...jotka ei ole elämässään missään välissä pysähtyneet, joutuneet pysähtymään tai älynneet pysähtyä miettimään. Miettimään mitään perimmäisiä asioita, asettamaan itselleen kysymystä miksi teen näin tai elänkö sellaista elämää kuin halua. Ikäkriisi on henkisen kasvun hypähdys. Jos sitä ei tapahdu pikkuhiljaa em. syystä, se iskee kerralla. ja silloin se sattuu. Voi kirpaista jumalattoman kovaa. Kasvu ei ole kivutonta.
Kriisi tulee yleensä niille...
2
355
Vastaukset
- Sisäinen minä
ei voi yleistää. Sehän olisikin aivan liian yksinkertaista. Jokainen kokee omalla tavallaan, toiset heräävät useaan kertaan elämänsä aikana, et huomioinut kuin oman kokemuspohjasi näkemyksen. Hyvä, jos koet/ joku kokee itsellesi/ itselleen yhden kerran riittävän...
Haasteellisuus on elämän suola, parantumattomat haavat lisäävät suolan tehoa. Jokainen elää kuitenkin yksilönä ja silloin myös kokemukset ovat sen mukaisia. - lemnaminor
Jokaiselle ihmiselle elämä tuo erilaisia tilanteita. Toisilla elämä on myös helpompaa kuin toisilla. Toiset, kuten minä, on kasvatettu siihen, että älä käytä kyynärpäitäsi. Olen myös uskonut siihen, että työ itsessään merkitsee, siis ei p...n jauhaminen. Siis kunnon työjuhta työelämässä.
Jos mietin omia kipuilujani, niin osasyynä on se, että valmistuin 90-luvulla virkamiespuolen tehtäviin, työllistynyt pätkissä eri projekteihin, välillä työskennellyt apurahalla ja välillä tosi huonolla palkalla, joutunut siirtymään paikkakunnalta toiselle, työskennellyt kahteen eri otteeseen hometaloissa jne.. Oli aikamoinen järkytys huomata, kuinka homealtistus ahtautti jopa keuhkot. Ei kuitenkaan vielä astmaa. Tiedän, mitä tarkoittaa olla kuoleman väsynyt tai miltä tuntuu kuumeilla läpi viikon.
Kaikesta tästä huolimatta pyrkinyt löytämään aina uudelleen työilon, sinnitellyt pysyäkseni alalla, harrastanut kaikkea mahdollista. Pitänyt huolta kunnosta. En ole antanut periksi. Löytänyt epävarmuudesta huolimatta ilon aiheita.
Toisaalta jos podenkin kriisiä, niin ehkä siinä on oivalluksena se, että minun ei aina tarvitse pärjätä tai jaksaa - ei ainakaan tämän yhteiskunnan säännöilä. Ensimmäistä kertaa nousee selvästi kunnollinen uhma. En ole valmis enää hypyteltäväksi. Tai olemaan se työjuhta töissä..
Toisaalta pohdin, mitä olen menettänyt ja kokoan voimiani siihen, että teen loppuelämäni juuri oman näköisekseni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1492489Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot97999- 64871
- 60753
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18677Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637