Mallasuutteesta

Hei!

Meillä on nyt 6 vkoa vanha vauva. Nyt ongelmana on kakan tulo; neiti tekee pää punaisena töitä, että saisi kakan tulemaan. Viime viikkoon asti neiti kakki joka päivä, sen jälkeen neiti on kakkinut joka toinen päivä. Mutta päivät, jolloin kakkaa ei tule, on melkoisen rankkoja. Neiti äheltää koko päivän kakkaa ja sen myötä minäkin tuppaan jo hermostumaan:) Oon päätellyt, että neitia todellakin vaivaa tuo kakan tekeminen, sillä sitten kun se kakka tulee, on neiti todella tyytyväinen ja raukea. Imetän neitiä, ainoastaan muutamia kertoja on neiti saanut 6:n viikon aikana korviketta pieniä määriä (20-40 ml/kerta).Cuplaton-tipat ja Gefilus plus-kapseli käytössä.

Tiedän, että vauva voi olla kakkimatta jopa viikon/puolitoista viikkoa ja se on normaalia. Olisin kuitenkin kysynyt, että onko kukaan saanut mallasuutteesta apua vauvalle ko. vaivaan?? Kysehän ei ole varsinaisesta ummetuksesta...

Päivän jatkoa!

3

244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • second

Minulla myös 6 viikkoinen poika ja samalla tavalla ähkitään punaisena täälläkin kakkapäivinä. Kaksi viikkoa sitten vielä oli jokaisessa vaipassa kakkaa, nyt kakka tulee 2-6 päivän välein. Kokeiltiin mallasuutetta yhtenä päivänä, mutta heti ei kakkaa tullut, vaan parin päivän päästä. En tiedä sitten auttoiko, vai olisiko tullut silloin jokatapauksessa. Lopetin nyt mallasuutteen, koska samaa ähkintää se on kuitenkin kakkapäivinä. Kurjalta se näyttää, mutta jospa joskus tasaantuisi.. Muuten tosi tyytyväiseltä poika vaikuttaa. Meillä syödään äidinmaidon lisäksi noin 200 ml korviketta päivässä.

• Äippä06

..vain pahensi nyt kuusiviikkoisen poikamme olotilaa, aiheutti kahta kauheammat ilmavaivat. Kokeilimme myös Duphalacia neuvolalääkärin ohjeistuksen mukaisesti mutta se teki vauvalle saman kuin Levolac minulle mitä käytin synnytyksen jälkeen, eli myöskin kamalat ilmavaivat.

Alkuun poikamme kakkasi monta kertaa päivässä ja sitten yks kaks kakkaa ei tullutkaan kuin 5 päivän välein ja edellinen väli oli 7 päivää. Kaikenlaisten temppujen jälkeen mitä ollaan kokeiltu, ollaan todettu että ähellys kertoo masussa kiertävästä ilmasta ja kuten neuvolan täti sanoi, poitsu se vissiin kasvaa niin kovaa vauhtia että käyttää ravinnon niin tehokkaasti hyväkseen ettei sitä kakattavaa yksinkertaisesti ole sen useammin kuin mitä sitä nyt tulee. Niinhän ne väittää että on "normaalia", tulee se kakka sitten useamman kerran päivässä tai kerran kymmenessä päivässä...

Me käytetään nyt päivittäin Gefilus Plus kapseleita ja Disflatyliä (Cuplatonista ei ollut apua), d-vitamiinina on Jekovit (Devitol aiheutti mahanpuruja, samoin Rela tipat).

Kiitos kokemuksistasi!

Itse olen myös miettinyt, että pitäisikö Cuplatonit vaihtaa Disflatyleiksi..Meillä myös Rela-tipat aiheuttivat vain mahavaivoja, nuo Gefilukset ovat olleet paljon parempia..

Täytyy nyt vain seurata tilannetta ja toivoa, että neitokaisen "ähellys" helpottaisi jossain vaiheessa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe