Ongelmaa pukkaa eikä äijästäkään ole apua joten tulin tänne apua ruinaamaan.
Ensimmäisen oman mp:n hankinta häämöttää joten kertokaapa te poijjat jotain asiallista vinkkiä siitä mikä saattais olla näppärä ajopeli pienikokoiselle naisimmeiselle.
Masiina tulee maantieajoon koto-suomen teille. Asun H***etin korvessa, välimatkat on pitkiä. Pelkkään kauppareissuun kuluu 60-80km. Kaupunkiajo minimaalista. Isot Pyörät jätän luonnollisesti Isoille Pojille mutta jonkinlainen "kauppakassi" pitäis kuitenkin saada. Vähän käytetty tai uusi, sitkeä, luotettava peruspyörä.
Edellä mainittu Äijä ei ole aiheesta pätkän vertaa kiinnostunut joten ongelmatilanteissa siitä ei ole suuresti apua ja vehje on lykättävä pajalle, eli mitään jatkuvaa näpertelyä vaativaa "pienillä hienouksilla" varustettua pyörää en edes harkitse.
Merkillä ei sinänsä ole väliä, käyttöominaisuudet ja luotettavuus ratkaisee.
Ja nyt jonkun tekee tietysti mieli vastata että:"Mitä sä sillä pyörällä teet kun et kerran mistään mitään tiedä...osta manki jne..."
Ajanpa tuota autollakin vaikken niistäkään erityisemmin mitään tiedä...no ehkä kuitenkin enemmän kuin keskivertonainen yleensä...onpa tullut ajeltua 20v. ja välillä jopa työn puolesta.
Kiitän etukäteen jos neuvoja löytyy :)
Mikä menopeliksi naisväelle?
33
5115
Vastaukset
- Marco
moikka,
Ensin pitäisi tietty haarukoida, haluaako customin, kyykyn vain jotain siltä väliltä. Ja toinen merkitsevä tekijä on tietty hinta ja kolmantena kuskin fyysinen koko.
Ehkä helpoin pyörä ajaa on Kawasaki ER-5, joita saa hyväkuntoisena hintaluokassa 5kE ylöspäin.
Samasta luokasta löytyy myös esim Honda CB.
Jos taas customi tyylinen on mieleen, niin esim Yamaha Virago 535 voi olla kokeilemisen arvoinen tai 600 XVS Drag Star.
Kannattaa kattella esim http://www.nettimoto.com vähän malleja, ja sitten kysellä täältä käyttäjien kokemuksia.
Ja sitten kun muistaa vielä että varusteisiin uppoaa helposti 1000-1500 euroa, niin kyllä sitten ensi kesäksi tielle pääsee!
-M-- GSF
..tapa ratkaista asia on hankkiutua Messukeskukseen helmikuun alussa ja koeistua kaikki mahdolliset sopivankokoiset pyörät.
Näät hintatason, kaikki romppeet ja kaupanpäälle örinäporukan olutkuppiloissa (hmm ?..).
Sinne vaan niin saat parhaan kuvan siitä mitä ja millä hinnalla on tarjolla. Jos mieleinen peli löytyy, niin sitten voit alkaa metsästää semmosta käytettynä, ellet uuteen yllä.
Näin se homma etenee ja oikeestaan käy kateeks asuinpaikkaa josta kauppaankin matkaa on 80 km...
- naisväki
Mä itse ostin Honda Shadow 600 cc viime keväänä. Itse olen 162 cm lyhyt. Pyörällä on helppo ajaa, painaa vain 220 kg, ja asennetta löytyy. Toisaalta tommonen ei ehkä taas oo kauheen hyvä maantiajoon. Jos et ennen oo pyörillä kauheesti ajellu vois hyvä olla semmonen "katupyörä" joka on ns.naku. Ne on helppoja ajaa aloittelijankin olevinansa kun niissä ei oo niitä, mikä se nyt on suomeksi se saakelin plexi tai eikun katteita. Sanat hukassa. :) Mee nettimotoon ja kattele sopivia, käy kokeileen liikkeissä ja istu ja fiilistele miltä tuntuu... Onnea etsintään.
- ihan ammattilaiselta
Eli tärkeintä pyörän valinnassa erityisesti naisväelle on:
1. että pyörässä on tarpeeksi leveä ja iso satula ettei mitään jää roikkumaan siitä ylitse.
2. että satula ja bensatankki ovat muodoltaan sellaiset että siihen mahtuu isommankin mahan kanssa.
3. että ajoasento on sellainen jossa rinnan ylimääräinen painolasti ei haittaa pyörän ajettavuutta.
4. että jalkatapit ovat tarpeeksi lähellä satulaa, näin lyhytjalkainenkin ylettyy käyttämään takajarrua ja vaihtamaan vaihteita.
5. että pyörässä on sädettävä jousitus jota voipi säädellä alituiseen muuttuvan painon mukaan.
6. etukate kannattaa olla pystympi jotta pitkäselkäinen ja lyhytniskainen nainen saa siitä riittävän tuulisuojan.
Ajoturvallisuuden kannalta on hyvin tärkeää että etujarru- ja kytkinvipu on säädettävä - näin naisille ominaiset pitkät kädet ja lyhyet sormet pystyvät operoimaan pyörän monipuolisia hallintalaitteita.
Muuten nämä hilpeät, nahkaan sonnustautuneet - joskus hieman jopa pelottavan näköiset - naispuoliset motoristit ovat aikalailla samanarvoisia tuolla tienpäällä.
Nopeatempoisessa liikenteessä, yleensä pienissä laumoissa liikkuvien naismotoristien erottaminen miesmotoristeista on yleensä mahdotonta - ailahteleva mieliala aikaansaa kuitenkin sen ettei näitä karvaisia siskoja kannata kauheesti vinoon katsella, seuraukset voivat olla hyvinkin kohtalokkaat. - Motor Cycle
Tässä ehdoton peli naiselle. Ja ehdottomasti punaisena!
http://www.furima.fi/- liisa 3 vuotta
Miehiä varten ei me naiset tollasella tehdä mitään.
- punainen-->
liisa 3 vuotta kirjoitti:
Miehiä varten ei me naiset tollasella tehdä mitään.
- liisa 3 vuotta
punainen--> kirjoitti:
mummo sano tollanen on typerää.
- typerys##
liisa 3 vuotta kirjoitti:
mummo sano tollanen on typerää.
.............pyydän anteeksi.
- liisa 3 vuotta
typerys## kirjoitti:
.............pyydän anteeksi.
saat anteeksi, mummokin sanoo ei ole mies eikä mikään,joka ei anteeksi pyydä.
- transalp600
osta ehdottomasti joku 500-650 katuenska.sopii joka paikanajoon,hyvä myös hiekkateillä.sellasella on kiva ajella kun ajokausi on pitkä.itse tulin juuri 200km lenkiltä.
- Naismotoristi
...ekan kesän Suzuki Gn 250:llä.Pyörä on tukeva ja kevyt käsitellä pienenkin naisihmisen. Mutta jo seuraavana kesänä se alkoi tuntua pieneltä ja tehottomalta. Niinpä hommasin viime kesäksi Kawasaki LTD 454:n, joka sekin on helppo käsitellä ja tehoja jo löytyy minun tarpeisiin.
- ..........
honda cbf 1000 hyvä ja helppo ajaa
- Hondatar
(Vaikka en poika olekaan niin vastaan silti.) Hyvää tarkoittavat "suositukset" kannattaa jättää omaan arvoonsa. Käy liikkeessä koeistumassa ja kyselemässä. Se paras löytyy perstuntumalla ja fiiliksellä, joskus jopa järjellä..
Jos et halua / osaa roplata niin osta uusi. Siinä ei ole muuta vaivaa kuin käyttää se määräaikaishuolloissa. Nickistä näet mitä merkkiä kannatan ja millä ajan. Arvostamasi luotettavuus ja käyttömukavuus täysi kymppi. Ei turhaan myyntitilastojen ykkönen.- taika68
Honda on vakaavassa harkinnassa. Olen töin tuskin 159cm pitkä ja muutenkin rimpula höyhensarjalainen ja ajosta iso osa tapahtuu sorateillä,nämä avaa omia ulottuvuuksia mankelin hankintaan.
- GSF
taika68 kirjoitti:
Honda on vakaavassa harkinnassa. Olen töin tuskin 159cm pitkä ja muutenkin rimpula höyhensarjalainen ja ajosta iso osa tapahtuu sorateillä,nämä avaa omia ulottuvuuksia mankelin hankintaan.
En mainosta TuusMotoria, mutta keväällä niillä oli erityinen -naistenpäivä- jossa keskityttiin mm. juuri lyhyiden ongelmiin. Esillä oli paljon uusia ja matalia pelejä, sekä madallettuja satuloita yms. Tais siitä olla joku lehtijuttukin, en vaan löytänyt.
Soitapa sinne ja juttele sen, ei niin pitkän, tyttömyymäläpäällikön kanssa. Neuvoo varmasti mielellään ilman mitään ostovelvoitetta, mutta uskon myös, että tekee sulle hyvän tarjouksen.
nim. 188cm ja yli 100 kg raakaa lihaa (ajaa vain isolla bandiitilla ja tilaa riittää....) - taika68
GSF kirjoitti:
En mainosta TuusMotoria, mutta keväällä niillä oli erityinen -naistenpäivä- jossa keskityttiin mm. juuri lyhyiden ongelmiin. Esillä oli paljon uusia ja matalia pelejä, sekä madallettuja satuloita yms. Tais siitä olla joku lehtijuttukin, en vaan löytänyt.
Soitapa sinne ja juttele sen, ei niin pitkän, tyttömyymäläpäällikön kanssa. Neuvoo varmasti mielellään ilman mitään ostovelvoitetta, mutta uskon myös, että tekee sulle hyvän tarjouksen.
nim. 188cm ja yli 100 kg raakaa lihaa (ajaa vain isolla bandiitilla ja tilaa riittää....)ikuinen totuus on se että mies on riisitautinen jos ei se paina väh. sataa kiloo. "Yhdyn" tähän...
- Ufo
Kyllä huoltoa joutuu jossain määrin tekemään itse, vaikka ostaisit uuden pyörän. Näitä mm. ketjun rasvaukset, kiristämiset jne. Täysin määräaikaishuoltojen varassa olevaa pyörää ei olekaan. Jos et tee pyöräsi perushuoltoja itse, se on äkkiä paskana, merkistä riippumatta. MP- ja auto ovat hieman eri asioita.
- taika68
Ufo kirjoitti:
Kyllä huoltoa joutuu jossain määrin tekemään itse, vaikka ostaisit uuden pyörän. Näitä mm. ketjun rasvaukset, kiristämiset jne. Täysin määräaikaishuoltojen varassa olevaa pyörää ei olekaan. Jos et tee pyöräsi perushuoltoja itse, se on äkkiä paskana, merkistä riippumatta. MP- ja auto ovat hieman eri asioita.
enpä tosin kyllä kuvitellutkaan että pyörän kanssa tulee toimeen ilman näitä rutiinijuttuja. Ja eipä toimi autokaan ihan välttämäti pelkkien määräaikaishuoltojen varassa. Nämäkin toimet oppii harjoittelemalla jos on oikea asenne...toivottavasti...
- Mekaanikko
Ufo kirjoitti:
Onko ketjujen rasvaaminen huoltamista? Sittenhän tankaaminenkin on sitä. Välttämättömiä molemmat.
Eipä ole tarvinnut uuden pyörän (20 tkm ajettu) ketjuja kertaakaan itse kiristää. Ehkä sekin on merkkikohtainen asia. Osta siis Honda! :))) - el_lupo
taika68 kirjoitti:
Olen ajanut monenlaisilla vehkeillä, ja nykyinen moponi on matkasportti, ja helvetin vaikea ajaa sorateillä, suorastaan vaarallinen. Meinasin lipata jo viime kesänä vaikka vauhtia ei ollut kuin 50-60km/h.
Enduro olisi varmaan hyvä, mutta ovat istumakorkeudeltaan aika korkeita.
Tuolla oli jo hyvä vinkki mennä MP-näyttelyyn, sieltä saa varmaan alkuun parhaan tiedon. - GSF
taika68 kirjoitti:
ikuinen totuus on se että mies on riisitautinen jos ei se paina väh. sataa kiloo. "Yhdyn" tähän...
Sepäs tuntui hyvältä.......
Kunhan nyt tuli mieleeni tämmönen heitto:
http://www.tekniikanmaailma.fi/arkisto/?y=2003&p=7&id=588805
Mulla ei ole kyllä mitään kokemuksia, mutta komeita pelejä nääkin on.
Kai ne tiet siellä korvessakin on asfaltoituja?- el_lupo
soralla. Nuo on tehty pelkästään asfaltille.
- taika68
el_lupo kirjoitti:
soralla. Nuo on tehty pelkästään asfaltille.
Nämä vespat sun muut vispilät on jotain potkulaudan ja moottoriajokin risteytyksiä. En kehtais ajaa. Mielenkiintosta on se että mikä niissä isommissa skoottereissa maksaa. Hinnat näkyy olevan "riittäviä". Uutta menokkia olen hankkimassa, ehkä joku uudenveroinen käytettykin...ehkä...
taika68 kirjoitti:
Nämä vespat sun muut vispilät on jotain potkulaudan ja moottoriajokin risteytyksiä. En kehtais ajaa. Mielenkiintosta on se että mikä niissä isommissa skoottereissa maksaa. Hinnat näkyy olevan "riittäviä". Uutta menokkia olen hankkimassa, ehkä joku uudenveroinen käytettykin...ehkä...
lälläripyörä, tiedetään...
http://www.youtube.com/watch?v=2qyv8oi5n9c
- käytettyä
pyörää niin yksi varmimmista ja luotettavimmista pyöristä on Jammun XJ600 Diversion. Pyörä on ilmajäähdytteinen, ei tartte nesteiden kanssa läträtä, tehoa aivan riittävästi nomaaliajoon ja ennenkaikkea se on luotettava, ei ole mitään lastentauteja. Pyörän valmistus loppui 2003 mutta varasosia saa kyllä hyvin, pyöriä on niin paljon vielä liikenteessä. Painaa tankit täynnä
n.210 kg, ajoasento on sopivan pysty ja jaksaa kuljettaa kahtakin. - Honda kuskilta
Itse ajan työmatkaa n.60km yhteen suuntaan ja tästä syystä arvostan katettua pyörää. Kun vielä olen Hondaani tyytyväinen (vanha VFR750), niin ehdotetaan Honda CBF 600S
http://www.honda.brandt.fi/mp/mallisto.php?k_id=4&m_id=37
Toisena vaihtoehtona voisi olla vaikka Yamaha FZ6. Tämähän ei ole katettu, mutta muuten "soiva" peli.- kawasaki ZR 7 S
Joku jo kirjoittikin, että käy koeajamassa ja -istumassa pyöriä.
Mitä tuoreemman pyörän ostat, sitä vähemmän joudut roplaamaan mitään.
Suosittelen Kawasaki ZR 7 S. Samantapainen kuin noi hondamiehen suosittelemat pyörät.
- Hondatar
Ostin nyt loppu kesästä itselleni Honda CB600F eli Hornetin ja en ole katunut hetkeäkään.On tosi ketterä ja tarpeeksi vakaa ajettava.Tehoja on sopivasti ja ulkonäkökään ei ole hullumpi.Ajoasento on luonteva.Suosittelen lämmöllä.
- myynnissä
yamaha virago 535 vm 99 ajettu 30 tkm laukut suoja huppu suomipyörä hinta 5000ee voip tinkiä
http://www.wickedwomenchoppers.com/
hieanoja mopoja €:0)- Custom män
Täysverinen kustoomi ei varmaakaan ole sorateiden kunkku. Customiin kun ei saa edes kunnolla allroad renkaita, olin tuosta viesteistä lukevinani että suurin osa ajetusta matkasta on soratietä. Sun kannattais miettiä enskaa tms.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756