Olen hankkimassa trans sporttia vm 1999-2001.
Nyt tarvisi tietää minkälainen auto on kyseessä?
Onko luotettava vai viihtyykö auto enemmän korjaamolla. Ja tietenkin jos on jotain mitä erityisesti kannattaa huomioda koe-ajon aikana.
Jos tiedättä mistä voi lukea kyseisestä autosta niin pistäkää linkkejä. Kiitos vastanneille etukäteen.
Kokemuksia Trans Sport?
15
8657
Vastaukset
- jr76
onko lohkon päällä märkää tai jälkiä jäähdytin nesteestä. jos on niin imusarjan tiivisteen vaihto. ei paha ollenkaan.. auto muuten ihan ok ja tuontiautot yleisesti huomattavasti paremmin varusteltuja.. tulin hankkineeksi koska etsimällä ei löytynyt todellista vaihtoehtoa uusista eikä käytetyistä.
- böue
ollut mutta 10 v sitten harkitsin ja koejoin. Säikähdin pikkasen kun autokauppias vetasi onnellisena moottoriremontin korjauskuitin hansikaslokerosta ja oikein näyttämällä näytti että remontti oli tullut maksamaan 9900 mk! Oli kuulemma tyypilliinen vika n. 100.000 km nurkilla. Menen ja tiedä mutta ainakin minulta jäi Trans Sport ostamatta. Osin Chevy Vanin.
- Mitre
Eikös se vielä 10 vuotta sitten ollut ihan eri korimalli. Muistaakseni löytyi Pontiac trans point.
Korjatkaa jos olen väärässä. Eikös tää uudempi korimalli oli ihan toista luokkaa kuin edeltäjänsä. - ake_
Mitre kirjoitti:
Eikös se vielä 10 vuotta sitten ollut ihan eri korimalli. Muistaakseni löytyi Pontiac trans point.
Korjatkaa jos olen väärässä. Eikös tää uudempi korimalli oli ihan toista luokkaa kuin edeltäjänsä.Malli vaihtui 1997, vanhemman mallin, "routakiilan" ongelmat johtuivat enimmäkseen neloskoneen kansiongelmista. -97 lähtien ainoana moottorivaihtoehtona on 3,4 litrainen v6.
Tyyppivikana on tuo imusarjan tiiviste joka vuotaa jäähdytysnestettä ulospäin.
97-99 vuosimalleissa vakiovarustelu oli tietääkseni hieman suppeampi mutta varustelutaso kasvoi mallin 2000 myötä. Itselläni on juuri tuo vm. 2000, ajettu tällä hetkellä 200 tkm. Auto on hyvin varusteltu, riittävästi puhtia ja hyvät ajo-ominaisuudet. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan 10,6 l/100km, ajo 60/40 maantie/kaupunki. En vaihtaisi mihinkään muuhun tila-autoon...
- Chevy63
Auto ei juurikaan viihdy korjaamolla, enempi tien päällä. Koeajo-ohjeita on jo tullutkin - kannattaa katsoa vaihteistonesteen kunto ja vuotaako (onko alkanut vai vasta tulevaisuudessa) jäähdytysnestettä lohkojen väliin.
Korjaamolla huoltojen lisäksi on käyty
- startin vaihto
- etupyörän laakerin (koko napa) vaihto
- kannentiivisteiden vaihto
Tuo tivarihomma oli suurin ja ikävin, mutta se nyt voi tulla autossa kuin autossa. - ja hyvä käytössä
Itselläni ollut Chevrolet Trans Sport (uutena ostettu) ja tyytyväinen olen ollut käyttöön. Varusteet huippuluokkaa ja tilaa on. Bensaa maantielle kuluttaa 8 litran verran, vaikka koko perhe (=auto) on täyteen lastattu. Tavaratilan koko on riittävä 6 henkilön tarpeisiin ja sillä liikkuu isommankin perheen romppeet kesäisin ja talvisin, eikä tarvi sylissä pitää.
Kilometrejä 120tkm ja korjauksia tehty: levyt vaihdettu kaikkiin pyöriin, moottorin vesitiiviste vaihdettu (~900 euro töineen) ja akku vaihdettu. Lastentautina oli veden kertyminen takasivukoteloon, joka hoitui tukkeutuneiden reikien avauksella. Nyt vaihteiston solenoidi oireilee (hinta-arvio 300 e).
Eli tyytyväinen olen autoon ollut ja kun olen etsimässä uutta tilalle, ei nykytarjonnasta tunnu löytyvän korvaavaa mallia. Sääli että tuotanto lopetettiin!- Chevy63
TransSportin tuotantoahan ei varsinaisesti lopetettu vaan mallinimi korvautui nelivetoversioon perustuvalla Uplanderilla http://www.chevrolet.com/uplander/
Enemmän harmittaa, ettei autoa enää tuoda Suomeen :(
Chevyn tilalle ei oikein löydy korvaajaa. Ei tosin ole ollut tarviskaan.
Mainitsit vaiheiston solenoidin oireilun. Miten se ilmenee? - jr76
Chevy63 kirjoitti:
TransSportin tuotantoahan ei varsinaisesti lopetettu vaan mallinimi korvautui nelivetoversioon perustuvalla Uplanderilla http://www.chevrolet.com/uplander/
Enemmän harmittaa, ettei autoa enää tuoda Suomeen :(
Chevyn tilalle ei oikein löydy korvaajaa. Ei tosin ole ollut tarviskaan.
Mainitsit vaiheiston solenoidin oireilun. Miten se ilmenee?oireilee siten et lämpimänä vaihtaa terävästi, repäisemällä. vaiva korjaantuu kun käyt hetken kahvilla.. eli sillon vaihtamis solenoidit jumittaa ja vaihtamishetki kestää liian kauan joka taas nostaa laatikon paineet liian ylös ja tällöin vaihde menee väkisin päälle... saattaa tehdä muutaman kerran ja olla taas pitkään normaali.
- jr76
kannattaa vilkasta ohjaustehostinta. jos tollanen raskas auto ollu paljon nurkka ajossa saattaa hikoilla. vinkkinä ja ensiapuna tilkka jarrunestettä öljyn joukkoon.....
- vm 2001
Ihan kiva peli tuo on. Suosittelen.
Itsella vm 2001, ollut vuoden / 25 000 km. Ei kertaakaan korjaamolla tuona aikana. Tuo jo mainittu imusarjan tiiviste kannattaa tarkistaa/tarkistuttaa. On kai yleinen tyypivika. Sähköovi tekee välillä omiaan, mutta siihen auttaa yleensä liintinpintojen puhdistus. Koeajolla on hyvä huomioida, että vaihteiston pitäisi vaihtaa todella nätisti. - ChevyBus
Moi! Mulla on vm. 1998 Trans Sport. Ajettu yli 250 tkm. Alla plussat ja miinukset oman kokemukseni mukaan:
mieletön tilaihme
superkestävä moottori ja vaihteisto
varustelutaso
hydraulinen takajousitus
kiihtyy hyvin
uskomattoman pieni kulutus, kun ajaa siististi (alle 9 ltr/100km!)
ajo-ominaisuudet, näkyvyys
- valot (heikko teho, ei ajovalojen pesintä)
- ei niitä lämpimimpiä autoja talvella
- etupenkki repsahtaa ja kangas repeilee
- etujarrupalat vaihdettava n. 120 tkm välein (á n. 400 eur töineen...)
- molemmat etupyörän laakerit vaihdettu n. 200 tkm (á 700 eur/pyörä töineen...)
- sähköpuoli saattaa reistata (sähköikkunat, luistonesto, takalasin pyyhin
Kun tämän auton saa ajokilsoista ja vuosimallista riippuen hintaan 12.000 - 24.000 egeä, on siinä mielestäni hinta/laatusuhde kunnossa! - anke
täys susi. jos sulla on paljon rahaa remontteihin sitten on hyvä peli. itellä oli 2002vm pari vuotta remontit noin 7000-8000euroo. nyt oli pakko myydä pois pohja niin mätä että voi olla ettei kannata laittaa, (sinkitty kori). mutta onhan niitä maanantai malleja joka merkissä. itelle tuli kyl kammo kyseistä automerkkiä kohtaan ei enää chevyä japsi autot sentään toimii eikä remontit maksa miljoonaa
- kiinnostaa3
onko vaihteiston solenoidit sijainiltaan missä? onko ne laatikon ulkopuolella vaiko onko ne lainkaan ,,sähköisiä osia?
ja kene puoleen tulisi edulisen rempan toivossa kääntyä? - Jarmokalervo
Tietääkö kukaan missä ko. mallissa sijaitsee Airbagin ohjausyksikkö. Pitäisi olla noin jääkiekon kokoinen alumiininen lätkä. johom tulee yksi tai kaksi nippua johtoja. En löydä sitä Opel Sintrasta , kun ei tiedä mistä etsiä.
- Anonyymi
Mikähän kun usein loivassa nousussa 80-100 km/h alkaa nykimään. Aina kun nykii on usein miten loivaa nousua parhaillaan vetämässä. Transu 1999.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841