Montakos työvaloo ootte ruukannu aina yhden releen taakse laittaa? Tuossa asentamassa vanhempaan koneeseen lisävalaistusta ja jäin miettimään että sopiiko 4kpl normaalia tövaloa laittaa yhden releen taakse? Valotehoahan se aina heikentää mitä useempi lamppu yhden johdon takana mutta vaikuttaako tuo vielä paljoa?
Kiittiäen vastauksesta!
Työvaloista
10
2295
Vastaukset
- valomestari
johdot,niin toimii aika hyvin.Ja virransyöttö kannatta ottaa suoraa laturista.
- ....................
1 lamppu (55 w ) ottaa virtaa noin 5A, ja releethän on yleensä 30A, että pystyy mutta en itse laittaisi koska jossain vaiheessa kun abicot hapettuu ja kosketus huononee niin rupeaa lämpö nousemaan..
- camry
Itse laitoin aina joka 1-2 valot /sulake .
Relettä en käytä , koska työvaloja ei ole 2-3:a enempää .
Olen sitä mieltä ,ettei 4 työvaloa kannata laittaa yhden releen taakse. Vaan kytkeä 2 työvaloa/ rele .
Eli toinen etu ja toinen taka valo yhteen - jos jostakin syystä rele lopettaa toiminnan , eipä tule täyspimennystä .- katkaisimien kanssa
ilman relettä, jos eivät ole riittävän isoja amppeeri kestoltaan.
Ja muutenkin tulee helposti hävikkiä virtaan.
- merikaapelia
Kyllä rele kestää, mutta käytä merikaapelia.
- paljonko kaikista
valoista ym tulee kulutusta, ettei laturista lopu tehot, ja riittävän vahvat johdot, sekä releet sen mukaan montako, lamppua laitat.
- Todellinen sähkömies
Juu eli taidan laittaa ihan vaan 2 per rele. Ei sitten ainakaan pitäs tulla mitään ongelmia. Kun vaan keksis taasen mihkä sen releenkin piilottaa... Johonkin kojelauran alle kait viisain.
-Mutta edelleen taas kiitoksia- - € silmä
minulla on 30ampeerin rele ja 4neliön johto 4lle tupla työvalolle hyvin riittää virtaa ja valoa.
- kaasu
siinä mitään releitä tarvita.
Akulta johdot lampuille ja katkasija väliiin, kyllä toimii. Runko toimii nollana, eli tarvit vain 1-kaapelia - niin palaa
kaasu kirjoitti:
siinä mitään releitä tarvita.
Akulta johdot lampuille ja katkasija väliiin, kyllä toimii. Runko toimii nollana, eli tarvit vain 1-kaapeliaVARMASTI.... se traktorikin!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874028Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242891No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6844
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750