hei
kirjoitan ensimmäistä kertaa , mutta neljä marsuani asuvat 50x120 häkissä joka eläinkaupassa minulle myytiin...nyt huomaan että marsut tappelevat ja minusta se on liian pieni...
tarvitsenko uuden häkin? VOINKO tehdä itse?
minkä kokoisia häkkejä teillä on???
mikä olisi minimi ei eläinsuojelun vaan marsujen kannalta???
huoneeni on aika pieni en voi kauhean isoa tehdä kun en itse sitten sinne mahdu....
siis marsuja on neljä!
onko jotain ideoita miten voisi tehdä väliaikais häkin ennenkun voin ostaa niitä taikakuutioita!!!
kiitos todella paljon jos olisi ideoita!!!
marsuni ...surullisia
7
331
Vastaukset
- LaihaKaakao
Neljällä marsulla saattaa tulla ahdasta jos koko päivän joutuvat häkissä kyhjöttämään. Meillä on kolmella marsulla 100x74cm häkki, joka on koko ajan auki, että marsut pääsevät muuallekin liikkumaan. Onko sinulla mahdollista pitää häkkiä auki ja näin mahdollistaa marsuille jatkuva jaloittelumahdollisuus häkin ulkopuolella?
Ovako marsut olleet sinulla kauan ja tappelevatko tosissaan vai kinaavatko vain keskenään? Se voi myös olla arvojärjestyksen asettelua. Jos tappelu ei lopu, tulisi marsut varmaan siirtää pareina kahteen eri häkkiin.- 10marsun omistaja
asiaan vaikuttaa myös esim. kumpaa sukupuolta marsut ovat?!jos naaraita niin luultavasti käyvät toistensa kimppuun ihan vain ahtauden vuoksi ja jos uroksia niin neljän uroksen laumaa ei tahdo saada toimimaan,varsinkaan noin pienessä häkissä.Helpointa kait olisi ostaa toinen häkki ja jakaa marsut niihin,vaihtelee vaikka kunnes sopiva pari löytyy :) ja häkit voi sijoittaa vaikka päällekkäin tilan puutteessa ja vaikka jossain vaiheessa vastakkain etu luukut auki niin pääsevät kumpaankin häkkiin,tilaa olisi enempi ja hieman jokaisella marsulla omaa rauhaa :)
- daisy..
Itse laittaisin tuon kokoiseen häkkiin 2, max. 3 marsua, mutta missään nimessä ei 4! Itselläni on myös 4 marsua ja niiden häkki on 140*80cm sängynaluslaatikosta tehty. Mielestäni sopiva, isompikin voisi olla, jos vaan tila riittäisi... Meillä toimii neljän uroksen lauma, ja ne kinaavat kyllä välillä milloin mistäkin, mutteivät koskaan tappele. Pientä purinaa, hampaitten nakuttelua, selkään nousua joskus ilmenee. Kukaan ei ole koskaan purrut ketään! Nukkuvat lähes vierekkäin :) Minulla on ilmeisesti ollut hyvä tuuri, kaikki eivät edes ole pienestä asti olleet yhdessä... Taikakuutiot on hyvä vaohtoehto, niillä saat tehtyä huoneeseesi juuri sopivan kokoisen häkin niille. :) Toivottavasti marsusi ilahtuvat isommasta liikkumatilasta. Jos kinaaminen/tappelu jatkuu, voi taikishäkin jakaa helposti kahtia, tai jopa useampaankin osaan, jos tarve vaatii. Suosittelisin niitä. :) Hyvää jatkoa sinulle ja marsuillesi! ^^
- Nimetön
yöllä mietin tätä käkki ongelmaa ja sitten yhtäkkiä keksin...
laitan n. korkeudeltaan 40 cm verkkoa mitä meillä on autotallissa ja pohjaksi muovia sellaista millä peitetään puukasoja se on kirkasta ja kestävää...
taitan sen ulkopuolelle etteivät marsut syö sitä ja laitan purut....
siinä hyvä häkki....mittasin ja huoneeseeni mahtuu n.150x1metri häkki...onkohan jo parempi!
eivät ole vihaisia toisilleen mutta kun eivät saa yhtään omaa rauhaa:::3 tyttöä 1 poika kastroitu...
kiitos teille!!!alankin heti rakentamaan häkkiä!- 4 marsua
Minusta tuo 120cm häkki on tosiaan aivan liian pieni neljälle marsulle.
Itse pitäisin sen kokoisessa enintään kahta marsua.
Tuo suunnittelemasi häkki kuullostaa jo paremmalta :)
Itselläni on myös neljä marsua, joille olen taikakuutioista tehnyt aitauksen, siten että molemmilla pareilla on ns.kaksiot (kun eivät tule toimeen kunnolla, jos ovat kaikki yhdessä..ollut aiemmin jopa niin pahoja tappeluita kahden marsun välillä,että tuli eläinlääkärireissu..niin oli pakko erottaa...)
yhden "kaksion" mitat ovat 111m*111m...olisi unelma saada kaikki 4 poitsua käyttämään koko tila yhdessä (222m*222m), mutta se tulee tuskin koskaan toteutumaan...:( - me neljä
4 marsua kirjoitti:
Minusta tuo 120cm häkki on tosiaan aivan liian pieni neljälle marsulle.
Itse pitäisin sen kokoisessa enintään kahta marsua.
Tuo suunnittelemasi häkki kuullostaa jo paremmalta :)
Itselläni on myös neljä marsua, joille olen taikakuutioista tehnyt aitauksen, siten että molemmilla pareilla on ns.kaksiot (kun eivät tule toimeen kunnolla, jos ovat kaikki yhdessä..ollut aiemmin jopa niin pahoja tappeluita kahden marsun välillä,että tuli eläinlääkärireissu..niin oli pakko erottaa...)
yhden "kaksion" mitat ovat 111m*111m...olisi unelma saada kaikki 4 poitsua käyttämään koko tila yhdessä (222m*222m), mutta se tulee tuskin koskaan toteutumaan...:(mitä käytät pohjana siinä taikakuutio aitauksessa
tai joku muu olisi kiva tietää sillä tämä pyyhe juttu ei onnistu meillä kun äiti ei suostu pesemään sellaisia pissa pyyhkeitä...
meidän marsut ei osaa käydä vessassa vaikka on kuinka yritetty...
tämä minun häkki suunnitelma ei oikein onnistunut kun en löytänyt mistään ripaa tukipuuksi , mutta huomenna otetaan sirkkeli käyttöön ja tehdään laudasta ripaa....
luulen että huomenna marsuni pääsevät uuteen asumukseen...
- kiitos!!!
nyt on häkki tullut valmiiksi ja on todella ihana sopii sisustukseenkin paremmin...
kyllä marsut nauttivat ja saavat etsiä kivoja tehtäviä kun olen laittanut kaikenlaisia virikkeitä....
olen iloinen kun tein häkin suosittelen muillekkin.
häkin hinnaksi tuli 6.20e ja sekin meni siihen kun jouduin ostamaan nitojaan niittejä ja tietysti ostin vahingossa kalleimpia...
marsut saivat vähän ennakkoon joululahjansa....
hyyvää joulua teille tai siis odotusta ja kaikille marsuille paljon terkkuja!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552537Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71640Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81508Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251198Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241041Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78954