TÖIHIN AFRIKKAAN !

Jenni

Vapaaehtoisia tarvitaan Sambiassa, Mosambikissa, Angolassa ja Etelä-Afrikassa.

Kiinnostaisiko sinua lähteä puoleksi vuodeksi Afrikkaan ja saada aika hieno kokemus? Minua kiinnosti joten olen menossa koulutukseen Tanskaan huhtikuun alussa.

Projektin pituus on yhteensä 14 kuukautta:
6 kuukautta Norjassa, Tanskassa, Englannissa tai Yhdysvalloiss
6 kuukautta Afrikassa ja
2 kuukautta informaatiotyötä tuleville työntekijöille

Viimeisen osion voi tehdä missä tahansa järjestön kouluista, jopa Etelä-Afrikassa.

Afrikassa voi työskenellä lasten parissa ChildAid-projektissa, opettaa maatalouden perusteita, ympäristönsuojelua jne.

Ei erityisvaatimuksia, koulutus sisältää kaiken tarpeellisen.

Juttu on ollut viime aikoina suosittu suomalaisten keskuudessa, Tanskassa on tällä hetkellä useita suomalaisia.
Itse olen tällä hetkellä Norjassa töissä järjestön koulussa.

Jos haluat tietää enemmän, kirjoita minulle

Jenni

22

2733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenni

      unohdin laittaa e-mailin ;)

    • Ripa

      Olikos tämä niitä ihme kursseja joista pitää maksaa itsensä kipeäksi?
      Ja mihin ne kaikki rahat menivätkään?

      • Jenni

        Kyllä vain kyseessä on Humana.
        Ja koulutuksesta maksaa ne joilla on rahaa. Ite henk.kohtasesti en maksa vaan olen koulussa tekemässä promootiota pari kuukautta. On kuule oma toimisto ja kaikki ;) Mikäs täällä Norjassa on ollessa, hienot maisemat ja ihmisiä monesta maasta. Rentoa vaihtelua tavalliseen kaheksasta neljään työhön.


      • Jenni
        Jenni kirjoitti:

        Kyllä vain kyseessä on Humana.
        Ja koulutuksesta maksaa ne joilla on rahaa. Ite henk.kohtasesti en maksa vaan olen koulussa tekemässä promootiota pari kuukautta. On kuule oma toimisto ja kaikki ;) Mikäs täällä Norjassa on ollessa, hienot maisemat ja ihmisiä monesta maasta. Rentoa vaihtelua tavalliseen kaheksasta neljään työhön.

        Rahat menee koulujen ylläpitoon, matkoihin (täällä matkustellaan paljon), ruokakuluihin jne. Projektit Afrikassa vievät myos rahaa.
        En ala sen enempää kyselemään rahojen perään, olen täällä koska menen Afrikkaan. Ja siinä sivussa kiertelen Euroopassa muitten opiskelijoiden kanssa. Vuosi sinne tai tänne, mieluummin tänne koska pääsee näkemään maailmaa. Ja jos koti-ikävä alkaa painaa liikaa, hyppään lentokoneeseen ja tulen kotiin.
        No problem.
        Menen Guinea-Bissauhun kuuntelemaan trooppisen sademetsän ääniä ja samalla istutan vaikka puita paikallisten kanssa. Kuinka moni voi sanoa tehneensä samaa kun mummona istuskelee kiikkustuolissa ja kutoo sukkaa? Tai pappana. Tai ei papat kauheesti sukkia kudo mutta kuitenkin ;)
        Ja kyllä siellä Afrikassa oikeesti saa paljon aikaan jos haluaa. Hieno kokemus tiedossa, siltä ei voi välttyä.Tervetuloa vaan Norjaan kattomaan :)Go before it's too late..


      • yks tyyppi vm81
        Jenni kirjoitti:

        Rahat menee koulujen ylläpitoon, matkoihin (täällä matkustellaan paljon), ruokakuluihin jne. Projektit Afrikassa vievät myos rahaa.
        En ala sen enempää kyselemään rahojen perään, olen täällä koska menen Afrikkaan. Ja siinä sivussa kiertelen Euroopassa muitten opiskelijoiden kanssa. Vuosi sinne tai tänne, mieluummin tänne koska pääsee näkemään maailmaa. Ja jos koti-ikävä alkaa painaa liikaa, hyppään lentokoneeseen ja tulen kotiin.
        No problem.
        Menen Guinea-Bissauhun kuuntelemaan trooppisen sademetsän ääniä ja samalla istutan vaikka puita paikallisten kanssa. Kuinka moni voi sanoa tehneensä samaa kun mummona istuskelee kiikkustuolissa ja kutoo sukkaa? Tai pappana. Tai ei papat kauheesti sukkia kudo mutta kuitenkin ;)
        Ja kyllä siellä Afrikassa oikeesti saa paljon aikaan jos haluaa. Hieno kokemus tiedossa, siltä ei voi välttyä.Tervetuloa vaan Norjaan kattomaan :)Go before it's too late..

        olen miettinyt jo pitemmän aikaa tuota "juttua" mutta kun jostain olen lukenut sen maksavan jotain 2-6000€ niin olen jättänyt väliin... onko tämä siis maksutonta? vai? kiinnostaisi kuulla enemmänkin. vastaa tähän tai mieluummin voisit mailata mulle?!?! taitaa olla aika naisvoittoista se porukka siellä vapaaehtoistyössä yleensä...
        mitä olen kokemuksia lukenut niin lähinnä kokemuksia vain naisilta.... mä siis mies...


      • Jenni
        yks tyyppi vm81 kirjoitti:

        olen miettinyt jo pitemmän aikaa tuota "juttua" mutta kun jostain olen lukenut sen maksavan jotain 2-6000€ niin olen jättänyt väliin... onko tämä siis maksutonta? vai? kiinnostaisi kuulla enemmänkin. vastaa tähän tai mieluummin voisit mailata mulle?!?! taitaa olla aika naisvoittoista se porukka siellä vapaaehtoistyössä yleensä...
        mitä olen kokemuksia lukenut niin lähinnä kokemuksia vain naisilta.... mä siis mies...

        Joo voin laittaa tarkempaa tietoa e-mailiisi. En saa e-mailia nyt pelaamaan ([email protected]) mutta jos kirjoitat omasi tänne tai mun henk.kohtaiseen meiliini [email protected] niin pistän postia tulemaan. Okay?

        By the way, helmikuun alussa täällä aloittaneessa ryhmässä (menevät Mosambikiin ja Angolaan) on 7 miespuolista ja muistaakseni 10 naispuolista henkiloä.

        - Jenni -


      • sam atyyppi..
        Jenni kirjoitti:

        Joo voin laittaa tarkempaa tietoa e-mailiisi. En saa e-mailia nyt pelaamaan ([email protected]) mutta jos kirjoitat omasi tänne tai mun henk.kohtaiseen meiliini [email protected] niin pistän postia tulemaan. Okay?

        By the way, helmikuun alussa täällä aloittaneessa ryhmässä (menevät Mosambikiin ja Angolaan) on 7 miespuolista ja muistaakseni 10 naispuolista henkiloä.

        - Jenni -

        siis huono kun ei näy maili vaikka sen kirjoittaa tohon e-mail lootaan...


      • Jenni
        sam atyyppi.. kirjoitti:

        siis huono kun ei näy maili vaikka sen kirjoittaa tohon e-mail lootaan...

        e-maili [email protected] toimii taas Ok, joten kirjottele sinne niin saat tarkempaa tietoa.
        Jos jotakuta muutakin kiinnostaa niin sinne vaan mailia.

        - Jenni -


    • Maailman kiertäjä

      Voi teitä nuoria. Olette niin innokkaita auttamis halussanne (vai onko se seikkailun halua). Mutta oletteko ottaneet selvää k.o. maan poliittisesta tilanteesta. Tuntuu kuin koko Afrikka olisi kiehuva kattila. Esim. heimosodat raivoaa melkein joka maassa. Varsinkaan valkoista ihmistä ei katsota hyvällä silmällä.
      Kuinka moni lähetys-saarnaaja on menettänyt henkensä viime aikoina? Itse olen kierrellyt maailmaa melkein ikäni mutta nykyisin Afrikka on paikka jonka kierrän kaukaa.

      • Jenni

        Mun kohdalla olet oikeassa siinä suhteessa että seikkailunhalua loytyy kyllä. Muista sanomistasi asioista voidaankin sitten olla monta mieltä.
        Norsunluurannikko on ainoa paikka jossa sotaa käydään tällä hetkellä. Senpä takia sinne ei kukaan ole menossakaan. That's it.
        Paikalliset työskentelevät yhdessä Humanan työntekijöiden kanssa kylissä ja kouluissa. Työntekijät ovat hyvin tervetulleita koska he ovat siellä auttamassa.
        By the way, Humana ei ole mikään lähetyssaarnaajajärjestö. Ei me sinne mitään kristinuskoa olla viemässä. Ihan eri touhua se, mä menen sinne tekemään hommia ja katteleen miltä Afrikka näyttää paikanpäällä.
        Afrikassa henkensä menettäminen länsimaalaisena on yhtä todennäköistä kuin menisit minne vaan. Toihan on sama kun ei menis uimaan koska voi hukkua. Tai ei menis käymään Rovaniemellä koska voi joutua poro-onnettomuuteen. Kotiin on moni kuollu... Ja mä haluan nähdä poroja ;)
        - Tuleva maailmankiertäjä -


    • Timo

      Maksaako tuo reissu mitään vai miten?

      • Jenni

        Jep reissu maksaisi n.6000€ voi kuulostaa aluksi suurelta mutta loppujen lopuksi aika vähän auttamisesta.


      • Sini-Lintu
        Jenni kirjoitti:

        Jep reissu maksaisi n.6000€ voi kuulostaa aluksi suurelta mutta loppujen lopuksi aika vähän auttamisesta.

        Mutta eikö se ole ristiriitaista, että sinä maksat siitä, että teet työtä ilmaiseksi jollekin. Yleensähän työstä maksetaan työntekijälle palkkaa eikä päinvastoin!

        Ja joskus olen tehnytkin vapaaehtoistyötä jossain projekteissa se on tarkoittanut sitä, että olen saanut vähintään ilmaisen asumisen ja ruoan.

        Ei millään pahalla, mutta kuulostaa kyllä hieman ihmisten hyväsydämmisyyden hyväksikäytöltä ja suoranaiselta rahastukselta. Ja se jos mikä on ikävää, jos kyseessä on ns. hyväntekeväisyys.


    • Epäilevä

      Kyllä hyväntekeväisyys järjestöjen pitäisi olla sen verran varakkaita että ainakin matkat, asunto ja ruoka kustannetaan. Joten mihin tuota 6000€ tarvitaan?

      • OIKEA Jenni

        Just joo. Tuo edellinen viesti ei siis ollut multa vaan joltain jolla ei ole parempaa tekemistä kun tulla sekoittamaan toisten keskusteluja. Get a life. Not my conversation ;)
        Ensinnäkään kyse ei ole noin isoista summista.
        Ja kuten sanottu, itselläni ei ollut rahaa mutta halusin kuitenkin lähteä. Se riittää. Näistä asioista keskustelen tarkemmin mieluummin henkilökohtaisesti koska on eri vaihtoehtoja. Koulu voi myöntää stipendin tai sitten voi ensin työskennellä jonkun aikaa. Itse olen siis tällä hetkellä Norjassa, n.30 km Lillehammerista pohjoiseen, tekemassä promootiotyötä pari kuukautta. Pidän hommasta, onhan tämä upea paikkakin. Ja hyvä työkokemus tulevaisuuttakin varten, näyttää hyvältä papereissa.


      • OIKEA Jenni
        OIKEA Jenni kirjoitti:

        Just joo. Tuo edellinen viesti ei siis ollut multa vaan joltain jolla ei ole parempaa tekemistä kun tulla sekoittamaan toisten keskusteluja. Get a life. Not my conversation ;)
        Ensinnäkään kyse ei ole noin isoista summista.
        Ja kuten sanottu, itselläni ei ollut rahaa mutta halusin kuitenkin lähteä. Se riittää. Näistä asioista keskustelen tarkemmin mieluummin henkilökohtaisesti koska on eri vaihtoehtoja. Koulu voi myöntää stipendin tai sitten voi ensin työskennellä jonkun aikaa. Itse olen siis tällä hetkellä Norjassa, n.30 km Lillehammerista pohjoiseen, tekemassä promootiotyötä pari kuukautta. Pidän hommasta, onhan tämä upea paikkakin. Ja hyvä työkokemus tulevaisuuttakin varten, näyttää hyvältä papereissa.

        Siis mielestäsi hyväntekeväisyysjärjestöt on varakkaita? Siis ne järjestöjen rahathan on tarkoitettu hyväntekeväisyyteen, siitähän se äläkkä nousisi jos niillä rahoitettaisiin koulujen ylläpitoa, opiskelijoiden ruokia, majoitusta yms. Multa saa oikeaa informaatiota. Toivottavasti huomaatte eron jos tuo feikki tulee vielä sotkemaan. once again: [email protected]


    • anti-humana

      Niin se on että kaikki ei aina siltä miltä näyttää.

      Olen ollut Humanassa "vapaaehtoisena", Norjassa, Tanskassa ja Mosambikissa.

      Kokemusta on uffista, humanasta, online millon mistäkin.. ja tiedän mistä puhun. Jos haluaa matkustella niin ihan hyvä järjestö siihen, jos sen sijaan haluaa auttaa ja tehdä oikeesti jotain hyvää niin se on todellakin enemmän kuin kyseenalaista.

      http://www.tvindalert.org.uk/

      • Jenni

        Joo olen lukenut kyseisiä sivustoja. Sanoisinko että "lievää" liioittelua esiintyy..;) Haluan muodostaa asioista oman mielipiteeni itse, en toisten ihmisten mielikuvien perusteella. Siksikin olen täällä. Toinen syy on matkamoskiiton purema.
        On aika paljon itsestä kiinni kuinka paljon Afrikassa voi ihmisiä auttaa. Jos sinne lähtee kansakuntaa pelastamaan, todennäkoisesti kyllä pettyy. Mutta mulle riittää se, kun opastan vaikka yhtä lasta lukemaan. Joten,kun yksi lapsi oppii lukemaan, mission accomplished. Ja samalla näen vihdoin Afrikan. Kaksi moskiittoa yhdellä iskulla. Ja kaikki muu on plussaa.


      • anti-tvind
        Jenni kirjoitti:

        Joo olen lukenut kyseisiä sivustoja. Sanoisinko että "lievää" liioittelua esiintyy..;) Haluan muodostaa asioista oman mielipiteeni itse, en toisten ihmisten mielikuvien perusteella. Siksikin olen täällä. Toinen syy on matkamoskiiton purema.
        On aika paljon itsestä kiinni kuinka paljon Afrikassa voi ihmisiä auttaa. Jos sinne lähtee kansakuntaa pelastamaan, todennäkoisesti kyllä pettyy. Mutta mulle riittää se, kun opastan vaikka yhtä lasta lukemaan. Joten,kun yksi lapsi oppii lukemaan, mission accomplished. Ja samalla näen vihdoin Afrikan. Kaksi moskiittoa yhdellä iskulla. Ja kaikki muu on plussaa.

        Saatat olla ihan oikeassa, että "lievää" liioittelua tvindalertin sivuilla löytyy mutta niin löytyy Humanastakin. Eikä se ei poista sitä tosiseikkaa, että hyvin hämäräperäistä niiden toiminta on.

        Ihan hyvä, että haluat muodostaa oman mielipiteen. Teeppä se myös sitten hyvin, eli kun menet sinne kouluun "koulutukseen" niin alahan kyselemään esim. minne fundreisaus rahat menee yms. Siellä on mitä kummallisimpia aktiviteettejä yms. On ihan hyvä kyseenalaistaa asiat.

        Niin ei kai kukaan tosissaan luule koko kansakuntaa parantavansa.. jos yhdenkin lapsen opetat lukemaan niin sehän on jo enemmän kuin hyvä. Se mitä pystyt todennäköisesti niille ihmisille Afrikassa antaamaan saat itse moninkertaisena takaisin. Eli saat itse paljon enemmän mitä pystyt antamaan.

        Moni on pettynyt Humanaan sen takia, että on kerrottu mitä sattuu.. siis valehdeltu, niin tehtiin minulle ja meidän tiimille. Senpä takia sanon, että on hyvä tietää miten asiat oikeesti ovat, kannattaa ottaa selvää - niin ei sitten tule pettymyksiä.

        No sulla toi matkustelu tuntuu olevan verissä myös, joten nauti koko ajasta. Parasta antia siellä on ne mukavat, erilaiset ihmiset ja sitten se Afrikka joskus.


      • anti-humana
        anti-tvind kirjoitti:

        Saatat olla ihan oikeassa, että "lievää" liioittelua tvindalertin sivuilla löytyy mutta niin löytyy Humanastakin. Eikä se ei poista sitä tosiseikkaa, että hyvin hämäräperäistä niiden toiminta on.

        Ihan hyvä, että haluat muodostaa oman mielipiteen. Teeppä se myös sitten hyvin, eli kun menet sinne kouluun "koulutukseen" niin alahan kyselemään esim. minne fundreisaus rahat menee yms. Siellä on mitä kummallisimpia aktiviteettejä yms. On ihan hyvä kyseenalaistaa asiat.

        Niin ei kai kukaan tosissaan luule koko kansakuntaa parantavansa.. jos yhdenkin lapsen opetat lukemaan niin sehän on jo enemmän kuin hyvä. Se mitä pystyt todennäköisesti niille ihmisille Afrikassa antaamaan saat itse moninkertaisena takaisin. Eli saat itse paljon enemmän mitä pystyt antamaan.

        Moni on pettynyt Humanaan sen takia, että on kerrottu mitä sattuu.. siis valehdeltu, niin tehtiin minulle ja meidän tiimille. Senpä takia sanon, että on hyvä tietää miten asiat oikeesti ovat, kannattaa ottaa selvää - niin ei sitten tule pettymyksiä.

        No sulla toi matkustelu tuntuu olevan verissä myös, joten nauti koko ajasta. Parasta antia siellä on ne mukavat, erilaiset ihmiset ja sitten se Afrikka joskus.

        No menin jo näissä nikeissäkin sekaisin, kun niillä on niin monta niemä :-)


    • muslimi

      tietäisitkö vapaaehtoistyötä marokosta?
      suunnitteilla ehkä muutto sinne..

    • Katja

      hei

      Haluaisin vaan kysyä paria asiaa projektista
      1. Mikä on ikäraja?
      2. Mikä järjestö välittää työntekiöitä?
      3. mitä työ afrikassa sisältää? Sairaanhoitoa?
      4. ´Mitä koulutus sisältää?
      5. ja mitä sinä itse olet pitänyt siitä kokemuksena?

      asia ei minulle ainakaan vielä ole ajankohtaisena mutta ehkä tulevaisuudessa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe