Tällä(kin) palstalla usein törmää kärsimättömiin voivotteluihin, ettei synnytys käynnisty, vaikka on annettu useita käynnistyksen aloittavaa tablettia.
En tiedä, mitä kellekin kerrotaan, kun ne "tablettihoidot" aloitetaan, mutta minäpä voin kertoa.
Hyvin harvoin käynnistyminen alkaa ensimmäisellä tabletilla, harvoin edes 2-4 tabletilla.
On normaalia, lähes tavanomaista, että käynnistys kestää jopa viisi (kuusikin) päivää.
Vaatii kärsivällisyyttä, mutta jokaisella vauvalla on se oma aikansa.
Siispä hyvät odottajat, mikäli tilanteenne vaatii sen, että synnytys joudutaan käynnistämään lääkkein, pitäkää rauhallisuus ja maltti mielessä, mihinkään ei ole , vauva syntyy kyllä=)
SYNNYTYKSEN KÄYNNISTYMISESTÄ
15
1042
Vastaukset
- Milla.M
ja monasti auttaa se, kun lääkäri "ronklaa" kohdun suulla olevia kalvoja tehdessään sisätutkimuksen, tämä saattaa auttaa synnytyksen alkamaan ilman lääkitystä, kuten itselläni kävi kun olin menossa käynnistykseen. Lieneekö kuinka tavallista lääkäreiden keskuudessa?
- -Erikoistuva lääkäri-
Mitä tarkoitita tuolla ronklaamisella?=)
Puhkaisi ilm. sikiökalvot? Kai kuitenkin kertoi ennen puhkaisua mitä tulee tekemään/miksi...?! - erikoistuva
-Erikoistuva lääkäri- kirjoitti:
Mitä tarkoitita tuolla ronklaamisella?=)
Puhkaisi ilm. sikiökalvot? Kai kuitenkin kertoi ennen puhkaisua mitä tulee tekemään/miksi...?!lääkäri. Sisätutkimuksessa siis normaalia rajumpi tutkimus eli ronklaa oikein kunnolla sieltä jos se laittas jotain tapahtumaan.
Sikiökalvojen puhkaisuhan on taas oma juttunsa...
Minulle annettiin 4 cytotekia ja ei lähteny käyntiin kun monta päivää kestävät järkyttävät supistukset. - Milla.M
erikoistuva kirjoitti:
lääkäri. Sisätutkimuksessa siis normaalia rajumpi tutkimus eli ronklaa oikein kunnolla sieltä jos se laittas jotain tapahtumaan.
Sikiökalvojen puhkaisuhan on taas oma juttunsa...
Minulle annettiin 4 cytotekia ja ei lähteny käyntiin kun monta päivää kestävät järkyttävät supistukset.Juuri tuota tarkoitin ronklaamisella. Minä myös mietin kyllä hieman tuota "erikoistuvaa lääkäriä" kun ei moisesta tiennyt vaan sekoitti sen sikiökalvojen puhkaisemiseen. Paljon on näemmä vielä opittavaa, ei millään pahalla k.o henkilö kohtaan...
- -Erikoistuva lääkäri-
Milla.M kirjoitti:
Juuri tuota tarkoitin ronklaamisella. Minä myös mietin kyllä hieman tuota "erikoistuvaa lääkäriä" kun ei moisesta tiennyt vaan sekoitti sen sikiökalvojen puhkaisemiseen. Paljon on näemmä vielä opittavaa, ei millään pahalla k.o henkilö kohtaan...
ei tunneta sanaa "ronklaaminen", joten pyysin Sinua tarkentamaan, mitä sillä tarkoitat.
Ja varmasti tiedän noista asioista enemmän kuin sinä.
Yst.ter.:
A.W (LL)
LL= Lääketieteen lisensiaatti - Milla.M
-Erikoistuva lääkäri- kirjoitti:
ei tunneta sanaa "ronklaaminen", joten pyysin Sinua tarkentamaan, mitä sillä tarkoitat.
Ja varmasti tiedän noista asioista enemmän kuin sinä.
