Olisko joku vastaava halvempi dieselsuodatin kun Volvo Pentan suodatin? Maksaa 218 Eur, aika kallis hinta suodattimesta. Onkos muuten varaosia vanhaan dieselsuodattimeen olis kysymys Volvo Penta suodatin 50, ja olis lasi sisuskalut uusittava
Dieselsuodatin
23
3800
Vastaukset
- minor700
ostin monta vuotta sitten suodatinhomma jossa on vaihdettava cav294-panos,ja alaosa on lasillinen vedenerotin,en muista hintaa,mutta ei yhtä kallis kuin merkkitavara.Yrita tarvike-kaupasta!
- Säynäinen
Marssi lähimpään traktori- tai autotarvikkeita myyvään liikkeeseen (Isojoen Konehalli on hyvä). Siellä myydään em CAV294 suodatinelementtejä joko kahdella suodattimella tai yhdellä suodattimella. Niitä käytetään lähes kaikissa traktoreissa. Hinta ei ole varmasti kuin noin 1/10 Volvo Pentan vastaavasta.
- eikös
Säynäinen kirjoitti:
Marssi lähimpään traktori- tai autotarvikkeita myyvään liikkeeseen (Isojoen Konehalli on hyvä). Siellä myydään em CAV294 suodatinelementtejä joko kahdella suodattimella tai yhdellä suodattimella. Niitä käytetään lähes kaikissa traktoreissa. Hinta ei ole varmasti kuin noin 1/10 Volvo Pentan vastaavasta.
Jos tarkoitat semmosta raaka suodatinta jossa on veden eroitin niin eipä ole semmosta traktorissa ja kannattaa olla tarkkana niiden läpivirtauksien suhteen koska noissa maatalous koneissa ei useasti ole samoja tehoja kun veneen moottorissa missä myös polttoaineen virtaus on moninkertainen kulutukseen nähden. Esim: kad 42 230 hv tarvitsee suodattimen minkä läpivirtaus on jotakin 200l/h. Itse taannoin laitoin traktoriin tarkoitetun suodattimen kyseiseen koneeseen ja tukehtuihan se kovilla kierroksilla ja teimpä vielä syksyllä syöttöpumppu remonttin koska se oli käynyt kuumana jostakin syystä, olisiko ollut syy täydestä vauhdista loppunut polttoaineen saanti ja sehän voitelee pumppua. Semmonen raakasuodatin vedenerottimella on aikalailla vene tavaraa koska niitä ei käytellä oikeastaam muissa vehkeissä, semmonen cav:n tupla patruunoilla ja vedenerottimella on "hieno" suodatin. Ja on muuten vähissä suomesta traktorit missä on esim:200hv. Kerro mihin koneeseen meinaat laittaa suodattimen ja tuleeko (pitää tulla) "ragori/volvon" suodattimen jälkeen hienosuodatin.
- Hakuva
eikös kirjoitti:
Jos tarkoitat semmosta raaka suodatinta jossa on veden eroitin niin eipä ole semmosta traktorissa ja kannattaa olla tarkkana niiden läpivirtauksien suhteen koska noissa maatalous koneissa ei useasti ole samoja tehoja kun veneen moottorissa missä myös polttoaineen virtaus on moninkertainen kulutukseen nähden. Esim: kad 42 230 hv tarvitsee suodattimen minkä läpivirtaus on jotakin 200l/h. Itse taannoin laitoin traktoriin tarkoitetun suodattimen kyseiseen koneeseen ja tukehtuihan se kovilla kierroksilla ja teimpä vielä syksyllä syöttöpumppu remonttin koska se oli käynyt kuumana jostakin syystä, olisiko ollut syy täydestä vauhdista loppunut polttoaineen saanti ja sehän voitelee pumppua. Semmonen raakasuodatin vedenerottimella on aikalailla vene tavaraa koska niitä ei käytellä oikeastaam muissa vehkeissä, semmonen cav:n tupla patruunoilla ja vedenerottimella on "hieno" suodatin. Ja on muuten vähissä suomesta traktorit missä on esim:200hv. Kerro mihin koneeseen meinaat laittaa suodattimen ja tuleeko (pitää tulla) "ragori/volvon" suodattimen jälkeen hienosuodatin.
Joo semmoinen tarkoitin missä on suodatin ja vedenerotin samassa purkissa, elikä esisuodain.Toinen dieselsuodatin on kiinni moottorissa ennen pumppu.Kiitos etukäteen.
- eikös
Hakuva kirjoitti:
Joo semmoinen tarkoitin missä on suodatin ja vedenerotin samassa purkissa, elikä esisuodain.Toinen dieselsuodatin on kiinni moottorissa ennen pumppu.Kiitos etukäteen.
sama systeemi kun kad 42, ja valitettavasti et löydä mitään oikotietä ja joudut kärsimään tuon hinnan jonka minäkin kärsin keväällä, en ole kyllä katunut hetkeäkään ostosta kun olen ne vedet laskenut parikertaa kesällä pois mitkä olisivat muuten menneet hieno suodattimeen ja pumppuun. Se suodatin tuntuu kalliilta mutta siinä on 3 kertainen veden erotus ja se suodatin patruuna on semmosta ainetta että kestää vettä ja voi hätätapauksessa putsata ja jatkaa matkaa ja jos se oikeen tukkeentuu niin sen patruunan voi ohittaa ja ajaa rantaan, laatu maksaa. Raakasuodatinta ja vedenerotinta ei käytetä missään muussa tietääkseni kun vesillä, itse etsiskelin ratkaisua rekka ym muista liikkeistä, turhaan. Laitat sitten minkä laitat niin varmista läpivirtauksen riittävyys muuten tulee kalliiksi ja puhun nyt kokemuksella. Ja sitten niille jotka nyt hyökkäävät niin puhumme nut raakasuodattimesta ja vedenerottimesta.
- riittäneet
eikös kirjoitti:
sama systeemi kun kad 42, ja valitettavasti et löydä mitään oikotietä ja joudut kärsimään tuon hinnan jonka minäkin kärsin keväällä, en ole kyllä katunut hetkeäkään ostosta kun olen ne vedet laskenut parikertaa kesällä pois mitkä olisivat muuten menneet hieno suodattimeen ja pumppuun. Se suodatin tuntuu kalliilta mutta siinä on 3 kertainen veden erotus ja se suodatin patruuna on semmosta ainetta että kestää vettä ja voi hätätapauksessa putsata ja jatkaa matkaa ja jos se oikeen tukkeentuu niin sen patruunan voi ohittaa ja ajaa rantaan, laatu maksaa. Raakasuodatinta ja vedenerotinta ei käytetä missään muussa tietääkseni kun vesillä, itse etsiskelin ratkaisua rekka ym muista liikkeistä, turhaan. Laitat sitten minkä laitat niin varmista läpivirtauksen riittävyys muuten tulee kalliiksi ja puhun nyt kokemuksella. Ja sitten niille jotka nyt hyökkäävät niin puhumme nut raakasuodattimesta ja vedenerottimesta.
Vanhoissa 70 sarjan Volvoissa (2x140hv) omat putsarit ja desilitran vedeneroituskuppi,vanhoissa ei muuta ollutkaan,ja patruunat kympin kappale,siinä vedenerotusta.
- eikös
riittäneet kirjoitti:
Vanhoissa 70 sarjan Volvoissa (2x140hv) omat putsarit ja desilitran vedeneroituskuppi,vanhoissa ei muuta ollutkaan,ja patruunat kympin kappale,siinä vedenerotusta.
käynee kun laitat kolme hieno suodatinta peräkkäin että alkaakohan siirtopumppua ahdistamaan, 2x cav suodatin koneen oma. Lappeenrannasta saa jotain vastaavia tarvike vehkeitä missä ei ole volvon logoa halvemmalla, teikki oy elikkä paikallinen volvo liike. Olen kyllä sitämieltä että jos ei raaski ostaa tota suodatinta niin kyllä on pienestä kiinni veneily. Ja mitenköhän on toi päivätankin rakentelun järkevyys ja sen kustannukset ja käytön vaivattomuus, en muuten yhtään ihmette miksi meripelastus hinailee näitä virityksiä joka päivä kesällä teknisten vikojen vuoksi. En ole mikään turvallisuus intoilija mutta en kyllä vaan ymmärrä miksi pitää ostaa kalliit vehkeet ja sitten pihtailla jossaki 200e maksavan suodattimen kanssa tai rakentaa sen tilalle jokin monimutkainen päivätankki viritys että säästää muutaman euron, sitäpaitsi jos semmoseen cav: paperisuodattimiin menee vettä niin ne ovat heti pilaalla ja matkanteko loppuu, ja paljonko maksaa pitkässä juoksussa vaihtaa kolme "hienosuodatinta" konetta huoltaessa.
- noin
eikös kirjoitti:
käynee kun laitat kolme hieno suodatinta peräkkäin että alkaakohan siirtopumppua ahdistamaan, 2x cav suodatin koneen oma. Lappeenrannasta saa jotain vastaavia tarvike vehkeitä missä ei ole volvon logoa halvemmalla, teikki oy elikkä paikallinen volvo liike. Olen kyllä sitämieltä että jos ei raaski ostaa tota suodatinta niin kyllä on pienestä kiinni veneily. Ja mitenköhän on toi päivätankin rakentelun järkevyys ja sen kustannukset ja käytön vaivattomuus, en muuten yhtään ihmette miksi meripelastus hinailee näitä virityksiä joka päivä kesällä teknisten vikojen vuoksi. En ole mikään turvallisuus intoilija mutta en kyllä vaan ymmärrä miksi pitää ostaa kalliit vehkeet ja sitten pihtailla jossaki 200e maksavan suodattimen kanssa tai rakentaa sen tilalle jokin monimutkainen päivätankki viritys että säästää muutaman euron, sitäpaitsi jos semmoseen cav: paperisuodattimiin menee vettä niin ne ovat heti pilaalla ja matkanteko loppuu, ja paljonko maksaa pitkässä juoksussa vaihtaa kolme "hienosuodatinta" konetta huoltaessa.
30 eur,päivätankit ei ole mitään virityksiä muut ovat,katsele miten on ammattivehkeissä,suuremmissa.
- eikös
noin kirjoitti:
30 eur,päivätankit ei ole mitään virityksiä muut ovat,katsele miten on ammattivehkeissä,suuremmissa.
Useimmiten tommonen 200 hv volvo on huviveneessä jossa tilat päivätankille ovat rajalliset, rakentaisitko tankin senkokoiseksi että jos ajat päivässä esim 5h niin itsellä on kulutus matkavauhdilla noin 175l /5h, ja pää tankki on 300l. Omaan veneeseeni ei ton kokoista päivätankkia mahdu ja kuinka se tilanne muuttuisi jos pumppaisin aamulla lähtiessäni päätankista aineet toiseen tankkiin. Laskeppa nyt mitä maksaa rakentaa semmonen systeemi, säiliö,siirtopumppu,letkut,hanat,suodatin ja sitten pitää sitä polttoainetta pumpata edestakaisin ja kytätä ettei se päivätankki mene tyhjäksi, kun taas toinen vaihtoehto on ostaa se 200e maksava raakasuodatin jonka asennus kestää noi 15min ja matka jatkuu ongelmitta ja ilman ylinmääräistä säätämistä. Ymmärrän pointtisi jos veneenä on isompi hidas kulkuinen missä päätankki on iso. Ja jos lasketaan että siihen cav:n suodatin runkoon menee esim:50e ja sitten ne patruunat 30e elikkä yht,80e jää 120e halvemmaksi, ja jos vaihdat cav:n suodattimet kerran vuodessa niin 4 vuoden päästä cav tulee kalliimmaksi kun se kunnollinen 200e maksava. Ja edelleen muistutan että tulee 3 hienosuodatinta peräkkäin tällä cav systeemillä missä ei ole mitään järkeä.
- noin
eikös kirjoitti:
Useimmiten tommonen 200 hv volvo on huviveneessä jossa tilat päivätankille ovat rajalliset, rakentaisitko tankin senkokoiseksi että jos ajat päivässä esim 5h niin itsellä on kulutus matkavauhdilla noin 175l /5h, ja pää tankki on 300l. Omaan veneeseeni ei ton kokoista päivätankkia mahdu ja kuinka se tilanne muuttuisi jos pumppaisin aamulla lähtiessäni päätankista aineet toiseen tankkiin. Laskeppa nyt mitä maksaa rakentaa semmonen systeemi, säiliö,siirtopumppu,letkut,hanat,suodatin ja sitten pitää sitä polttoainetta pumpata edestakaisin ja kytätä ettei se päivätankki mene tyhjäksi, kun taas toinen vaihtoehto on ostaa se 200e maksava raakasuodatin jonka asennus kestää noi 15min ja matka jatkuu ongelmitta ja ilman ylinmääräistä säätämistä. Ymmärrän pointtisi jos veneenä on isompi hidas kulkuinen missä päätankki on iso. Ja jos lasketaan että siihen cav:n suodatin runkoon menee esim:50e ja sitten ne patruunat 30e elikkä yht,80e jää 120e halvemmaksi, ja jos vaihdat cav:n suodattimet kerran vuodessa niin 4 vuoden päästä cav tulee kalliimmaksi kun se kunnollinen 200e maksava. Ja edelleen muistutan että tulee 3 hienosuodatinta peräkkäin tällä cav systeemillä missä ei ole mitään järkeä.
En älynnyt laittaa sanaa sitaatteihin esim. 20 L ponttö välissä on oikein hyvä vedeneroitin,ei tässä olla laittamassa suodattimia lisää,sillä ns.karkeasuodattimella ei ole mitään virkaa.
- Volvo_EPA
eikös kirjoitti:
Jos tarkoitat semmosta raaka suodatinta jossa on veden eroitin niin eipä ole semmosta traktorissa ja kannattaa olla tarkkana niiden läpivirtauksien suhteen koska noissa maatalous koneissa ei useasti ole samoja tehoja kun veneen moottorissa missä myös polttoaineen virtaus on moninkertainen kulutukseen nähden. Esim: kad 42 230 hv tarvitsee suodattimen minkä läpivirtaus on jotakin 200l/h. Itse taannoin laitoin traktoriin tarkoitetun suodattimen kyseiseen koneeseen ja tukehtuihan se kovilla kierroksilla ja teimpä vielä syksyllä syöttöpumppu remonttin koska se oli käynyt kuumana jostakin syystä, olisiko ollut syy täydestä vauhdista loppunut polttoaineen saanti ja sehän voitelee pumppua. Semmonen raakasuodatin vedenerottimella on aikalailla vene tavaraa koska niitä ei käytellä oikeastaam muissa vehkeissä, semmonen cav:n tupla patruunoilla ja vedenerottimella on "hieno" suodatin. Ja on muuten vähissä suomesta traktorit missä on esim:200hv. Kerro mihin koneeseen meinaat laittaa suodattimen ja tuleeko (pitää tulla) "ragori/volvon" suodattimen jälkeen hienosuodatin.
Kyllähän noita yli 200 hv traktoreita löytyy Suomesta, esim Valtra T190 sarja ja kaikki S-sarja koneet...
T170 sarjastakin löytyy liki 200 hv (184 hv...) - eikös
Volvo_EPA kirjoitti:
Kyllähän noita yli 200 hv traktoreita löytyy Suomesta, esim Valtra T190 sarja ja kaikki S-sarja koneet...
T170 sarjastakin löytyy liki 200 hv (184 hv...)niistä raakasuodatin ja veden erotin erikseen ennen hienosuodatinta ja paljonko maksaa, ei muuten taida löytyä ja jos niin pelkkä veden erotin ja hienosuodatin. Vieläkään kukaan ei ole kertonut missä olisi vastaava karkeasudatin/vedenerotin paketti ennen hienosuodatinta. Kyllä pelkkiä veden erottajia on olemassa ja minäkin omistan pari aivan uutta, mutta nyt etsitään karkeasudatinta/vedenerotinta.
