volvo td61 remontti

uus länkkäri

paljonkohan kone remontti maksaisi,ja voishan sen tehdä itsekin mutta mitähän osat maksaa?

15

6537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaivuri....................

      kone rempan hinta noin 800-1000 euroa osat kannattaa hommata koivuselta eli (koivunen oy ) sieltä olen löytänyt moottorin osat .mikä sulla moottoriin tuli ??

      • uuslänkkäri

        kone huohottaa niin altavasti.


      • kaivuri....................
        uuslänkkäri kirjoitti:

        kone huohottaa niin altavasti.

        joo ei muutako kone auki ja rengastaa uusiksi vaihda samalla kk.laakerit ja runkolaakerit runko laakerit pystyy vaihtamaan vaikka kone on paikallaan ei tarvi purkaa koko konetta .ja kannattaa vaihtaa sylinteri putken tiivisteet samalla .nätti homma oletko ennen vaihtanut putken tiivisteitä ??


      • kaivuri
        uuslänkkäri kirjoitti:

        kone huohottaa niin altavasti.

        joo ei muutako kone auki ja rengastaa uusiksi vaihda samalla kk.laakerit ja runkolaakerit runko laakerit pystyy vaihtamaan vaikka kone on paikallaan ei tarvi purkaa koko konetta .ja kannattaa vaihtaa sylinteri putken tiivisteet samalla .nätti homma oletko ennen vaihtanut putken tiivisteitä ??


      • uuslänkkäri
        kaivuri kirjoitti:

        joo ei muutako kone auki ja rengastaa uusiksi vaihda samalla kk.laakerit ja runkolaakerit runko laakerit pystyy vaihtamaan vaikka kone on paikallaan ei tarvi purkaa koko konetta .ja kannattaa vaihtaa sylinteri putken tiivisteet samalla .nätti homma oletko ennen vaihtanut putken tiivisteitä ??

        ei ole ollut tarvetta sellaisiin ,paremminkin vain näitä autojen pikkukoneita


      • kaivuri....................
        uuslänkkäri kirjoitti:

        ei ole ollut tarvetta sellaisiin ,paremminkin vain näitä autojen pikkukoneita

        juu no eihän ne paljoa muutu muutako osat isompia .muuten moottorit saman laisia purkaa ja kasata .ota yhteyttä jos tarvit neuvoa


      • Lasities

        Kannattaa ostaa moottoripaketti jossa putket männät kk rk laakerit ja kaikki tiivisteet mitä tarttee. Eli kansiin ja muut. Kannen venttiilien kunto kannattaa tarkistaa. Silinteriputkien korkeudet lokin pinnasta kannaat laitaa kunnolla. Kannattaa tarkistaa myös venttiilinostajan kuppien pinnat että on hyvät. Öljypumpun kunto myös kannattaa myös katsoa. Korjaussarja muuten halvin ollut ainakon Rolacilla n. 70 € alvilla. Moottorpaketti Rolacilla n. 2000 €. Lassa on varmaan halvenpi. En varma löytyykä Koivuselta td61ace mallin pakettia joka moottori todennäköisesti on. Vaihdossa kuorma-auton perusmoottori käy, mutta oheslaitteet ei. Pumppu erilainen ainkin säätimen osalta(ns. vakiokierrosäätimellä). Todennäköisesti sulla Länkkärissä imusarja cooleri jota kurma-autossa esiinny td61:ssä. Kannattaa korjata. Voi tehdä paikallaan. Helppo juttu.


      • kaivuri
        Lasities kirjoitti:

        Kannattaa ostaa moottoripaketti jossa putket männät kk rk laakerit ja kaikki tiivisteet mitä tarttee. Eli kansiin ja muut. Kannen venttiilien kunto kannattaa tarkistaa. Silinteriputkien korkeudet lokin pinnasta kannaat laitaa kunnolla. Kannattaa tarkistaa myös venttiilinostajan kuppien pinnat että on hyvät. Öljypumpun kunto myös kannattaa myös katsoa. Korjaussarja muuten halvin ollut ainakon Rolacilla n. 70 € alvilla. Moottorpaketti Rolacilla n. 2000 €. Lassa on varmaan halvenpi. En varma löytyykä Koivuselta td61ace mallin pakettia joka moottori todennäköisesti on. Vaihdossa kuorma-auton perusmoottori käy, mutta oheslaitteet ei. Pumppu erilainen ainkin säätimen osalta(ns. vakiokierrosäätimellä). Todennäköisesti sulla Länkkärissä imusarja cooleri jota kurma-autossa esiinny td61:ssä. Kannattaa korjata. Voi tehdä paikallaan. Helppo juttu.

        kyllä se moottorin korjaus paketti on yksi vaihto ehto mutta 2000e se on kallis 7 ookerin putki mäntä renkaat tiivisteet siis yksi pönttö .maksaa närpiössä lassaksella 140e ei paha hinta kannen tiiviste on tarkka kasata että kaikki nippelit on paikallaan pari kourallista hylsyjä . mutta niin se on että minkä itse purkaa sen osaa kyllä kasatakkin ja kiirettä kone remontissa ei kannata pitää .hyvin tehty työ kestää .mutta huonosti tehty työ niin tynnyri romua ja roinaa . tsemppiä vain ja numeroni sulla onkin jo joten jos ongelma soita ja varmista jos jokin asia vaivaa ei kannata kokeilla osia jos ei ole varma asiasta kannattaa varmistaa asia (( t: 34 koneen omistaja ))


    • Toni112

      Kuorma-auton moottori vai mitä niissä yleensä eroa?

      • kaivuri

        moottorin vaihtaminen ei sinänsä iso ongelma mutta iso töinen .koneen korvat erinlaiset ja kiinnitys laipat ei sovi yhteen kaikkea mahdollista ja mahdotonta tulee vastaan


      • uuslänkkäri
        kaivuri kirjoitti:

        moottorin vaihtaminen ei sinänsä iso ongelma mutta iso töinen .koneen korvat erinlaiset ja kiinnitys laipat ei sovi yhteen kaikkea mahdollista ja mahdotonta tulee vastaan

        oliko sulla,"kaivuri "sitä kirjallisuutta noista lännen koneista?


      • kaivuri
        uuslänkkäri kirjoitti:

        oliko sulla,"kaivuri "sitä kirjallisuutta noista lännen koneista?

        moro . kirjallisuutta en löytäny mutta jossain mulla on ohje kirja kun vain löytäs . mutta käyttö kokemusta kyseisestä koneesta kyllä on laitoin sulle textiviestin jokunen päivä sitte kyseisestä asiasta


      • uusläkkäri
        kaivuri kirjoitti:

        moro . kirjallisuutta en löytäny mutta jossain mulla on ohje kirja kun vain löytäs . mutta käyttö kokemusta kyseisestä koneesta kyllä on laitoin sulle textiviestin jokunen päivä sitte kyseisestä asiasta

        kiitti sulle "kaivuri".
        en muuten ole saanut sitä tekstiviestiä?
        olisikohan numero ollut väärin 0505416993.
        koitahan etsiä sitä kirjaa,olis mulle tosi tarpeellinen.
        hinnastakin varmaan sovitaan.


      • kaivuri
        uusläkkäri kirjoitti:

        kiitti sulle "kaivuri".
        en muuten ole saanut sitä tekstiviestiä?
        olisikohan numero ollut väärin 0505416993.
        koitahan etsiä sitä kirjaa,olis mulle tosi tarpeellinen.
        hinnastakin varmaan sovitaan.

        juu sun eka numero oli väärä .jos haluat numeron voin laittaa textarina sulle numeroni...jos löydän kirjallisuutta niin sen kyllä saat ilmaiseksi kun itse en tee sillä mitään .


      • uuslänkkäri
        kaivuri kirjoitti:

        juu sun eka numero oli väärä .jos haluat numeron voin laittaa textarina sulle numeroni...jos löydän kirjallisuutta niin sen kyllä saat ilmaiseksi kun itse en tee sillä mitään .

        olishan se numero hyvä,olis mistä kyselis kun oikein hätä tuloo


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe