IHAN KAUHEETA !!

vaimoke

Ihan kauheeta lukea noita kirjoituksia Hurghadasta.. olemme tosin menossa sharm el sheikhiin, mut silti.. Apua !! mulla tosin Tunisialainen mies mukana,että pärjätään kyllä ostoksissa ja tinkaamisessa ym mutta noita kun lukee, tuntuu että kaikki egyptiläiset on rosvoja ja huijareita? Ja tuntuu myös että vatsatauti on taattu ainakin minulle,koska en asu vakituisesti Tunisiassa.. Entä miten egyptiläiset suhtautuu kun on arabi ja vaalea pohjoismaalainen yhdessä? Kertokaa nyt hyvät ihmiset joku jotain HYVÄÄ Sharmista paikkana ja jotain positiivista egyptiläisistä,molemmat mennään ekaa kertaa. Kiitos!

29

5254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhassa

Hyvä juttu jos olet arabin kanssa matkalla siellä, miehet jättävät sinut varmasti rauhaan eivätkä pidä turhaa peliä, toisin kuin kävelisit eurooppalaisen miehen vieressä. Siihen tinkaamiseen ei kyllä taida auttaa olette kumpikin turisteja, asutte hotellissa, joten totta kai teillä varmasti on varaa maksaa, eikä tarvitse laskea rahojen perään, tämä siis heidän käsitys

• ...

Egyptin poliisi jahtaa neljää palestiinalaisterroristia Siinain niemimaan lomakohteissa.

• justsamaa

Minä meinasin kirjoitaa just samasta.
        Älkää hyvät ihmiset menkä Siinain alueelle lomailemaan lähiaikoina. Terroristejä on etsitty nyt vajaa viikko, eikä löydetty. Joten jää kaksi vaihtoehtoa ne joko pidätetään tai sitten ne räjähtää turistien kera

• täälläkin
        justsamaa kirjoitti:

Minä meinasin kirjoitaa just samasta.
        Älkää hyvät ihmiset menkä Siinain alueelle lomailemaan lähiaikoina. Terroristejä on etsitty nyt vajaa viikko, eikä löydetty. Joten jää kaksi vaihtoehtoa ne joko pidätetään tai sitten ne räjähtää turistien kera

Tampere Jyväskylä välillä jahdataan rattijuoppoja, älkää missään tapauksessa menkö sinne

• pelkkiä hyviä kokemuksia

Hurghadasta. Olen ollut siellä kaksi kertaa ja menen varmasti vieläkin. Ei ollut mitään ongelmia kummankaan matkan aikana. Vatsataudinki voi välttää kunhan ei syö jäätelöä eikä salaatteja ja juo pullovettä.

• *kettu*

Itse olen ollut vain kerran Hurghadassa, mutta varmasti menen uudelleen. Aivan ihana paikka, eikä varmasti Sharm ole yhtään hassumpi :) Egypti on aivan ihana paikka!!
        Monet näyttävät pelkäävän, että salaatista sen vatsataudin saa.. toki sekin varmasti mahdollista, mutta itselleni ei mitään tullut vaikka tuoretta salaattiakin monta kertaa päivässä söinkin. Edelleen painotan sitä, että kannattaa itse huolehtia siitä hygieniasta, eikä missään tapauksessa kannata syödä rahojen koskettelun jälkeen, ennenkuin on putsannut kädet.

Tuohon uutiseen vielä hieman kommenttia.. kannattaako jättää hyvät kokemukset kokematta vain sen takia että jossakin voi joskus mahdollisesti sattua jotakin? Järki kannattaa kuitenkin pitää, eikä sekaantua kaikkiin asioihin, mutta ei kannata jättää käymättä upeissa paikoissa mahdollisen vaaran takia. Se vaara voi yllättää omalla takapihallakin. En todellakaan tahtoisi itselleni käyvän mitään, mutta jos jotain käy, niin sitten käy. Paljon pahempi virhe mielestäni on elää elämää niin, että ei uskalla tehdä mitään. Mutta tämä vain oma mielipiteeni..

• sanna................
        *kettu* kirjoitti:

Itse olen ollut vain kerran Hurghadassa, mutta varmasti menen uudelleen. Aivan ihana paikka, eikä varmasti Sharm ole yhtään hassumpi :) Egypti on aivan ihana paikka!!
        Monet näyttävät pelkäävän, että salaatista sen vatsataudin saa.. toki sekin varmasti mahdollista, mutta itselleni ei mitään tullut vaikka tuoretta salaattiakin monta kertaa päivässä söinkin. Edelleen painotan sitä, että kannattaa itse huolehtia siitä hygieniasta, eikä missään tapauksessa kannata syödä rahojen koskettelun jälkeen, ennenkuin on putsannut kädet.

Tuohon uutiseen vielä hieman kommenttia.. kannattaako jättää hyvät kokemukset kokematta vain sen takia että jossakin voi joskus mahdollisesti sattua jotakin? Järki kannattaa kuitenkin pitää, eikä sekaantua kaikkiin asioihin, mutta ei kannata jättää käymättä upeissa paikoissa mahdollisen vaaran takia. Se vaara voi yllättää omalla takapihallakin. En todellakaan tahtoisi itselleni käyvän mitään, mutta jos jotain käy, niin sitten käy. Paljon pahempi virhe mielestäni on elää elämää niin, että ei uskalla tehdä mitään. Mutta tämä vain oma mielipiteeni..

on puhunut UGH !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• höpöhöpön

Kuule,sinä olet siinä tilanteessa kuin minäkin olin lähtiessäni ensimmäistä kertaa Hurghadaan.Peloteltu aivan sekaisin typerillä puheilla!Luulin,ettei sieltä kertakaikkiaan voi selvitä kotiin terveenä.Koko viikko meni vähän"kyräillessä"koska nyt jotain tapahtuu ja ainakin se mahatauti pian iskee.Vaan mitä vielä!Kaikesta peloista huolimatta paikka vei sydämeni ja ihmiset myös.Seuraava matkani sinne on kuudes ja uskon ,ettei sekään ole viimeiseni.Joka paikassahan terve järki,myös Suomessa liikkuessa,pitää muistaa.Kauppiaat ovat siellä sellaisia ja piste,mutta kyllä niitten kanssa pärjää!!Ajattele vaikka,että työtään ne tekevät ja itse en ainakaan stressiä heistä ota.Ja kiinteähintaisia kauppoja löytyy!Mahatauti tulee jos tulee,paikallinen apteekki auttaa ja sinne vaan heti ja loma jatkuu mukavana.Ihmiset siellä ovat ystävällisiä ja haluavat jutella.Toinen kokee sen tunkeilevana,toinen ei.Hotellien henkilökunnasta ei ole mitään pahaa sanottavana.Ota neuvo:unohda puheet,muodosta itse omat käsityksesi ja odota lomaasi innolla!Siellä on paljon asioita jotka kerrottuna ei tunnu miltään,ne on koettava itse.Aurinkoista lomaa(sitä se ainakin on)teille ja paljon positiivisiä kokomuksia.

• vieläkin

Älkää hyvät ihmiset välittäkö noiden joidenkin sekopäiden jutuista. Kuka saa nautintonsa mistäkin. Kun oikein ajatuksella luet esim. tuon tyrmäystippajutun alullepanijan tarinoita niin huomaat kyllä että kaikki ei pidä paikkaansa, eli toisin sanoen sanoen koko juttu täyttä potaskaa, tuollaiset henkilöt pitäisi saada vastuuseen.
        Ei muuta kuin matkaan, Hyvää lomaa!!

• vaimoke
        vieläkin kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset välittäkö noiden joidenkin sekopäiden jutuista. Kuka saa nautintonsa mistäkin. Kun oikein ajatuksella luet esim. tuon tyrmäystippajutun alullepanijan tarinoita niin huomaat kyllä että kaikki ei pidä paikkaansa, eli toisin sanoen sanoen koko juttu täyttä potaskaa, tuollaiset henkilöt pitäisi saada vastuuseen.

Ihanaa lukea noin posiitiivista txt !! KIITOS !! Meinasin jo huolestua.. :) Olen menossa vasta maaliskuussa, joten eiköhän ne terroristit siks jää kiinni, i hope so ! Noi hygienia jutut on kyllä tuttuja paljon Tunisiassa aikaa viettäneenä tiedän että kaikki on mahdollista, mutta noista kirjoituksista sai sen käsityksen että kun astuu koneesta ulos on jo kipeä.. vielä jos joku haluaa kertoa sharmista,että miten pieni paikka se sitten oikeen on ? Kaikki tieto tosi tervetullutta !!

• tässä piakoin............
        vieläkin kirjoitti:

todelliseen vastuuseen laitetaan, katsoppas, niistä teoistasi ja tekemättä jättämisistäsi.

• vieläkin
        vaimoke kirjoitti:

Ihanaa lukea noin posiitiivista txt !! KIITOS !! Meinasin jo huolestua.. :) Olen menossa vasta maaliskuussa, joten eiköhän ne terroristit siks jää kiinni, i hope so ! Noi hygienia jutut on kyllä tuttuja paljon Tunisiassa aikaa viettäneenä tiedän että kaikki on mahdollista, mutta noista kirjoituksista sai sen käsityksen että kun astuu koneesta ulos on jo kipeä.. vielä jos joku haluaa kertoa sharmista,että miten pieni paikka se sitten oikeen on ? Kaikki tieto tosi tervetullutta !!

Katsoppa osoitteesta: www.sinaiweekly.com
        sieltä löytyy aika mukavasti tietoa alueesta yleensäkin, voit listautua postituslistalle niin joka viikko saat päivitettyä tietoa.
        Minulla on sivu ollut käytössä pari vuotta, ei ongelmia, siis virusvapaa tuntuu olevan.
        Eihän sharmi nyt niin pieni ole, tai kaikki on suhteellista, varsinaisessa Sharmissa lienee nyt noin 15000 - 18000 tuhatta asukasta. Hotellialue Naama Bay sijaitsee seitsemän kilometrin päässä ja välialueella on myös lukuisia hotelleja.
        Naama Bayn hotellialueen rakentamisen aloittivat Israelilaiset silloin kun Siinai oli heidän hallussaan, Sharm El Sheikin nimi oli tuolloin Ofira.
        Suosittelen käyntiä Dahabissa, entinen hippipaikka, vaikkei aatteen kannattaja ole ollutkaan tai ei ole, Dahabissa voi vielä jossain aistia tuota 1960-luvun henkeä.
        Yritän vastata mielelläni jos sulla on jotain erityistä kysyttävää paikasta. Voit myös kysellä privaatisti: [email protected]

• Teehän ilmoitus
        vieläkin kirjoitti:

jos asian näin koet=) Ja jos pystyt osoittamaan, että ko.kohteessa sairaalahoito on erinomaisella tasolla, tai että ko.hotelli on hyvätasoinen, niin teehän se. Haastattelehan Auroran sairaalan lääkäriä ja kysy, mitä sairauksia ko.maasta voi tuoda tuliaisinaan...

• ihanaa!
        vaimoke kirjoitti:

Kaikki maailman terroristit saadaan kiikkiin ennen matkaanne ja muutenkin vain positiivista tiedossa,hi hi.Olethan aito blondi,olethan?Läkähdyn nauruun..

• harjoitella
        vaimoke kirjoitti:

lukemisen ymmärtämistä, en ole nähnyt yhtään kirjoitusta, jossa mainittaisiin tuollaisesta sairastumisesta...Kysy lisätietoja matkatoimistosta niin saat vain ja ainoastaan positiivista tekstiä...Hauskaa matkaa;)

• Sheriffii tule
        ihanaa! kirjoitti:

Kaikki maailman terroristit saadaan kiikkiin ennen matkaanne ja muutenkin vain positiivista tiedossa,hi hi.Olethan aito blondi,olethan?Läkähdyn nauruun..

heti poistamaan koko ketju, kun joku morkkaa mun lempikohdettani, hävetkää törkimykset..Olen säästänyt rahaa kaksi vuotta, että saisin unelmieni matkan tehtyä ja joku kehtaa haukkua sitä täällä...

• vaimoke
        harjoitella kirjoitti:

lukemisen ymmärtämistä, en ole nähnyt yhtään kirjoitusta, jossa mainittaisiin tuollaisesta sairastumisesta...Kysy lisätietoja matkatoimistosta niin saat vain ja ainoastaan positiivista tekstiä...Hauskaa matkaa;)

ja kukahan tässä takertuu pikku asioihin? Ehkä valitsin sanani väärin,tiedän kyllä turisti ripulit ym paljon tunisiassa aikaa viettäneenä. Ihan asiallisesti mielestäni halusin keskustella..

• julle12

4.12. palattiin Helsinkiin /4 hlöä. Yhdellä mahan kans ongelmia. Muutoin meni hyvin, joka toinen päivä joutui syömään tabletin. Syötiin salaatteja ja jäätelöä(hotellista). Pyyhittiin kädet ennen ruokailua.

Jos nyt lähtisin uudestaan, söisin tabletin joka toinen päivä ja välttäisin sotkuisen näköisiä ruokapaikkoja. Lisäksi käsien puhdistusta ei saa unohtaa. Muutoin en osaa muuta sanoa.

Ihmiset ovat kivoja ja huumorityyppejä. Kaupankäyntihän niillä on aina mielessä.
      Egyptiläisen motto: annan lahjan =lahjan jälkeen anna 15 puntaa...
      Arabiaksi ei kiitos=La shukran
      se on aika hyvä. Muutoin minkänlaisia ostovelvotteita ei ole. Hintaa ei edes kannata kysellä, jos ei oikeasti oo ostamassa. Jos haluaa harjoitella englantia, voi hintaa kysyä...

Retket ja muut olivat sellaisia, että asiat hoidettiin egytiläiseen tapaan, mutta aina huolehdittiin meistä.

• Me käytiin eka kertaa Egyptissä ja Sharmissa
      loka-marraskuun vaihteessa, ja itse olin vähän
      ennakkoluuloinen.
      Yllätyin todella, noin ystävällisessä lomakohteessa en ole käynyt aiemmin..jokaikinen egyptiläinen jonka tapasimme oli erittäin ystävälline, ei yhtään moitteensanaa. Ei tullut mieleenkään että oisin jotain siellä pelännyt.

Mieheni sai vatsataudin, mutta meni nopeasti ohi, kun haimme heti apteekista paikalliset vatsalääkkeet.

Heti kun mahdollista menemme uudestaan Sharmiin,
      ja jos vaan mahdollista niin menemme vielä samaan hotelliinkin, siisti hotelli ja hyvä sijainti.

• vaimoke

Kiva kuulla! En ole ennen käynyt egyptissä,eikä miehenikään vaikka arabi onkin. Jännittää vaan aina uudet paikat. Se vatsatauti voi kyllä iskeä ihan missä vaan,huonolla tuurilla. Tropitel naama bay on hotellimme, onko tuttu? eikä se paikkanakaan ihan niin pieni sitten ole kai kun ensin luulin. Onko mitään erityistä paikkaa missä suosittelet käymistä?

• vaimoke kirjoitti:

Kiva kuulla! En ole ennen käynyt egyptissä,eikä miehenikään vaikka arabi onkin. Jännittää vaan aina uudet paikat. Se vatsatauti voi kyllä iskeä ihan missä vaan,huonolla tuurilla. Tropitel naama bay on hotellimme, onko tuttu? eikä se paikkanakaan ihan niin pieni sitten ole kai kun ensin luulin. Onko mitään erityistä paikkaa missä suosittelet käymistä?

Tuo teidän hotelli ei ole muuten tuttu, kuin että bussi sieltäkautta ajoi tuoden sinnekkin ihmisiä, hyvä siainti on teidäkin hotellilla. Me asuttiin
        Ghazala Beach hotellissa.
        Mekin oltiin ekakertaa Egyptissä ja olimme vaan yhden viikon, joten me ei käyty retkillä eikä paljoa muuallakaa, vietimme ihan "löhöloman" auringosta ja merestä nauttien. Seuraavan kerran menemme kahdeksi viikoksi josta toisen viikon käytämme retkiin.
        Ihanaa lomaa teille !

• vaimoke
        Gaala kirjoitti:

Tuo teidän hotelli ei ole muuten tuttu, kuin että bussi sieltäkautta ajoi tuoden sinnekkin ihmisiä, hyvä siainti on teidäkin hotellilla. Me asuttiin
        Ghazala Beach hotellissa.
        Mekin oltiin ekakertaa Egyptissä ja olimme vaan yhden viikon, joten me ei käyty retkillä eikä paljoa muuallakaa, vietimme ihan "löhöloman" auringosta ja merestä nauttien. Seuraavan kerran menemme kahdeksi viikoksi josta toisen viikon käytämme retkiin.
        Ihanaa lomaa teille !

Joo,kiitos,toivottavasti on ihana loma! Viikko vaan ollaan mekin, tunisiassa olen sitten pidempiä aikoja. Kai siinäkin ehtii paikkoja tsekkaa,kyllä jossain pitäisi käydä.. yritin katsoa vaan sellaisen hotellin joka on "keskustassa",että on elämää.. Siellä on maaliskuussa ihan kesä,joten eiköhän aurinkoa riitä! Menettekö uudelleen Sharmiin,vai muualle päin Egyptiä?

• sissi
        vaimoke kirjoitti:

Joo,kiitos,toivottavasti on ihana loma! Viikko vaan ollaan mekin, tunisiassa olen sitten pidempiä aikoja. Kai siinäkin ehtii paikkoja tsekkaa,kyllä jossain pitäisi käydä.. yritin katsoa vaan sellaisen hotellin joka on "keskustassa",että on elämää.. Siellä on maaliskuussa ihan kesä,joten eiköhän aurinkoa riitä! Menettekö uudelleen Sharmiin,vai muualle päin Egyptiä?

Hei! Nauti lomastasi Egyptissä! Samanlaista ystävällisyyttä saa hakea Thaimaasta. Maa on köyhä ja likainen, mutta varmaankin sen tiesitkin. Me olemme menossa kolamtta kertaa, ja olemme yhtä ihastuneita maahan, kuin ensimmäisellä kerralla. Paljon pahaa on kirjoiteltu Hurghadasta, mutta...kannattaa jättää ne omaan arvoonsa. HYVÄÄ MATKAA!!

• Oletpa
        sissi kirjoitti:

Hei! Nauti lomastasi Egyptissä! Samanlaista ystävällisyyttä saa hakea Thaimaasta. Maa on köyhä ja likainen, mutta varmaankin sen tiesitkin. Me olemme menossa kolamtta kertaa, ja olemme yhtä ihastuneita maahan, kuin ensimmäisellä kerralla. Paljon pahaa on kirjoiteltu Hurghadasta, mutta...kannattaa jättää ne omaan arvoonsa. HYVÄÄ MATKAA!!

herkkähipiäinen.Etkö kestä lukea muiden mielipiteitä?Taidat olla niitä ihmisiä,jotka luulevat olevansa jumalia.Ei sinun sanasi ole laki.Tämä on muutakin kuin kaiken sietävien matkaajien keskinäisen kehuskelun kerho.

• vaimoke kirjoitti:

Juu kyllä viikossa ehtii varmasti kierrellä nähtävyyksiä, jos ei se aurinko ja meri ole tärkein.
        Kyllä olemme alustavasti suunniteltu uutta matkaa Sharmiin ja jos mahdollista niin hotelli valintakin on tuo sama Ghazala, lyhyt matka rantaan ja keskustaan. Sitte vietämme viikon rannalla ja toisen viikon kierrellen nähtävyyksiä.

Tuolla Tunisiassakin pitäisi päästä jossainvälissä käymään, se on ollut myös suunnitelmissa.

PS.
        Kerro sitte kuulumisia kun olette reissun tehneet.

• jättää omaan arvoonsa?
        sissi kirjoitti:

Jos itsekin toteat, että maa on köyhä ja likainen? Matkaoppaat, kun eivät myy sitä sellaisena. Vai oletko nähnyt yhtään esitettä, jossa käytettäisiin noita sanoja?

• Garibp

Kaikkea voi sattua, ei sillä. Sinulla nyt vähiten pitäisi Egyptissä olla mitään hätää. Jos olet Tunisiassa miehesi kanssa ollut, tuskin törmäät mihinkään ennenkuulumattomaan.

Minä olen viettänyt 14 viikkoa tänä vuonna egyptissä ja päivän mahakipuja kummallisempaan en ole törmänny. Ja suurimman osan ajasta olen viettänyt kaukana turistikohteista.

Ennakkoluulot ja turhat pelot narikkaan ja nauttikaa lomastanne. Egypti on ihana maa omana itsenään. Sharmi ei paikkana ole mielenkiintoisimmasta päästä, jos haluatte matkaltanne irti jotain tavallisesta hotelli ja shoppailuelämästä poikkeavaa, käykää vaikka katsomassa Kairon nähtävyyksiä. Pyramidit, sfinksi, museo, koptinen kairo, niili.

Kairon eläintarhan on muuten paikka missä aikuinen viihtyy päivän ja paljon jää näkemättä.

Mukavaa matkaa kaikille.

• vaimoke

Juu ei ole ennakkoluuloja,toi vatsatauti vähän tossa oli tapetilla,mutta tulee jos tulee..tunisiassakin aina välillä päivän tauteja on ollut. just,ei ole aikomus vaan olla hotellilla tai shoppailla tai maata rannalla,mies ei kaipaa aurinkoa ja itse palan heti. ongelmia ei myöskään kielen kanssa,toinen puhuu arabiaa. Paljonko matkaa sharmista kairoon? en ole ehtinyt tutkailla karttaa.. odotan innolla maaliskuuta ja lomaa!!

• Garibp
        vaimoke kirjoitti:

Juu ei ole ennakkoluuloja,toi vatsatauti vähän tossa oli tapetilla,mutta tulee jos tulee..tunisiassakin aina välillä päivän tauteja on ollut. just,ei ole aikomus vaan olla hotellilla tai shoppailla tai maata rannalla,mies ei kaipaa aurinkoa ja itse palan heti. ongelmia ei myöskään kielen kanssa,toinen puhuu arabiaa. Paljonko matkaa sharmista kairoon? en ole ehtinyt tutkailla karttaa.. odotan innolla maaliskuuta ja lomaa!!

Matkaa Sharmista Kairoon on bussilla muistaakseni 6 tuntia ja lento 45 min. Bussilippu on alle 100 puntaa mutta lento on 700-1200 egp väliin. Bussimatka on ihan siedettävä mutta syö viikonlomasta ehkä liian paljon monen mielestä. Ja joskushan parasta lomailua on vaan oleminen ja syöminen.

Sharmista pääsee myös laivalla Hurghadaan, mutta se ei ole sen enempää nähtävää kuin Sharmissakaan, laivamatka kestää pari-tuntia.

Hauskaa lomaa!

Garibp

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4572
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3393
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2380
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      39
      1418
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1343
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1196
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      978
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen