kun kerron avoimesti eroni jälkeen kaikille eetä avioeron syy oli:väkivalta miehen puolelta.
Haluan puhua avoimesti,vai loukkaanko ex-miestäni ja lasteni isää.
Pitäisikö olla hiljaa?
teenkö oikein?
78
3490
Vastaukset
- ja hae apua
Voihan se olla, että loukkaa miestä, mutta siitä ei tarvitse eikä kannata välittää. Väkivallasta kannattaa puhua mahdollisimman avoimesti, niin asiat ehkä pikkuhiljaa muuttuvat naisten kannalta parempaan suuntaan.
- fiksua...
kun on kerran saanut sitä mitä on tilannut...
- itse..
tykätä naisesta,nyrkkeilysäkkinä!!!
- eli väkivallan syyllistynyt
Suomen lain alla rikollinen saa kyllä usein sen mitä on tilannut eli tuomion.
- Ihmiset tiedostavat
Riitely on kahden kauppa. Et ole syytön itsekään. Turha puolustelu "vesittyy" ja kääntyy vastaan. Nuole itse haavasi.
- kaksi eri asiaa
Mikään riitelyssä - kaikkiin parisuhteisiin kuuluvassa erimielisyydessä - ei oikeuta ketään väkivaltaan.
Väkivalta on väärin eikä syyllistä saa etsiä siitä joka sen kohteeksi joutuu. Väkivallan tekijällä itsellään on ongelmia.
Olen sitä mieltä että puhuminen on parempi kuin vaikeneminen. Ei kannata liioitella, mutta ei myöskään salailla. Vain avoimuudella sen saa
ehkä joskus karsittua pois elämästään.
Syyllisyyden tunteet kuuluu kuvioon. Vaikkei nämä tällaiset itse alistetut ihmiset tai väkivaltaisesti käyttätytyneet tulisikaan huutelemaan sitä päin naamaa, niin teon kohteeksi joutuneet syyttävät aina itseään.
Tämä kulttuurin sairaus pitää karsia pois siinä missä itse väkivalta asioiden selvittelykeinonakin.
Jaksamista. Teit oikein kun lähdit, kaikki ei kykene edes siihen. - Fyysiseen väkivaltaan...
kaksi eri asiaa kirjoitti:
Mikään riitelyssä - kaikkiin parisuhteisiin kuuluvassa erimielisyydessä - ei oikeuta ketään väkivaltaan.
Väkivalta on väärin eikä syyllistä saa etsiä siitä joka sen kohteeksi joutuu. Väkivallan tekijällä itsellään on ongelmia.
Olen sitä mieltä että puhuminen on parempi kuin vaikeneminen. Ei kannata liioitella, mutta ei myöskään salailla. Vain avoimuudella sen saa
ehkä joskus karsittua pois elämästään.
Syyllisyyden tunteet kuuluu kuvioon. Vaikkei nämä tällaiset itse alistetut ihmiset tai väkivaltaisesti käyttätytyneet tulisikaan huutelemaan sitä päin naamaa, niin teon kohteeksi joutuneet syyttävät aina itseään.
Tämä kulttuurin sairaus pitää karsia pois siinä missä itse väkivalta asioiden selvittelykeinonakin.
Jaksamista. Teit oikein kun lähdit, kaikki ei kykene edes siihen.Naisena vaikea hyväksyä ????? Mutta näin se on !
- Nuori nainen
Fyysiseen väkivaltaan... kirjoitti:
Naisena vaikea hyväksyä ????? Mutta näin se on !
Tarkoitatko, että fyysistä väkivaltaa edeltää aina henkinen väkivalta tekijän puolelta, vai että henkistä "väkivaltaa" käyttävä nainen tulee aina saamaan fyysistä väkivaltaa miehen taholta? Että ite aiheuttaa, ja silleen, mitäs nalkuttaa?
Jos tarkoitit jälkimmäistä, uskot valheeseen. Lue tekstit linkistä, sivulta 13 otsikkojen "2. Väkivalta on riitelyä ja valtataistelua parisuhteessa" sekä sivulta 14 "3. Nainen aiheuttaa omalla käyttäytymisellään väkivallan puhkeamisen" alta, saat faktatietoa parisuhdeväkivallasta. Loppukaan tekstistä ei turha ole.
http://www.naistenlinja.com/paanavausSUOMI.pdf
Ps. Väkivallan tekijä voi aina valita toisin - Käytännön kokemukseni
Nuori nainen kirjoitti:
Tarkoitatko, että fyysistä väkivaltaa edeltää aina henkinen väkivalta tekijän puolelta, vai että henkistä "väkivaltaa" käyttävä nainen tulee aina saamaan fyysistä väkivaltaa miehen taholta? Että ite aiheuttaa, ja silleen, mitäs nalkuttaa?
Jos tarkoitit jälkimmäistä, uskot valheeseen. Lue tekstit linkistä, sivulta 13 otsikkojen "2. Väkivalta on riitelyä ja valtataistelua parisuhteessa" sekä sivulta 14 "3. Nainen aiheuttaa omalla käyttäytymisellään väkivallan puhkeamisen" alta, saat faktatietoa parisuhdeväkivallasta. Loppukaan tekstistä ei turha ole.
Ps. Väkivallan tekijä voi aina valita toisinantaa enemmän. Minä tiedän, sinä luet.
- alempaa
Nuori nainen kirjoitti:
Ps. Väkivallan tekijä voi aina valita toisinHenkinen vs. Fyysinen kirjoitus, se on myös kokeneelta ihmiseltä. Joten SINÄ mutu ämmänä poistu!
- kaksi eri asiaa
Tiedän kokemuksesta (vaikka nainen olenkin) että henkinen väkivalta on erittäin haavoittavaa- joskus jopa lievää fyysistä väkivaltaa enemmän. Henkinen väkivalta lamauttaa ja satuttaa pitkäksi aikaa. Usko minua sen taidon taitaa moni mieskin
- ei todellakaan vain "nalkuttavat akat".
Siitä huolimatta uskon että kipeisiin sanoihin tai sanattomuuteen (eräs henkisen väkivallan muoto) voi vastata muutenkin kuin lyömällä.
Se ei ole rakentava keino. Se ei ole toimiva keino. Eikä helvetissä edes ainoa keino, vaikka moni mies ja nainen tuntuu niin kuvittelevan.
Vaikka itse tilanteessa lyöminen tuntuisi olevan ainoa tapa lopettaa henkinen väkivalta - ja voin sanoa ettei perheväkivallassa useinkaan ole kyse siitä vaikka näin väkivaltaisten puolelta väitetään - on perusajatus että parisuhde on sota joka pitää voittaa hintaan mihin hyvänsä pielessä.
Jos ei kaksi aikuista ihmistä kykene keskenään järkevästi molemmin puolin selviytymään keskenään ilman riehumista niin silloin voi erota. Kävellä pois ja opetella kunnon kommunikointitaitoja ennen seuraavaa yritystä ihmisen kanssa. Molemmat. - Nuori nainen
Tiedän kokemuksesta (vaikka nainen olenkin) että henkinen väkivalta on erittäin haavoittavaa- joskus jopa lievää fyysistä väkivaltaa enemmän. Henkinen väkivalta lamauttaa ja satuttaa pitkäksi aikaa. Usko minua sen taidon taitaa moni mieskin
- ei todellakaan vain "nalkuttavat akat".
Siitä huolimatta uskon että kipeisiin sanoihin tai sanattomuuteen (eräs henkisen väkivallan muoto) voi vastata muutenkin kuin lyömällä.
Se ei ole rakentava keino. Se ei ole toimiva keino. Eikä helvetissä edes ainoa keino, vaikka moni mies ja nainen tuntuu niin kuvittelevan.
Vaikka itse tilanteessa lyöminen tuntuisi olevan ainoa tapa lopettaa henkinen väkivalta - ja voin sanoa ettei perheväkivallassa useinkaan ole kyse siitä vaikka näin väkivaltaisten puolelta väitetään - on perusajatus että parisuhde on sota joka pitää voittaa hintaan mihin hyvänsä pielessä.
Jos ei kaksi aikuista ihmistä kykene keskenään järkevästi molemmin puolin selviytymään keskenään ilman riehumista niin silloin voi erota. Kävellä pois ja opetella kunnon kommunikointitaitoja ennen seuraavaa yritystä ihmisen kanssa. Molemmat.En ymmärrä miksi viestini sai näin paljon negatiivista palautetta, siksikö, että laitoin henkisen väkivallan lainausmerkkeihin?
Olen itsekin ollut henkisen väkivallan kohteena (9 vuotta yhtäsoittoa) ja olen erittäin tietoinen sen tuhoavista vaikutuksista. En viestissä vähätellyt henkisen väkivallan merkitystä ja aiheuttamaa tuhoa, en todellakaan. Ja miesten aiheuttamasta h. väkivallasta nimenomaan tiedän, sillä sen kohteena itse olin. - Nuori nainen
Käytännön kokemukseni kirjoitti:
antaa enemmän. Minä tiedän, sinä luet.
Jos henkinen väkivalta aiheuttaa ja tulee aina aiheuttamaan käyttäjälleen fyysistä väkivaltaa, eli tässä tapauksessa ilmeisesti henkistä väkivaltaa käyttävä nainen tulee aina ottamaan turpaansa mieheltä, miksi tuttavapiirissäni on niin useita miehiä, jotka ovat elämässään kokeneet henkistä väkivaltaa, mutteivät ikinä ole nyrkkeihinsä turvautuneet, vaan aina ovat toisen keinon ongelmaan löytäneet?
- Nuori nainen
alempaa kirjoitti:
Henkinen vs. Fyysinen kirjoitus, se on myös kokeneelta ihmiseltä. Joten SINÄ mutu ämmänä poistu!
Ensinnäkin, onko toisen ihmisen nimittely sinulle henkistä väkivaltaa? Minulle on. Toisekseen, annoitko kiukun viedä itsesi mennessään kun viestini luit, vai pysähdyitkö ollenkaan miettimään mitä ehkä yritin sanoa?
- koskaan suutu
Nuori nainen kirjoitti:
Jos henkinen väkivalta aiheuttaa ja tulee aina aiheuttamaan käyttäjälleen fyysistä väkivaltaa, eli tässä tapauksessa ilmeisesti henkistä väkivaltaa käyttävä nainen tulee aina ottamaan turpaansa mieheltä, miksi tuttavapiirissäni on niin useita miehiä, jotka ovat elämässään kokeneet henkistä väkivaltaa, mutteivät ikinä ole nyrkkeihinsä turvautuneet, vaan aina ovat toisen keinon ongelmaan löytäneet?
Tuttavapiirini naisilla ei ole tarvetta edes puhua koko asiasta, saatika inttää.
- Nuori nainen
koskaan suutu kirjoitti:
Tuttavapiirini naisilla ei ole tarvetta edes puhua koko asiasta, saatika inttää.
Kirjoittelet keskustelupalstalla, muttet odota saavasi vastauksia/kysymyksiä?
- Nuori nainen
koskaan suutu kirjoitti:
vielä näin paremmalla ajalla. "Ei Pellehermannikaan koskaan suutu". Tarkoitatko, että P. ei ole väkivaltainen koska ei suutu, ja jos suuttuisi, käyttäisi nyrkkejään? Eli suuttumuksensa näyttävät miehet ovat väkivaltaisia, mutta ne, jotka pitävät kaiken sisällään tai eivät suutu ollenkaan eivät väkivaltaisia ole.
Mitä ihmettä? Kyllä parisuhderiitoja on käyty läpi ihan ilman niitä nyrkkejäkin vaikka sitten miten suuttuneina. Ei lennä tavarat eikä nainen. Ei väkivaltaisuus ole miesten automaattinen käyttäytymismalli suutuspäissä, moni ei siihen "turvaudu".
Intän? Ennemminkin kyseenalaistan ajatuksesi, olet kyllä täysin kykeneväinen puolustamaan mielipiteitäsi. - sitten
Tästä,ohimennessäni,luin muutaman viestin.Kyllä,mielestäni,mies ansaitsee,just sen,että jos on ilennyt hakata,on sen kestettävä myös päivän valo tekemisistään.Väkivalta on RIKOS,jos et sattumalta tiedä!
- ihmisen
itsensä päätettävissä mihinkä se johtaa vai johtaako yhtään mihinkään
- Saada ja ansaita on eriasiat
sitten kirjoitti:
Tästä,ohimennessäni,luin muutaman viestin.Kyllä,mielestäni,mies ansaitsee,just sen,että jos on ilennyt hakata,on sen kestettävä myös päivän valo tekemisistään.Väkivalta on RIKOS,jos et sattumalta tiedä!
Naisen elämä on usein vino.
- Piikittääkö vai ei?
ihmisen kirjoitti:
itsensä päätettävissä mihinkä se johtaa vai johtaako yhtään mihinkään
Ansaitseeko...vai ohittaako olankohautuksella.
- päätettävissä
Piikittääkö vai ei? kirjoitti:
Ansaitseeko...vai ohittaako olankohautuksella.
Sanon, että ihmisen itsensä päätettävissä on, vastaako henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla. Miten sotket ansaitsemisen siihen?
- Kunhan "herättelen...
Nuori nainen kirjoitti:
vielä näin paremmalla ajalla. "Ei Pellehermannikaan koskaan suutu". Tarkoitatko, että P. ei ole väkivaltainen koska ei suutu, ja jos suuttuisi, käyttäisi nyrkkejään? Eli suuttumuksensa näyttävät miehet ovat väkivaltaisia, mutta ne, jotka pitävät kaiken sisällään tai eivät suutu ollenkaan eivät väkivaltaisia ole.
Mitä ihmettä? Kyllä parisuhderiitoja on käyty läpi ihan ilman niitä nyrkkejäkin vaikka sitten miten suuttuneina. Ei lennä tavarat eikä nainen. Ei väkivaltaisuus ole miesten automaattinen käyttäytymismalli suutuspäissä, moni ei siihen "turvaudu".
Intän? Ennemminkin kyseenalaistan ajatuksesi, olet kyllä täysin kykeneväinen puolustamaan mielipiteitäsi.Kukaan ei puolustele väkivaltaa....ymmärrätkö? Fyysinen- tai henkinen väkivalta, aivan sama, yhtä pahoja!! Nyt on vain niin, että naiset usein "unohtavat" NAISTEN väkivallan!! Miksi? Mies oppii jo poikasena koulunpihalla tappelemaan, fyysisesti, lyönti lähtee "automaattisesti", ei mies ajattele että nyt mä hakkaan ton naisen..ymmärrätkö? Samoin tyttö oppii piikittelyn ja vähättelyn "taidon" tyttöjen kesken. Eikö? Väkivalta etenee lähes aina henkisestä...fyysiseen. tuskin koskaan fyysisestä...henkiseen. Sitten kun mennään tarpeeksi kovaa fyysinen...fysiinen, kertovat että naisen lyömä puukko uppoo ihan yhtä syvään kuin miehenkin lyömä. Miksi "unohdatte" nämä? Parisuhteessa Pellehermannit ovat vätyksiä jotka kulkevat "kassia kantaen", usein keski-ikäisen kiukkuisen naisen PERÄSSÄ!! (katseleppa kaupoissa, asemilla jne..) Ei muuta, paitti Joulua tiätty!
- mutta kuitenkin totta
päätettävissä kirjoitti:
Sanon, että ihmisen itsensä päätettävissä on, vastaako henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla. Miten sotket ansaitsemisen siihen?
sotku ei syntynyt täälläpäässä.
- kuin
mutta kuitenkin totta kirjoitti:
sotku ei syntynyt täälläpäässä.
ihmiset, jotka valitsevat olla käyttämättä fyysistä väkivaltaa henkistä väkivaltaa kohdatessaan.
- olla käyttämättä fyysistä??
kuin kirjoitti:
ihmiset, jotka valitsevat olla käyttämättä fyysistä väkivaltaa henkistä väkivaltaa kohdatessaan.
Automaatti toimii .
- kaksi eri asiaa
Nuori nainen kirjoitti:
En ymmärrä miksi viestini sai näin paljon negatiivista palautetta, siksikö, että laitoin henkisen väkivallan lainausmerkkeihin?
Olen itsekin ollut henkisen väkivallan kohteena (9 vuotta yhtäsoittoa) ja olen erittäin tietoinen sen tuhoavista vaikutuksista. En viestissä vähätellyt henkisen väkivallan merkitystä ja aiheuttamaa tuhoa, en todellakaan. Ja miesten aiheuttamasta h. väkivallasta nimenomaan tiedän, sillä sen kohteena itse olin.En muuten kommentoinut sinun viestiäsi vaan tän toisen, jonka puheista sain vähän sen kuvan, että riitely oikeuttaa hänen mielestään väkivaltaisen käytöksen. ;)
- Nuori nainen
En muuten kommentoinut sinun viestiäsi vaan tän toisen, jonka puheista sain vähän sen kuvan, että riitely oikeuttaa hänen mielestään väkivaltaisen käytöksen. ;)
Niinhän tuo onkin, en huomannut 8)
- Nuori nainen
Kunhan "herättelen... kirjoitti:
Kukaan ei puolustele väkivaltaa....ymmärrätkö? Fyysinen- tai henkinen väkivalta, aivan sama, yhtä pahoja!! Nyt on vain niin, että naiset usein "unohtavat" NAISTEN väkivallan!! Miksi? Mies oppii jo poikasena koulunpihalla tappelemaan, fyysisesti, lyönti lähtee "automaattisesti", ei mies ajattele että nyt mä hakkaan ton naisen..ymmärrätkö? Samoin tyttö oppii piikittelyn ja vähättelyn "taidon" tyttöjen kesken. Eikö? Väkivalta etenee lähes aina henkisestä...fyysiseen. tuskin koskaan fyysisestä...henkiseen. Sitten kun mennään tarpeeksi kovaa fyysinen...fysiinen, kertovat että naisen lyömä puukko uppoo ihan yhtä syvään kuin miehenkin lyömä. Miksi "unohdatte" nämä? Parisuhteessa Pellehermannit ovat vätyksiä jotka kulkevat "kassia kantaen", usein keski-ikäisen kiukkuisen naisen PERÄSSÄ!! (katseleppa kaupoissa, asemilla jne..) Ei muuta, paitti Joulua tiätty!
ettet enää vastaa tai edes viestiäni lue, aion sen kirjoittaa.
Sinä yleistät, siksi sinulle kirjoitan. H. väkivalta voi johtaa f. väkivaltaan niissä tapauksissa, kun h.v:aa kokenut henkilö ei osaa käsitellä h.v:n aiheuttamia negatiivisia tunteitaan ja oikeuttaa itselleen f.v:n käytön. H.v. voi johtaa myös h.v:aan, eroon tai h.v:n käyttäjän muuttumiseen esim. terapiassa tiedostettuaan ongelmansa.
Toisekseen, h.väkivalta ei ole naisten juttu sen enempää, kuin f. on miesten. Miehistä löytyy samalla tavalla h:n käyttäjiä kuin naisista f:n. Esim. naisten esineellistäminen, nimittely, väheksyminen ja uhkailu onnistuu miehiltä varsin hyvin.
Poika ehkä oppii koulun pihalla nyrkkiensä käytön, mutta aikuinen mies ei "automaattisesti" naista lyö. Aikuinen ihminen tiedostaa tekojensa seuraukset ja sen, että voi tehdä toisinkin. F.v:n käyttö on yhtä harkittua ja tietoisesti valittua, kuin h.v:n käyttökin.
H.v:n oppimisesta sen verran, että itse opin sen käytön äidiltäni. Äitini on kova vähättelemään, erityis"taitona" hänellä on syyllistäminen. Itsekin olen molempiin syyllistynyt, mutta niistä myös tietoisesti "kasvanut ulos". En ole pelkästään kasvatukseni ja äidiltä saamamani mallin tulos, vaan ajattelen omilla aivoillani, minusta ei äitiäni tule. Isästä sen verran, että toisinaan hän antaa äitini sanojen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, toisinaan hän vastaa h.v:aan samalla mitalla, ja toisinaan hän laittaa äitini vastaamaan sanoistaan kysymällä tältä suoraan: Miksi sinä teet tämän minulle? Isäni ei koskaan käytä nyrkkejään, mutta ei hän siltikään kulje kauppakassien kanssa vihaisen äitini perässä, vaan haluaa itse ostokset kantaa ja tekee sen äitini vieressä. Ei jäljessä eikä edellä, vaan tasa-arvoisena vieressä. - suurempaa
olla käyttämättä fyysistä?? kirjoitti:
Automaatti toimii .
henkistä kyvykkyyttä ja voimaa. Jäätkö huonommaksi jos et lyö?
- henkistä kestävyyttä
suurempaa kirjoitti:
henkistä kyvykkyyttä ja voimaa. Jäätkö huonommaksi jos et lyö?
näin tasaarvon aikakautena? Mitäs siihen sanot?
Mielestäni intät pelkkää paskaa!!! - minä kypsyydestä
henkistä kestävyyttä kirjoitti:
näin tasaarvon aikakautena? Mitäs siihen sanot?
Mielestäni intät pelkkää paskaa!!!Määritteletkö oman käyttäytymisesi toisen mukaan? Jos toinen ei näe vaivaa, et sinäkään. Sekö on sinulle tasa-arvoa?
- Sama asia....
minä kypsyydestä kirjoitti:
Määritteletkö oman käyttäytymisesi toisen mukaan? Jos toinen ei näe vaivaa, et sinäkään. Sekö on sinulle tasa-arvoa?
Kypsyys!!! On naisellista muuntautumiskykyä,(sanoisinko pakoilua) Liha on kypsä!!! Varjele minua siltä!! Kaikki sanottu, toivon että, katsoisit peiliin, ja näkisit siellä jotain. Heippa!
- sinulle tärkeää
Sama asia.... kirjoitti:
Kypsyys!!! On naisellista muuntautumiskykyä,(sanoisinko pakoilua) Liha on kypsä!!! Varjele minua siltä!! Kaikki sanottu, toivon että, katsoisit peiliin, ja näkisit siellä jotain. Heippa!
Miksi vastaat henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla etkä henkisellä? Miksi sinulle on niin tärkeää vastata väkivaltaan väkivallalla sen sijaan, että kääntäisit selän ja kävelisit pois? Toistan kysymyksen: Tunnetko itsesi jotenkin huonommaksi tai kakkoseksi, luuseriksi jos et lyö?
- sivulline
sinulle tärkeää kirjoitti:
Miksi vastaat henkiseen väkivaltaan fyysisellä väkivallalla etkä henkisellä? Miksi sinulle on niin tärkeää vastata väkivaltaan väkivallalla sen sijaan, että kääntäisit selän ja kävelisit pois? Toistan kysymyksen: Tunnetko itsesi jotenkin huonommaksi tai kakkoseksi, luuseriksi jos et lyö?
pese se
- Mutta : Miksi hän
Nuori nainen kirjoitti:
Sinä yleistät, siksi sinulle kirjoitan. H. väkivalta voi johtaa f. väkivaltaan niissä tapauksissa, kun h.v:aa kokenut henkilö ei osaa käsitellä h.v:n aiheuttamia negatiivisia tunteitaan ja oikeuttaa itselleen f.v:n käytön. H.v. voi johtaa myös h.v:aan, eroon tai h.v:n käyttäjän muuttumiseen esim. terapiassa tiedostettuaan ongelmansa.
Toisekseen, h.väkivalta ei ole naisten juttu sen enempää, kuin f. on miesten. Miehistä löytyy samalla tavalla h:n käyttäjiä kuin naisista f:n. Esim. naisten esineellistäminen, nimittely, väheksyminen ja uhkailu onnistuu miehiltä varsin hyvin.
Poika ehkä oppii koulun pihalla nyrkkiensä käytön, mutta aikuinen mies ei "automaattisesti" naista lyö. Aikuinen ihminen tiedostaa tekojensa seuraukset ja sen, että voi tehdä toisinkin. F.v:n käyttö on yhtä harkittua ja tietoisesti valittua, kuin h.v:n käyttökin.
H.v:n oppimisesta sen verran, että itse opin sen käytön äidiltäni. Äitini on kova vähättelemään, erityis"taitona" hänellä on syyllistäminen. Itsekin olen molempiin syyllistynyt, mutta niistä myös tietoisesti "kasvanut ulos". En ole pelkästään kasvatukseni ja äidiltä saamamani mallin tulos, vaan ajattelen omilla aivoillani, minusta ei äitiäni tule. Isästä sen verran, että toisinaan hän antaa äitini sanojen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, toisinaan hän vastaa h.v:aan samalla mitalla, ja toisinaan hän laittaa äitini vastaamaan sanoistaan kysymällä tältä suoraan: Miksi sinä teet tämän minulle? Isäni ei koskaan käytä nyrkkejään, mutta ei hän siltikään kulje kauppakassien kanssa vihaisen äitini perässä, vaan haluaa itse ostokset kantaa ja tekee sen äitini vieressä. Ei jäljessä eikä edellä, vaan tasa-arvoisena vieressä.kestää äitiäsi? Kun ei olis mikään tarvis! Ehkä sittenkin pellehermanni?
- kuka on
Mutta : Miksi hän kirjoitti:
kestää äitiäsi? Kun ei olis mikään tarvis! Ehkä sittenkin pellehermanni?
pellehermanni?
Saat arvata vielä toisenkin kerran. - Miehet osaavat Fveen
Nuori nainen kirjoitti:
H.v:n oppimisesta sen verran, että itse opin sen käytön äidiltäni. Äitini on kova vähättelemään, erityis"taitona" hänellä on syyllistäminen. Itsekin olen molempiin syyllistynyt, mutta niistä myös tietoisesti "kasvanut ulos". En ole pelkästään kasvatukseni ja äidiltä saamamani mallin tulos, vaan ajattelen omilla aivoillani, minusta ei äitiäni tule. Isästä sen verran, että toisinaan hän antaa äitini sanojen mennä yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos, toisinaan hän vastaa h.v:aan samalla mitalla, ja toisinaan hän laittaa äitini vastaamaan sanoistaan kysymällä tältä suoraan: Miksi sinä teet tämän minulle? Isäni ei koskaan käytä nyrkkejään, mutta ei hän siltikään kulje kauppakassien kanssa vihaisen äitini perässä, vaan haluaa itse ostokset kantaa ja tekee sen äitini vieressä. Ei jäljessä eikä edellä, vaan tasa-arvoisena vieressä.Se on miesten keino, miksi yrität kieltää sen??
Naiset osaavat henkisen vv:n Ja miehet osaavat fv:n, Eikö? Molemmat pitäs kieltää... Eikö? Miksi mielestäsi vain toinen on rikollista? Vammat?? Henkiset vammat ovat usein pahempia kuin fyysiset.. Eikö? Mikä mättää??? Älä ihmettele miksi turpiin tulee... Älä yritä Kieltää miesten OMIA KEINOJA!! Jos kerran tapellaan... EIKÖ! ( Et sinä voi kieltää miesten OMIA KEINOJA, rikollisuudestakaan huolimatta) Naisilla rikosnimike on petos, enkä tarkoita parisuhdetta. Oveluus, vääristely, kääntäminen, Naisten ominaisuus, ja miehille tuttua, ja vielä ihmettelette miksi tulee turpiin!!! Jo vain!! - Nuori nainen
Mutta : Miksi hän kirjoitti:
kestää äitiäsi? Kun ei olis mikään tarvis! Ehkä sittenkin pellehermanni?
Suurin osa ajasta vanhempieni kotona on rauhallista. Henkinen väkivalta nostaa likaisen päänsä ainoastaan toisen ollessa väsynyt tai turhautunut. Isäni syyllistyy h.v:aan lähes yhtä paljon kuin äitini. He "kestävät" toisiaan.
- isäsi kestää
Nuori nainen kirjoitti:
Suurin osa ajasta vanhempieni kotona on rauhallista. Henkinen väkivalta nostaa likaisen päänsä ainoastaan toisen ollessa väsynyt tai turhautunut. Isäni syyllistyy h.v:aan lähes yhtä paljon kuin äitini. He "kestävät" toisiaan.
90% se menee näin, en tietysti tunne tätä tapausta.
- vanhassa kodissasi tapahtuu
Nuori nainen kirjoitti:
siellä voi olla helvetillistä VÄÄNTÖÄ... johon isäsi on "melko" SYYTÖN!
- Nuori nainen
isäsi kestää kirjoitti:
90% se menee näin, en tietysti tunne tätä tapausta.
Isän kestolle menee 60%, äidin 40%.
- Nuori nainen
vanhassa kodissasi tapahtuu kirjoitti:
siellä voi olla helvetillistä VÄÄNTÖÄ... johon isäsi on "melko" SYYTÖN!
paikkakunnalla kuin vanhempani. Käyn lähes päivittäin täällä, tietokoneella ja seurana äidilleni.
- Kenen käsityksellä
Nuori nainen kirjoitti:
paikkakunnalla kuin vanhempani. Käyn lähes päivittäin täällä, tietokoneella ja seurana äidilleni.
kirjoitat ? omallasi vai Äitisi? Pikku aloitteleva feministi? kokeilee siipiään? Isäkö hakkaa Äitiä vai Boyfrendi sinua? kun on tollaiset mielipiteet?
- Nuori nainen
Miehet osaavat Fveen kirjoitti:
Se on miesten keino, miksi yrität kieltää sen??
Naiset osaavat henkisen vv:n Ja miehet osaavat fv:n, Eikö? Molemmat pitäs kieltää... Eikö? Miksi mielestäsi vain toinen on rikollista? Vammat?? Henkiset vammat ovat usein pahempia kuin fyysiset.. Eikö? Mikä mättää??? Älä ihmettele miksi turpiin tulee... Älä yritä Kieltää miesten OMIA KEINOJA!! Jos kerran tapellaan... EIKÖ! ( Et sinä voi kieltää miesten OMIA KEINOJA, rikollisuudestakaan huolimatta) Naisilla rikosnimike on petos, enkä tarkoita parisuhdetta. Oveluus, vääristely, kääntäminen, Naisten ominaisuus, ja miehille tuttua, ja vielä ihmettelette miksi tulee turpiin!!! Jo vain!!En tiedä TARVITSEEKO miesten osata h.v:aa, mutta kyllä osaatte silti. Esim. tuntemattoman humalaisen (miksei selvänkin) miehen huutama "Huora!", kun nainen ei suostu lähtemään hänen kanssaan "jatkoille" on h.v:aa. Jos puhutaan ainoastaan parisuhteessa tapahtuvasta miesten käyttämästä h.v:sta, sanan "anteeksi" puute on sitä. Kun tietää loukanneensa toista esim. riidassa, satuttaneensa sanoilla, muttei mitenkään osoita katuvansa, vaan jatkaa elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tähän syyllistyy osa naisistakin, en tee tästä vain miesten juttua, mutta se on yksi h.v:n "muoto", johon jotkut miehistä syyllistyvät. Lisäksi on mm. nimittelyä ja väheksymistä.
F.v. voi olla miesten keino, en minä SITÄ kiellä, etteikö f.v. olisi miesten keino. Sen tiedän, että kaikki miehet eivät sitä käytä. Ehkä sen käyttö suutuksissa käy heidän mielessään, en tiedä kun en miehen pään sisään pääse, mutta kaikki eivät silti siihen "turvaudu".
Samaa mieltä olen kanssasi siinä, että molemmat pitäisi kieltää, enkä ole sitä mieltä, että vain toinen on rikos. Olen kestänyt jonkin verran molemmilta vanhemmiltani, 9 vuotta yhteen soittoon koulussa (pojilta), kahdelta seurustelukumppaneistani ja joiltakin täysin tuntemattomilta miehiltä h.v:aa, en sen aiheuttamia haavoja ja henkisiä traumoja todellakaan väheksy.
En kertaakaan ole ihmetellyt miksi turpiin on tullut, kun en turpaani ole ottanut.
Siinä olen eri mieltä kanssasi, että jos kerran tapellaan, niin miesten tulisi saada käyttää f.v:aa, koska se on heidän keinonsa (jos nyt ymmärsin sanomasi oikein). F.v. aiheuttaa fyysisten vammojen lisäksi niitä henkisiäkin vammoja, ja toisen ihmisen lyöminen/potkiminen voi johtaa suoraan tämän kuolemaan.
Yleensä riitelyä on jokaisessa parisuhteessa (poikkeuksiakin saattaa löytyä), kun kaksi omat mielipiteensä omaavaa ihmistä "törmäävät". Itse riitely ei minusta ole h.v:aa, joku todistakoon minun olevan väärässä jos olen. Jos riitelee "rumasti", esim. kääntää toisen heikkoudet toista vastaan saadakseen itselleen "etua" riitelyssä, silloin mennään h.v:aan. - Nuori nainen
Kenen käsityksellä kirjoitti:
kirjoitat ? omallasi vai Äitisi? Pikku aloitteleva feministi? kokeilee siipiään? Isäkö hakkaa Äitiä vai Boyfrendi sinua? kun on tollaiset mielipiteet?
Minkälaiset mielipiteet? Mistä mielipiteistä puhut? Siitäkö, kun sanon, että henkinen väkivalta ei fyysistä oikeuta? Vai siitä, kun minun mielestäni on olemassa muitakin miehiä kuin väkivaltaisia ja "pellehermanneja"? Vai liittyykö tämä johonkin mitä sanoin vanhemmistani?
Minua ei ole hakattu kertaakaan elämäni aikana. Luuletko, että ihmisellä täytyy olla omakohtaista kokemusta hakatuksi tulemisesta ennenkuin hän osaa päättää onko se hänen mielestään oikein vai väärin? - Miesten sanomana "Huor...
Nuori nainen kirjoitti:
En tiedä TARVITSEEKO miesten osata h.v:aa, mutta kyllä osaatte silti. Esim. tuntemattoman humalaisen (miksei selvänkin) miehen huutama "Huora!", kun nainen ei suostu lähtemään hänen kanssaan "jatkoille" on h.v:aa. Jos puhutaan ainoastaan parisuhteessa tapahtuvasta miesten käyttämästä h.v:sta, sanan "anteeksi" puute on sitä. Kun tietää loukanneensa toista esim. riidassa, satuttaneensa sanoilla, muttei mitenkään osoita katuvansa, vaan jatkaa elämää kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tähän syyllistyy osa naisistakin, en tee tästä vain miesten juttua, mutta se on yksi h.v:n "muoto", johon jotkut miehistä syyllistyvät. Lisäksi on mm. nimittelyä ja väheksymistä.
F.v. voi olla miesten keino, en minä SITÄ kiellä, etteikö f.v. olisi miesten keino. Sen tiedän, että kaikki miehet eivät sitä käytä. Ehkä sen käyttö suutuksissa käy heidän mielessään, en tiedä kun en miehen pään sisään pääse, mutta kaikki eivät silti siihen "turvaudu".
