Hei. Olen ostamassa tallentavaa DVD-soitinta mutta yksi asia hankinnassa olevassa laitteessa askarruttaa. Se ei pysty tallentamaan kuin ainoastaan miinus merkkisille DVD-levyille. Onko tästä jotain haittaa?
Miinus merkkiset DVD-levyt
6
856
Vastaukset
- se pelkkää
plussaa,jos plussakin toimisi...Ei isompaa haittaa,vaikka pelkille miinuksille nauhoittelee.
- monestakin paikasta
Toisaalta väitetään että useimmat dvd-soittimet huolii nimenomaan juuri miinuslevyjä paremmin, plussalevyjen tuki toistavilla asemilla ei ole niin yleinen vaikka onkin yleistymään päin.
Miinus ja plus levyjä kyllä löytää useimmista kaupoista. Ehkä enemmänkin dual layer eli kaksikerroksisten miinusleyvjen kanssa voi olla saatavuusongelmia mutta yksikerroksisia löytyy kyllä joka puolelta.
- pois!
Olen käyttänyt Pioneer-merkkistä miinus-levyille ja kovalevylle tallentavaa dvd-tallenninta kolme vuotta. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Levyjä saa joka kaupasta, mistä saa plus-levyjäkin.
- ...
Itse en ostaisi laitetta joka tukee vain -formaattia. formaatin etuna on esim. RW-levyllä se että levy on aina viimeistelty ja soitettavissa kaikissa soittimissa. Jotkut valmistajat voivat kyllä tehdä tämän epästandardisti jotta se toimisi kuten -formaatti ja huonontaa formaatin toimintaa keinotekoisesti. Yhteensopivuus lienee eri formaateissa samaa luokkaa, mutta muistelisin aikaisemmin olleen tilanteen niin että RW ja -R olivat parhaiten tuetut. Itse käytän lähinnä RW:tä, -RW:tä vain 16:9 tallennuksiin koska vanha Sony RDR-GX3 tukee jostain syystä anamorfista tallennusta vain -RW:llä.
- ...
RW tosiaan siis on aina soitettavissa ja muokattavissa, ts. sille voi lisätä tai poistaa sisältöä. -RW on viimeistelyn jälkeen formatoitava uudelleen=tuhottava sisältö jotta sisältöä voisi muuttaa. Ja ilman viimeistelyä levy ei toimi soittimissa. Joissakin tallentimissa olen -formaatin levyille nähnyt viimeistelyn poistotoimintoa ominaisuuksissa, mutta muuta en siitä tiedä.
- Borkkas
Mikset osta laitetta joka tukee kaikia formaatteja, ei se maksa paljoo sen enmpää. Ei kannata lukittautua vaan yhteen muotoon.
Samaten aluevapaa ei vaan 2sta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873978Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242871No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452292- 341301
- 10889
- 131865
- 6824
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740