Voisiko joku valaista minkälaisia (tehoisia) suorittimia on G4 ja G5 sarjoissa? Googlella en tuota tietoa löytänyt... ja kyse on siis PowerPC-koneista.
Olen hankkimassa konetta jolla voisi surffata netissä, tehdä websivuja ja harrastaa satunnaista kuvankäsittelyä photoshopilla.
Windowsiin ja Linuxiin tottuneena tuottaa tuo tehojen vertailu hankaluuksia...!
G4 ja G5 suorittimet
3
410
Vastaukset
- 1stMacFinn
Kun vertaa prosessorin tehoa käyttöjärjestelmään (Windows & Linux), on kai selvää vaikeuksia tulee.
G4:t kai päättyivät jonnekin 1.67 GHz maastoon, sanotaan, että kaikki yli 1 GHz riittävät noihin hommiin. Mutta toki G5 on paljon nopeampi kuin G4 ja Intelin Core Duot on taas nopeampia kuin G-sarja. Varsinkin nämä tuplaprossu G4 ja G5 koneet on ihan käypiä työkaluja.- vesku_orig
ja mun Geenelkkuni kun on vaan 450Mhz (single)... ja kuitenkin teen päivittäin just noita juttuja puoliammattimaisesti, OSX 10.4.8:lla. Ja hyvin pyörii. Sori, en tienny et pitäis olla yli 1Ghz. Eikä tiiä Geenelkkukaan;)
- Yikes G4
ja hertsejä löytyy :-)
Olikos ne G4:t 350 Mhz - 1,45Ghz tai jotain sinne päin ja 5 sarja 1,6 - 2,5 gigasiin. Aina ne on kuitenkin pannu pentille kampoihin :-)
Voisit vaikka tehdä niin, että otat selvää miltä vuodelta esim. joku G4 on ja sitten aattelet sen aikuista teho pentiumia, mihin se pystyi. Siinäpä se macin teho sitten onkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944