Yst.ter.:
A.W (LL)
LL= Lääketieteen lisensiaattiehkä ei pidä tuijottaa liikaa niitä lääketieteellisiä sanoja, vaan olisi hyvä ymmärtää myös lukemaansa. Kyllä sinun olisi pitänyt, kaikella kunnioituksella, ymmärtää jo tuo "ronklaamisen" merkitys miettiessäsi asiayhteyttä. Kirjoitinhan aivan selvästi, että se tehdään sisätutkimuksen yhteydessä, ja se saattaa käynnistää synnytyksen. Tarjosit silti vastauksessasi sikiökalvojen puhkaisua!
Varmaan tiedätkin asioista enemmän kuin minä, mutta muista, että kirjanoppinut ei aina ole se, joka osaa asiat käytännössä parhaiten.
Muuten, nyt kun tiedät mistä tuossa ronklaamisessa on kysymys, niin mikä termi sillä on lääketieteessä? Ei ainakaan sikiökalvojen puhkaisu, oletan? - sää hikoilet????
Milla.M kirjoitti:
ehkä ei pidä tuijottaa liikaa niitä lääketieteellisiä sanoja, vaan olisi hyvä ymmärtää myös lukemaansa. Kyllä sinun olisi pitänyt, kaikella kunnioituksella, ymmärtää jo tuo "ronklaamisen" merkitys miettiessäsi asiayhteyttä. Kirjoitinhan aivan selvästi, että se tehdään sisätutkimuksen yhteydessä, ja se saattaa käynnistää synnytyksen. Tarjosit silti vastauksessasi sikiökalvojen puhkaisua!
Varmaan tiedätkin asioista enemmän kuin minä, mutta muista, että kirjanoppinut ei aina ole se, joka osaa asiat käytännössä parhaiten.
Muuten, nyt kun tiedät mistä tuossa ronklaamisessa on kysymys, niin mikä termi sillä on lääketieteessä? Ei ainakaan sikiökalvojen puhkaisu, oletan?Kylläpä olet aika ihmeellinen.
En ole tuo lääkäri, mut pakko puuttua sun kirjoituksiis...
Onko pinna kirreellä, häh?
Ja hei, opettelepa lyhentämään sanat oikein, sillä Milla.M on lyhennetty väärin, koska tuskin sä tuota nimeä "Milla" haluat lyhentää, vaan tässä tapauksessa sukunimeäsi, eli oikea muoto ON MILLA M., ELI PISTEEN PAIKKA ON SUKUNIMEN EKAN KIRJAIMEN JÄLKEEN, TOLLUKKA ! - Milla.M
sää hikoilet???? kirjoitti:
Kylläpä olet aika ihmeellinen.
Ja hei, opettelepa lyhentämään sanat oikein, sillä Milla.M on lyhennetty väärin, koska tuskin sä tuota nimeä "Milla" haluat lyhentää, vaan tässä tapauksessa sukunimeäsi, eli oikea muoto ON MILLA M., ELI PISTEEN PAIKKA ON SUKUNIMEN EKAN KIRJAIMEN JÄLKEEN, TOLLUKKA !kyllä se pinna taitaa olla kireällä sinulla eikä minulla...ja kuule, olisin kyllä aikoinaan rekisteröityessäni pistänyt sen pisteen sinne minne se kuuluu, mutta eipä huolinut, joten se on nyt siinä missä on. Onpahan ainakin sinunlaisillasi "pilkku" mitä viilata. Hyvää päivän jatkoa :)
- AnnaManna
sää hikoilet???? kirjoitti:
Kylläpä olet aika ihmeellinen.
Ja hei, opettelepa lyhentämään sanat oikein, sillä Milla.M on lyhennetty väärin, koska tuskin sä tuota nimeä "Milla" haluat lyhentää, vaan tässä tapauksessa sukunimeäsi, eli oikea muoto ON MILLA M., ELI PISTEEN PAIKKA ON SUKUNIMEN EKAN KIRJAIMEN JÄLKEEN, TOLLUKKA !eipä oo vaikee arvata että oot toi erikoistuva lääkäri, jo kirjotustyylistäki sen huomaa. Voi hellanlettas kun ammattitaitoa alettiin arvosteleen, niin heti tohtorin verenpaine nous huippulukemiin. Minusta Milla kyl kommentoi ihan asiallisesti tohon sun juttuus, kyllä todellinen lääkäri olis tajunnu ilman rautalankaakin mistä on kysymys.
Lapsellista käytöstä sinulta, kun et muuhun kykene niin ala nyt sitte jostain nimimerkistä kettuileen, sama kai toi on mikä nimi kelläkin on! - Milla.M....
AnnaManna kirjoitti:
eipä oo vaikee arvata että oot toi erikoistuva lääkäri, jo kirjotustyylistäki sen huomaa. Voi hellanlettas kun ammattitaitoa alettiin arvosteleen, niin heti tohtorin verenpaine nous huippulukemiin. Minusta Milla kyl kommentoi ihan asiallisesti tohon sun juttuus, kyllä todellinen lääkäri olis tajunnu ilman rautalankaakin mistä on kysymys.
Lapsellista käytöstä sinulta, kun et muuhun kykene niin ala nyt sitte jostain nimimerkistä kettuileen, sama kai toi on mikä nimi kelläkin on!Minua ainakin vituttaa, ettei ihmiset osaa kirjoittaa oikein.
Luulis 37-vuotiaan tietävän, missä pisteen paikka on, mutta ei...*takas koulunpenkille*
AnnaManna on yhtäkuin Milla.M - Milla.M
Milla.M.... kirjoitti:
Minua ainakin vituttaa, ettei ihmiset osaa kirjoittaa oikein.
Luulis 37-vuotiaan tietävän, missä pisteen paikka on, mutta ei...*takas koulunpenkille*
AnnaManna on yhtäkuin Milla.Mja minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Siis, mars takaisin koulunpenkille, ja lukihäiriöisillekin on saatavilla apua.
Ps.Käyn täällä ainoastaan omalla nimimerkilläni
- synnytys
käynnistyi yhdellä cytotecillä, aamulla puolikas ja iltapäivällä toinen. Kuulun siis ilmeisesti niihin hyvin, hyvin harvoihin...
- ..ei kestänyt kauan
Kaksi tablettia ennätin saada ja sitten alkoi supistukset.. Itse en ole koskaan kuullut viittä päivää kestäneestä synnytyksestä..
- ei ole
..ei kestänyt kauan kirjoitti:
Kaksi tablettia ennätin saada ja sitten alkoi supistukset.. Itse en ole koskaan kuullut viittä päivää kestäneestä synnytyksestä..
todellakaan kerrottu mitään=(
Ja minähän en ole väittänytkään, ettei käynnistyminen VOISI alkaa ekallakin...Yleensä niin vain EI tapahdu!
Ja tämä on totta!
- on....
ettei käynnisty yhdellä, kahdella tai vielä kolmannellakaan =/
itse viikon vanhan tyttövauvan äitinä voin kyllä todeta että ellei pakko ole käynnistellä, niin en kyllä suosittele kenellekään.
itsellä käynnistys kesti kolme päivää, ekana päivänä 6 tuntia oksitosiinia tippana maksimiannoksella, toisena ja kolmantena päivänä sain yhteensä 6 cytotekkiä neljän tunnin välein, seurauksena epäsäännöllisesti suppareita ympäri vuorokauden, osa vain "epämiellyttäviä" osa kipeitä ja tehokkaita. ja viikkojakin sentään menossa 40 ja alkutilanteessakin kohdunkaulaa vain sentti ja suu avoinna kahdelle sormelle. niin ja vielä uudelleensynnyttäjäkin. eli vastoin kaikkia odotuksia ei sujunut nopeasti käynnistelyt, päin vastoin.
ja sitten kun alkoi tapahtua, niin tapahtuikin niin rytinällä ja karmivalla supistusteholla ja tiheillä väleillä. vesien mentyä välittömästi supparit 3 minuutin välein ja niin kovina ettei sängystä enää noustu vaikka epiduraalikin oli jo lisäannoksilla. onneksi oli toimitus sitten kahdessa tunnissa ohi, mutta sanottava on, että paljon kovempi koitos oli kuin esikoisesta joka tuli luomuna omilla supistuksilla. silloin en tarvinnut mitään kivunlievitystäkään, nyt tuntui ettei mikään annostus riittänyt. ja kun oli jälkeisten vuoro olikin kohtu jo niin väsynyt kolmen päivän kiusaamisesta ettei jaksanut enää itselleen supistua vaan seurauksena lisää cytotekkiä =(
no, ohi on ja sylissä suloinen tyttö. mutta jos vielä joskus kolmannen teen, toivon, ettei käynnistykseen tarvitse ryhtyä...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7203010Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622702Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o562476Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä312427Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581978Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181509Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121502- 731434
- 491419
- 571379