Samaa mieltä olen kanssasi siinä, että molemmat pitäisi kieltää, enkä ole sitä mieltä, että vain toinen on rikos. Olen kestänyt jonkin verran molemmilta vanhemmiltani, 9 vuotta yhteen soittoon koulussa (pojilta), kahdelta seurustelukumppaneistani ja joiltakin täysin tuntemattomilta miehiltä h.v:aa, en sen aiheuttamia haavoja ja henkisiä traumoja todellakaan väheksy.
En kertaakaan ole ihmetellyt miksi turpiin on tullut, kun en turpaani ole ottanut.
Siinä olen eri mieltä kanssasi, että jos kerran tapellaan, niin miesten tulisi saada käyttää f.v:aa, koska se on heidän keinonsa (jos nyt ymmärsin sanomasi oikein). F.v. aiheuttaa fyysisten vammojen lisäksi niitä henkisiäkin vammoja, ja toisen ihmisen lyöminen/potkiminen voi johtaa suoraan tämän kuolemaan.
Yleensä riitelyä on jokaisessa parisuhteessa (poikkeuksiakin saattaa löytyä), kun kaksi omat mielipiteensä omaavaa ihmistä "törmäävät". Itse riitely ei minusta ole h.v:aa, joku todistakoon minun olevan väärässä jos olen. Jos riitelee "rumasti", esim. kääntää toisen heikkoudet toista vastaan saadakseen itselleen "etua" riitelyssä, silloin mennään h.v:aan.ei tarkoita sitä mitä se "kielessä" tarkoittaa,
mies sukupuolella se on samaa kuin "toive", so. antava nainen! siis ei huono nainen, vaan paremminkin elävä nainen...siis ei huono... jos se ymmärretään. Hah, älä pakota pyytämään anteeksi, anteeksi pyyntö on iso asia!! se pitää ANSAITA, ei riitä että "tönii jonossa" jossa kaikki tönivat. Pääsääntöisesti naiset jotka eivät "Kikkaile" eivät ole vaarassa saada turpiinsa, koska automaatti ei toimi ko. tapauksissa. Miehet on fv syyllistetty niin vahvasti että eivät ole käyttäneet, nyt tilanne on muuttumassa, miehet ovat alkaneet pitämään puolensa, Omilla keinoillaan! Ketään ei tietyati tapeta. mutta Automaatti toimii. silmä silmästä !
Ai turpiin ei ole koskaan tullut?? Mistä sää näitä asioita ammennat? Äitikö kertoo? Voi nuori nainen.. nää on itse koettava, ennenkuin voi syyllistää ketään....Naiset on todella yhtäpahoja jos ei raaempiakin. Ei riitelyssä "analysoida" että sä riitelet väärin!! ei todellakaan vaan sillon mennnään, naiset kaikilla keinoilla, miehet yrittää välttää että fyysiseen ei mentäis.... mut nainen on ilkeä ja tulee päälle!! Tästä syystä fysiikka palaa kuvioihin.. mies OSAA puolustaa itseään OMILLA keinoillaan. Näin se vaan on!! - Nuori nainen
Miesten sanomana "Huor... kirjoitti:
ei tarkoita sitä mitä se "kielessä" tarkoittaa,
mies sukupuolella se on samaa kuin "toive", so. antava nainen! siis ei huono nainen, vaan paremminkin elävä nainen...siis ei huono... jos se ymmärretään. Hah, älä pakota pyytämään anteeksi, anteeksi pyyntö on iso asia!! se pitää ANSAITA, ei riitä että "tönii jonossa" jossa kaikki tönivat. Pääsääntöisesti naiset jotka eivät "Kikkaile" eivät ole vaarassa saada turpiinsa, koska automaatti ei toimi ko. tapauksissa. Miehet on fv syyllistetty niin vahvasti että eivät ole käyttäneet, nyt tilanne on muuttumassa, miehet ovat alkaneet pitämään puolensa, Omilla keinoillaan! Ketään ei tietyati tapeta. mutta Automaatti toimii. silmä silmästä !
Ai turpiin ei ole koskaan tullut?? Mistä sää näitä asioita ammennat? Äitikö kertoo? Voi nuori nainen.. nää on itse koettava, ennenkuin voi syyllistää ketään....Naiset on todella yhtäpahoja jos ei raaempiakin. Ei riitelyssä "analysoida" että sä riitelet väärin!! ei todellakaan vaan sillon mennnään, naiset kaikilla keinoilla, miehet yrittää välttää että fyysiseen ei mentäis.... mut nainen on ilkeä ja tulee päälle!! Tästä syystä fysiikka palaa kuvioihin.. mies OSAA puolustaa itseään OMILLA keinoillaan. Näin se vaan on!!Mihin? Missä olen väittänyt tietäväni nämä kaikki keinot?
Niissä tilanteissa missä minulle on "Huora" huudettu, sen on huutanut vihainen, torjumisen henkilökohtaisena iskuna egoaan vastaan ottanut mies. Kyse ei ole "toiveesta" vaan henkilökohtaisesta loukkauksesta oletettua henkilökohtaista loukkausta (torjumista) vastaan.
Pakota pyytämään anteeksi? En minä pakottamisesta mitään puhunut. En pakota toista pyytämään anteeksi, vaan odotan tämän pyytävän jos on loukannut. Niin minäkin teen, olin sitten loukannut tahallani tai tarkoittamatta.
Anteeksipyyntö pitää ansaita? Sen ymmärrän, että anteeksipyyntö on vaikea asia, siinä nöyrtyy toisen edessä, myöntää ettei ollut oikeutta loukata, oli väärässä loukatessaan ja antaa vallan anteeksiannosta toiselle, mutta että se pitää ansaita, aivan uusi juttu minulle. Miten se tapahtuu? Mitä esim. sinä teet ansaitaksesi anteeksipyynnön siitä, että sinua on loukattu?
Miehet on syyllistetty f.v:n käytöstä? Minkä koet syyllistämiseksi? Jokainen nainen, jonka olen kuullut/lukenut kertovan miehen käyttämästä f.v:sta, on tehnyt sen täysin "itsekkäistä" syistä, esim. saadakseen tukea muilta, päästäkseen yli tapahtumista, saadakseen oman päänsä selväksi tapahtumien kulusta ja varoittaakseen toisia naisia luottamasta "liian hyvään ollakseen totta". En ikinä ole törmännyt naiseen, jonka tarkoituksena olisi ollut pistää mies tuntemaan syyllisyyttä teoistaan, ennemminkin vastuuta kuin syyllisyyttä.
Mistä minä näitä asioita ammennan. Tarkoitatko, että mihin minä väitteeni ja mielipiteeni perustan? Mitä olen tässä keskustelussa väittänyt ja perustelut:
*Fyysistä väkivaltaa ei usein edellä minkäänlainen henkinen väkivalta f.v:n kohteen puolelta, eli nainen ei "nalkuttamalla" aiheuta hakatuksi tulemistaan. Perusteet tähän löydät linkistä jonka sinulle ensimmäiseen viestiin laitoin, ja jota et suostunut lukemaan, sieltä sivulta 14.
*Henkinen väkivalta ei automaattisesti johda fyysiseen väkivaltaan. Perusteet: minä olen joskus käyttänyt h.v:aa, en ole saanut turpaani. Naispuoliset tuttavani (sukulaiset, kaverit) ovat joskus käyttäneet h.v:aa, eivät ole saaneet turpaansa. Miespuoliset tuttavani ovat kohdanneet parisuhteissaan h.v.aa, eivät ole lyöneet. Isäni ei lyö äitiäni.
*On olemassa muunkinlaisia miehiä, kuin väkivaltaisia ja pellehermanneja, eli alistavia ja alistettuja. Perustelut: on olemassa miehiä, jotka ovat naisensa kanssa tasa-arvoisia ja elävät tasa-arvoisessa parisuhteessa, jossa kumpikaan ei pyri hallitsemaan toisen sanomisia ja käyttäytymistä. Tiedän tämän, koska tunnen yksittäisiä ihmisiä ja pareja jotka eivät käytä vv.aa, missään muodossa.
*Henkinen väkivalta ei ole naisten juttu ja fyysinen miesten, naiset käyttävät fyysistä ja miehet henkistä. Perustelut: olen itse kokenut miehiltä h.v.aa, mm. nimittelyä, vähättelyä ja uhkailua, ja naispuoliset tuttavani ovat kokeneet miehiltä h.v:aa. Naisten käyttämästä f.v:sta ei minulla ole henk.koht. kokemuksia, mutta tässä sinulle linkki asiaan:
http://www.aviisi.fi/artikkeli/?num=06/2006&id=0abb0ee
Jos jonkun väittämäni unohdin ja siihen perustelut haluat, ilmoita.
Tarkoitukseni ei todellakaan ole pistää sinua tuntemaan syyllisyyttä omasta näkemyksestäsi. En ole kanssasi samaa mieltä näistä asioista, siksi kirjoitan sinulle, en syyllistääkseni. Jos sinä tunnet syyllisyyttä, oletko pysähtynyt miettimään mistä sitä tunnet?
En minä kesken riitelyä tapahtuvasta analysoimisesta "nyt sinä riitelet väärin" ole puhunut. Itse en riitele "rumasti", en riidoissa henkilökohtaisuuksiin mene. Näin ei ole siksi, että analysoisin riidan aikana itseäni tai toista, vaan siksi, että kunnioitan toista sen verran etten henkilökohtaisuuksiin yksinkertaisesti mene. Miten? En ole tunteideni vietävänä. Järki panee stopin tilanteelle aina, kun riita kuumenee liikaa tai alkaa kulkea sivupolkuja, kun ei enää riidellä aiheesta vaan riidellään riitelemisen takia. Järki on aina johtajana, vaikka tunteet miten myllertäisivät.
Tuosta "sillon mennnään, naiset kaikilla keinoilla, miehet yrittää välttää että fyysiseen ei mentäis.... mut nainen on ilkeä ja tulee päälle!!" Ensinnäkin, kuulostaa siltä, että teet miehestä naisen käytöksen uhrin (nainen tulee päälle kaikilla keinoilla ja mies yrittää välttää). Toisekseen tulee mieleen semmoinen asia, että onko lyömisen tarkoituksena saada nainen lopettamaan oman vv.nsa käyttö? Kolmanneksi, koetko tavallisen riidan näin voimakkaasti, vai oletko tavannut vain tietynlaisia naisia? Minä tiedän, että on olemassa naisia, jotka tulevat kaikella voimalla riidassa agressiivisesti "päälle", olen heidänlaisiaan tavannut, haastavat riitaa pienistäkin asioista, mutta jokainen nainen ei ole tämänlainen, suurin osa EI ole.
Tähän liittyen tuosta "ketään ei tapeta"-jutusta. Miten sinä sen voit ennustaa? Uskon kyllä, ettei TARKOITUKSESI ole tappaa, mutta yksi ainoa isku voi tappaa! Osaatko toimia jos aiheutat naisellesi sisäisen verenvuodon, tunnistatko sen merkit? Jos riitelyssä "mennään", miten hillitset tunteesi ettei lyöminen mene hakkaamiseksi, entä miten hillitset lyöntiesi voiman? Jos f.v:sta tulisi yleisesti hyväksyttävä vastaus h.v:aan, missä on takuu siitä, että lyöminen jää vain vastaukseksi h.v:lle, ettei h.v:aa käyttämätön nainen sitä joudu kohtaamaan, eikä f.v:sta tule ratkaisua jokaiseen parisuhde-ongelmaan tai miesten käyttämää keinoa hallita naisten elämistä ja olemista?
- Nuori nainen
Mässäiletkö kostonhimoisena syyllistämisellä vai vastaatko rehellisesti ja suoraan suoraan kysymykseen.
Yleensä katsotaan, että nämä asiat tulisi pitää itsellään, mitäs tilanteessa on ollut, eikä "levitellä juttuja" ympäri kyliä. Minä olen sitä mieltä, että puhu avoimesti kun asiasta kysytään, älä syyllistä tarpeettomasti, älä hauku isää lasten kuullen/lapsille, ja ennen kaikkea ole rehellinen. Kerro asiat niinkuin ne ovat, kaunistelematta ja koristelematta, lapsillekin jos kysyvät (iästä riippuen mikä on soveliasta). Se on luultavasti erittäin olennaista sinun toipumisesi ja ylipääsemisesi kannalta, ja saat omankin pääsi selväksi tapahtumien kulusta. Loukkaatko exääsi? Teit sitten mitä tahansa, loukkaat jotakuta. Jos jäät hiljaiseksi, loukkaat itseäsi ja luultavasti myös lapsiasi. Asioista on puhuttava, vaikka sitten ammatti-auttajalle jos et muille puhukaan. Exäsi sen on valinnut että lyö sinua, ei sinun ole tarvis peitellä hänen tekojaan jäämällä hiljaiseksi.- kaksi eri asiaa
Vielä voisin lisätä, että väkivallan tekijä tahtoo myös usein selitellä tekojaan itselleen niin kauan kuin uhri ja ympäristö hiljaisella hyväksynnällään siihen antavat tilaisuuden.
Se että tuot avoimesti esille hänen tekonsa- nimenomaan turhia ilkeilemättä saa ehkä hänetkin miettimään kaksi kertaa ennenkuin turvaa seuraavankin kerran väkivaltaan.
Asiasta puhuminen auttaa ehkä häntäkin enemmän kuin tuo "kyllä se on molempien vika jos toinen lyö"- asenne. - tietää
Totta ettei lapsille pidä toista haukkua. Mutta puhuminen heidän kanssaan on hyvä asia. Lapset tietävät väkivallasta usein hyvinkin pieninä ja ahdistuvat siinä missä aikuisetkin.
Teko vahingoittaa myös suhteessa olevaa lasta, vaikkei hän sen kohteeksi ehkä joutuisikaan.
- tilaa uusi ottelu !
Ettekö te ämmät tajua?
- kaksi eri asiaa
Huutaminen on häviämistä. Lyöminen luovuttamista.
Miksi jatkaa kumpaakaan? - Oikea Mies
leikkimään pikkupoju. Ei susta ole aikuisten kanssa keskustelemaan. Avaajan kysymys oli ihan asiallinen, taitaa sulla olla oma kulli ojassa.
- Peeruuta bussi pussiin...
Oikea Mies kirjoitti:
leikkimään pikkupoju. Ei susta ole aikuisten kanssa keskustelemaan. Avaajan kysymys oli ihan asiallinen, taitaa sulla olla oma kulli ojassa.
Hyvää Joulua!!
- yrität alhaisempia keinoja
minulle ainakin kuolemaani asti tulee vain mieleen tuollaisesta,että yrität suojella itseäsi kun olet kokeillut ruohoa aidan toisella puolella ja luulit,että mies sen anteeksi antaa.
tokkopa sinua löi ensinkään kun sitä joka puolelle AVOIMESTI puhut.
mies ei vaan jaksa puolustaa,oo onnellinen.
vielä itket monet itkut puheistasi saatpa nähdä.- soopaa!
Kokemastaan saa ja siitä pitääkin puhua.
Ihan jo senkin takia, että ehkä jonkun muun ei tarvi sitten kokea ihan yhtä rankasti.
Panettelu ja valehtelu on erikseen, mutta rehellisesti voi ja pitää saada kertoa kokemuksiaan. Uhrin ei tarvitse ottaa syitä niskoilleen väkivaltaisen ihmisen ala-arvoisesta käyttäytymisestä. - edellinen
soopaa! kirjoitti:
Kokemastaan saa ja siitä pitääkin puhua.
Ihan jo senkin takia, että ehkä jonkun muun ei tarvi sitten kokea ihan yhtä rankasti.
Panettelu ja valehtelu on erikseen, mutta rehellisesti voi ja pitää saada kertoa kokemuksiaan. Uhrin ei tarvitse ottaa syitä niskoilleen väkivaltaisen ihmisen ala-arvoisesta käyttäytymisestä.jos tässä ei ole panettelu ja valehtelu kyseessä niin missäs sitten.
omat kokemuksetkin lähtee suoraan tv:stä.
manipulointi yritys ei mitään muuta. - sinä sen
edellinen kirjoitti:
jos tässä ei ole panettelu ja valehtelu kyseessä niin missäs sitten.
omat kokemuksetkin lähtee suoraan tv:stä.
manipulointi yritys ei mitään muuta.tiedät?
Tai luulet tietäväsi.
Sellaistako sinun elämäsi on? Tv-sarjojen kautta elämistä. Ja luulet, että niin muillakin. - ei tarvitse uskoa
sinä sen kirjoitti:
tiedät?
Tai luulet tietäväsi.
Sellaistako sinun elämäsi on? Tv-sarjojen kautta elämistä. Ja luulet, että niin muillakin.sokeasti mitä kirjoitetaan omista kokemuksista,
panettelu ja valehtelu on jo liian yleistä,ettei ketään enää viitsi ajatella onko totta vai ei..
mun kokemani perusteella tuo kohta"teenkö oikein kun kerron avoimesti"kysyy täältä tukea...
HÄVETKÖÖN,SITÄ MIELTÄ MINÄ OLEN. - mielestä
ei tarvitse uskoa kirjoitti:
sokeasti mitä kirjoitetaan omista kokemuksista,
panettelu ja valehtelu on jo liian yleistä,ettei ketään enää viitsi ajatella onko totta vai ei..
mun kokemani perusteella tuo kohta"teenkö oikein kun kerron avoimesti"kysyy täältä tukea...
HÄVETKÖÖN,SITÄ MIELTÄ MINÄ OLEN.taas ei tarvitse aina kylmästi ja sokeasti tuomita ihmistä valehtelijaksi ja panettelijaksi, jos hän kertoo kokemuksistaan.
Näitä väkivaltatarinoita on hirvittävän paljon ja ne on valitettavasti todellisuutta.
Useinmiten uhrit vaikenee ja häpeää, vaikka häpeä ei todellakaan ole uhrin, vaan väkivallan tekijän.
Miksi uhrin pitäisi vaieta ja suojella tällaista ihmistä, joka ei ole yhteiskuntakelpoinen. Miksi omaa tuskaansa ei saisi puhua ulos, koska se on ainoa tie eheytymiseen?
Perustele tämä minulle äläkä tuomitse noin jyrkästi ihmistä, jonka elämästä et tiedä mitään.
Tällä palstalla jaetaan hyvin hanakasti tuomiota ja syytöksiä väkivallan uhreiksi joutuneille naisille.
Kukaan ei ole kuitenkaan koskaan perustellut, miksi näin. Miksi uhri syyllistetään ja rikokseen syyllistynyttä ihmistä puolustetaan. Perustele sinä se nyt. Ole niin ystävällinen. - mitä täältä kysyy tukea
mielestä kirjoitti:
taas ei tarvitse aina kylmästi ja sokeasti tuomita ihmistä valehtelijaksi ja panettelijaksi, jos hän kertoo kokemuksistaan.
Näitä väkivaltatarinoita on hirvittävän paljon ja ne on valitettavasti todellisuutta.
Useinmiten uhrit vaikenee ja häpeää, vaikka häpeä ei todellakaan ole uhrin, vaan väkivallan tekijän.
Miksi uhrin pitäisi vaieta ja suojella tällaista ihmistä, joka ei ole yhteiskuntakelpoinen. Miksi omaa tuskaansa ei saisi puhua ulos, koska se on ainoa tie eheytymiseen?
Perustele tämä minulle äläkä tuomitse noin jyrkästi ihmistä, jonka elämästä et tiedä mitään.
Tällä palstalla jaetaan hyvin hanakasti tuomiota ja syytöksiä väkivallan uhreiksi joutuneille naisille.
Kukaan ei ole kuitenkaan koskaan perustellut, miksi näin. Miksi uhri syyllistetään ja rikokseen syyllistynyttä ihmistä puolustetaan. Perustele sinä se nyt. Ole niin ystävällinen.liian paljon nykyään tapellaan sen eron jälkeen siitä lapsien huoltajuudesta.
keinot on jo niin häijyjä ja kaikki vaan sen takia,että lapsilla päästään ottamaan se ote toisesta.
sen takia en usko yhtään. - on helppo
mitä täältä kysyy tukea kirjoitti:
liian paljon nykyään tapellaan sen eron jälkeen siitä lapsien huoltajuudesta.
keinot on jo niin häijyjä ja kaikki vaan sen takia,että lapsilla päästään ottamaan se ote toisesta.
sen takia en usko yhtään.purkaa tuntojaan.
Kukaan ei tiedä kenestä on kyse, joten kipeästä asiasta on helpompi kertoa.
Tosin vastauksetkin on sitten usein sen mukaisia.
Mun mielestä meidän jokaisen on syytä mennä itseemme. On niin helppoa tuomita toinen ja syyttää vääristä ratkaisuista edes tietämättä, miten asiat todellisuudessa on. Joskus voisi vähän pysähtyä, ja miettiä, että entä jos tuollaista tapahtuisi minulle.
No perheväkivaltaa ei kyllä pysty mitenkään miettimään omalle kohdalleen, jos siitä ei ole omakohtaista kokemusta. On paljon helpompaa tuomita uhri, kuin edes yrittää käsitellä näin vaikeita asioita. Silti en lakkaa ihmettelemästä, miksi se on niin. Monen muun asian uhri kyllä saa helposti sympatiat puolelleen.
Mitä tulee lasten huoltajuuteen.. No mieti, antaisitko itse lapsesi sellaisen ihmisen huostaan, joka käyttäytyy väkivaltaisesti??
Mieti oikein tarkkaan! Kukaan muu ei tiedä tilanteesta. Vain sinä yksin ja sinun lapsesi elätte maanpäällisessä helvetissä. Etkö sinä yrittäisi pelastaa lapsiasi kaikin keinoin sellaiselta?
Ja nyt käsi sydämelle!
Se ei ole mitään otteen ottamista toisesta, vaan oman ja lastensa mielenterveyden ja hengen pelastamista!
Ja tällaista todellakin tapahtuu ihan oikeasti jokapäiväisessä elämässä. Siltä ei pitäisi sulkea silmiään, vaan mieluummin miettiä, mitä voisi tehdä auttaakseen tällaiseen ahdinkoon joutuneita ihmisiä.
Ja turha sanoa, että itse ovat ahdinkonsa aiheuttaneet.Se ei ole totta. - ei tunnu todelta
on helppo kirjoitti:
purkaa tuntojaan.
Kukaan ei tiedä kenestä on kyse, joten kipeästä asiasta on helpompi kertoa.
Tosin vastauksetkin on sitten usein sen mukaisia.
Mun mielestä meidän jokaisen on syytä mennä itseemme. On niin helppoa tuomita toinen ja syyttää vääristä ratkaisuista edes tietämättä, miten asiat todellisuudessa on. Joskus voisi vähän pysähtyä, ja miettiä, että entä jos tuollaista tapahtuisi minulle.
No perheväkivaltaa ei kyllä pysty mitenkään miettimään omalle kohdalleen, jos siitä ei ole omakohtaista kokemusta. On paljon helpompaa tuomita uhri, kuin edes yrittää käsitellä näin vaikeita asioita. Silti en lakkaa ihmettelemästä, miksi se on niin. Monen muun asian uhri kyllä saa helposti sympatiat puolelleen.
Mitä tulee lasten huoltajuuteen.. No mieti, antaisitko itse lapsesi sellaisen ihmisen huostaan, joka käyttäytyy väkivaltaisesti??
Mieti oikein tarkkaan! Kukaan muu ei tiedä tilanteesta. Vain sinä yksin ja sinun lapsesi elätte maanpäällisessä helvetissä. Etkö sinä yrittäisi pelastaa lapsiasi kaikin keinoin sellaiselta?
Ja nyt käsi sydämelle!
Se ei ole mitään otteen ottamista toisesta, vaan oman ja lastensa mielenterveyden ja hengen pelastamista!
Ja tällaista todellakin tapahtuu ihan oikeasti jokapäiväisessä elämässä. Siltä ei pitäisi sulkea silmiään, vaan mieluummin miettiä, mitä voisi tehdä auttaakseen tällaiseen ahdinkoon joutuneita ihmisiä.
Ja turha sanoa, että itse ovat ahdinkonsa aiheuttaneet.Se ei ole totta.miksi alku kirjoitus menee suoraan ohi sen kohdan missä kertoo millainen liitto oli ja miksi tapahtui mitä.
siis ei perusteluja ainoastaan syytös.
jos on avoin,niin miksi ei täällä ole kirjoitellut mitä on tehty ja kuka on tehnyt.
kaikki tuo puuttuu.
siis ei avointa kirjoitusta
koko keskustelu ei kovin rakentavalta tunnu jos se lähtee tällaisella alulla ja siksi se ei tunnu ollenkaan todelta.
niinkuin nää kirjoitukset osoittaa niin ei kerrota yhtään mitä on tapahtunut.
vai muka puretaan tuntoja,paitsi ilman sen tarkempia yksityiskohtia.
valitettavasti sen kuvan minä olen saanut. - aloittaja
ei tunnu todelta kirjoitti:
miksi alku kirjoitus menee suoraan ohi sen kohdan missä kertoo millainen liitto oli ja miksi tapahtui mitä.
jos on avoin,niin miksi ei täällä ole kirjoitellut mitä on tehty ja kuka on tehnyt.
kaikki tuo puuttuu.
koko keskustelu ei kovin rakentavalta tunnu jos se lähtee tällaisella alulla ja siksi se ei tunnu ollenkaan todelta.
valitettavasti sen kuvan minä olen saanut.olin pitkään aviossa ihmisen kanssa joka kävi kiinni jopa sen takia jos olin eri mieltä jostain.
Eli repi hiuksista ,potki,sylki päälle,hakkasi,ivasi,särki huonekaluja ja käytti taloudellisesti hyväkseen.
Kuitenkaan en olisi saanut erota muuten olisin hänen uhkauksien mukaan päässy hengestäni.
En koskaan häneen käyny itse kiinni enkä solvannut muuta kun siinä tilanteessa jossa hän alko minua mitätöimään eli em saanut edes puolustautua sanoilla.
Mutta onneksi pääsin pitkän irrottautumisen jälkeen salaa pakoon ja tämä kaikki on totta,tuskin harvinaista tässä maassa.
Koska täällä ei puhuta ei ongelmaa ole,näinhän se on.
Kiitos tukijoilleni ja olen nyt onnellisempi kuin koskaan vaikka toipuminen näköjään kestää.
Kenenkö syy,sitä en tiedä itsekkään vaikka koska olen lapsuuteni ollut väkivaltasessa kodissa jossa ei saanu puhua väkivallasta? - osaan lukea
aloittaja kirjoitti:
olin pitkään aviossa ihmisen kanssa joka kävi kiinni jopa sen takia jos olin eri mieltä jostain.
Eli repi hiuksista ,potki,sylki päälle,hakkasi,ivasi,särki huonekaluja ja käytti taloudellisesti hyväkseen.
Kuitenkaan en olisi saanut erota muuten olisin hänen uhkauksien mukaan päässy hengestäni.
En koskaan häneen käyny itse kiinni enkä solvannut muuta kun siinä tilanteessa jossa hän alko minua mitätöimään eli em saanut edes puolustautua sanoilla.
Mutta onneksi pääsin pitkän irrottautumisen jälkeen salaa pakoon ja tämä kaikki on totta,tuskin harvinaista tässä maassa.
Kiitos tukijoilleni ja olen nyt onnellisempi kuin koskaan vaikka toipuminen näköjään kestää.
Kenenkö syy,sitä en tiedä itsekkään vaikka koska olen lapsuuteni ollut väkivaltasessa kodissa jossa ei saanu puhua väkivallasta?tämä kirjoitus vahvistaa minun lukemaani ja ymmätämääni ja sitä mitä olen kirjoittanut.
EI tuota voi uskoa.
edelleenkin; pidät itsesi etäällä tuosta kertomuksesta,ja se ei muuten vaikuta totuudelta. - Pulmusten suku?
aloittaja kirjoitti:
olin pitkään aviossa ihmisen kanssa joka kävi kiinni jopa sen takia jos olin eri mieltä jostain.
Kenenkö syy,sitä en tiedä itsekkään vaikka koska olen lapsuuteni ollut väkivaltasessa kodissa jossa ei saanu puhua väkivallasta?ainoat syyttömät. Ja vielä niin että Pulmusen lapset ovat uhreja, ja "miehen" lapset ovat itse piruja.
- alottaja
miksi alku kirjoitus menee suoraan ohi sen kohdan missä kertoo millainen liitto oli ja miksi tapahtui mitä.
kaikki tuo puuttuu.
valitettavasti sen kuvan minä olen saanut.mutta itse tiedän totuuden enkä enää puhu kellekkään mitään.
Olisin vaan tuonu päivänvaloon asian jonka takia vähän väli lehdistä saamme lukea näitä:mies tappo vaimonsa.
Antaa olla ja kun olen mielestänne valehtelija en voi sille mitään siksi en saanut ajoissa apua keltään kun yritin kamppailla itseni irti väkivaltasesta liitosta mutta elämäni jatkuu kaikesta huolimatta ja varmasti en puhu enää kellekkään,lupoaan sen tässä sillä uhri on syyllinen aina tässä kulttuurissa.Loppu. - alottaja
alottaja kirjoitti:
mutta itse tiedän totuuden enkä enää puhu kellekkään mitään.
Olisin vaan tuonu päivänvaloon asian jonka takia vähän väli lehdistä saamme lukea näitä:mies tappo vaimonsa.
Antaa olla ja kun olen mielestänne valehtelija en voi sille mitään siksi en saanut ajoissa apua keltään kun yritin kamppailla itseni irti väkivaltasesta liitosta mutta elämäni jatkuu kaikesta huolimatta ja varmasti en puhu enää kellekkään,lupoaan sen tässä sillä uhri on syyllinen aina tässä kulttuurissa.Loppu.minun leukaluuni olisi pitänyt antaa vääntää sijoiltaan koska sanoin entiselle puolisolleni että en hyväksy kun pitää toista suhdetta avioliittomme aikana ja olisihan minun pitänyt myös antaa potkia lonkkaluuni,mutta minä raukka pakenin...
- alottaja
mitä täältä kysyy tukea kirjoitti:
liian paljon nykyään tapellaan sen eron jälkeen siitä lapsien huoltajuudesta.
sen takia en usko yhtään.nyt huomaatte miten kiivasluontonen olen minäkin ei ihme jos ei entinen puolisoni kestäny minua.
En enää mene koskaan parisuhteeseen sillä en osaa pitää suutani kiinni.
Olette kommentoineet ihan oikein ja kyseenalaistaneet juttuni mutta osa kommentoijista tietää näköjään aidosti mikä on totuus,kiitos ja en syytä ketään enää en edes itseäni.
Joulurauhaa ja kaikkea hyvää kaikille! - mietti*
kaikki tuo puuttuu.
valitettavasti sen kuvan minä olen saanut.tämänhetkistä tilannetta!
Täällä monet kertoo niistä väkivaltakokemuksistaan ja yhtälailla tulee silloinkin paskaa silmille. Lue vaikka muiden kirjoituksia tästä aiheesta. "Oma syy, tyhmä ämmä, sitä saa, mitä tilaa, aivan oikein sulle, mitäs itse teit, katso peiliin...". Nämä niitä lievimpiä kommentteja.
Alkuperäinen kirjoittaja oli jo päässyt pois väkivaltaisen miehen luota, ja mietti nyt, voiko asiasta kertoa, vai pitääkö olla hiljaa. Ihan asiallinen kysymys.
Miksi tuomitset hänet noin?? En ymmärrä, etkä perustellut kantaasi pyynnöstäni huolimatta. Syyttelet vain. - aloittaja
alottaja kirjoitti:
mutta itse tiedän totuuden enkä enää puhu kellekkään mitään.
Antaa olla ja kun olen mielestänne valehtelija en voi sille mitään siksi en saanut ajoissa apua keltään kun yritin kamppailla itseni irti väkivaltasesta liitosta mutta elämäni jatkuu kaikesta huolimatta ja varmasti en puhu enää kellekkään,lupoaan sen tässä sillä uhri on syyllinen aina tässä kulttuurissa.Loppu.mihinkään häviä tuosta vaan,päinvastoin.En missään nimessä halunnut syyllistää ketään vaan ehkä halusinkin vaan tuoda päivänvaloon mitä on kun viimeinkin pääsee irti väkivaltasesta parisuhteesta.
Huomaan nyt miten voimakkaasti vielä reagoin ja olen kanssa samaa mieltä että minun on purettava ja paljon vielä tätä pahaa oloani.
Nyt minulla on rauha kodissani ja kuitenkin käyn täällä lukemassa muiden kokemuksia ja silloin nousee pintaan myös omat ikävät kokemukset.
Kiitos ja kaikkea hyvää kaikille muille keskustelijoille.
Katkeruudella ei pitkälle mennä ja jopa säälin entistä puolisoani ja kysyn välillä,miksi?
- alottaja
erään hirmuvaltiaankaan olis tarvinnu kiduttaa jos häntä olis kiltisti toteltu.
Näinkö se on joidenkin mielestä?- haet selityksen
jotta olisit oikeassa ? Huomaa jo nyt, tämäkin "pahamieli" olis jäänyt itsesi kehittämiselle jos et urputtaisi syyttömyyttäsi.
- alottaja
pulosi ei hyväksynyt vanhempeieni vierailuja,tietenkin sain ansioni mukaa eli tukkapöllyä,eikös olekkin hölöä valitella kun kerta näinhän sen pitikin olla,eikös?
Mutta raukka olin ja erosin.- alottaja
pitäny vaan jatkaa sillä ei saa erota kun kerran on naimisiin menty sehän on syntiä.
Vaikka sain kuulla usein että kohta kuolen ja ei siitä pitkää tuomiota saa.
Siinä piti vaan nauraa mukana että säily hengissä.
En tule koskaan tälle palsalle enää sillä voin jo pahoin. - Nyt vain
alottaja kirjoitti:
pitäny vaan jatkaa sillä ei saa erota kun kerran on naimisiin menty sehän on syntiä.
Vaikka sain kuulla usein että kohta kuolen ja ei siitä pitkää tuomiota saa.
Siinä piti vaan nauraa mukana että säily hengissä.
En tule koskaan tälle palsalle enää sillä voin jo pahoin.keskityt itsesi hoitamiseen.
Hae keskusteluapua julkisen terveydenhuollon kautta, sillä kokemuksesi ovat erittäin traumatisoivia ja mainitsemasi pahoinvointi liittyy mielestäni traumoihin.
Täältä et saa mielestäni kannustavaa tukea, sillä täällä on meitä moneksi, ikävä kyllä.
Mitä sillä on väliä mitä muut ajattelee elämästäsi, sinun kokemukset eivät muutu miksikään vaikka miten tyhjäksi yrittäisi tehdä asiaa.
Luota omiin kokemuksiisi, mitä näet ja tunnet ovat sinun. Arvosta itseäsi, äläkä suostu kenenkään kynnysmatoksi.
Siis Siunatut halaukset ja onnea uuteen elämään. Pahin on jo takana päin, luota siihen.
- viivi82
Totta helvetissä teet oikein,ku kerrot kaikille. Moni muu säästyy siltä samalta paskalta hyvällä tuurilla..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193124Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622812Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672623Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä322522Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582078Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181589Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121582- 491569
- 791569
- 571469