Kuinka hyväksi arvioisit oman koiratietämuksesi asteikolla 4-10 ? Minun tietämys on 10 tai ehkä 10- .
Perustelut: Olen hoitanut koiria jo yli kolme vuotta ja lukenut kymmeniä koirakirjoja ja kaverit kysyvät aina neuvoa minulta.
Mikä on koiratietämyksesi?
12
579
Vastaukset
- samaa...
luokkaa. Perustelut: meillä oli naapurissa koira, kun olin pieni ja olen tällä palstalla neuvonut jo pitkään. Lisäksi meillä on yks koirakirja hyllyssä.
- MEIKÄMANNE
YSIN KOHDALLA SE ON JA SUOSIKKEJA RODUISTA ON NEWFOUNDLANDINKOIRA.BERNHARDINKOIRA.ROTTWEILER.TANSKANDOGGI.SAKSANPAIMENKOIRA,
YRITÄN MENNÄ VOITTAJA 2006SEEN ENS VIIKONLOPPUNA...
YSI ELI OLEN KIINNOSTUNUT
- koirat ne meitä opettaa
Kun olet omistanut koiran vuoden, luulet tietäväsi koirista kaiken. Kun sinulla on ollut koira viisi vuotta tiedät tietäväsi koirista kaiken. Kun sinulla sitten on ollut koiria kymmenen vuotta tajuat ettet oikeasti tiedäkään juuri mitään...Mutta onneksi joka päivä voi oppia jotain uutta :)
- Pakkaus
Niin totta. Olen kasvattanut koiria 12 vuotta, ollut niiden kanssa tekemisissä pian 30 vuotta.
Sanoisin että koiratietämykseni on kasin-ysin luokaa, asteikolla 1-10.
- MIESSFG
LUULEN SEN OLEVAN 9 ..OLISI IHANAA OMISTAA KOIRIA.
KASVATTAA JA SITTEN KIERTÄÄ NÄYTTELYITÄ JA SITTEN ENNEN KAIKKEA MATKATA NIITTEN KANSSA YMPÄRI SUOMEA- EN TODELLAKAAN OLE
EN TODELLAKAAN OLE..JA HALUAN OPPIA NIISTÄ LISÄÄ
- Minä olen
hoitanut koiriani yli 15 vuotta, omistan suuren määrän koirakirjoja, olen lukenut lähes kaikki kirjastossa olevat koirakirjat ja monet sanovat että mun olisi pitänyt alkaa kynologiksi. Mutta silti, en missään tapauksessa tiedä lä´heskään kaikkea! Aina on lisää opittavaa!
- blackmagictiger
MÄ NYT OLEN KIINNOSTUNUT KOIRISTA JA MULLA EI OOKKU YKS KOIRAKIRJA HIMASSA...
- 35 vuotta koiria
lyhyt, mutta sitäkin viisaampi tuo kommenttisi, eipä ne opit kirjoista tule vaan ajan ja kokemuksen myötä.
- perustat
Mihin perustat arviosi koiratietämyksestäsi?
Jos arvioit oman tietämyksesi 10 tai 10- , voit helposti vastata muutamaan kysymykseeni?
1. Mitkä ovat kaksi eripuolilla tatravuoristoa kehittyneet vartioivat rodut?
2. Mistä maasta basenji on lähtöisin?
3. Miten nykyinen rotu maremmano-abruzzese on kehittynyt nykyiseksi roduksi?
4. Millainen kanta maailmassa on kaukasiantasankopaimekoiralla? Ja millaiset ovat rodun tulevaisuuden näkymät?
5. Mistä koirista ja kenen toimesta sanotaan partacollieiden olevan lähtöisin?
6. Milloin on piirretty/maalattu ensimmäinen kuva griffoneista?
7. Minkä rotuisia koiria prinsessa Anne omistaa?
8. Mikä oli suosituin rotu Suomessa vuonna 2002?
9. Mikä on vatsalaukun kiertymä ja miten sitä hoidetaan?
10. Mitä vaatii kennelnimen saaminen?
Tässä vain muutama helppo peruskysymys, sinunlaisellesi tietäjälle pitäisi vastaaminen olla lastenleikkiä!
Oman koiratuntemukseni arvioisin noin 5-6 luokkaa, mutta jokaiseen esittämääni kysymykseen pystyn silti vastaamaan!
Jos ei ole provosta kyse, niin suuresta yliarvioinnista ainakin!
Jos näihin kysymyksiin pystyt vastaamaan lunttaamatta, voin esittää sinulle muutamia oikeasti vaikeita kysymyksiä! Ei sillä, tiedän niihinkin vastaukset... Olen jokuseen rotuun tutustunut vuosien varrella, muutoinkin kuin koirakirjoista... tai näyttelyissä...- olla
hieman tosikko.
- farkkuli
Voi minun mielestäni tulla melko hyväksi koira tietäjäksi kolmessakin vuodessa. Itselläni/perheelläni tai tutuilla on ollut koira/koiria koko ikäni ajan, näitä hoidellessa on jonkin verran taitoa saanut.. Lisäksi olen pian valmis klinikkaeläintenhoitaja, osaan koirakirjat (rodut) melkein ulkoa.. Kanakoirat tuottavat vielä päänvaivaa.. Joten voisin sanoa tietämykseni arvosanaksi ehkä 8..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7193154Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3622852Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o672668Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä342576Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja582108- 491639
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181629Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise131621- 821620
- 571509