Minä armeijaan?

Oonko hullu?

Oon 13-vuotias tyttö. Aion poliisiksi. Pitää olla vuoden työkokemus ja nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä.
Mutta ongelmani on se, että en tiedä paljon mitään koko armeijasta. Millainen on naisten asepalvelus? Millainen yleensäkin koko armeija on?
Pojilta myös vastauksia!!! Entä jos pelkää ampumista? Onko mulla toivoa ollenkaan?

16

1216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku

      Oot "vast" 13. Sun ei tarvii viel ajatella armeijaa parii vuotee. Tietääkseni naisil on aika lail samanlaine asepalvelus, ku miehil.
      Jos pelkäät ampumista,ni sit oot kyl hiukka liris, koska sitähä armeijas tehää kuitenki jonku verra. =)

    • mvoo

      "nainen sen voi korvata suorittamalla asepalveluksen ja olemalla jossain kolme kuukautta töissä."

      Ymmärtääkseni myös poikien suorittama asepalvelus lasketaan työskentelyksi. Armeijahan useimmilla kestää kuusi kuukautta, eli joutuisit todennäköisesti olemaan puoli vuotta vielä töissä jossain muualla ennen kuin sinut voitaisiin hyväksyä poliisikouluun vai miksi sitä Tampereella olevaa laitosta kutsutaan...


      "Millainen on naisten asepalvelus?"

      Samanlainen kuin miesten. Paitsi, että majoitutte leirejä lukuunottamatta erillisissä tiloissa. Myös kuukautiset ja muut naisten jutut on otettu huomioon.


      "Entä jos pelkää ampumista?"

      Voithan harjoitella vaikka ilmakiväärillä mökillä tai jossain. Ei se niin kauheaa ole, hehe...


      "Onko mulla toivoa ollenkaan?"

      On

      • minä taas (siis se hullu )

        En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...


      • ...........
        minä taas (siis se hullu ) kirjoitti:

        En sillä ettei poikien suorittamaa asepalvelusta laskettais työksi... No pelkään ampumista hieman, mutta eikö pelotkin pidä voittaa. Ainakin mulla on sellanen käsitys...

        Juu juu. Kuitenkin alat varmaan tykkäämään siitä ampumisesta siellä. Joudut kumminkin poliisiopistossa myös ampumaan... hieman pienemmällä aseella tosin ;)


    • SDoG
      • minä minä

        kiitti :)


    • minä minä

      samoin, tahdon poliisiksi ja käyn armeijan, minulla on vaan yksi sellainen asia mikä eroaa sinusta, en pelkää aseita, paitsi silloin jos niitä käyttää väärin.. en pelkää käyttää asetta! onnevaan pidä unelmastasi kiinni :)

      • joku

        muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)


      • ....
        joku kirjoitti:

        muukin tahtoo poliisiksi! :) En mäkään sillain pelkää aseen käyttämistä, mutta sitä ääntä... No mulla on vähän outo menneisyys ja oon pienenä säikähtänyt jotain kovaa ääntä. Mutta aion voittaa pelkoni! Ja totta kai: unelmista täytyy pitää kiinni :)

        Ei niistä itseasiassa lähde niinkään kova ääni ja armeijassa käytetään kuulosuojaimia aina kun ammutaan


    • peacekeeper

      on se niin epäreilua että pojat pakotetaan joko armeijaan, pakolliseen orjatyöhön tai vankilaan

      • minä taas...

        No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...


      • lololool
        minä taas... kirjoitti:

        No kai pakottamalla yritetään tehdä ihmisistä urhoollisia... Mutta poliisin työssä ei juuri kuulosuojaimia näy... Kyllä mä selviän, jos vaan haluan! Mut ne poliisikoulun pääsykokeet on kamalat.
        Tai no, kyllä ne varmaan tuntuu helpommilta 19-vuotiaana. Kulutan itseni vaikka loppuun niissä kokeissa, että pääsen mun unelma-ammattiin...

        Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.


      • muka
        lololool kirjoitti:

        Siis poliisiammunnoissa käytetään kuulosuojaimia. Luulet varmaan että on jokapäiväistä ammuskella poliisien kadulla rikollisia? Tainut pikkutyttö katella vähän liikaa telkkaria.

        jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...


      • ... ... ...
        muka kirjoitti:

        jossain vaiheessa sanonut, että poliisin elämä on jokapäiväistä ammuskelua? Tietääkseni en. Että voit ihan rauhassa painuu muualle pilkkaamaan...

        Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

        Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

        On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

        Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

        Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.


      • olen
        ... ... ... kirjoitti:

        Poliisin ammatti ei ole hohdokasta.

        Poliisi joutuu kohtaamaan hengenvaarallisia tilanteita päivittäin ja vaara saada vakava vamma tai kuolla viranstoimituksessa on suuri ja todellinen. TV:n poliisisarjoissa seuraava jakso tulee joka viikko ja vaaratilanteista selviydytään. Tosi elämässä niin ei aina käy.

        On henkisesti raskasta tutkia kaikkein törkeimpiä rikoksia esim. seksuaalinen hyväksikäyttö- ja murha -tapauksia. Siinä joutuu kasvokkain pahuuden ja kuoleman kanssa. Joka päivä. Ja useimmat törkeät rikokset ovat niin epäreiluja, järjettömiä ja raakoja ettei pysty kuvittelemaankaan.

        Mutta olet kuitenkin niin nuori ettet tätä edes pysty vielä kunnolla tajuamaan. En minäkään sitä sinun iässäsi käsittänyt.

        Unelmia saa olla, mutta älä vielä sulje pois kaikkia muita mahdollisuuksia jotka sinulla on poliisin ammatin sijaan. Jos silti vielä 3-4 vuoden päästä olet päättänyt pysyä päätöksessäsi, toivon että poliisin ammatti on sitten todellakin sitä, mitä todella haluat.

        jo päättäny päästä poliisiksi, joten tähtään siihen myös. Tiedän vaarat, mutta olen päättänyt auttaa ihmisiä poliisina. Entinen elämäni on ollut jo henkisesti raskasta (isä oli alkoholisti, vanhempien
        ero yms.) ja siitä se päätös oikeastaan tulikin... Ihmettelen vain, miksi nuoret arvostavat poliiseja nykyään vähän..?


    • ...

      Mitä siitä tarttee tietää? Tottelet vain kun käsketään.

      Ja ampuminen on jänskää. Jäät vielä koukkuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      683
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe