Minulla todettiin paniikkihäiriö 3 -vuotta sitten. Olen siis 24w mies ja syön päivittäin seroxat nimistä lääkettä pillerin päivässä panmiikkihäiriöön (20mg)
Aluksi oireet ilmeni vain krapulassa ja sitten niitä alkoi tulemaan myös selvinpäin ja olivat joskus todella rajuja. Nyttemmin kun lääketteitä olen syönyt, on kohtaukset meenneet.
Mutta jos unohtaa pariksi päiväksi lääkkeen niin karmeat "riippuvuus" oireet tulee. Semmoisia sykähdyksiä tulee ohimoille, silmissä sumenee välillä ja huippaa. Lääkjäri sanoi että ne on vieroitusoireita. Muilla kokemuksia??
Vaikuttaako paniikkihäiriö elämän pituuteen?
Elänkö minä liikuntaa harrastava ja monipuolisesti syövä nuori mies lyhemmän aikaa kuin muut, kun on paniikkihäiriö tausta ja sydän on kohtauksien sattuessa käynyt aika ylikierroksilla? Kännit juon kerran viikossa.
Joten miten on???
Minun juttuni
1
355
Vastaukset
- pipale
musta on aika kaukaa haettua ajatella et paniikkihäiriöinen eläisi vähemmän aikaa kuin muut,elämän pituuteen vaikuttaa niin monet muut asiat. Vaikka pitäisi itsestään huolta niin silti voi tulla jotain. Sä aiheutat itselles vaan lisästressiä miettimällä tuollaisia,elä vaan tässä hetkessä ja nauti elämästäsi. Kuitenki pidät itsestäs hyvää huolta joten eiköhän se riitä. Tietenkää viina ei oo hyväksi paniikkihäiriölle mutta ei siitä kokonaan tarvi kieltäytyä jos joskus haluaa ottaa.
Ajattele vaikka minua,mulla on huono peruskunto,tupakoin,verenpaine lievästi koholla ja sydän on varmasti kovilla kun välillä on rytmihäiriöitä,tosin vaarattomiksi todettuja. Ja lisäksi paniikkihäiriö. Silti minäkää en voi koko aikaa ajatella että eläisin vähemmän aikaa kuin muut. Tarkotuksena onkin lisätä liikuntaa jne.
Syön samaa lääkettä kuin sinä(tosin nyt pärjään puolikkaalla tabletilla). Jotenki kummastuttaa voisko ns.vierotusoireet tulla parissa päivässä. Tosin mahdollista se on,itse oon joskus ollu ehkä yhden päivän ilman lääkettä ja se on ilmeisesti ollu sen verran lyhyt aika että lääkettä on vielä ollu elimistössä eikä oo tullu vierotusoireita. Vaikka seroxat ei oo mikään koukuttava lääke niin silti sekin pitää lopettaa hiljalleen koska elimistö on tottunu siihen. Joten siinäki mielessä sun oireet voi johtua siitä.
Älä murehdi turhia-tiedän että meillä paniikkihäiriöisillä on siihen taipumusta!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996154
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804812Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv983065Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p302892Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262125Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191526Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3371091Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?861049Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚126991- 48784