itsetehdyt soseet!!

vain kotimaista?

Heippa! Neuvokaapas nyt minua että pitääkö vauvan (5kk)soseet valmistaa vain kotimaisista raaka-aineista? Ostin kaupasta parsakaalia mutta nyt huomasin ettei se olekaan suomalaista! Uskallanko tehdä siitä soseen vai en? Kiitos vastanneille:)!

7

622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja minä luotan

kyllä siihen, että ravinto Suomessa on tutkittua ja turvallista, olipa sitten ulkomaalaista tai kotimaista. Sitäpaitsi esim. suomalaiset kurkut maistuu mullalle.

• muistaa

kuumentaa kunnolla kaikki raaka-aineet, niin luulisin, että on turvallista.

• *Piitu*

Valmisruuatkaan on tehty "pelkistä kotimaisista" kasviksista eli pelko pois:)! Olet todennäköisesti jo itsekin syönyt ulkolaisia kasviksia raskaus ja imetysaikana! Kotimaiset kasvikset ovat tietenkin aina kotimaisia, mutta valitettavasti niitä ei ole aina saatavilla!

• nähnyt

kotimaista bataattia ;-) ? Uskallan kyllä itse antaa ulkomaisiakin vihanneksia, pesee vaan hyvin ja keittää kypsäksi.

• Päkä

Mikä ihme siinä ulkomaisessa parsakaalissa on erona suomalaiseen? Ei mene minun ymmärrykseeni.

Jos torjunta-ainejäämiä ja säilöntäaineita ajattelet, niin olet oikeilla ja hyvillä jäljillä vauvan ravinnon suhteen. Silloin oikea osoite on kuitenkin luomuhylly, olipa sitten kyse kotimaisesta tai ulkomaisesta tuotteesta. Yksi parsakaali nyt ei vielä mitään merkitse, mutta kokonaisuudessaan vauvan ravinnon tulisi olla parasta ja puhtainta mahdollista, vaikka sitten maksaisi mitä.

Ihmettelen muuten tässä yhteydessä suureen ääneen sitä, että suomalaiset vauvan purkkiruoat on tehty "tavallisista" aineksista. Saksassa ne kaikki ovat luomua. Vaikka Suomessa maaperä ja ilma ovat epäilemättä puhtaampia kuin Saksassa, niin suoraan käytetyistä torjunta-aineista ja säilöntäaineista jäävät jäämät ovat kuitenkin samat. Ei suomalainen ruoka ole niin "puhdasta" kuin mainonta antaa ymmärtää.

• ap.

elikkäs kiitoksia vastauksista! tuota parsan ulkomaalaisuutta pohdin juuri sen "puhtauden" vuoksi.. siis sitä että ovatko nuo torjunta-aine yms. jäämät suotavia vauvan ravintoa ajatellen..

nyt on kuitenkin sose valmistettu, pesin parsan huolellisesti ja kuumensin varmasti kypsäksi. saapas nähdä mitä vauva tuosta ainakin äidin mielestä hirveän hajuisesta pöperöstä on mieltä:)!

• Itsekin viljelijä
        ap. kirjoitti:

elikkäs kiitoksia vastauksista! tuota parsan ulkomaalaisuutta pohdin juuri sen "puhtauden" vuoksi.. siis sitä että ovatko nuo torjunta-aine yms. jäämät suotavia vauvan ravintoa ajatellen..

nyt on kuitenkin sose valmistettu, pesin parsan huolellisesti ja kuumensin varmasti kypsäksi. saapas nähdä mitä vauva tuosta ainakin äidin mielestä hirveän hajuisesta pöperöstä on mieltä:)!

Mukavaa lukea, että ihmiset ensinnäkin valmistavat vauvanruokaa itse ja että kotimaisiin tuotteisiin luotetaan ensisijaisesti. Hienoa!

Haluaisin sanoa sen verran, kun jotkut epäilee tuota kotimaisten kasvisten yms. puhtautta verrattuna ulkolaisiin, niin suomalaisten tuotteiden etuna on nimenomaan torjunta-aineettomuus. (En tarkoita kasvihuoneessa viljeltyjä kasveja, niistä minulla ei ole kokemusta) Tämä johtuu siitä, että meillä on talvi, joka tehokkaasti tappaa tuhoeläimiä ja taudinaiheuttajia, joten meillä ei tarvise käyttää niin paljoa torjunta-aineita kuin vastaavissa lämpimämmissä maissa. Joten kotimaisten kasvisten puhtaus ei ole tuulesta temmattu mainoskikka vaan ihan totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe