Montakos työvaloo ootte ruukannu aina yhden releen taakse laittaa? Tuossa asentamassa vanhempaan koneeseen lisävalaistusta ja jäin miettimään että sopiiko 4kpl normaalia tövaloa laittaa yhden releen taakse? Valotehoahan se aina heikentää mitä useempi lamppu yhden johdon takana mutta vaikuttaako tuo vielä paljoa?
Kiittiäen vastauksesta!
Työvaloista
10
2300
Vastaukset
- valomestari
johdot,niin toimii aika hyvin.Ja virransyöttö kannatta ottaa suoraa laturista.
- ....................
1 lamppu (55 w ) ottaa virtaa noin 5A, ja releethän on yleensä 30A, että pystyy mutta en itse laittaisi koska jossain vaiheessa kun abicot hapettuu ja kosketus huononee niin rupeaa lämpö nousemaan..
- camry
Itse laitoin aina joka 1-2 valot /sulake .
Relettä en käytä , koska työvaloja ei ole 2-3:a enempää .
Olen sitä mieltä ,ettei 4 työvaloa kannata laittaa yhden releen taakse. Vaan kytkeä 2 työvaloa/ rele .
Eli toinen etu ja toinen taka valo yhteen - jos jostakin syystä rele lopettaa toiminnan , eipä tule täyspimennystä .- katkaisimien kanssa
ilman relettä, jos eivät ole riittävän isoja amppeeri kestoltaan.
Ja muutenkin tulee helposti hävikkiä virtaan.
- merikaapelia
Kyllä rele kestää, mutta käytä merikaapelia.
- paljonko kaikista
valoista ym tulee kulutusta, ettei laturista lopu tehot, ja riittävän vahvat johdot, sekä releet sen mukaan montako, lamppua laitat.
- Todellinen sähkömies
Juu eli taidan laittaa ihan vaan 2 per rele. Ei sitten ainakaan pitäs tulla mitään ongelmia. Kun vaan keksis taasen mihkä sen releenkin piilottaa... Johonkin kojelauran alle kait viisain.
-Mutta edelleen taas kiitoksia- - € silmä
minulla on 30ampeerin rele ja 4neliön johto 4lle tupla työvalolle hyvin riittää virtaa ja valoa.
- kaasu
siinä mitään releitä tarvita.
Akulta johdot lampuille ja katkasija väliiin, kyllä toimii. Runko toimii nollana, eli tarvit vain 1-kaapelia - niin palaa
kaasu kirjoitti:
siinä mitään releitä tarvita.
Akulta johdot lampuille ja katkasija väliiin, kyllä toimii. Runko toimii nollana, eli tarvit vain 1-kaapeliaVARMASTI.... se traktorikin!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."432140Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1711903- 1161342
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711160- 96962
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73909Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78849Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki44845Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347931782- 54691