äiti juo

äiti juo

olen akateeminen äiti, vajaa 40. juon ihan´liikaa alkoholia, mutta vasta lasten mentyä nukkumaan. saaatan juoda pari pulloa viiniä. sitten aamulla on vaikea nousta ylös, ja iltapäivisin olen krapulaisen äreä. en todellakaan halua jatkaa tällä tavalla. onko täälllä ketään muita, joilla menee näin? päivisin en käytä alkoholia ollenkaan, ei tule mielinikääm, mutta iltaisin yhdestä viinilasista alkaa monesti turmioni. olenko paha äiti, kysyn itseltäni. en ole, mutta mulla on niin paha olo. paha paha paha olo... auttakaa.

4

684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksin lasten kansa?

itse oon yksinhuoltaja, ja etenkinensimmäiset puoltoista vuotta olli tosi rankat, koko sosiaalinen elämä muuttui . jäin tosi yksin suksulaiset ei läheisiä (ei edes henkistä tukea tyylin puhelinsoitto joskus "miten jaksatte" saati sitten konkreettista apua. onneksi lapsen isä, vaikka häipyikin, tulee hoitamaan välillä että itse pääsen juopottelemaan ystävien kanssa. oon varmaan sun ikäinen. iltaisin juon usein yksin kuntaapero on nukkumassa, ja joskus vähän polttelen (tosi harvoin) mutta yleensä en kotona yksin koskaan vedä lärvejä. jitenkin ei huvita eikä jaksa yksin. mutta sen sanon ettei nuppi oisi kestänyt ellen itse olisi "auttanut" itseäni...
      voin kuvitella että jos on taipumusta , tällanen voisi johtaa turmioon,, ssulla näyttää olevan paha väsymyksen kierre (kun se alkoholi ruokkii sitä, alkoholin kohdalla todella pitää paikkansa se että se raja on hieno , siis liikaa vai sopivasti! alkoholihan muuttaa nopeasti aivokemiaa (niinkuin polttelukin) ja ihan lyhytkin putki siis aiheuttaa kliinistä masennusta, kuten varmaan tiedätkin. ilmeisesti olet yksin? sun täytyis vissiin kyllä mennä a-klinikalle , nehän on siellä ilm. tosi fiksuu jengii....jos sulla on mies, juotteko yhdessä? se onkin jo sitten vähän vaikeempi juttu vissiin.

• sitä viiniä

sinne kotiin. Osta vaikka jotain tosi pahaa olutta pari pulloa ja juo nekin lämpimänä. :niin eiköhän se alkoholin himo ala pikkuhiljaa hiipumaan. Yksi tai kaksi uniolutta ei tee vielä pahaa.

• apua

Ota yhteyttä oman kuntasi/kaupunkisi päihdehuoltoon. Eri paikoissa se on järjestetty eri tavoilla. Ainakin sosiaalitoimistossa varmasti osaavat neuvoa missä teidän paikkakunnalla on päihdehuolto. Hae apua nyt ennen kuin ongelma pahenee. Olet nyt melkoisessa kierteessä, nopein apu pahaan oloon kun on alkoholi. Nyt kierteen katkaiseminen on vielä suht helppoa ja onnistuisi varmasti jopa muutamalla päihdehuoltokäynnillä. Voimia paljon! Toivottavasti sinulla on joku ihminen, jolle voit puhua ja joka voisi rohkaista sinua avun hakemisessa, jos se yksin tuntuu liian vaikealta.

• Absolutisti nyt

Se on ensi askel pois ongelmasta! Etene rohkesti, jos et itse kykene tekemään ratkaisua, hae apua!
      Ajattele lapsiasi!Itse en käytä alkoholia tippaakaan,etkä usko kuinka levollinen ja hyvä olo siitä voi tulla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      183
      13718
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4960
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      156
      3734
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1811
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe