Meille tuli LÄHTÖ ti-ke välisenä yönä, mies oli 3 asti yöllä töissä ja tuli vähän ennen kolmea kotiin. Noh, kävin vain herätessäni vessassa ja menin takaisin sänkyyn. Kas kummaa, 3:03 tuli ensimmäinen ihan selkeä kipeä supistus, niitä ei ollut minulla ennen ollut, ja sen tunsi kyllä heti. Yllätyin ja ajattelin että jaah, no katsotaan tuleeko lisää. No, niitä alkoi siitä eteenpäin tulla suoraan alle 10 minuutin välein.. nousin ylös ja vähitellen alettiin tajuta että taitaa tulla ihan lähtö :)
No, olin päättänyt että odotan ainakin 5 asti kun en halunnut että oisivat minut takaisin laittaneet, (mies olis jo heti ekan supparin jälkeen ollut lähdössä välittömästi..)jos supistukset vaikka loppuisivat tms. Supistukset alkoivat kuitenkin heti alusta asti olla niin kipeitä ja vielä kun n. tunnin päästä vessassa käydessä pönttöön tuli verta, olin itsekin valmis lähtöön..!
Sairaalaan saavuttiin 4:30, olin jo n. 3 cm auki. Noh, supistuksia tuli n. 3 min välein ja menin lämpimään suihkuun kokeilemaan rentoutumista.. no, olin siellä n. 10-15 min ja tulin pois. Sitten sanoin että voisin ehkä kohta kokeilla jotain kipulääkettä (en halunnut kuitenkaan epiduraalia tms) kun alkaa olla niin kipeitä nuo supistukset.. noh kätilö sanoi että katsotaan kohdunsuun tilanne tässä välissä että lähdetäänkö lepohuoneeseen vaiko synnytyssaliin... olinkin jo n 5cm auki ja eikun synnytyssaliin. No, siellä päätin kokeilla ilokaasua kun sitä tarjottiin. Sain myös Buscopan-piikin kun ajattelivat sen sopivan minulle. No, homma eteni aika vauhtia ja siltä ne supistukset tuntuivatkin! Yritin parhaani mukaan ajoittaa ilokaasun hengityksen ja hengittelin tosi syvään sitä :) Kyllä se tais vähän auttaa. Noh, pian kohdunsuu olikin jo täysin auki ja tunsinkin hyvin kovaa ponnistustarvetta.. pää alkoikin jo näkyä ja
ei kestänyt kuin n. 16min ja ulos putkahti vauhdilla tyttönen :) ! Ja kaikki olivat minulle poikaa veikanneet... ;) Siitäpäs saivat, itse en uskonut merkkeihin ym ennenkuin näen vauvelin.
Tänään päästiin kotiutumaan ja ihan hyvin voin, samoin vauva. olo on ihana ja superonnellinen! :)
(P.S. mamma1982, meinasin laittaa yöllä vielä viestin että nyt tuli lähtö, mutta siinä tuli niin kiire että päätin jättää myöhemmäks..)
Saimme tytön :) !
6
864
Vastaukset
- amela
.. niin elikkä tyttö syntyi klo 8:19 samana aamuna :)
- joulumamma80
Onnea teille kaikille:)
- mamma1982
onnittelut työn syntymän johdosta!sulla meni ihanan nopeasti se homma!
Mä oon nyt ollu nelisen päivää sairaalas ja koitettu käynnistää tableteilla mutta ei mitään tapahdu. Tänään sit sanoin että jos mitään ei tänään tehdä niin mä lähden kotiin. Mua on supistellu eilen illasta enemmän ja vähemmän säännöllisesti (alkoi n. klo 17) ja kohdunsuu kiinni. Mä oon ihan tajuttoman väsynyt ja senkin takia kotio oli ihana tulla. Pääsi rentoumaan saunaan jne.
Supistelut siis jatkuvat edelleen ja verensekaista limaa on vuotanut nyt pari päivää, mutta ei niin ei.
Maanantaina(42 1) menen sit synnärille jos ei aiemmin mitään ilmene ja pakotan jotain tekemään. Tosiaan alkaa aika lailla olla rikki poikki olo. Verenpaineet ollu korkealla koko ajan, ja turvottaa, mut jotenkin tuntuu et ei tuijoteta kun siihen että ei oo vielä 42 viikkoa ylitetty. Huomennapa on 42 0 et ei kyl yhtään naurata. Mul siis ollu alapaineet päälle sadan ja aamulla kun mitattiin oli 165/103 ja kun kotio lähdin oli 153/94. Itku ei oo kaukana...
Mutta kaipa tämä meidänkin neiti tulee täältä kohta puolin...
Onnea vielä oikein kovasti! Mä käyn ilmottelemassa kun jotain tapahtuu täälläpäin...- mamma1982
Mä olin kans eilen illalla aivan varma että nyt mentiin mut ei. Suppareita tuli 3-5 min välein ja ne oli kovia. Kätilökin jo innostui mutta täällä vielä ollaan...
- amela
mamma1982 kirjoitti:
Mä olin kans eilen illalla aivan varma että nyt mentiin mut ei. Suppareita tuli 3-5 min välein ja ne oli kovia. Kätilökin jo innostui mutta täällä vielä ollaan...
Jooh, kyllä varmasti rupeaa jo olemaan väsybyt olo.. se vie voimia kun supistelee mutta mitään ei tapahdu, ymmärrän! Toivotaan että kaikki tuo odottelu palkitaan oikein roimasti, se on kyllä ihan mysteeri että millon ja miten kenelläkin alkaa.
No mutta kun sulla on jo 42 vkoa täynnä niin jospa nyt jotain keksisivät! Pian sulla on kuitenkin tyttö sylissä vaikka tuntuu turhauttavalta, ei kai ne kovin paljon yli anna mennä. Pidän peukkuja! Ja voimia koitokseen..!
Ainiin, meidän tyttö oli 50cm ja paino 3680g eli aika lähelle, kun lri veikkasi 3500g.
Kirjoita miten menee! - mamma1982
amela kirjoitti:
Jooh, kyllä varmasti rupeaa jo olemaan väsybyt olo.. se vie voimia kun supistelee mutta mitään ei tapahdu, ymmärrän! Toivotaan että kaikki tuo odottelu palkitaan oikein roimasti, se on kyllä ihan mysteeri että millon ja miten kenelläkin alkaa.
No mutta kun sulla on jo 42 vkoa täynnä niin jospa nyt jotain keksisivät! Pian sulla on kuitenkin tyttö sylissä vaikka tuntuu turhauttavalta, ei kai ne kovin paljon yli anna mennä. Pidän peukkuja! Ja voimia koitokseen..!
Ainiin, meidän tyttö oli 50cm ja paino 3680g eli aika lähelle, kun lri veikkasi 3500g.
Kirjoita miten menee!Aika tuskainen yö takana ja supparit jatkuu...
Onhan se totta että rankkaa on mutta kyllä se palkinto mikä tästä odottaa, korvaa kaiken. Ei varmaan kovin paljon näitä kipuja tuu mietittyä tai ikävöityä.
Teille syntyi hyvänkokoinen tyttö. Saman kokoista ne meillekin arvioi viimeviikolla.
Kyl mä uskon et maanantaina alkaa viimestään tapahtua ellen mene jo tänään synnärille kun kivut on tosiaan ollu aika kovat.
Eikös sitä sanota että odottavan aika on pitkä!!!
Toivottavasti tämä tästä nyt etenisi..
hyvää ensimmäistä adventtia! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944