Alkoiko alavatsasi turvotella IVF-hoitojen yhteydessä ja jos alkoi niin milloin? Jo ennen punktiota vai punktion jälkeen?
En pelkää turvottelua muuten kuin että kaverit ja työkaverit saattavat luulla minun olevan raskaana, kaikki tietävät että yritämme lasta enkä kestäisi edes varovaisia uteluja saati merkitseviä katseita alavatsan seudulle. Mietinkin että pitäisikö ottaa sairaslomaa jopa jo ennen punktiota.
Turposiko vatsasi IVF:ssä?
6
6019
Vastaukset
- Turpo
Minulla ainakin turposi. Ei sitä muut huomaa, mutta minulla ei kuitek´nkaan mennyt nappi housuista kiinni ja kaikki housut oli kireitä. Ja alavatsa oli kipeä, ei voinutkaan kiristää nappia kiinni, vaikka olisi ehkä mennytkin. Olo oli sellainen kuin ennen kuukautisia, mutta ehkä enemmän turvoksissa. Ja on edelleen, punktiosta on nyt aikaa neljä päivää. Ja edelleen alavatsa on vähän arka ja koko ajan pissattaa (lähinnä öisin). Kai se turvotusneste sieltä alkaa poistua. Mutta älä huoli, ei sitä muut huomaa. Kai sinulla on joitain löysiäkin vaatteita, ettei ihan tiukoimpia farkkuja ja bodya tarvitse päälle laittaa.
- todellakin turposi
Punktion jälkeen niin että näytin aivan kuin olisin viimeisilläni raskaani ja olo oli ERITTÄIN tukala. Hyperihän siitä sitten tuli joten tuo suunnaton turvotus johtui siitä.
- turposi
jouduin hoikkana ihmisenä ostamaan väljät joustovyötäröhousut tuon turvotuksen ja kivun takia. Jouduin mahaani ja turvonneita rintojani peittelemään, kun en halunnut kenenkään todellakaan epäilevän minun olevan raskaana. Aivan kuin olisin ollut raskaana ja pitkällä! Turvotus on laskenut vasta testin (neg.) jälkeen ja alkoi tietenkin silloin piikitysten aikaan eli ennen punktiota.
- mietityttää
Kiitos teille vastauksista! Kysyisin kuitenkin vielä, että milloin alkoi pahin turvotus, jo ennen punktiota vai vasta sen jälkeen?
Olen aika pienikokoinen ja lisäksi minulla on hiukan notkoselkä, joten pienikin turvotus alavatsalla saa minut näyttämään siltä kuin olisin raskaana. Vaatteilla onneksi saa vähän peitettyä vatsaa, mutta tämä kyllä jännittää jo etukäteen.. - Skeptinen
mietityttää kirjoitti:
Kiitos teille vastauksista! Kysyisin kuitenkin vielä, että milloin alkoi pahin turvotus, jo ennen punktiota vai vasta sen jälkeen?
Olen aika pienikokoinen ja lisäksi minulla on hiukan notkoselkä, joten pienikin turvotus alavatsalla saa minut näyttämään siltä kuin olisin raskaana. Vaatteilla onneksi saa vähän peitettyä vatsaa, mutta tämä kyllä jännittää jo etukäteen..Minulla turvotus (ei muuten ollut paha, samantyylinen kuin aina ennen kuukautisia) alkoi vasta Lugesteronin käytön aloittamisen jälkeen. Ennen punktiota piikitysten aikaan olin jopa erityisen hoikka!
- Kurki Aura
mietityttää kirjoitti:
Olen aika pienikokoinen ja lisäksi minulla on hiukan notkoselkä, joten pienikin turvotus alavatsalla saa minut näyttämään siltä kuin olisin raskaana. Vaatteilla onneksi saa vähän peitettyä vatsaa, mutta tämä kyllä jännittää jo etukäteen..Mulla pahin turvotus alkoi jo ennen punktiota, siinä pistelyitten loppuvaiheessa kun munarakkuloita oli kasvanut niin paljon. Punktiopäivänä maha olikin jo niin arka ja turvonnut, etten voinut edes farkkujen nappeja laittaa kiinni (mulla oli kyllä rakkuloita kasvanut yli 40 kpl, saattaa johtua siitäkin...). Tosin niissä hoidoissa, kun rakkuloita ei ole kasvanut kuin joku kymmenisen kappaletta, ei turvotuskaan ole ollut niin pahaa.
Turvotus jatkui sitten punktion jälkeen kun nestettä kerääntyi sinne munarakkuloiden paikalle. Turvotus poistuu sitten vähitellen, kannattaa juoda nestettä reilusti niin nopeuttaa toipumista. Aloita tuo nesteen juominen jo pistelyn loppupäivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "873978Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242871No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452292- 341301
- 10889
- 131865
- 6824
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124746- 11740