Missä kohtaa raamatussa....

Celenn

kielletään tanssiminen? ja miten se sanotaan" siellä? olen tätä pohtinut.

terv. ex-vanh.lest.

16

1223

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsellinen...

kun edes kysyt tuommoista, senkus tanssit..

• Celenn

lapsellinen? sinä tässä taidat olla lapsellinen vastauksesi perusteella. kyllä, minä tanssin nyt ja tanssin silloinkin kun olin vielä vanhoillislestadiolainen, lähinnä haluaisin vain tietää että miksi ei saisi tanssia? ja missä kohtaa se kielletään raamatussa?

• ett sillee
        Celenn kirjoitti:

lapsellinen? sinä tässä taidat olla lapsellinen vastauksesi perusteella. kyllä, minä tanssin nyt ja tanssin silloinkin kun olin vielä vanhoillislestadiolainen, lähinnä haluaisin vain tietää että miksi ei saisi tanssia? ja missä kohtaa se kielletään raamatussa?

Raamatussa sanotaan, ett pyhat menevat SIIONIIN karkeloien ja ILOLAULUJA
        laulellen!

• Ei missään...

Ei missään kohtaa Raamattua kielletä tanssimista,mutta kehotetaan kyllä lihalliset himot hylkäämään. Ja ainakin minulla tanssi herättää juuri näitä himoja ja haluja. Sekä tanssi,että sen seuraaminen.
      Itse en pystyisi sitä puhtain mielin seuraamaan,joten en tanssi,enkä seuraa.
      Joissakin tapauksissa myös musiikki on sen laatuista,ettei se sovi uskovaiselle.

Siis perussyy on lihallisen mielen herääminen tanssiessa. Varsinkin sellaisessa lähekkäin tanssimisessa,mutta myös muissa.

Raamattuhan ei toki voikaan kieltää kaikkia mahdollisia asioita. Silloinhan se olisi niin paksu,ettei sitä kukaan jaksaisi lukea.
      Ihmisten tuleekin itse huomata,mikä viettelee väärille teille ja sitten yrittää välttää sitä.
      Aina se tosin ei onnistu ja joutuu vikoihin.
      Onneksi ne kuitenkin saa uskoa anteeksi, Kristuksen ansion tähden.

• Celenn

tuli asia selväksi! =)

• Kempelainen

Uskoon tuleminen on mielsestäni sama, kun ajatellaan tiimalasia, jossa hiekka on alhaalla, ja vapaa ylöspäin avuatuva kartio ylhäällä.

Silloin kun kilvoittelemme, olemme kun siellä hiekan seassa ja näemme ylkäällä pienen valon pisteen, lähellä mutta kuitenkin kaukana.

Tässä hiekassa kukanenkin ryömii, halusi sinne valoon tai ei. Mutta se joka sinne pääsee, saa eninsin päänsä siitä reijästä ylös, pois hiekasta, kirkkauteen, ja kun omn kirjoitettu, se on ahdas, panemme kikiiki humiomme ja voimamme, niin pääsemme siitä ahtaasta reijästä valoon.

Mutta mitä sitten, olemme sen reijän yläpuolella, saaneena Kristuksen Armon ja uudestisyntyneinä uksovainia, entiset vaikeudet muuttuvat juuri toisn päin, se kartio kerää meille vain hyvää, Jumalan antamaa hyvää. Joten tässä saamme itse jatella, mikähän pahentaa tätä meidän ruumistamme ja sieluamme, sillä olemme koko ajan Jumalan Rakkaudessa.

Jos ajttelemme itseämme, Rakkaus/ Jumala on kun sydämmemme, josta on vain muutama kymmenen senttiä aivoihimme, josta usein paha lähtee. Se ei ole pitkä matka. Joten miltä sinusta tuntuu, kun panet käden sydämmellesi, toiselle se käy, toiselle ei. Emme ole samanlaisia. Olemme kuitenkin Jumalan luomia.

Hienoa, että pohdit, kaunis tanssipari on ihan näky, ja kun he vilä nauttivat siitä sitä suurempi, ukson Jumalankin näkevän heität hyvinä.

Siunausta

• tansseja seurataan
        Kempelainen kirjoitti:

Uskoon tuleminen on mielsestäni sama, kun ajatellaan tiimalasia, jossa hiekka on alhaalla, ja vapaa ylöspäin avuatuva kartio ylhäällä.

Silloin kun kilvoittelemme, olemme kun siellä hiekan seassa ja näemme ylkäällä pienen valon pisteen, lähellä mutta kuitenkin kaukana.

Tässä hiekassa kukanenkin ryömii, halusi sinne valoon tai ei. Mutta se joka sinne pääsee, saa eninsin päänsä siitä reijästä ylös, pois hiekasta, kirkkauteen, ja kun omn kirjoitettu, se on ahdas, panemme kikiiki humiomme ja voimamme, niin pääsemme siitä ahtaasta reijästä valoon.

Mutta mitä sitten, olemme sen reijän yläpuolella, saaneena Kristuksen Armon ja uudestisyntyneinä uksovainia, entiset vaikeudet muuttuvat juuri toisn päin, se kartio kerää meille vain hyvää, Jumalan antamaa hyvää. Joten tässä saamme itse jatella, mikähän pahentaa tätä meidän ruumistamme ja sieluamme, sillä olemme koko ajan Jumalan Rakkaudessa.

Jos ajttelemme itseämme, Rakkaus/ Jumala on kun sydämmemme, josta on vain muutama kymmenen senttiä aivoihimme, josta usein paha lähtee. Se ei ole pitkä matka. Joten miltä sinusta tuntuu, kun panet käden sydämmellesi, toiselle se käy, toiselle ei. Emme ole samanlaisia. Olemme kuitenkin Jumalan luomia.

Hienoa, että pohdit, kaunis tanssipari on ihan näky, ja kun he vilä nauttivat siitä sitä suurempi, ukson Jumalankin näkevän heität hyvinä.

Siunausta

..uskovaisissakin kodeissa, koska netti mahdollistaa sen ilman varsinaista televisiota.

Tosi uskovaisen ei pitäisi seurata linnan juhliakaan, koska meno siellä ei ole kristillistä ollenkaan.
        Mutta kun on kysymys valtiollisista tai kuninkaallisista juhlista, myös uskovainen katsoo olevan isänmaallista seurata tansseja, kunhan nyt itse ei ole siellä mukana.

Uskovaiset kansanedustajat käyvät siellä syömässä ja kun tanssit alkaa, he kiirustaa sieltä pois.

Minua harmittaa, kun uskovaisissa kodeissa ollaan niin ahdasmielisiä, ettei joulumusiikin tahdissa voi piiriä pyöriä lapsukaiset.

Nissepolkka on tanssi, jonka tahdissa lapset tykkäisi pyöriä kuusen ympärillä.

On se niin harmillista, kun pitää olla aina vakavana.

• taidat
        Kempelainen kirjoitti:

Siunausta

olla tosi fiksu kaveri, osaat melkein kirjoittaakin, mua haukutaan että kännissä kirjoitan päin P mut toi sun txt :)

• Kempelainen
        tansseja seurataan kirjoitti:

..uskovaisissakin kodeissa, koska netti mahdollistaa sen ilman varsinaista televisiota.

Tosi uskovaisen ei pitäisi seurata linnan juhliakaan, koska meno siellä ei ole kristillistä ollenkaan.
        Mutta kun on kysymys valtiollisista tai kuninkaallisista juhlista, myös uskovainen katsoo olevan isänmaallista seurata tansseja, kunhan nyt itse ei ole siellä mukana.

Uskovaiset kansanedustajat käyvät siellä syömässä ja kun tanssit alkaa, he kiirustaa sieltä pois.

Minua harmittaa, kun uskovaisissa kodeissa ollaan niin ahdasmielisiä, ettei joulumusiikin tahdissa voi piiriä pyöriä lapsukaiset.

Nissepolkka on tanssi, jonka tahdissa lapset tykkäisi pyöriä kuusen ympärillä.

On se niin harmillista, kun pitää olla aina vakavana.

Älä sekoita täsä asiassa ukovaisa ja Lesdatiolisia.

Kyllä uskovainen saa katsoa ja tanssia, ei sitä kukaan kilellä, jos se tuntuu oikealta omasta sydämmestä, mutta kun SRK on L A H K O, sen tekee se, että heidän säännöt sen kieltävät, ei Jeesus.

Tässä tahtoo vain ihmisllä mennä puurot ja vellit sekaisin.

• että siinä
        Kempelainen kirjoitti:

Älä sekoita täsä asiassa ukovaisa ja Lesdatiolisia.

Kyllä uskovainen saa katsoa ja tanssia, ei sitä kukaan kilellä, jos se tuntuu oikealta omasta sydämmestä, mutta kun SRK on L A H K O, sen tekee se, että heidän säännöt sen kieltävät, ei Jeesus.

Tässä tahtoo vain ihmisllä mennä puurot ja vellit sekaisin.

Kempeleessä ja muuallakin niillä nurkilla on iät ajat kutsuttu lestaatiolaisia uskovaisiksi ja ne ompi omineet tuon nimen itselleen ettei muut uskovaisiet itseään saisi uskovaiseksi kutsua. Kaipa se onglema tulee juuri tuosta nimityksestä.

Oikeita uskovaisi a on kyllä varmasti muuallakin kuin lestaatiolaisuudessa.

• Kempelainen
        taidat kirjoitti:

olla tosi fiksu kaveri, osaat melkein kirjoittaakin, mua haukutaan että kännissä kirjoitan päin P mut toi sun txt :)

Olen omasta mielestäni, ja miksi, juuri siksi, että lopetin dokaamisen, se meinasi viedä fiksuuden, suosittelen.

Siitä fiksuuden arvoista, joita suoritti ulkopuolinen taho, seuraavaa; Äidinkieli ja maatalous olivat päästö- todistusessani ainoat, jotka olivat alle kiitettävän, ettei sitä kukaan kovin fiksu kuitenkaan ole, kun itse olettaa, valiettavasti.

• Hassuko?

Mulla joskus herää "lihalliset himot" kaupan kassalla seisoessa!
        Kaupassa kuiteskin on käytävä...

• se olis..

Olisko se; "äläkä saata meitä kiusaukseen" kohdassa!

• kyselee

Olisiko kinkkukiusaus ja lohikiusaus tuon perusteella syntiä?

mInä ainakin syön ihan hyväl omal tunnol. :)

• Raamattuni

nimenomaan kehoittaa ylistämään Jumalaa tanssien ja laulaen... Miten se onistuu jos se on kielletty!?

• aglius

No jaa missähän sellainen kehoite on annettu meille tavallisille pakanauskoville ?

Kukaan uudestisyntynyt ei kysele tällaisia, mutta uskomaton nyt voi mitä hyvänsä tehdä jos kerran usko on pelkkiä sanoja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      290
      5489
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      5056
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4156
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      42
      3483
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3133
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      72
      3006
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      41
      2178
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2128
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2078
    Aihe