- eikös
noin kirjoitti:
En älynnyt laittaa sanaa sitaatteihin esim. 20 L ponttö välissä on oikein hyvä vedeneroitin,ei tässä olla laittamassa suodattimia lisää,sillä ns.karkeasuodattimella ei ole mitään virkaa.
miten toteutat tuon tankki virityksen ja miten se muuttaa tilannetta että otatko suoraan pää tankista vai kierrätätkö sen kanisteri läpi. Päivätankki on mielestäni kuten nimikin sen kertoo että siihen pumpataa tarvittava polttoainemäärä isommasta säiliöstä. Sinun ehdottama 20l kanisteri on lähinnä semmonen tasaaja mistä pumput ottavat polttoainetta haukkomatta ilmaa väliin (ralliautoissa esim), mutta sitä en alle kirjoittaisi että se vesi jää kanisteriin nopean vaihtuvuutensa ja pienestä määrästä johtuvan läikkymisen takia ja täytyyhän veden erota tollasella systeemillä painovoimaan perustuen joten se vaatii aikaa ja tasaisuutta. Jos asennetaa 20l säiliö pa järjästelmään ja kulutus on tollasella 200hv volvolla esim: 345 tristanissa täydellä kaasulla jotakin 40-50litraa/h ja matkavauhdilla jotakin muuta, mutta oletetaan että veneellä voi ajaa täyskaasullakin. Täytyy olla kunnollinen siirtopumppu mikä täyttää kanisteria jatkuvalla vauhdilla ettei aine lopu kannusta joten virtausta pytyssä kyllä on, mimmonen systeemi siirtopuun pitää rakentaa että se ei paina tyhjäkäynnillä ajettaessa kanisteriin täydellä teholla ja että se taas alkaa pumpata riittävästi kun laitetaan kahvat kaakkoon ja kulutus nousee huimasti. Laittaisitko poltoaineen paluukierron kanisteriin vai päätankkiin, jos laitetaan paluuletku päätankkiin mistä siirtopumppu pumppaa kanisteriin niin täysillä ajettaessa kanisteriin pitää pumpata noin 200 litraa tunnissa koska suurin osa polttoaineesta kiertää takaisin ja vain murto osa palaa koneessa. Ja jos laitat paluuletkun taas kanisteriin niin muodostuu ongelmaksi paluu aineen suuri kuumeneminen koska se kierrättää itseään ja tilalle kanisteriin tulee vain pienimäärä uutta ja viileää dieseliä. Itselläni on 300l tankki ja kun ajelee 3-5h yhteen menoon alkaa tankissa oleva pa olemaan aika lämmintä ja se taas laskee tehoja ja hyötysuhdetta, volvolla kertoivat joskus prosentejakin paljon teho häviö on mutta en muita nyt lukemia. Tossa muutama epäkohta mitä minulle tulee mieleen ehotetusta järjästelmästä.
