pilkku tappoi

turhautunut tyttö

pilkkutauti iski tänään.2 viikkoa sit hommasin uusia kaloja ja tänään löysin 3 kaardinaaliteraa kuolleena ja tarkemmin kun katsoin kaikis on täl hetkellä pilkkuja.3 kääpiönuoliaista lepää,kai ne vetää viimeisiään.lääkettä on hyvin vähän,sain kaverilta.ei mitään ohjeita mulla.jos kalat kuolee.lopetan kaikki.koko akvaarion ja loput kalat.minulla on 60 litrainen.

5

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tätimummu

      Kun hankit hieman isomman,se on helpompi hoitaa. Hanki kunnon kirja lainaan kirjastosta ja lue se. Ei isomman akvaarion hoito ole vaikeaa,se on helpompaa kuin pienen hoitaminen. 60 litrasessa ei voi olla montaakaan kalaa.

      • fish KING

        Kirjoihin ei kannata paljoakaan tuudittautua, ne on jatkuvasti jäljessä faktoista, niin nopeasti tää akvaario harrastuksen tieto taito tällä hetkellä kehittyy, kohta saadaan jo ruåttikin kiinni, no ainakin joskus.

        Nää jotkut foorumit on ihan ykkös asian joista oppii kaiken tarvittavan, kunhan vaan jaksaa perehtyä.

        Vinkkejä seuraavaan yritykseen.

        Kypsytä akvaariosi kunnolla ensi kerralla.
        Älä osta kaloja kauppiaalta joka ei tiedä onko kalat karanteenattu vai ei.
        Älä osta kaloja tai kasveja joita myydään samoissa altaissa keskenään.
        Opettele kunnollinen totutus tapa uuteen akvaarioon.
        Opiskele akvaarion perus hoitorutiinit ja noudata niitä orjallisesti.
        Opiskele myös kalojen vaatimukset vesi olojen suhteen.

        Näillä ohjeilla ja ne opiskelemalla ja niitä noudattamalla kalasi eivät sairastu.

        Mäkin oon tuon suuremman akvaarion kannalla, jos vaan kämppään millään mahtuu ja mahtuuhan sinne.
        Yli satalitrainen on aloitelijalle jo oiva ratkaisu seura akvaarioksi.

        Perus tiedot pitää olla hallussa, tää lemmikki harrastus muoto kun ei oo ihan samaa kun kissan tai jopa koiran hoito.

        Meille tuli eilen Bulldoggi poika vauva, ihan vaan sivu huomautuksena, se on komee!


      • turhautunut...
        fish KING kirjoitti:

        Kirjoihin ei kannata paljoakaan tuudittautua, ne on jatkuvasti jäljessä faktoista, niin nopeasti tää akvaario harrastuksen tieto taito tällä hetkellä kehittyy, kohta saadaan jo ruåttikin kiinni, no ainakin joskus.

        Nää jotkut foorumit on ihan ykkös asian joista oppii kaiken tarvittavan, kunhan vaan jaksaa perehtyä.

        Vinkkejä seuraavaan yritykseen.

        Kypsytä akvaariosi kunnolla ensi kerralla.
        Älä osta kaloja kauppiaalta joka ei tiedä onko kalat karanteenattu vai ei.
        Älä osta kaloja tai kasveja joita myydään samoissa altaissa keskenään.
        Opettele kunnollinen totutus tapa uuteen akvaarioon.
        Opiskele akvaarion perus hoitorutiinit ja noudata niitä orjallisesti.
        Opiskele myös kalojen vaatimukset vesi olojen suhteen.

        Näillä ohjeilla ja ne opiskelemalla ja niitä noudattamalla kalasi eivät sairastu.

        Mäkin oon tuon suuremman akvaarion kannalla, jos vaan kämppään millään mahtuu ja mahtuuhan sinne.
        Yli satalitrainen on aloitelijalle jo oiva ratkaisu seura akvaarioksi.

        Perus tiedot pitää olla hallussa, tää lemmikki harrastus muoto kun ei oo ihan samaa kun kissan tai jopa koiran hoito.

        Meille tuli eilen Bulldoggi poika vauva, ihan vaan sivu huomautuksena, se on komee!

        oli jo yli 2 vuotta sama akvaario.ja nyt vasta puhkesi toi tauti.4 kaardinaalia olen jo "haudannut" ja näyttää siltä et taistis ja 3 kääpiönuoliaista menehtyy.voi olla että ylikansoitin tuon akvaarion.mut 2 viikkoa sit ostin uusia kaloja.lopetan kyl tuon pienen akvaarion.ei sinne taida moni jäädä.loput kalat lhjoitan sit jollekkin kun olen lääkinnyt taudin pois.


      • Msa
        fish KING kirjoitti:

        Kirjoihin ei kannata paljoakaan tuudittautua, ne on jatkuvasti jäljessä faktoista, niin nopeasti tää akvaario harrastuksen tieto taito tällä hetkellä kehittyy, kohta saadaan jo ruåttikin kiinni, no ainakin joskus.

        Nää jotkut foorumit on ihan ykkös asian joista oppii kaiken tarvittavan, kunhan vaan jaksaa perehtyä.

        Vinkkejä seuraavaan yritykseen.

        Kypsytä akvaariosi kunnolla ensi kerralla.
        Älä osta kaloja kauppiaalta joka ei tiedä onko kalat karanteenattu vai ei.
        Älä osta kaloja tai kasveja joita myydään samoissa altaissa keskenään.
        Opettele kunnollinen totutus tapa uuteen akvaarioon.
        Opiskele akvaarion perus hoitorutiinit ja noudata niitä orjallisesti.
        Opiskele myös kalojen vaatimukset vesi olojen suhteen.

        Näillä ohjeilla ja ne opiskelemalla ja niitä noudattamalla kalasi eivät sairastu.

        Mäkin oon tuon suuremman akvaarion kannalla, jos vaan kämppään millään mahtuu ja mahtuuhan sinne.
        Yli satalitrainen on aloitelijalle jo oiva ratkaisu seura akvaarioksi.

        Perus tiedot pitää olla hallussa, tää lemmikki harrastus muoto kun ei oo ihan samaa kun kissan tai jopa koiran hoito.

        Meille tuli eilen Bulldoggi poika vauva, ihan vaan sivu huomautuksena, se on komee!

        Kemin ainoassa akvaarioliikeessä ei myyjät edes tiedä karanteenista!! Ja siellä oli kuollu miljoonakala altaassa! Ostin jotain pari viikkoa sitten muutaman uuden kalan ja nyt sit yks vanha kala on alkanu näyttää huonolta. En tiedä mikä sitä vaivaa ku on aamusin melkeen niinku kuollu ku laitan valot päälle ja ei oikeen syö kunnolla. Ja yhdellä uudella kalalla oli pilkkuja. Ne kuiten hävis ja kaikki uudet kalat voi nyt hyvin. Vesiarvot on ok.


      • jyjtjy
        Msa kirjoitti:

        Kemin ainoassa akvaarioliikeessä ei myyjät edes tiedä karanteenista!! Ja siellä oli kuollu miljoonakala altaassa! Ostin jotain pari viikkoa sitten muutaman uuden kalan ja nyt sit yks vanha kala on alkanu näyttää huonolta. En tiedä mikä sitä vaivaa ku on aamusin melkeen niinku kuollu ku laitan valot päälle ja ei oikeen syö kunnolla. Ja yhdellä uudella kalalla oli pilkkuja. Ne kuiten hävis ja kaikki uudet kalat voi nyt hyvin. Vesiarvot on ok.

        HYVÄ, KAIKKI NÄYTTÄISI OLEVAN OK. TARKKAILE SILTI KALOJASI, ETTEI MIKÄÄN OLE JÄÄNYT HUOMAAMATTA!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      171
      1579
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1186
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      56
      1051
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      187
      878
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      40
      773
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      740
    7. 61
      684
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      33
      661
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      634
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      78
      588
    Aihe