Heippa! Neuvokaapas nyt minua että pitääkö vauvan (5kk)soseet valmistaa vain kotimaisista raaka-aineista? Ostin kaupasta parsakaalia mutta nyt huomasin ettei se olekaan suomalaista! Uskallanko tehdä siitä soseen vai en? Kiitos vastanneille:)!
itsetehdyt soseet!!
7
617
Vastaukset
- ja minä luotan
kyllä siihen, että ravinto Suomessa on tutkittua ja turvallista, olipa sitten ulkomaalaista tai kotimaista. Sitäpaitsi esim. suomalaiset kurkut maistuu mullalle.
- muistaa
kuumentaa kunnolla kaikki raaka-aineet, niin luulisin, että on turvallista.
- *Piitu*
Valmisruuatkaan on tehty "pelkistä kotimaisista" kasviksista eli pelko pois:)! Olet todennäköisesti jo itsekin syönyt ulkolaisia kasviksia raskaus ja imetysaikana! Kotimaiset kasvikset ovat tietenkin aina kotimaisia, mutta valitettavasti niitä ei ole aina saatavilla!
- nähnyt
kotimaista bataattia ;-) ? Uskallan kyllä itse antaa ulkomaisiakin vihanneksia, pesee vaan hyvin ja keittää kypsäksi.
- Päkä
Mikä ihme siinä ulkomaisessa parsakaalissa on erona suomalaiseen? Ei mene minun ymmärrykseeni.
Jos torjunta-ainejäämiä ja säilöntäaineita ajattelet, niin olet oikeilla ja hyvillä jäljillä vauvan ravinnon suhteen. Silloin oikea osoite on kuitenkin luomuhylly, olipa sitten kyse kotimaisesta tai ulkomaisesta tuotteesta. Yksi parsakaali nyt ei vielä mitään merkitse, mutta kokonaisuudessaan vauvan ravinnon tulisi olla parasta ja puhtainta mahdollista, vaikka sitten maksaisi mitä.
Ihmettelen muuten tässä yhteydessä suureen ääneen sitä, että suomalaiset vauvan purkkiruoat on tehty "tavallisista" aineksista. Saksassa ne kaikki ovat luomua. Vaikka Suomessa maaperä ja ilma ovat epäilemättä puhtaampia kuin Saksassa, niin suoraan käytetyistä torjunta-aineista ja säilöntäaineista jäävät jäämät ovat kuitenkin samat. Ei suomalainen ruoka ole niin "puhdasta" kuin mainonta antaa ymmärtää.- ap.
elikkäs kiitoksia vastauksista! tuota parsan ulkomaalaisuutta pohdin juuri sen "puhtauden" vuoksi.. siis sitä että ovatko nuo torjunta-aine yms. jäämät suotavia vauvan ravintoa ajatellen..
nyt on kuitenkin sose valmistettu, pesin parsan huolellisesti ja kuumensin varmasti kypsäksi. saapas nähdä mitä vauva tuosta ainakin äidin mielestä hirveän hajuisesta pöperöstä on mieltä:)! - Itsekin viljelijä
ap. kirjoitti:
elikkäs kiitoksia vastauksista! tuota parsan ulkomaalaisuutta pohdin juuri sen "puhtauden" vuoksi.. siis sitä että ovatko nuo torjunta-aine yms. jäämät suotavia vauvan ravintoa ajatellen..
nyt on kuitenkin sose valmistettu, pesin parsan huolellisesti ja kuumensin varmasti kypsäksi. saapas nähdä mitä vauva tuosta ainakin äidin mielestä hirveän hajuisesta pöperöstä on mieltä:)!Mukavaa lukea, että ihmiset ensinnäkin valmistavat vauvanruokaa itse ja että kotimaisiin tuotteisiin luotetaan ensisijaisesti. Hienoa!
Haluaisin sanoa sen verran, kun jotkut epäilee tuota kotimaisten kasvisten yms. puhtautta verrattuna ulkolaisiin, niin suomalaisten tuotteiden etuna on nimenomaan torjunta-aineettomuus. (En tarkoita kasvihuoneessa viljeltyjä kasveja, niistä minulla ei ole kokemusta) Tämä johtuu siitä, että meillä on talvi, joka tehokkaasti tappaa tuhoeläimiä ja taudinaiheuttajia, joten meillä ei tarvise käyttää niin paljoa torjunta-aineita kuin vastaavissa lämpimämmissä maissa. Joten kotimaisten kasvisten puhtaus ei ole tuulesta temmattu mainoskikka vaan ihan totta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632142Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51795Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2361288En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.87935Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21865Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?112772Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39730- 19706
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93689