Hei. Olen ostamassa tallentavaa DVD-soitinta mutta yksi asia hankinnassa olevassa laitteessa askarruttaa. Se ei pysty tallentamaan kuin ainoastaan miinus merkkisille DVD-levyille. Onko tästä jotain haittaa?
Miinus merkkiset DVD-levyt
6
871
Vastaukset
- se pelkkää
plussaa,jos plussakin toimisi...Ei isompaa haittaa,vaikka pelkille miinuksille nauhoittelee.
- monestakin paikasta
Toisaalta väitetään että useimmat dvd-soittimet huolii nimenomaan juuri miinuslevyjä paremmin, plussalevyjen tuki toistavilla asemilla ei ole niin yleinen vaikka onkin yleistymään päin.
Miinus ja plus levyjä kyllä löytää useimmista kaupoista. Ehkä enemmänkin dual layer eli kaksikerroksisten miinusleyvjen kanssa voi olla saatavuusongelmia mutta yksikerroksisia löytyy kyllä joka puolelta.
- pois!
Olen käyttänyt Pioneer-merkkistä miinus-levyille ja kovalevylle tallentavaa dvd-tallenninta kolme vuotta. Mitään ongelmia ei ole ilmennyt. Levyjä saa joka kaupasta, mistä saa plus-levyjäkin.
- ...
Itse en ostaisi laitetta joka tukee vain -formaattia. formaatin etuna on esim. RW-levyllä se että levy on aina viimeistelty ja soitettavissa kaikissa soittimissa. Jotkut valmistajat voivat kyllä tehdä tämän epästandardisti jotta se toimisi kuten -formaatti ja huonontaa formaatin toimintaa keinotekoisesti. Yhteensopivuus lienee eri formaateissa samaa luokkaa, mutta muistelisin aikaisemmin olleen tilanteen niin että RW ja -R olivat parhaiten tuetut. Itse käytän lähinnä RW:tä, -RW:tä vain 16:9 tallennuksiin koska vanha Sony RDR-GX3 tukee jostain syystä anamorfista tallennusta vain -RW:llä.
- ...
RW tosiaan siis on aina soitettavissa ja muokattavissa, ts. sille voi lisätä tai poistaa sisältöä. -RW on viimeistelyn jälkeen formatoitava uudelleen=tuhottava sisältö jotta sisältöä voisi muuttaa. Ja ilman viimeistelyä levy ei toimi soittimissa. Joissakin tallentimissa olen -formaatin levyille nähnyt viimeistelyn poistotoimintoa ominaisuuksissa, mutta muuta en siitä tiedä.
- Borkkas
Mikset osta laitetta joka tukee kaikia formaatteja, ei se maksa paljoo sen enmpää. Ei kannata lukittautua vaan yhteen muotoon.
Samaten aluevapaa ei vaan 2sta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252970Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351154- 701088
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3521034Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a21965Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808