miten antabusta saa?

niin on

kova halu olisi irti mutta kun ei onnistu! Ammattini takia en halua julkiseen terveydenhoitoon koska ei sovi minun alalle. ne on kai tallennetaan kaikki. Mutta se kysymys!miten yksityispuolelta saa antabusta? olen luullut et se tulee ihon alle! niin puhuttin 20v sitten kun olin raksalla. taidan sitten olla hukassa sen asian kanssa? ei juominen lopu kuitenkaan ilman apua vaikka miten haluaa!!!on kokeiltu pari vuotta jo....

11

3742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hamara

      Menet vaikka yksityiselle lääkärille ja kerrot, että koet juomisesi ongelmaksi, niin hän kirjoittaa sinulle reseptin. Itse käytin tabletin muodossa olevaa antabusta ja otin yhden tabletin joka aamu. Viimesestä tabletista pitääs odottaa noin 2-3 viikkoa ennen kuin voi taas ottaa alkoholia, mikä tietenkään ei ole toivottavaa, meinaan alkoholin otto.

      • ....

        ???


      • vee-e
        .... kirjoitti:

        ???

        ihan liian pitkä aika olla ilma viinaa varsinkin kun on lopettanut juomisen jo kokonaan.


    • ex-amatööri

      kuin valehtelu!
      Antabusta saa lääkäriltä jos haluat. Se että miksi sitä hakisit onkin sitten toinen syy. Se että olisit juomatta pillerin johdosta ei käy toteen. Kaksiviikoa jaksat popsia ja sitten taas sama rumba on valmis. Aikalisää juomiselle toki sillä saat, mikä ei ole huono asia ollenkaa.
      Muistan itekkin vuosi sitten elvistelleeni kaverille, että nyt on antabus päälläj aei voi ottaa. Voi vittu mitä itse petosta!
      Ainoa keino lopettaa viinan juonti on lopettaa juominen. Se kuulostaa yksinkertaiselta. Ennen sitä on se pohja ja paskapahaolohelvetti nähtävä!

      • vee-e

      • mudda kuidenkin

        vähän eri.
        Sen suhteen, että kun ei olla yksi yhteen kloonattuja ja vaikka Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen, niin silti en usko, että kaikkien olisi katsottava se paskaojan pohja.

        Joku voi uskoa aikaisemminkin.
        Eikä Antabuksesta haittaa ole, jos joku on huomannut olevansa 'kusessa', on se hätäapu. Parinkin viikon aikana voi ehtiä pää selviämään ja voi panna asioita ja elämänarvoja järjestykseen.


      • mudda kuidenkin kirjoitti:

        vähän eri.
        Sen suhteen, että kun ei olla yksi yhteen kloonattuja ja vaikka Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen, niin silti en usko, että kaikkien olisi katsottava se paskaojan pohja.

        Joku voi uskoa aikaisemminkin.
        Eikä Antabuksesta haittaa ole, jos joku on huomannut olevansa 'kusessa', on se hätäapu. Parinkin viikon aikana voi ehtiä pää selviämään ja voi panna asioita ja elämänarvoja järjestykseen.

        on jokaisella erilainen, juuri siksi että emme ole samanlaisia. Jonkun on kuljettava fyysisen ja psyykkisen helvetin kautta, juotava työt, asunnot, perhe ja ihmissuhteet, käytävä sairaalat, parantolat ja vankilat. Joku toinen selviää "vähemmällä", saavuttaa pohjakosketuksensa psyykkisessä helvetissä menettämättä ulkoisesti katsoen paljoakaan. Mutta pohjakosketus juopon on otettava ennenkuin hän raitistuu.


      • jiikoo
        Tentström-PAV-OPT kirjoitti:

        on jokaisella erilainen, juuri siksi että emme ole samanlaisia. Jonkun on kuljettava fyysisen ja psyykkisen helvetin kautta, juotava työt, asunnot, perhe ja ihmissuhteet, käytävä sairaalat, parantolat ja vankilat. Joku toinen selviää "vähemmällä", saavuttaa pohjakosketuksensa psyykkisessä helvetissä menettämättä ulkoisesti katsoen paljoakaan. Mutta pohjakosketus juopon on otettava ennenkuin hän raitistuu.

        Eikös lääkäri ensin ota verikokeita tai jotain?
        Ei ole kokemusta, mutta luulisi...?


      • Labra...
        jiikoo kirjoitti:

        Eikös lääkäri ensin ota verikokeita tai jotain?
        Ei ole kokemusta, mutta luulisi...?

        Juu ei lääkkeitä hankita samoin kun karkkia kioskilta, pitäähän sitä tutkailla ettei niistä ole mitään haittaa käyttäjälle. Ja samalla vahvistuu diagnoosikin jos arvot ovat kovinkin punaisella.


      • jiikoo kirjoitti:

        Eikös lääkäri ensin ota verikokeita tai jotain?
        Ei ole kokemusta, mutta luulisi...?

        Ainakaan Antabuksen takia.


      • mitään verikokeita
        jiikoo kirjoitti:

        Eikös lääkäri ensin ota verikokeita tai jotain?
        Ei ole kokemusta, mutta luulisi...?

        Kyllähän Antabusta kirjoitetaan ihan pyynnöstä ja verikokeita ottamatta, ainakin täällä päin. Ja vaikka lääkkeen käytön aloittamisen jälkeen maksa-arvoja pitäisi seurata, ei ne juoposta välitä. Itse pyytämällä pääsin vuosia sitten juuri tämän takia verikokeisiin, mutta ei lääkäri niitä olisi ehdottanut. Kaikki ylimääräinen on kallista ja jonkun juopon hoitaminen, kukapa siitä?
        Aivan sama niille vaikka yksi deeeku lääkkeillä itsensä hajoittaisikin.
        Kovat arvot - päivän sana. Sairaat ja muuten heikot joutavat kuolemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe