Mulla on 16vuotias kummityttö. mitä sille vois ostaa joululahjaksi? itel on vaan poikia nii ei oo noista tytöistä niin kokemusta :D kertokaa jotain?
joululahjaksi?
12
1086
Vastaukset
- nihapa
no jos omalle kohdalleni ajattelisin, mitä olisin tuossa iässä halunnut lahjaksi, niin tässä muutamia.. :
1. rahana
2. lahjakortti (esim. joku vaateliike)
3. Jos on suunnitelmissa muutto omaan asuntoon tai asuu jo omassa niin astiat olisi varmasti kivoja (itse keräsin jo ennen omaan kämppään muuttoa astiasarjaa)
4. jonkun lehden tilaus
Tuon ikäiselle on vähän hankala ostaa mitään, jos ei tiedä hyvin nuoren mieltymystä.
Mutta toivottavasti tästä oli jotain apua! :)- hmmhmm
Miten 16-v muka vois asua itsenäisesti omassa asunnossa? Vanhemmilla on elatusvelvollisuus kunnes täyttää 18 v...
- muutetaan omilleen
hmmhmm kirjoitti:
Miten 16-v muka vois asua itsenäisesti omassa asunnossa? Vanhemmilla on elatusvelvollisuus kunnes täyttää 18 v...
Kyllä tuhannet 16-v jo opiskelevat poissa kotoa. Ei pikkupaikkakunnilla ole ammattikouluja ja lukiomatkakin on joskus rankka käydä joku 50-100 km, täällä pohjoisessa on tuollaisia matkoja.
- yhden jutun
muutetaan omilleen kirjoitti:
Kyllä tuhannet 16-v jo opiskelevat poissa kotoa. Ei pikkupaikkakunnilla ole ammattikouluja ja lukiomatkakin on joskus rankka käydä joku 50-100 km, täällä pohjoisessa on tuollaisia matkoja.
Yhdet sukulaistytöt muuttivat kotoaan pois 16v, paljon parempi heille asua itsenäisesti kuin katsoa äidin ja isäpuolen päivittäistä juopottelua.
- menee
yhden jutun kirjoitti:
Yhdet sukulaistytöt muuttivat kotoaan pois 16v, paljon parempi heille asua itsenäisesti kuin katsoa äidin ja isäpuolen päivittäistä juopottelua.
Että kumpikin heti kun peruskoulu loppui, muutti. Nuorempi tuli samalle paikkakunnalle siskon "vahdittavaksi", isompi oli aika kiltisti yleensäkin.
- jgufgo
menee kirjoitti:
Että kumpikin heti kun peruskoulu loppui, muutti. Nuorempi tuli samalle paikkakunnalle siskon "vahdittavaksi", isompi oli aika kiltisti yleensäkin.
Täältä kun jotain kysyy,niin ehkä pari ekaa vastaa ko.kysymykseen. Sit jo yleensä aihe hukkunut. Tässäkin alkuperäinen aihe joululahjat ja muutaman viestin jälkeen keskustellankin sit jo kotoa muuttamisesta. jos kysyn jotain niin yleensä silloin haluaisin vastauksia/kokemuksia siitä asiasta.
- nihapa
hmmhmm kirjoitti:
minun oli pakko muuttaa omaan asuntoon, sillä vaikka koulu olikin kotoani vain 24km päässä, sinne ei enää iltaisin kulkenut kyytiä, jotta olisi päässyt pois koulusta.
Niinpä porukat hankkivat minulle vuokra-asunnon, jossa asuin viikot ja v-loput kotona. sillä kumpikaan ei töittensä vuoksi päässyt minua koulusta pois hakemaan.
Itse maksoin kelan tuilla vuokran ja ostin ruuat, porukat antoi tarvittaessa ruokarahaa maksoivat puhelinlaskut.
Siinä oppi elämään yksin, koskaan ei ollut valmista ruokaa kun tuli koulusta kämpille, itse piti siivota ja pärjätä kuukausi niillä rahoilla mitä kelalta sai. Onneksi oli se vara, että porukoiden kanssa kävin kaupassa, jos ei ollut enää yhtään rahaa itsellä. Ja ne itsellä olevat rahat eivät menneet juomiseen! vaan siihen, että sai jotain syömistä. - Vierestä seuraaja l-tkyjföt...
hmmhmm kirjoitti:
No pakkohan sen on se joskus opetella. Ei sitä yksin elämään opi kotona vanhempeien helmoissa oleskelemalla. Pitää astua ite rattiin ja se on aina vaikeaa aluksi, mutta se on ainoa tapa oppia se. Et varmasti tahdo enää että tyttö luuraa kotona(tai poika)vielä kun täyttää 30 tai vaikkapa 40.... Kyllä se siitä oppii. Sitäpaitsi vanhempien tulisi tuollaisissa tilanteissa toimia turvaverkkona ja tukena. kasvattakaa ihmiset lapsistanne aikuisia elkääkä säilyttäkö heitä lapsina loppuikäänsä...
- lahja!
Hei!
Itselläni on 15v tyttö. Nykyään on vaikea ostaa mitään lahjaa koska jo kaikkea on, tällä hetkellä tarvittavaa.
Hän itse haluaa aloittaa kerämään jotain astiasarjoja, eli aika helppo ostella.
Ostin myös ripsi- ja kulmien kestovärjäyksen ja siihen lisäksi ripsipermanentin :)
Lahjana on myös dvd-elokuvia. - astiasarjaa
Muutama muukin on jo ehdottanut tätä,
että alkaisit kerätä hänelle astioita.
Arabialla on monenlaisia sarjoja, joista
voisit valita yhden, ja siihen aina lisäystä
joulu-, syntymä- nimipäivinä.
Millä kerätään samanikäiselle Muumiastioita :) - Rahaa
Rahaa. Varmaan ainoa asia maailmassa mikä kelpaa ihan jokaiselle tytölle tuossa iässä. Jos tahdot kuitenkin varmistaa että tyttö ei käytä rahoja sopimattomiin sijoituksiin niin vie tyttö shoppailemaan. kyllä tuon ikäinen tyttö jo sietää äitinsä kanssa kulkea shoppailemassa. Jos oi kehtaa nii opeta kehtaamaan. varmasti tuo raha tai shoppailu uppoaa ja molemmille tullee parempi olo.
- teinitytön äiti
Jotain harrastukseen liittyvää voi hankkia joko lahjana tai lahjakorttina. Kauneudenhoito ja pukeutuminen kiinnostaa monia..
Vähän vaikee neuvoa kun ei tarkemmin tiedä kummityttösi mieltymyksiä ja harrastuksia.Mielestäni rahan antaminen on aika mielikuvituksetonta,tylsääkin.En itse tykkää antaa rahaa lahjana.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1165010Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293623No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452450- 501568
- 411540
Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241454- 141272
- 271168
- 161152
- 1651099