Minulla on kerrostalo omistusasunto. Olen ainut nuori joka tässä rapussa asusta...pidän tosi harvoin juhlia noin 3kuukauden välein ja ilmoitan aina ajoissa alas että pidän pippalot. yleensä lähdemme baariin jo klo22 kun alkaa hiljaisuus. mutta kerran meni 22.30 ja tuli heti valitus seuraavana tiistaina isännöitsijältä kirjeellä.
Siitä on noin puoli vuotta aikaa ja nyt pidin eilen pitkästä aikaa juhlat ja lähdettiin pois taas "vasta" 22.30 ku ei huomattu ajankulua. musiikki katkeaa aina klo22 ja porukka osaa hiljentää ääntä mutta naapureilla ei tunnu olevan muuta kuin valittamisen halua. kaikesta pienestäkin. niin että ku olen kerran saanut kirjeen niin jos nyt saan taas niin mitä se merkkaa sitten ku asun omistusasunnossa. voidaanko minut häätää yhtä helposti kuin vuokralainen?
Kuinka monta valitusta??
30
4355
Vastaukset
- elämistäsi
jota kuvaamasi toiminta on. Jos joku saa iloa lappujen lähettelystä niin salli se heille. Häätöä ei kertomiesi näyttöjen perustella kannata pelätä.
- kumminkin
antaa oma näkemys asioista isännöitsijälle ja sanoa että hänen kuuluisi jutella ennen lapun lähettämistä sinunkin kanssasi.
- Hallitusjäsen
Myy asuntosi jos et voi pippaloitas muualla pitää ja häiriöistäsi valitetaan,tuo klo 22 asti kännääminen ym paukuttaminen ei ole mikään tavoite.Meidän taloyhtiöstä olisit saanut lähteä jo ajat sitten vaikka päivälläkin rokkaisit, olisi kiristetty niin ahtaalle ettei toista vaihtoehtoa olisi sinulla ollut. myöskään omistusasuminen ei ole häädön este.Myy suosiolla asuntosi ja muuta omiesi seuraan.
- Liina23
Minä tosiaan olen mukava ystävällinen ja kohtelias niille vanhuksille avaan ovet ja tervehdin aina. mutta ne ei vaan pidä nuorista.
Mutta älä huoli mä en aio paeta mihinkää. ne tekee valituksia niin kauan ku mut saa sieltä pois selvä ok.
Mutta kuten tuolla joku kirjoitti että tälläisellä menolla ei helpolla saa häätöä. varsinkin ku se musiikki ei ole liian kovalla ja ihmiset osaa käyttäytyä kyllä.
Ja jos sinäkin olet ollut mukana jossain noin lapsellisessa touhussa kuin että häädetään väkisin ja pakotetaan ahdistumaan ihminen niin että ei pysty asumaan. Heti ku pieni melu kuuluu muutaman kerran vuodessa niin voi voi säälin sinua.
Sinun kaltaiset ihmiset juuri rikkoo ne naapuri suhteet. Taidat olla kova kyttäämäänkin ja katsomaan että koska sais taas valittaa...
Elämää saa olla. en minäkään siitä valita että alakerran naapuri soittaa humppaa täysillä pitäiskö valittaa? ei koska se olis pikkumaista. - Jaska84
Liina23 kirjoitti:
Minä tosiaan olen mukava ystävällinen ja kohtelias niille vanhuksille avaan ovet ja tervehdin aina. mutta ne ei vaan pidä nuorista.
Mutta älä huoli mä en aio paeta mihinkää. ne tekee valituksia niin kauan ku mut saa sieltä pois selvä ok.
Mutta kuten tuolla joku kirjoitti että tälläisellä menolla ei helpolla saa häätöä. varsinkin ku se musiikki ei ole liian kovalla ja ihmiset osaa käyttäytyä kyllä.
Ja jos sinäkin olet ollut mukana jossain noin lapsellisessa touhussa kuin että häädetään väkisin ja pakotetaan ahdistumaan ihminen niin että ei pysty asumaan. Heti ku pieni melu kuuluu muutaman kerran vuodessa niin voi voi säälin sinua.
Sinun kaltaiset ihmiset juuri rikkoo ne naapuri suhteet. Taidat olla kova kyttäämäänkin ja katsomaan että koska sais taas valittaa...
Elämää saa olla. en minäkään siitä valita että alakerran naapuri soittaa humppaa täysillä pitäiskö valittaa? ei koska se olis pikkumaista.Ei noista valittajista kannata välittää. On tietenkin eri asia jos tahallaan häiriköi, mutta kerros- ja rivitaloasumiseen kuuluu se että saa välillä kuunnella naapurista kantautuvia ääniä niin päivällä kuin yölläkin. Tämä "hallitusjäsen" joka kirjoitti tuossa aikaisemmin, on joku perseenreikä jolla ei ole omaa elämää ollenkaan ja sitä on kiusattu pienenä niin paljon että haluaa kostaa sen koko maailmalle. mun naapuri on just tollanen hullu ja se luulee että hän päättää kaikki asiat. Kaikkein paras lääke tuollasia vastaan on pirullinen hymyily ja piilovittuilu:) Säkin oot sen verran nuori nainen vielä, että sun kuuluukin sillon tällön kutsua vieraita kylään ja juhlia!
- Väsynyt naapuri
Liina23 kirjoitti:
Elämää saa olla. en minäkään siitä valita että alakerran naapuri soittaa humppaa täysillä pitäiskö valittaa? ei koska se olis pikkumaista.Jos haluat hankkia uutta asuntoa, sitten kannattaa kuunnella näitä "jatka vaan" -pellejä.
Varoituksen jälkeen sinulle on annettava aikaa korjata tilanne, mutta bailaaminen aina iltakymmeneen takaa sen, että sinua pidetään häirikkönä ja yleisesti häiriköitä kohtaan ovat valituskynnykset aika matalalla.
Ja se, että häätö tulee käräjäoikeuden kautta, on vain muotoseikka. - Hallitusjäsen
Liina23 kirjoitti:
Elämää saa olla. en minäkään siitä valita että alakerran naapuri soittaa humppaa täysillä pitäiskö valittaa? ei koska se olis pikkumaista.Että asut vääränlaisessa taloyhtiössä sinun parastasi minä ajattelen olen yhtiökokouksissa silloin tällöin asiaa joutunut käsittelemään, minulle kyttärit soittanut muutaman kerran,joiden toimesta varmasti kiristetään asia kuten sanoin.Jos
äänekkäästä käytöksetä häiriötä tulee on luonnollista ettei sitä sallita monessakaan yksityisessä asunto osakeyhtiössä,missä asuu aikuisia ihmisiä .Täytyy muistaa ettei ole yksin asumassa.Isäni on joutunut kerran Häätöä käräjäoikeudesta hakemaan, tosin vuokralaisen takia ei omistusasujan. - Kärsivä4
Väsynyt naapuri kirjoitti:
Jos haluat hankkia uutta asuntoa, sitten kannattaa kuunnella näitä "jatka vaan" -pellejä.
Varoituksen jälkeen sinulle on annettava aikaa korjata tilanne, mutta bailaaminen aina iltakymmeneen takaa sen, että sinua pidetään häirikkönä ja yleisesti häiriköitä kohtaan ovat valituskynnykset aika matalalla.
Ja se, että häätö tulee käräjäoikeuden kautta, on vain muotoseikka.eli jos jutun aloittaja pitää 3kuukauden välein juhlat ja sillloin lähteen muutaman minuutin liian myöhään pois. niin siinä on teidän mielestä syytä valittaa. todella pikkumaista. rasittavaa porukkaa.
- Väsynyt naapuri
Kärsivä4 kirjoitti:
eli jos jutun aloittaja pitää 3kuukauden välein juhlat ja sillloin lähteen muutaman minuutin liian myöhään pois. niin siinä on teidän mielestä syytä valittaa. todella pikkumaista. rasittavaa porukkaa.
Toki "normaaliin elämiseen" mahtuu kaikenlaista.
Siihen myös mahtuu se, että aikaisemmin häiriköksi leimaantuneen kohdalla valituskynnys on huomattavasti alempi.
Mutta, jos naapurin örvellyksestä on todella häiriöitä, kannattaa ihan vakavasti harkita poliisin kutsumista paikalle, koska nykyisin kotirauha on kirjattu ihan Rikoslakiin.
Poliisin kutsumista kannattaa harkita myös oman hengen ja turvallisuuden takia, koska kukaan ei voi tietää, mikä hullu siellä todella örveltää. Voi tulla puukkoa, nyrkkiä tai pahempaa. - vai pankki?
Hallitusjäsen kirjoitti:
Että asut vääränlaisessa taloyhtiössä sinun parastasi minä ajattelen olen yhtiökokouksissa silloin tällöin asiaa joutunut käsittelemään, minulle kyttärit soittanut muutaman kerran,joiden toimesta varmasti kiristetään asia kuten sanoin.Jos
äänekkäästä käytöksetä häiriötä tulee on luonnollista ettei sitä sallita monessakaan yksityisessä asunto osakeyhtiössä,missä asuu aikuisia ihmisiä .Täytyy muistaa ettei ole yksin asumassa.Isäni on joutunut kerran Häätöä käräjäoikeudesta hakemaan, tosin vuokralaisen takia ei omistusasujan.Voi sua hölmöä. Oletko pystynyt parempaan kuin isäsi, siis omistatko sijoitusasuntoja? Oletan että et, vaan haluat kunnioitusta ja valtaa ja sitä saat olemalla as.oy:n hallituksessa.
Huomaa kuinka nuori tämä Liina on, harmittaako kun opiskelijat omistaa asunnon? Heissä on tulevaisuus!
- yhtä helposti
Kannattaa elää järjestyssääntöjen puitteissa niin ei tule niitä lappuja.
- kannata välittää
tosta, ei mikään ihan pikkuhomma häätää omistusasunnosta asukas tuollaisten pikkujuttujen takia. Ota yhteyttä siihen isännöitsijään ja sano että saa luvan loppua tollanen pelleily, mitä sitä sievestelee tollasien pelleporukoiden edessä, vahtikoon toisiaan kalkkeutuneet nihilistit.
- masa82..
Valitettavaa, että naapurisi ovat tuollaisia. Yleensä jokaisessa talossa niitä on vähintään se yksi kappale.
Työkavereiden kanssa tästä oli juttua. Isännöitsijän varoitukset eivät riitä häätöön eli asumiskieltoon. Myöskään taloyhtiön kokous enemmistöpäätökselläkään ei oikeuta siihen, vaan homma menee käräjäoikeuden kautta. Naapurisi on varmaan kuitenkin kasvoton ihminen, ettei sillä ole pokkaa naama vastatusten lähteä todistamaan sua vastaan oikeussalissa. :) - elämistä_varten
Elä ja anna toisten elää. Kyttäilijät ja valittajat voi menneä omiensa joukkoon.
- hooteehoo
Olen toiminut vuodesta 1995 ja toimin edelleen 180 asunnon yhtiössä hallituksenpuheenjohtajana. Meillä yksittäisen asukkaan tekemää valitusta metelistä ei pääsääntöisesti huomioida hallituksen toimesta, ohjeistuksena on, että kirjallisessa valituksessa tulee olla usempi kuin yksi nimi tai vaihtoehtoisesti paikalle on soitettu poliisit.
Ensimmäinen askel on isännöitsijän antama huomautus. Juridisesti sillä ei ole loppukähinässä mitään suurempaa merkitystä. Seuraava askel on hallituksen päätös varoituksen antamisesta, jossa viitataan as.oy lakiin huoneiston hallintaan otosta.Varoitus pitää toimittaa osakkaalle todistettavasti, eli käytännössä haastemiehen välityksellä.
Mikäli häiritsevä elämä huoneistossa edelleen jatkuu, käsitellään asia yhtiökokouksessa. Se tulee olla mainittu kokouskutsussa. Osakkaalla ei ole tässä kohden äänioikeutta, mutta hänellä on asiassa puheoikeus. Päätös tehdään yksinkertaisella äänten enemmistöllä. Huoneisto voidaan ottaa yhtiön hallintaan max 3 vuodeksi.
Osakas voi moittia tätäkin päätöstä normaalisti käräjäoikeudessa, jolloin aina on riski, että taloyhtiö häviää ja joutuu vielä maksumieheksi.
Mikäli huoneiston haltuunottopäätös on lainvoimainen, silloin kannattaa katsoa itselleen väliaikainen kortteeri 3 vuodeksi, sitten voi muuttaa takaisin räyhäämään.
Vielä pienenä jippona on se, että taloyhtiö joutuu palauttamaan asunnon siinä kunnosssa kun se oli haltuunotettaessa, vaatinee normaalisti ainakin pintarempan.- Liina23
Kiitokset todella kattava tiedonanto!
Vaikuttaako asiaan se mitenkään että on pankille vielä lainaa jäljellä kuka sen lainan sittten maksaa minäkö vaikka en edes saa asua omassa asunnossani?
Onko tällöin asialla mitään vaikutusta? - Väsynyt naapuri
Liina23 kirjoitti:
Vaikuttaako asiaan se mitenkään että on pankille vielä lainaa jäljellä kuka sen lainan sittten maksaa minäkö vaikka en edes saa asua omassa asunnossani?
Onko tällöin asialla mitään vaikutusta?Aika selvää on, että itse maksat ottamasi lainat, riippumatta siitä onko sinulla mahdollisuus asua siinä asunnossa, mihin olet lainat aikonut käyttää.
Olemassaoleviin lainoihin ei kannata vedota, jos tulee riita-asioita hörhöilyn takia. Lainat ovat yksityisasioitasi.
Kannattaa tarkastella oman taloyhtiön yhtiöjärjestys, säännöt ja sopimukset läpi; lunastusoikeus voi olla merkittynä häiriköintitapausten varalta. - hooteehoo
Liina23 kirjoitti:
Onko tällöin asialla mitään vaikutusta?Lainalla ei sinänsä ole merkitystä tähän prosessiin.
Lisäyksenä aiempaan vielä se, että taloyhtiön vuokratessa haltuunotettu asunto edelleen, tulee yhtiön suorittaa saamansa vuokraa vähennettynä yhtiövastikkeella ja kohtuullisilla kuluilla asunnon omistajalle.
Alempanaa mainitusta lunastuslausekkeesta häiriön johdosta yhtiöjärjestyksessä, en ole koskaan kuullutkaan, todennäköisesti siksi, että se olisi laiton.
Lunastuslauseke voi koskea ainoastaan asuntokauppaa, jossa osakkeet siirtyvät yhtiön ulkopuoliselle omistajalle. - Väsynyt naapuri
hooteehoo kirjoitti:
Lainalla ei sinänsä ole merkitystä tähän prosessiin.
Lisäyksenä aiempaan vielä se, että taloyhtiön vuokratessa haltuunotettu asunto edelleen, tulee yhtiön suorittaa saamansa vuokraa vähennettynä yhtiövastikkeella ja kohtuullisilla kuluilla asunnon omistajalle.
Alempanaa mainitusta lunastuslausekkeesta häiriön johdosta yhtiöjärjestyksessä, en ole koskaan kuullutkaan, todennäköisesti siksi, että se olisi laiton.
Lunastuslauseke voi koskea ainoastaan asuntokauppaa, jossa osakkeet siirtyvät yhtiön ulkopuoliselle omistajalle....tietäisit, että vanhemmissa taloyhtiöissä on mitä kummallisimpia pykäliä.
Tietäisit myös, että niitä vanhoja ei lain mukaan tarvitse päivittää muuta kuin yhtiöjärjestystä muutettaessa tai päivitettäessä. Eli jos sellainen pykälä (ristiriidassa lain kanssa) on, ei se ole laiton siksi, että joku niin sanoo. LUE SE LAKITEKSTI.
Kuten aiemmin totesin, kannattaa tutustua oman taloyhtiön papereihin. Aika tarkkaankin.
Ja luonnollisesti tekee hyvää lueskella myös niitä lakipykäliä. Kukaan ei korvaa, jos näillä foorumeilla uskot kaikkea kirjoitettua. - Väsynyt naapuri
...tietäisit, että vanhemmissa taloyhtiöissä on mitä kummallisimpia pykäliä.
Tietäisit myös, että niitä vanhoja ei lain mukaan tarvitse päivittää muuta kuin yhtiöjärjestystä muutettaessa tai päivitettäessä. Eli jos sellainen pykälä (ristiriidassa lain kanssa) on, ei se ole laiton siksi, että joku niin sanoo. LUE SE LAKITEKSTI.
Kuten aiemmin totesin, kannattaa tutustua oman taloyhtiön papereihin. Aika tarkkaankin.
Ja luonnollisesti tekee hyvää lueskella myös niitä lakipykäliä. Kukaan ei korvaa, jos näillä foorumeilla uskot kaikkea kirjoitettua."96 §
Yhtiöjärjestyksen muuttaminen tämän lain mukaiseksi
Jos ennen tämän lain voimaantuloa rekisteröidyn asunto-osakeyhtiön yhtiöjärjestys ei ole tämän lain mukainen, on yhtiön tehdessään yhtiöjärjestykseensä muutoksia muutettava se samalla tämän lain mukaiseksi. Tämä ei kuitenkaan koske huoneistojen pinta-alatietoja." - hooteehoo
...tietäisit, että vanhemmissa taloyhtiöissä on mitä kummallisimpia pykäliä.
Ja luonnollisesti tekee hyvää lueskella myös niitä lakipykäliä. Kukaan ei korvaa, jos näillä foorumeilla uskot kaikkea kirjoitettua.Kyllä minä as.oy lain tunnen ja tiedän, ettei yhtiöjärjestystä tarvitse päivittää kuin sitä mahdollisesti muutettaessa.
Samoin tiedän, että yhtiöjärjestys ei koskaan mene voimassaolevien lakien ohi. Ei vaikka siellä mitä lukisi.
Suosittelisin myös sinulle tutustumista Suomen perustuslakiin, joka on laeista "vahvin", erityisesti sen pykälään 15, jossa puhutaaan omaisuuden turvasta. - Väsynyt naapuri
hooteehoo kirjoitti:
Kyllä minä as.oy lain tunnen ja tiedän, ettei yhtiöjärjestystä tarvitse päivittää kuin sitä mahdollisesti muutettaessa.
Samoin tiedän, että yhtiöjärjestys ei koskaan mene voimassaolevien lakien ohi. Ei vaikka siellä mitä lukisi.
Suosittelisin myös sinulle tutustumista Suomen perustuslakiin, joka on laeista "vahvin", erityisesti sen pykälään 15, jossa puhutaaan omaisuuden turvasta.Valitettavasti se perustuslaki jää vain käytännössä toiseksi, kun on kyse kaikenlaisista vakiintuneista käytänteistä.
Ja mitä omaisuudensuojaan tulee, saathan toki lunastuksessa käyvän korvauksen osakkeistasi. - hooteehoo
Valitettavasti se perustuslaki jää vain käytännössä toiseksi, kun on kyse kaikenlaisista vakiintuneista käytänteistä.
Ja mitä omaisuudensuojaan tulee, saathan toki lunastuksessa käyvän korvauksen osakkeistasi.pakkolunastusta eikä mahdollisuutta siihen ole tällaisessa tapauksessa. Suomessa on ainakin toistaiseksi vahva omaisuuden turva.
- elämä on
Tekstiäsi kiteyttäen.Pidät harvoin pippaloita n. 3 kuukauden välein,kerran meni 22.30:een ,siitä on noin puolivuotta ja taas eilen meni 22.30:een .Musiikki kyllä katkeaa klo 22.00.Entäs se baarista kotiin tulo. Se on varmaankin tapahtunut sukkasilla hipsuttaen , vai etkö uskalla tulla kotiin, ettet vain häiritse muita asukkaita Naapureillasi mielestäsi valittamisen halu, ovatko valittaneet useimminkin? Hauskoja bibbaloita sinulle ja muista olla häiritsemättä naapureitasi.
- Liina23
Itseasiassa baarista kotiin tulo tapahtuu konstilla kengät pois ja sukkasilla. En ole mikään kova ryypiskelijä hyvin selvänä olen kun kotiin tulen.
Joten en tietämättäni riehu rappukäytävässä ja en ole koskaan tuonut kavereita luokseni selviämään.
Olen kuullut entisiltä jotka rapussa on asuneet ja kerrostalon muissa rapuissa asuvilta että juuri minun rapussani on ehkä suomen tarkimmat ihmiset jotka rakastaa tarkkailua.
Joten olenko minä silloin kaikkeen syypää.
Kun muissa rapuissa asuu nuoria ja siellä pidetään juhlia ja varoituksia ei satele tähän vois vaan sanoa että huono mäihä olis pitänyt ottaa tarkemmin selvää ku menin paikan ostamaan.
Naapurit oli niin kauan kilttejä mulle aluksi ku suostuin niiden pillin mukaan tanssimaan mutta kun en ehtinyt käydä yhtiökokouksissa töiden takia tai kun kerran pääsin sinne ja en äänestänyt saunan remontoinnin puolesta niin siitä se alkoi. eli voisi luulla että en häiritse heitä mutta he eivät vaan pidä minusta ja etsivät väkisin syyn saada mut pois täältä... - Väsynyt naapuri
Liina23 kirjoitti:
Itseasiassa baarista kotiin tulo tapahtuu konstilla kengät pois ja sukkasilla. En ole mikään kova ryypiskelijä hyvin selvänä olen kun kotiin tulen.
Joten en tietämättäni riehu rappukäytävässä ja en ole koskaan tuonut kavereita luokseni selviämään.
Olen kuullut entisiltä jotka rapussa on asuneet ja kerrostalon muissa rapuissa asuvilta että juuri minun rapussani on ehkä suomen tarkimmat ihmiset jotka rakastaa tarkkailua.
Joten olenko minä silloin kaikkeen syypää.
Kun muissa rapuissa asuu nuoria ja siellä pidetään juhlia ja varoituksia ei satele tähän vois vaan sanoa että huono mäihä olis pitänyt ottaa tarkemmin selvää ku menin paikan ostamaan.
Naapurit oli niin kauan kilttejä mulle aluksi ku suostuin niiden pillin mukaan tanssimaan mutta kun en ehtinyt käydä yhtiökokouksissa töiden takia tai kun kerran pääsin sinne ja en äänestänyt saunan remontoinnin puolesta niin siitä se alkoi. eli voisi luulla että en häiritse heitä mutta he eivät vaan pidä minusta ja etsivät väkisin syyn saada mut pois täältä......tiedät, että naapureista jotkut ovat vittuuntuneita sinuun.
Ja silti annat tekosyitä heille?!
Ilmeisesti sisimmässäsi haluaisitkin muuttaa pois? - Liina23
...tiedät, että naapureista jotkut ovat vittuuntuneita sinuun.
Ja silti annat tekosyitä heille?!
Ilmeisesti sisimmässäsi haluaisitkin muuttaa pois?Olisi mukava tietää miksi todella ne jaksaa kiukutella kuin pikkulapset minun moitteettomasta käytöksestäni. mutta joo olkoot vaan niin minä en tuolta lähde enkä halua mukavaa seutua muuten jne...Kun minun pitää opetella elämään heidän keskuudessaa niin ne saa opetella elämään minun keskuudessa myös.
- Väsynyt naapuri
Liina23 kirjoitti:
Olisi mukava tietää miksi todella ne jaksaa kiukutella kuin pikkulapset minun moitteettomasta käytöksestäni. mutta joo olkoot vaan niin minä en tuolta lähde enkä halua mukavaa seutua muuten jne...Kun minun pitää opetella elämään heidän keskuudessaa niin ne saa opetella elämään minun keskuudessa myös.
Kaikki on suhteellista.
Mutta muista käydä pitkällä kävelylenkillä aina, kun naapurit alkavat potuttaa liikaa.
Kunto kasvaa siinä samalla.
- kyllästynyt
Meillä vuokrakämpässä om samassa rapussa 30 asuntoa. Kun vuodessa ei ole kuin vajaa 60 viikkoa, tarkoittaa se sitä, että bileet on joka viikonloppu, alkaen perjantaipäivänä musiikinsoitolla päättyen sunnuntaipäivänä perheriitaan.
Omasta mielestään ja varmaan heidän äitinsäkin mielestä, juhlijat osaavat käyttäytyä eikä meteli ole kovaa. Joo ei niin. Lapseni, 4v., herää monta kertaa yössä metelöintiin, joten aika hyvä ja puolueeton mittari hän melutason arvioimiseen on. Säikähtänyttä lasta kun rauhoittelee, ymmärrys bilettäjiin alkaa tosiaan laskea. Ukko olisi jo käynyt lyömässä yhtä juhlijaa, jos en olisi seisonut ulko-oven edessä ja häntä rauhoitellut.
Eipä tässä ole muuta tehtävänä kuin sietää ja valvoa viikonloput tai muuttaa pois. Isännöitsijää asia ei kiinnosta. Pitäisi alkaa itse kyyttäämään ja keräämään todistusaineistoa hänelle, että asiaan voisi puuttua. HAH, HAH!- Liina23
Minä en ole tuollainen olen fiksu nuori ihminen minä tiedän kyllä koska on liikaa melua. et ehkä usko sitä mutta näin asia on.
ja rapussa ei ole muita nuoria kuin minä joten melua ei kuulu kuin noin 4viikkona siitä vuodesta.
Muuta ihmeessä meidän rappuun niin elämäs on helpompaa...täällä kaikki rakastavat hiljaisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475345Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "602042Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181750Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1381723- 141445
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol301397Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4130081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171087Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771048Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60887