tinnitus lääkkeestä

utelias "lapsi"

Isälläni (yli 70 v.) alkoi tinnitus kesällä uuden verenpainelääkkeen sivuvaikutuksena. Näin ainakin hänen lääkärinsä asian totesi (lääkkeessä olleessa "ohjelappusessakin" mainittiin tinnitus mahdollisena sivuvaikutuksena).

Lääke lopetettiin parin viikon käytön jälkeen, mutta tinnitus jäi.

Onko muita, joilla tinnitus olisi ilmennyt lääkkeen sivuvaikutuksena? Onko tinnitus loppunut ja jos, niin kuinka pian lääkkeen lopettamisen jälkeen?

Tuntuu oudolta näin sivusta seuraten, että lääkkeen verenpainetta alentava vaikutus kestäisi vain puoli vuorokautta (lääkettä otettiin 2xvuorokaudessa), mutta sivuvaikutus jatkuu ja jatkuu aina vain.

Isäni ei ole halukas käyttämään tietokonetta ja hankkimaan näin tietoja. Sinällään harmi, koska hän varmaan saisi tältäkin palstalta hyviä ohjeita ja "vertaistukea" tässä asiassa, joka hermostuttaa häntä aika lailla.

Välitän hänelle kuitenkin täältä tietoa ja kiitän etukäteen, jos joku kertoisi vastaavista lääke-tinnitus -tapauksista!

14

3499

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Columella

Olen itsekin epäillyt, että aivan muualle kuin korvaan kohdistuva lääkitys voisi aiheuttaa tinnitusta. Harva lääkkeenvalmistaja kuitenkaan taitaisi myöntää asiaa puhumattakaan lääkäreistä.

Minä kokeilin muutama vuosi sitten combitsym- nimistä ruuansulatuksen edistäjälääkettä.Noin puoli tuntia lääkkeen otosta puhkesi ennenkokematon mekkala korvassa. En ole viitsinyt uusia tätä testiä. Voihan sattumallakin olla sormet pelissä, mutta toisaalta...

• maalikkokin

Itselläni on ollut monenlaisia ongelmia aina kun olen mennyt t.keskukseen niin asiat on vain menneet pitkäksi norm. ihottumaa hoiettiin syyhy ja punkki lääkkeillä kun olin 16v. luulin oppineita viisaiksi asiaa ei korjattua kuin kovalla kortisoonilla jjahaitat varmaan kannan loppuikäni, mut useitten opintokertojen kautta
        teen nyt vaihtoehtohoitoja käytän ns, maallikkojärkeä mitä olen oppinut ja luoja antanut teenusein samanlaisia havaintoja kuin sinäkin. terv. maalikkona ajatteleva.

• auta

Hei! siskoni miehellä on verenp, sydänl, diabetes
      lääkkkeitä. ja oli elämäniän jatkuva tinnitys
      saatiin tinnitys ja enää on vain diabetes lääke jäljellä hoitona käytti tuttua vanhan kansan hoitoa ja on auttanut tosi hyvin.

• utelias "lapsi"

Nimimerkille "auta".

Tarkoititko, että siskosi mies sai tinnituksen myös käyttämistään lääkkeistä?

"...saatiin tinnitys ja enää on vain diabetes lääke jäljellä..." Tarkoittaako tuo, että tinnitus saatiin loppumaan vai saatiin jatkuva tinnitus?

Mikä on tuttu vanhan kansan hoito, joka siis auttoi verenpaineeseen, sydämeen...?

Anteeksi huono "lukutaitoni", en ehkä täysin ymmärtänyt viestiäsi; siksi lisäkysymykset.

• auta
        utelias "lapsi" kirjoitti:

Nimimerkille "auta".

Tarkoititko, että siskosi mies sai tinnituksen myös käyttämistään lääkkeistä?

"...saatiin tinnitys ja enää on vain diabetes lääke jäljellä..." Tarkoittaako tuo, että tinnitus saatiin loppumaan vai saatiin jatkuva tinnitus?

Mikä on tuttu vanhan kansan hoito, joka siis auttoi verenpaineeseen, sydämeen...?

Anteeksi huono "lukutaitoni", en ehkä täysin ymmärtänyt viestiäsi; siksi lisäkysymykset.

Niin siskoni miehellä oli ongelmia paljon,
        joten kokeilin taitojani hänen auttamiseksi.
        en voi varmasti sanoa mistä hän loppujen lopuksi tinnytyksen on saanut varmaan kaikkien asioitten yhteensattumana ja vielä kun jäi sohvaan makamaan.
        Nyt hänellä on enää jäljellä diabetes lääke.
        En nyt muuta tehnyt kuin käsittelin omalla oppimalla tavallani hänen hermoratojensa tukokset
        ja jonkin verran liikuntaa tuli lisää kun sai voimaa ja jaloista kivut väheni.

• ukki
        auta kirjoitti:

Niin siskoni miehellä oli ongelmia paljon,
        joten kokeilin taitojani hänen auttamiseksi.
        en voi varmasti sanoa mistä hän loppujen lopuksi tinnytyksen on saanut varmaan kaikkien asioitten yhteensattumana ja vielä kun jäi sohvaan makamaan.
        Nyt hänellä on enää jäljellä diabetes lääke.
        En nyt muuta tehnyt kuin käsittelin omalla oppimalla tavallani hänen hermoratojensa tukokset
        ja jonkin verran liikuntaa tuli lisää kun sai voimaa ja jaloista kivut väheni.

oletko itse opiskellut energilukkojen hieronalla poistoa,kinntoisaa joka tapauksessa, itselläni on kaularangan ja niskan liittymäkohdassa tosi paha kipuPISTE,se tulee niin kipeäksi ettei sormenpäällä koskea kestä ,siitä säteilee sitten kipua esim.vasenpaan käteen ja niskakuopat on jatkuvastikipeät kun itse sormenpäällä niitä hieroskelen tv,tä katsoessa,mikä ihmeellisintä niin juuri tämä "koneella" istuminen tunti pari tekee niskan tosi kipeäksi ,nytkin alkoi ko.kohdat polttelemaan joten on taasen aika lopettaa,kiva jos as.tuntijana ottaisit kantaa asiassa,olen kyllä ajatellut lekurille ehdottaa röntgen-kuvausta et näkyiskö siellä ihmeimpiä,itse uskon sanoomaasi energialukkojen laukaisu-hierontaan ,olen kuullut niistä aina silloin tällöin ja ovat apua saaneet ko. hieronnalla, kyllähän tuo jomotus s-lääkkeillä aina helpoittaa kun sen "turruttaa",korvien soimisessani uskon niskakivun pahentavan asiaa.

• auta
        ukki kirjoitti:

oletko itse opiskellut energilukkojen hieronalla poistoa,kinntoisaa joka tapauksessa, itselläni on kaularangan ja niskan liittymäkohdassa tosi paha kipuPISTE,se tulee niin kipeäksi ettei sormenpäällä koskea kestä ,siitä säteilee sitten kipua esim.vasenpaan käteen ja niskakuopat on jatkuvastikipeät kun itse sormenpäällä niitä hieroskelen tv,tä katsoessa,mikä ihmeellisintä niin juuri tämä "koneella" istuminen tunti pari tekee niskan tosi kipeäksi ,nytkin alkoi ko.kohdat polttelemaan joten on taasen aika lopettaa,kiva jos as.tuntijana ottaisit kantaa asiassa,olen kyllä ajatellut lekurille ehdottaa röntgen-kuvausta et näkyiskö siellä ihmeimpiä,itse uskon sanoomaasi energialukkojen laukaisu-hierontaan ,olen kuullut niistä aina silloin tällöin ja ovat apua saaneet ko. hieronnalla, kyllähän tuo jomotus s-lääkkeillä aina helpoittaa kun sen "turruttaa",korvien soimisessani uskon niskakivun pahentavan asiaa.

Olen kyllä opiskellut ,mutta paras on ollut lahja
        jonka olen saanut.tunnen ja tiedän vain mistä pitää hermoratoja auttaa. sillä yritin lukea oppia oli niistä apuakin mutta huomasin että jokainen ihminen oli erilainen tai oli eri asioitten ammattien harrastuksien ravinnon tai oli joskus kohdeltu ei ´sopivasti ongelmat tulivat eri hermoratojen kautta , ymmärsin että
        jos hoidan kirjan kautta niin silloin en hoida
        hoidetttavaa vaan kirjaa. aistini ovat kehittyneet sen mukaa löydän paljon mielenkiintoisia asioita joita yritän ratkoa ilman kipuja ja luonnon tuotteilla joissa on sama
        dna kuin meissäkin.

• ukki
        auta kirjoitti:

jonka olen saanut.tunnen ja tiedän vain mistä pitää hermoratoja auttaa. sillä yritin lukea oppia oli niistä apuakin mutta huomasin että jokainen ihminen oli erilainen tai oli eri asioitten ammattien harrastuksien ravinnon tai oli joskus kohdeltu ei ´sopivasti ongelmat tulivat eri hermoratojen kautta , ymmärsin että
        hoidetttavaa vaan kirjaa. aistini ovat kehittyneet sen mukaa löydän paljon mielenkiintoisia asioita joita yritän ratkoa ilman kipuja ja luonnon tuotteilla joissa on sama
        dna kuin meissäkin.

onko sinulla vastaanottoa ja jos, niin missäpäin?

• auta
        ukki kirjoitti:

onko sinulla vastaanottoa ja jos, niin missäpäin?

niin en anna tietoja tälläisen postien välityksellä. ettei yöllä asiat muutu
        kun en tunne keskustelijaa ne jotka ovat apua
        tarvinneet ovat minut löytäneet. joulu on jo ovella

• ohikulkiessa mainittua
        auta kirjoitti:

dna kuin meissäkin.

"...ja luonnontuotteilla joissa on sama dna kuin meissäkin."

Mielenkiintoni heräsi! Mitä luonnontuotteita siis käytätkään "hoidoissasi"? Jos tuotteessa on sama dna kuin meissä eli ihmisissä, on tuote tehty ihmisruumiin osista. Esim. kasveillahan ei voi olla sama dna kuin ihmisessä, sehän juuri on dna:n hienous ja merkitys, erilaisuus, joka voidaan todeta eläinen tai kasvin dna:sta.

Apinalla on erilainen dna kuin ihmisellä, voikukalla on erilainen dna kuin ihmisellä jne. loputtomiin...

• ukki
        auta kirjoitti:

niin en anna tietoja tälläisen postien välityksellä. ettei yöllä asiat muutu
        kun en tunne keskustelijaa ne jotka ovat apua
        tarvinneet ovat minut löytäneet. joulu on jo ovella

vastauksesi on sekava ,ja todellakin DNA-sanomasi on täyttä soopaa ,jää Herran Rauhaan ,Jouluhan on jo Ovella.i

• utelias "lapsi"

Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että kukaan (ainakaan tämän palstan lukijoista) ei ole saanut tinnitusta käyttämistään lääkkeistä. Isäni lienee siis harvinainen tapaus.

Kaksi häntä hoitavaa lääkäriä on todennut tinnituksen johtuvan ko. lääkkeestä. Myös lääkkeen valmistaja on lääkeselostuksessaan maininnut sen aiheuttavan tinnitusta sivuvaikutuksena.

Tinnitus muuten jatkuu edelleen eli kovin nopeasti ei lääke siis näytä elimistöstä poistuvan. Ainakin näin maallikkona luulisi, että tinnitus loppuu, kun lääkkeen vaikutus loppuu.

• auta

Hei!
        Minun tuntemukseni kokemukseni mukaisesti
        ei voida sanoa suoraan että vain yksi asia ongelma tulee jostakin. ihmisessä on jo olemassa
        useampia vähintään jo kaksi asiaa jotka vaikuttavat esim. kuuloon ,näköön tai muuhun
        ja kun tulee jokin kolmas tekijä niin alkaakin tulla kyseisiä ongelmia , kun meillä hermoratoja on n. 1300 km niin ei kahta samanlaista tapausta
        harvoin löytyy. sillä hoitaminenkin on vaikeaa
        ei taho löytyä ihme ainieta joka korjaisi kaikki
        ongelmat. vaatii yleensä syvemmän peryhtymisen ongelmaan ihmiseen eikä vain hoidettaisi jotain kirjaa, minä syvennyn hoiaan kokonaisuutta mistä kaikki on johtunut ja luonnon tuotteilla ja käsillä. Hyvää Joulua tv. eräs auttaja!

• Anonyymi00014

Minulle tuli myös tinniyus verenpainelääkkeestä. Ei ole mennyt pois vaikka lopetin verenpainelääkkeen käytön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille

Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest
      Maailman menoa
      125
      7307
    2. Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä

Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden
      Maailman menoa
      513
      5470
    3. Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona

Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks
      Sinkut
      151
      3375
    4. Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?

Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed
      Maailman menoa
      216
      2671
    5. Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa

On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t
      Maailman menoa
      51
      2372
    6. Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta

Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä
      Pyhäjärvi
      68
      1308
    7. Pituuden mittaaminen

Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m
      Sinkut
      43
      1292
    8. En tiedä enää

Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su
      Ikävä
      77
      1272
    9. Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä

Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu
      Maailman menoa
      11
      1179
    10. Mitäköhän vuosi

2026 tuo tullessaan?
      Ikävä
      111
      1153
    Aihe