- noin
eikös kirjoitti:
miten toteutat tuon tankki virityksen ja miten se muuttaa tilannetta että otatko suoraan pää tankista vai kierrätätkö sen kanisteri läpi. Päivätankki on mielestäni kuten nimikin sen kertoo että siihen pumpataa tarvittava polttoainemäärä isommasta säiliöstä. Sinun ehdottama 20l kanisteri on lähinnä semmonen tasaaja mistä pumput ottavat polttoainetta haukkomatta ilmaa väliin (ralliautoissa esim), mutta sitä en alle kirjoittaisi että se vesi jää kanisteriin nopean vaihtuvuutensa ja pienestä määrästä johtuvan läikkymisen takia ja täytyyhän veden erota tollasella systeemillä painovoimaan perustuen joten se vaatii aikaa ja tasaisuutta. Jos asennetaa 20l säiliö pa järjästelmään ja kulutus on tollasella 200hv volvolla esim: 345 tristanissa täydellä kaasulla jotakin 40-50litraa/h ja matkavauhdilla jotakin muuta, mutta oletetaan että veneellä voi ajaa täyskaasullakin. Täytyy olla kunnollinen siirtopumppu mikä täyttää kanisteria jatkuvalla vauhdilla ettei aine lopu kannusta joten virtausta pytyssä kyllä on, mimmonen systeemi siirtopuun pitää rakentaa että se ei paina tyhjäkäynnillä ajettaessa kanisteriin täydellä teholla ja että se taas alkaa pumpata riittävästi kun laitetaan kahvat kaakkoon ja kulutus nousee huimasti. Laittaisitko poltoaineen paluukierron kanisteriin vai päätankkiin, jos laitetaan paluuletku päätankkiin mistä siirtopumppu pumppaa kanisteriin niin täysillä ajettaessa kanisteriin pitää pumpata noin 200 litraa tunnissa koska suurin osa polttoaineesta kiertää takaisin ja vain murto osa palaa koneessa. Ja jos laitat paluuletkun taas kanisteriin niin muodostuu ongelmaksi paluu aineen suuri kuumeneminen koska se kierrättää itseään ja tilalle kanisteriin tulee vain pienimäärä uutta ja viileää dieseliä. Itselläni on 300l tankki ja kun ajelee 3-5h yhteen menoon alkaa tankissa oleva pa olemaan aika lämmintä ja se taas laskee tehoja ja hyötysuhdetta, volvolla kertoivat joskus prosentejakin paljon teho häviö on mutta en muita nyt lukemia. Tossa muutama epäkohta mitä minulle tulee mieleen ehotetusta järjästelmästä.
Paluukierto päätankkiin,painekytkin pönttöön,pönttö ei tyhjä vähän solia,kovempi virtaus racorissa on.
- eikös
noin kirjoitti:
Paluukierto päätankkiin,painekytkin pönttöön,pönttö ei tyhjä vähän solia,kovempi virtaus racorissa on.
mutta se ragori on suunniteltu siihen ja on kahden nyrkin kokoinen eikä ole hajoavia osia minkä takia matka katkeaisi ja maksaa sen 200e. Paljonko se kanisteri systeemi tulee halvemmaksi kun ostaa sen pumpun mikä pumppaa 200l/h,painekytkimen ym tavarat, eipä taida säästön takia rakentelu kannattaa. täytyy olla periaateita pelissä että tommosen jaksaa kyhäillä. Kertokaapa nyt kaikki ketkä ovat kyseisen rakennelman tehneet omaan veneeseen. Tämä on aivan sama asia kun se eräs herra esitteli sitä komposti käymälää veneessään, oli herra säästänyt vesi wc tavaroiden hinnan kun oli kyhännyt ulkohuussin fiskarinsa takahyttiin.
- tekevät
eikös kirjoitti:
mutta se ragori on suunniteltu siihen ja on kahden nyrkin kokoinen eikä ole hajoavia osia minkä takia matka katkeaisi ja maksaa sen 200e. Paljonko se kanisteri systeemi tulee halvemmaksi kun ostaa sen pumpun mikä pumppaa 200l/h,painekytkimen ym tavarat, eipä taida säästön takia rakentelu kannattaa. täytyy olla periaateita pelissä että tommosen jaksaa kyhäillä. Kertokaapa nyt kaikki ketkä ovat kyseisen rakennelman tehneet omaan veneeseen. Tämä on aivan sama asia kun se eräs herra esitteli sitä komposti käymälää veneessään, oli herra säästänyt vesi wc tavaroiden hinnan kun oli kyhännyt ulkohuussin fiskarinsa takahyttiin.
Ja kompostivessa toimii mutta ei ole pienveneilijöiden juttuja, eipä ole kaksinen pumppu 3,5 L/min
- eikös
tekevät kirjoitti:
Ja kompostivessa toimii mutta ei ole pienveneilijöiden juttuja, eipä ole kaksinen pumppu 3,5 L/min
käymälä veneessä ja ikäväkyllä herra oli rakentanut vessansa 8m veneeseen mitä en kyllä pidä isona. Onko sinulla tommonen kanisteri omassa veneessä ja oletko rakentanut sen siksi että et halunnut ostaa ragoria tai vastaavaa.
- eikös
eikös kirjoitti:
käymälä veneessä ja ikäväkyllä herra oli rakentanut vessansa 8m veneeseen mitä en kyllä pidä isona. Onko sinulla tommonen kanisteri omassa veneessä ja oletko rakentanut sen siksi että et halunnut ostaa ragoria tai vastaavaa.
millä periaatteella se vesi erottuu siinä kanisterissa pois polttoaineesta ja minne se vesi kertyy sotkeentumatta uudestaan kun vene keinuu aallokossa, ragorissahan pa menee raakasuodattimen läpi ja siitä "turbiinista" mikä erottaa veden ja siirtää sinne kupin pohjalle mistä se ei sotkeennu pa:n sekaan vaikka vene heiluu kelissä. Voisihan siihen kanisterin alle rakentaa jonkun vakaimen että kestää suorassa tai sitten laittaa roikkumaan kahvastaan narulla ja painoa pohjalle niin maan vetovoima pitää sen aallokossa suorassa, helppoa,luotettavaa ja halpaa.
- täällä
Osta laadukas Racor lasikupilla, mukana vaihdettava suodatin. Maksoi noin puolet tuosta
hinnasta esim. Mepratuote Oy:ssä. - jostain
Vanhasta samantehoisesta autonmoottorista CAV koko runko ja laita kunnon päiväsäiliö väliin vedeneroittajaksi,unohda tuonhintaset filtterit.
- on homma
On monia traktoreita, joissa on 200 hv ja löpöä kuluu ko. vauhtia. Kaikissa on vedenerottimet ja suodattimet. Dieseleitä kun ovat.
Saa toki pistää Volvon merkkiin rahaakin vaikka kuinka paljon jos haluaa. Tai sitten hakea liikkeestä Volvon tarra ja liimata se CAV:n kylkeen.... - eikös
on homma kirjoitti:
On monia traktoreita, joissa on 200 hv ja löpöä kuluu ko. vauhtia. Kaikissa on vedenerottimet ja suodattimet. Dieseleitä kun ovat.
Saa toki pistää Volvon merkkiin rahaakin vaikka kuinka paljon jos haluaa. Tai sitten hakea liikkeestä Volvon tarra ja liimata se CAV:n kylkeen....sinäkin nyt missä traktorissa on raakasuodatin ja vedenerotin, siis nyt puhutaan raakasuodattimesta eikä "hieno" suodattimesta joka kyseisessä volvossa sijaitsee vakiona koneen kupeessa. En ymmärrä miksi nyt verrataan ja suosittelette kaveria laittamaan kahta samanlaista suodatinta peräkkäin. Kerroppa traktorin tai kuorma auton merkki ja malli missä on ennen polttoaine suodatinta kyseinen raakasuodatin.
- Suodattimia nähnyt
eikös kirjoitti:
sinäkin nyt missä traktorissa on raakasuodatin ja vedenerotin, siis nyt puhutaan raakasuodattimesta eikä "hieno" suodattimesta joka kyseisessä volvossa sijaitsee vakiona koneen kupeessa. En ymmärrä miksi nyt verrataan ja suosittelette kaveria laittamaan kahta samanlaista suodatinta peräkkäin. Kerroppa traktorin tai kuorma auton merkki ja malli missä on ennen polttoaine suodatinta kyseinen raakasuodatin.
Tyotan siinä karkea tekoisssa maasturissa ainakin on ollut vesieroituskuppi ennen hienosuodatinta ja samoin useat Perkins moottorit käyttää niitä ja maahantuoja on suositellutkin ja Valmetin dieseleissä myös on nähnyt ja pudistanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613111Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433067- 422417
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa912037- 311893
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251759- 481606
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä831370- 391280
- 791110