Minä armeijaan?

Oonko hullu?

Oon 13-vuotias tyttö. Aion poliisiksi. Pitää olla vuoden työkokemus ja nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä.
Mutta ongelmani on se, että en tiedä paljon mitään koko armeijasta. Millainen on naisten asepalvelus? Millainen yleensäkin koko armeija on?
Pojilta myös vastauksia!!! Entä jos pelkää ampumista? Onko mulla toivoa ollenkaan?

16

1209

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

Oot "vast" 13. Sun ei tarvii viel ajatella armeijaa parii vuotee. Tietääkseni naisil on aika lail samanlaine asepalvelus, ku miehil.
      Jos pelkäät ampumista,ni sit oot kyl hiukka liris, koska sitähä armeijas tehää kuitenki jonku verra. =)

• mvoo

"nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä."

Ymmärtääkseni myös poikien suorittama asepalvelus lasketaan työskentelyksi. Armeijahan useimmilla kestää kuusi kuukautta, eli joutuisit todennäköisesti olemaan puoli vuotta vielä töissä jossain muualla ennen kuin sinut voitaisiin hyväksyä poliisikouluun vai miksi sitä Tampereella olevaa laitosta kutsutaan...

"Millainen on naisten asepalvelus?"

Samanlainen kuin miesten. Paitsi, että majoitutte leirejä lukuunottamatta erillisissä tiloissa. Myös kuukautiset ja muut naisten jutut on otettu huomioon.

"Entä jos pelkää ampumista?"

Voithan harjoitella vaikka ilmakiväärillä mökillä tai jossain. Ei se niin kauheaa ole, hehe...

"Onko mulla toivoa ollenkaan?"

On

• minä taas (siis se hullu )

En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...

• ...........
        minä taas (siis se hullu ) kirjoitti:

En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...

Juu juu. Kuitenkin alat varmaan tykkäämään siitä ampumisesta siellä. Joudut kumminkin poliisiopistossa myös ampumaan... hieman pienemmällä aseella tosin ;)

• SDoG
      • minä minä

kiitti :)

• minä minä

samoin, tahdon poliisiksi ja käyn armeijan, minulla on vaan yksi sellainen asia mikä eroaa sinusta, en pelkää aseita, paitsi silloin jos niitä käyttää väärin.. en pelkää käyttää asetta! onnevaan pidä unelmastasi kiinni :)

• joku

muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)

• ....
        joku kirjoitti:

muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)

Ei niistä itseasiassa lähde niinkään kova ääni ja armeijassa käytetään kuulosuojaimia aina kun ammutaan

• peacekeeper

on se niin epäreilua että pojat pakotetaan joko armeijaan, pakolliseen orjatyöhön tai vankilaan

• minä taas...

No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...

• lololool
        minä taas... kirjoitti:

No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...

Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.

• muka
        lololool kirjoitti:

Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.

jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...

• ... ... ...
        muka kirjoitti:

jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...

Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.

• olen
        ... ... ... kirjoitti:

Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.

jo päättäny päästä poliisiksi, joten tähtään siihen myös. Tiedän vaarat, mutta olen päättänyt auttaa ihmisiä poliisina. Entinen elämäni on ollut jo henkisesti raskasta (isä oli alkoholisti, vanhempien
        ero yms.) ja siitä se päätös oikeastaan tulikin... Ihmettelen vain, miksi nuoret arvostavat poliiseja nykyään vähän..?

• ...

Mitä siitä tarttee tietää? Tottelet vain kun käsketään.

Ja ampuminen on jänskää. Jäät vielä koukkuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2921
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe