Minä armeijaan?

Oonko hullu?

Oon 13-vuotias tyttö. Aion poliisiksi. Pitää olla vuoden työkokemus ja nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä.
Mutta ongelmani on se, että en tiedä paljon mitään koko armeijasta. Millainen on naisten asepalvelus? Millainen yleensäkin koko armeija on?
Pojilta myös vastauksia!!! Entä jos pelkää ampumista? Onko mulla toivoa ollenkaan?

16

1211

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

Oot "vast" 13. Sun ei tarvii viel ajatella armeijaa parii vuotee. Tietääkseni naisil on aika lail samanlaine asepalvelus, ku miehil.
      Jos pelkäät ampumista,ni sit oot kyl hiukka liris, koska sitähä armeijas tehää kuitenki jonku verra. =)

• mvoo

"nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä."

Ymmärtääkseni myös poikien suorittama asepalvelus lasketaan työskentelyksi. Armeijahan useimmilla kestää kuusi kuukautta, eli joutuisit todennäköisesti olemaan puoli vuotta vielä töissä jossain muualla ennen kuin sinut voitaisiin hyväksyä poliisikouluun vai miksi sitä Tampereella olevaa laitosta kutsutaan...

"Millainen on naisten asepalvelus?"

Samanlainen kuin miesten. Paitsi, että majoitutte leirejä lukuunottamatta erillisissä tiloissa. Myös kuukautiset ja muut naisten jutut on otettu huomioon.

"Entä jos pelkää ampumista?"

Voithan harjoitella vaikka ilmakiväärillä mökillä tai jossain. Ei se niin kauheaa ole, hehe...

"Onko mulla toivoa ollenkaan?"

On

• minä taas (siis se hullu )

En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...

• ...........
        minä taas (siis se hullu ) kirjoitti:

En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...

Juu juu. Kuitenkin alat varmaan tykkäämään siitä ampumisesta siellä. Joudut kumminkin poliisiopistossa myös ampumaan... hieman pienemmällä aseella tosin ;)

• SDoG
      • minä minä

kiitti :)

• minä minä

samoin, tahdon poliisiksi ja käyn armeijan, minulla on vaan yksi sellainen asia mikä eroaa sinusta, en pelkää aseita, paitsi silloin jos niitä käyttää väärin.. en pelkää käyttää asetta! onnevaan pidä unelmastasi kiinni :)

• joku

muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)

• ....
        joku kirjoitti:

muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)

Ei niistä itseasiassa lähde niinkään kova ääni ja armeijassa käytetään kuulosuojaimia aina kun ammutaan

• peacekeeper

on se niin epäreilua että pojat pakotetaan joko armeijaan, pakolliseen orjatyöhön tai vankilaan

• minä taas...

No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...

• lololool
        minä taas... kirjoitti:

No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...

Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.

• muka
        lololool kirjoitti:

Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.

jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...

• ... ... ...
        muka kirjoitti:

jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...

Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.

• olen
        ... ... ... kirjoitti:

Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.

jo päättäny päästä poliisiksi, joten tähtään siihen myös. Tiedän vaarat, mutta olen päättänyt auttaa ihmisiä poliisina. Entinen elämäni on ollut jo henkisesti raskasta (isä oli alkoholisti, vanhempien
        ero yms.) ja siitä se päätös oikeastaan tulikin... Ihmettelen vain, miksi nuoret arvostavat poliiseja nykyään vähän..?

• ...

Mitä siitä tarttee tietää? Tottelet vain kun käsketään.

Ja ampuminen on jänskää. Jäät vielä koukkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      175
      2640
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      161
      2432
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2077
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      55
      2023
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1709
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1424
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      200
      1355
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      217
      1098
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      82
      1084
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      351
      1010
    Aihe