ahdistaa,janottaa...

rv 33

elikkäs olen siis rv 33:lla ja on ruvennu ahistaa ihan hulluna keuhkoista!tuntuu et ei saa happea ja ei pysty kaupoillakaan oleen kun alkaa heikottaa ja oksetta ja happi loppuu(ei siis ole mitään paniikkihäiriötä)
oireet ihan fyysisiä...pulssi tuntuu olevan myös aika nopea..

toinen joka on ihan outoa,niin mieletön mega kova JANO kokoajan!!tuntuu et juominenkaan ei auta vaan janottaa....

maha mulla ei siis ole mitenkä edes iso,pientä vauvaa kun ootan muutenki.

vauva ollu 6 viikkoa(vauva ollu aika rauhallinen liikkeissään ja muljahdellut vaan,mut ei pyörähdelly ympäri) pää alaspäin,mut eilen yöllä heräsin siihen älyttömään tunteeseen et maha repee ja plumps,käänty perätikaan !!!
voi itkut sentään...eka tyttö oli sectiolla kun oli nimenomaan perätilassa =(
nyt en haluis...onko teillä muilla ,miten vauvat liikkuneet mitenkä ja missä vaiheessa??

7

737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

mulla on kans ollu tota ahdistusta jonkin aikaa, täytyy välillä oikeen kunnolla happea vedellä. ja oma pulssi oli viime neuvolakäynnillä korkeella, onko sulle sanottu siitä jotain? verenpaineet on kyllä ok. nyt täynnä rv 37.

• äskeiseen

ja nii vielä, pieni vauva on täälläkin arvioitu.

• alkup.
        äskeiseen kirjoitti:

ja nii vielä, pieni vauva on täälläkin arvioitu.

paineet mulla kyl aina ollu aika matalat,nyt en oo ollu vähään aikaan neuvolas,ens torstaina neuvola(painoarvio),täytynee kysyy sieltä sitten et onko kaikki sen mielestä ok..ahistavaa on tää hengen ahistus,oikeesti tuntuu et tukehtuu!!!

pulssi mul on nyt vast ruvennu hakkaa aika lujalla tahdilla,tiedä sit mikä siihenki syy,tai ainaki hengästyn jo kun pyykit laitan koneeseen ja tarvii levätä.

paljonkos sulla painoarvio vauvalla?
        mä oon käyny jo viikosta 20 kontrolleissa ton pienipainosuuden takia.
        viimenen oli viikol 30 5 ja oli 1446g,millassia sulla on noi arviot olleet?ja mitä lääkärit siihen painoon tuumanneet?

sf mulla tosiaan joku 27cm,eli ihan pikku pallo,tosin oon kyl itekki vaan 160cm pitkä.
        mut silti tuntuu et tää maha on mulle jo tarpeeks iso,ainaki fyysisesti,vaik kaikki aina päivitteleekin tätä pientä kokoa.
        ihmeellistä sinänsä kun meen makuulleen ni maha ikäänkuin häviää!siis se vaan yksinkertaisesti katoaa,litistyy..siitäkin olen justiiinsä arvellu vauvan koon olevan aikas pieni,kyllä välillä huolettaa..

• Kohta rv 37

Mulla hengästyttää mielettömästi pienikin rasitus (välillä tuntuu ettei tarvi edes tehdä mitään, kun vaan puuskututtaa) aina kun hemppa menee liian matalaksi (tämä on nyt 4. raskaus)....n. 2vkoa sitten hemppa oli laskenut 109:stä 105 asti, sitä ennen oli ollut 129 (ja tätä 129 ennen oli 109, eli aikamoista heiluria mennyt välillä vaikka mittauksilla ei ole ollut väliä kuin kuukausi), tällöin oli vielä ihan hyvä olo, mutta reilu kuukausi on siis ollut huono olo. Huomenna on taas neuvolakäynti edessä, saa nähdä onko vihdoinkin hemppa nousussa kun popsin eri merkkistä rautatablettia...musta kyllä on alkanut tuntumaan paremmalta viime päivinä, jaksaa rattaitakin lykkiä ihan eri lailla ylämäkiä yms.

Niin ja pulssikin on ollut nopeampi, neuvolassa sanoivatkin että pulssi nousee kun hemppa matalalla. Muuten mulla on verenpaine ok.

Tohon janontunteeseen en osaa sanoa mitään ja vauvan liikkeistä sen verran, että voivat pyörähdellä hyvinkin myöhäisessä vaiheessa eli toivottavasti vauvasi vielä pyörähtää takaisin paikoilleen...itse aikoinani istuskelin äitini masussa 10pv yli lasketun ajan, mutta päivää ennen syntymää käännyin pää alaspäin ja se kuulemma sattui aivan sairaasti, en ollut mikään kirpun kokoinen muutenkaan syntyessäni ;-)

• koosta

vauvan kooksi arvioitiin rv 36 3 2.2 kg mut lääkäri sano et ei huolta, on geeneistä kiinni. oon ite vaan vähän yli 150. maha on kyllä aika iso, sf 33 nyt.

ja hemoglobiini mulla on ollu siinä 110 raudan ansiosta mut nyt viime viikkoina se on noussu ihan sinne 120 tienoille.

huomenna kans neuvola, täytyy kysäistä tosta ahdistuksesta ja pulssista.

• tammimamma

varmaan johtuu siitä, että on nyt korkeimmillaan mahassa ja painaa keuhkoja nyt, ennenkuin alkaa laskeutumaan alaspäin, silloin helpottaa... Jano voi olla diabetestä... Kannattaa pitää silmällä ja mainita asiasta neuvolassa, oletko käynyt sokerirasituksessa?

• alkuperäinen kirjoittaja

nyt vielä pahentaa tota ahdistusta kun toi pää on tossa ihan keuhkossa kiinni!toivottavasti viel kääntyis..tai sitten ei niinku ekassa.

tosta janosta niin,en oo diabetesta aatellu kun ei niitä kilojakaan ole tullu kun 5,ja aina sellanen kuva et jos on ylipainoa rskaudes nii sillon riski raskausajan diabeetekseen olis suurempi.
        jano ilmenny vasta nytten näillä viikoilla,tiedä sit miks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      91
      5906
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      93
      3001
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2780
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1047
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1018
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      754
    Aihe