan muuten pianoa, viulua ja - suutani!

        Kun poikani valmistui lääkäriksi, alkoi minua kaduttaa, etten lukenut lääketiedettä aikoinani - nyt olen liian vanha siihen. Se on tosin niin kiinnostavaa, että luen häneltä perimiäni oppikirjoja. Puhun muuten kotimaisten kielteni, suomen ja ruotsin lisäksi myös sujuvaa englannin ja saksankieltä sekä pärjään ranskalla,spanskalla ja italiallakin aika hyvin. Luen venäjää iltakurssilla ja osaan latinaksi kaikkien koulussa kerättyjen kasvieni nimet sekä ...


        hehe.
        Ollaan kummallisia, tosiaankin - koko konkka ronkka!

        Mitä sinä olet opiskellut?

        Noh.. olen vielä koulussa, eli en ole opiskellut
        vielä mitään. Mutta haluaisin opettajaksi, sen maisteritutkinnon aion hankkia, että sillälailla. On tämä opettajan ammattki kiinnostanut, kun olen melkeen.. no.. pinko.
        J haluaisin olla yhtä ihana kun jotkut opettajistani ovat olleet.

        Jaa, venäjää.. Itse olen kiinan pikakurssilla xD
        Ja soitan pianoa, ja tietty myös suutani.

        Mutta juu, kaksoset on outoja!
        Mutta olen kyllä ihan tyytyväinen


      • jk19
        Blessed Be kirjoitti:

        Noh.. olen vielä koulussa, eli en ole opiskellut
        vielä mitään. Mutta haluaisin opettajaksi, sen maisteritutkinnon aion hankkia, että sillälailla. On tämä opettajan ammattki kiinnostanut, kun olen melkeen.. no.. pinko.
        J haluaisin olla yhtä ihana kun jotkut opettajistani ovat olleet.

        Jaa, venäjää.. Itse olen kiinan pikakurssilla xD
        Ja soitan pianoa, ja tietty myös suutani.

        Mutta juu, kaksoset on outoja!
        Mutta olen kyllä ihan tyytyväinen

        hmm. itse en kyl ole kouluja käyny peruskoulun lisäks. peruskoulusta pääsin niin isän firmaan töihin ja tällä tiellä vieläki. ei koulut ole ikinä mua houkuttaneet. ilmeisesti meitä kaksosia on kahdenlaisia :)


    • he ovat.................

      Ovat vain kaksosia. Saattavat lähettää vääriä signaaleja, muuttuvat mukavikosta vyön alle lyöjäksi eivätkä kuitenkaan tarkoita mitään pahaa.
      Siinä se kaksosen ihmisenä olon vaikeus.

      • ei saa sekoittaa kaksosten...

        ...monipuolisuutta erikoiseen ja harvinaiseen rajatilapersoonallisuushäiriöön. Kaksonen on YKSI vaikka monipuolinen! Rajatilapersoonallisuushäiriötä sairatavat eivät paljoa tiedä toisista henkilöllisyyksistään. Me kaksoset olemme hyvämuistisia ja tiedämme omaavamme monipuolisia tietoja ja taitoja - emme unohda tekojamme ja sanojamme emmekä henkilöööisyyttämme!


      • .,.,.,.,,..,,.,,.,,
        ei saa sekoittaa kaksosten... kirjoitti:

        ...monipuolisuutta erikoiseen ja harvinaiseen rajatilapersoonallisuushäiriöön. Kaksonen on YKSI vaikka monipuolinen! Rajatilapersoonallisuushäiriötä sairatavat eivät paljoa tiedä toisista henkilöllisyyksistään. Me kaksoset olemme hyvämuistisia ja tiedämme omaavamme monipuolisia tietoja ja taitoja - emme unohda tekojamme ja sanojamme emmekä henkilöööisyyttämme!

        "Rajatilapersoonallisuushäiriötä sairatavat eivät paljoa tiedä toisista henkilöllisyyksistään" - sekoitat nyt dissosiatiiviseen identiteettihäiriöön.

        Tarkoitan rajatilapersoonallisuushäiriötä eli tätä:

        http://www.omaiset-tampere.com/opassarja/epavakaa_persoonallisuus.pdf


      • " ei saa sekoittaa...
        .,.,.,.,,..,,.,,.,, kirjoitti:

        "Rajatilapersoonallisuushäiriötä sairatavat eivät paljoa tiedä toisista henkilöllisyyksistään" - sekoitat nyt dissosiatiiviseen identiteettihäiriöön.

        Tarkoitan rajatilapersoonallisuushäiriötä eli tätä:

        http://www.omaiset-tampere.com/opassarja/epavakaa_persoonallisuus.pdf

        Olet tietysti aivan oikeassa. Tein pahan väärinkäsityksen!

        "Ydinsanoma" on, että rajatilapersoonallisuus eikä myöskään dissosiatiiviseen identiteettihäiriö ole kaksoispiirteitä vaan sairauksia. Siihen, kuten muuhunkin, sairastuu tosiaankin kaiken merkkiset.


      • .,.,.,.,.,.,
        " ei saa sekoittaa... kirjoitti:

        Olet tietysti aivan oikeassa. Tein pahan väärinkäsityksen!

        "Ydinsanoma" on, että rajatilapersoonallisuus eikä myöskään dissosiatiiviseen identiteettihäiriö ole kaksoispiirteitä vaan sairauksia. Siihen, kuten muuhunkin, sairastuu tosiaankin kaiken merkkiset.

        Koska kaksosen horoskooppiluonne täyttää jo ison osan ko. tautiluokituksen vaatimuksista, olisikin mielenkiintoista tietää, mikä on "sairautta" ja mikä "tervettä".


      • sanoi kerran
        .,.,.,.,.,., kirjoitti:

        Koska kaksosen horoskooppiluonne täyttää jo ison osan ko. tautiluokituksen vaatimuksista, olisikin mielenkiintoista tietää, mikä on "sairautta" ja mikä "tervettä".

        ...että ihminen, joka oma- aloitteisesti esittää sellaisen kysymyksen itse itsellensä, on terve. Sairaat eivät tiedä olevansa sairaita, ennekuin ovat saaneet diagnoosin.

        Sociaalilautakunnan mukaan, ihminen, joka psyykkisen tilanteensa vuoksi ei pysty suorittamaan ansiotöitä, on sairas - ja siis voi saada sairauseläkettä tai -avustusta.

        Itse olen huomannut, että TODELLA psyykisesti sairaat usein sanovat toisia läheisyydessään sairaiksi. Olin nuorempana töissä psyykisellä osastolla (helpompia tapuksia) ja siellä potilaat, riitaantuessaan toistensa kanssa, haukkuivat toisiaan "hulluiksi".

        On hyvä kun osaa purkaa ulos tunteitaan, mutta jos tämä ulospurkaminen menee niin pitkälle, että alkaa heitellä huonekaluja tai porsliinia niin olisi hyvä etsiä "apua". Itsehillintää voi kehittää. Jos ei itse ja yksin, niin olisi hyvä hakea apua. Sellaista apua haettaessa voi saada mainitsemasi diagnoosin, - mutta myös opastusta siitä, mikä oikeastaan on vikana ko. ihmisen elämässä. Melkein kaikkeen on apua saatavissa. Mainitsemasi luonteenhäiröt, vaikkapa eivät perustisikaan siihen diagnoosiin, ovat todella rasittavia sekä ympäristölle että henkilölle itselleen. Miksi kärsiä, jos apua om saatavissa.

        En luule, että me kaksoset olemme alttinpia tälle sairaudelle kuin muutkaan. Sitä sanotaan niin paljon. Kuinka useat skorpionit ovat surmanneet jonkun? Sanotaan, että skorpionilla on veriset kädet, jos eivät ole kirurgeja niin ovat murhaajia.

        Äitini puolestaan oli vaaka, ja esiintyi kuvaamallasi tavalla - päivittäin. hänellä oli montaa eri vaikeutta elämässään. Se oli rasittavaa. Meitä on kaksi kaksoslasta siinä perheessä, emmekä ole perineet emmekä edes oppineet hänen luonteenhäiriöitään ja -omaisuuksiaan.

        Jos ihminen käyttäytyy kuvaamallasi tavalla, niin hänellä on vaikeuksia. Apua on olemassa!


    • Kaksoisnainen

      Yksi erikoisimmista myyteistä on kaksonen. Välillä ajattelen itsekkin, että olenkohan ihan terve. No, mielestäni tämä valtavan suuri ja nopea mielikuvitus tekee meistä kaksosista omalaatuisia persoonia. Minkäs teet kun olet saanut niin upean lahjan kuin mielikuvituksen. Minä näen kaikki kuin nauhana silmissä, ajatus laukkaa jo kaukana ennenkuin tarina edes päättyy, siihen lisätään aimo annos tunteiden ja viisauden jopa ennakkoon aavistavan taipumuksia on soppa valmis. Joskus tuntuu, että voi tätä luonnetta mutta sen minkä on saanut se täytyy hyväksyä. Eräs sanoi minulle kerran ettei minun luonteestani saa selvää. Välillä olen niin ihana,kiltti ja upea välillä liian viisas, kyyninen ja jopa pirullinen...ei tiennyt. Sydämmeltään kaksonen on äärimmäisen empaattinen ja ihmisiä rakastava mutta eri tilanteet/ihmiset voivat muuttaa tunnetta tai sen olomuotoa. Oppivainen ja tiedonhaluinen kaksonen on.
      Jos ohjelmista puhutaan rakastan dokumentteja, historiaa ja tietysti simpsoneita:)
      Kaksonen puhuu silloin kun haluaa ja vastaa silloin kun itse haluaa. Jos ei halua ei muka kuule. Hmm. kieltämättä aika outo/jännä pakkaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      337
      3357
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2063
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1652
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1487
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1356
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      83
      1101
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1091
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      85
      1064
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      149
      925
    Aihe