Nykyään varsinkin pienemmissä taloyhtiöissä alkaa olla ongelma, että osa asukkaista ei tiedä eroa esim. talonmiehen (kiinteistönhoitoyhtiön) ja isännöitsijän tehtävien välillä tai eivät ymmärrä mitä sana talkoot tarkoittaa. Tiedän, että mm. isännöitsijöille esim. soitellaan, että tule tekemään tätä ja tätä kiinteistönhoito toimenpidettä vaikka ne eivät isännöitsijän toimenkuvaan kuulu. Pahinta tämä yleensä on taloyhtiöissä missä kiinteistöhuolto hoidetaan talkoo periaatteella, joka yleensä tarkoittaa sitä, että homma ei toimi, mutta kuitenkaan rahaa ei haluta käytää talomiehen tai kiinteistöhuoltoyhtiön palveluihin. Meidän taloyhtiössä asiat ovat hieman parantuneet kun olemme laittaneet tiedotteita mitkä asiat kuuluvat kenenkä tehtäviin, mutta joukossa on sitten näitä jotka eivät edes vaivaudu lukemaan tiedotteita tai yleensäkään vaivaudu tekemään mitään taloyhtiön asioiden eteen vaan kulkevat ns. siivellä.
Koulutusta uusavuttomille
4
565
Vastaukset
- Talkootyö vapaaehtoista
Ihmiset ovat erilaisia - onneksi. Talkotyö on vapaaehtoista, riippunee yhtiehengestä ja taloyhtiön toimintatavosita kuinka ihmiset osallistuvat. Itse olen päättänyt etten enää osallistu talkoisiin - nimittäin isänöitsijä ja hallitus "muilutti" tekemään kaikenlaista kertoen sen kuuluvan ikäänkuin tehtäväksi. Nyt en tee mitään,se riitti minulle!
- Kerrostalon osakas
Tarkennatko, oliko kyse kenties maalauksista ym. jotka kuuluvat taloyhtiön hoidettavaksi? Ymmärrät varmaan, että yksinkertaistettuna taloyhtiö on yhtä kuin taloyhtiön osakkaat. Mikä tehtävä kuuluu taloyhtiölle niin sillä käsitellään kokonaisuudessaan kaikkia taloyhtiön osakkaita. Esim. maalaukset voidaan tehdä vaikkapa talkoilla tai ulkopuolisilla. Joka tarkoittaa, että jokainen osallistuu omalla työpanoksella tai sitten eurojen maksun muodossa. Minun mielestä jokaiseen taloyhtiöön missä kiinteistönhoito ei toimi talkoo periaatteella, pitäisi määrätä pakollisena ottamaan kiinteistönhoitopalvelut ulkopuoliseslta, näin kiinteistön hoito menisi tasapuolisesti jokaisen osakkaan omistajan kohdalta, eli jokainen joutuisi osallistumaan "talkoisiin" eurojen maksamisen muodossa. Uusavuttomuus on nykyään suuri ongelma taloyhtiöissä. Mitään ei haluta tehdä itse mutta mistään palvelusta ei myöskään haluta maksaa mitään. Se on taloyhtiön hoidon kannalta erittäin huono yhtälö. Ihmiset ovat erilaisia, osa ahkeria ja vastuullisia sekä osa laiskoja ja vastuuntunnottomia.
- Yhden miehen talkoot
Kerrostalon osakas kirjoitti:
Tarkennatko, oliko kyse kenties maalauksista ym. jotka kuuluvat taloyhtiön hoidettavaksi? Ymmärrät varmaan, että yksinkertaistettuna taloyhtiö on yhtä kuin taloyhtiön osakkaat. Mikä tehtävä kuuluu taloyhtiölle niin sillä käsitellään kokonaisuudessaan kaikkia taloyhtiön osakkaita. Esim. maalaukset voidaan tehdä vaikkapa talkoilla tai ulkopuolisilla. Joka tarkoittaa, että jokainen osallistuu omalla työpanoksella tai sitten eurojen maksun muodossa. Minun mielestä jokaiseen taloyhtiöön missä kiinteistönhoito ei toimi talkoo periaatteella, pitäisi määrätä pakollisena ottamaan kiinteistönhoitopalvelut ulkopuoliseslta, näin kiinteistön hoito menisi tasapuolisesti jokaisen osakkaan omistajan kohdalta, eli jokainen joutuisi osallistumaan "talkoisiin" eurojen maksamisen muodossa. Uusavuttomuus on nykyään suuri ongelma taloyhtiöissä. Mitään ei haluta tehdä itse mutta mistään palvelusta ei myöskään haluta maksaa mitään. Se on taloyhtiön hoidon kannalta erittäin huono yhtälö. Ihmiset ovat erilaisia, osa ahkeria ja vastuullisia sekä osa laiskoja ja vastuuntunnottomia.
Voiko enää puhua talkoista vaan hyväksikäytöstä.
- ymmärrä
Yhden miehen talkoot kirjoitti:
Voiko enää puhua talkoista vaan hyväksikäytöstä.
Siis kuka käyttää ja ketä hyväksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874098Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760