Toivoisin teidän apua...

opiskelija...

moikka kaikki,
olen opiskelija ja teen esitelmää korkokengistä. Yhtenä osa-alueena on transvestiitit ja korkokengät.
Itse olen nainen ja käytän korkokenkiä, koska nautin siitä naisellisuuden tunteesta, jonka ne antavat minulle. Koska syitä on monia niin aluaisinkin kysyä mitä korkokengät teille merkitsee? Toivoisin useampia näkökulmia asiasta, niin puolesta kuin vastaankin. Tämä osa-alue on aika merkittävässä osassa esitelmässäni, joten toivoisin asiallisia vastauksia.
*hyvää joulun odotusta kaikille*

19

2567

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hanna-tyttö

En ole transvestiitti, mutta transsukupuolitaustaisena naisena vastaan silti. Minulle korkokengät merkitsee lähinnä juhla-asun täydennystä. Juhliin pukeutumisessa mielestäni asuun kuuluu korkokengät. Lisäksi minulla on myös terveydellinen syy, sillä lääkäri on kieltänyt matalakantaisten kenkien käytön. Aina pitää olla ainakin muutaman sentti korkoa kengissä, näin olen saanut pidettyä jalkani terveinä.

• taneli..

kuin moni yleensä kuohilaan kutsuu juhliinsa? Luulempa ettei kukaan tai no noiden setalaisten partyhin kyllä mutta ei ihmisten juhlia aletaa pilaan.

• äläsnyttanu
        taneli.. kirjoitti:

kuin moni yleensä kuohilaan kutsuu juhliinsa? Luulempa ettei kukaan tai no noiden setalaisten partyhin kyllä mutta ei ihmisten juhlia aletaa pilaan.

Hehheh...ei kai ollut tarkoitettukaan vakavasti otettavaksi. Minä kuljen ihan samoissa pippaloissa kuin muutkin ihmiset. Viime viikolla pikkujouluissa, huomenna taidenäyttelyn avajaisissa. Transteemaisessa juhlassa kävin viimeksi 3 vuotta sitten.

• taneli..
        äläsnyttanu kirjoitti:

Hehheh...ei kai ollut tarkoitettukaan vakavasti otettavaksi. Minä kuljen ihan samoissa pippaloissa kuin muutkin ihmiset. Viime viikolla pikkujouluissa, huomenna taidenäyttelyn avajaisissa. Transteemaisessa juhlassa kävin viimeksi 3 vuotta sitten.

"siis viimeviikolla pikkujouluissa" Tuokaan ei mene läpi ihan yskimättä mutta se taidenäyttely missä se pidetään?

• ihmettelenpä
        taneli.. kirjoitti:

"siis viimeviikolla pikkujouluissa" Tuokaan ei mene läpi ihan yskimättä mutta se taidenäyttely missä se pidetään?

Miks ihmeessä tuollainen asenne. Olin torstaina työpaikan pikkujouluissa, joissa oli 1800-luku teemana. Käyttäytyiminenkin vähän sen mukaan. Mulla pitkä mekko ja lierihattu. Pomo suuteli kädelle ja kolleega haki tanssimaan. Se näyttely on yhdessä Erottajan galleriassa.

• löytyypi
        taneli.. kirjoitti:

Voin lähettää sinulle taneli läjän erilaisia juhlakuvia, joissa olen juhlien ainoa transsukupuolistaustainen. Niitä on kesältä ja talvelta. Anna vain jokin meiliosoite, niin täältä pesee. Tulet huomaamaan, että olen siellä kuin kala vedessä ja joudun kertomaan sinulle kuka kuvan henkilöistä olen, koska et sitä muuten itse ikinä keksisi.

• Hanna-tyttö
        taneli.. kirjoitti:

Nuo mielipiteesi ovat aivan ällistyttäviä! Tietenkin minä osallistun naisena niin kuin muutkin kaikenlaisiin juhliin. Useimmiten kukaan ei siellä edes tiedä taustaani. Pikkujouluissa olin perjantaina ja seuraavat ovat lauantaina ja ensi viikolla. Muita juhlia löytyy jo torstaina. Linnaan ei kutsua ole (vielä) tullut, mutta enpä ole kaivannutkaan. Mutta olihan siellä viime vuonna ainakin yksi transihminen ihan julkisesti. Tänä vuonnakin olen useamman kerran osallistunut juhliin joissa edellytyksenä oli iltapuku. Kyllä siinä korkokenkiä tarvitaan, eikä siellä ole tuollaisia herjaajia.    

• Vicky Lee
        taneli.. kirjoitti:

Meidän oma pikku reisille ruikkiva rakki :)

• Ihania

Kengät ovat osana pukeutumista ja koroilla saa ryhtiä. Minulla on enemmän naisten kenkiä, saapikkaita ja korkokenkiä kuin miesten kenkiä vaikka toistaiseksi julkisesti miehisessä roolissa elänkin. Nähdessäni miellyttävät naisten kengät, usein korkokengät, niin en osaa olla ostamatta niitä ja kotosalla jälleen mm. kengät käytössä.

• tyttöseksi

Korkokengät ovat kauniita ja antavat jalalle ihanan siron ja kapean, lähes veistoksellisen muodon. Korko tekee sen että sääri ja pohje kaartuu kauniimmin ja nilkat korostuvat. Kaikki tuo edellyttää luonnollisesti oikein valittuja sukkia seurakseen. Yleensä onut kiiltävä, väriltään hiekka tai musta mutta myös punainen tai muu värikäs!
        Tästä voisi jatkaa loputtomasti, puhumattakaan saapikkaista jotka puristavat iiihanasti sääriä... Nytkin jalassa!

• Hei!

Minulle korkokengät ovat olennainen osa pukeutumistani, en voisi kuvitella lähteväni ulos tyttönä tai edes pukeutuessani vain itselleni ilman korkoja.

Kengät olivat se ensimmäinen ostokseni, kun tyttöilymaailmaan 18-vuotiaana sukelsin. Nyt, 25 vuotta myöhemmin, arvioin kävelleeni koroilla noin yhden työvuoden verran, keskimäärin kaksi tuntia viikossa.

Kun eksyn vieraaseen kaupunkiin, kierrän läpi huolellisesti kaikki kenkäkaupat. Joskus kohdalle sattuu "helmiä", kuten taannoin punaiset avokkaat mustilla koroilla, piste iin päälle punamustaan asuuni.

Nykyisin kengät ovat muun pukeutumisen jatke. Korkoja saa olla jotain 6 ja 9 sentin väliltä, mutta se vaatii sen, että kenkä istuu jalkaan hyvin. Silloin jalkani eivät väsy. Tuossa kuvassani jalassani ovat slingbackit, korkoa noin 9 senttiä. Vaikka käytin kenkiä yhtämittaa viitisen tuntia, en edes huomannut kenkien koron korkeutta. Fiilikseni vain olivat niin ihanat ollessani ystävieni kanssa kaiken kansan keskellä teatterin katsomossa.

• alkuperäinen....

kiitos tähän asti tulleista vastauksista.

Haluaisin vielä tähdentää, että haluaisin erityisesti saada tietää mitä korkojen käyttäminen vaikuttaa teidän tunne/mielialaanne, jos näin voi sanoa? Eli ovatko korot esim. se viimeinen silaus muutokseen, vai ensimmäinen? Tarvitsetko korot tunteaksesi olevasi naisellinen?

Ja jos tietenkin on muita näkökohtia, joita haluat tuoda esille, niin ihmeessä...

kiitos vielä.....

• Tuota tuota... viimeinen vai ensimmäinen, kyllä se jollain tasolla kohdallani on se ensimmäinen.

Se tunne, kun sujauttaa jalkansa avokkaaseen tai kiinnittää sandaalin soljen tai vetää saappaan vetoketjun kiinni ja nousee seisomaan, se tunne on ihana. Kun ryhti paranee, saa lisää pituutta ja kävelee sulavasti, naiselliseksihan sitä itsensä tuntee, ei siitä mihinkään pääse.

• ...........................

kuin veistokset.Siksihän niitä käytetään.Silmä lepää niissä kuten sanotaan

• Pukeutuva

Korot ovat pukeutumisessa tätänykyä piste i:n päälle. Se, että löytää omasta kaapista asuun sopivat kengät, pelkkä pukeutumiseen nähty vaiva kruunataan yksillä niistä kaupan hyllyllä muista kauneudellaan erottuneista kengistä. Kenkien pukeminen ja käyttö tuo tullessaan mielihyvää.

• blahnik

Moi,

ölen transtyttö (ts)ja muistan kuin eilisen päivän, kun 7-vuotiaana kävelin äidin kengillä, ja sen tunteen kun kantapään alla oli korko...muistan vieläkin noitten mustien kenkien päällisen koristekuviot. Olin kai liian onnellisen näköinen, kun tuo ilo silloisen näkemyksen mukaan lähes 60 vuotta sitten kiellettiin ja voin pitää korkokenkiä vain salaa.

Mutta nyt ovat korkkarit ehdoton osa pukeutumista.
        Tarvitsen kunnollisen, nyöritettävän korsetin ja korkeat 8 -10 cm korot, jotta voisin hyvin. Tämän yhdistelmän kanssa voi unohtaa selkäkivut.

Korkojen vaikutus on monenlainen. Lantion asento muuttuu ja se voi vähentää kipuja. Askel lyhenee ja kävely muuttuu naiselliseksi. Korot muuttavat myös vartalon suhteita naisellisemmaksi, eli jalat näyttävät pidemmiltä. Kevyet, sirot, kiiltävät kengät, joissa on mielenkiintoisia yksityiskohtia, vaikuttavat vahvasti tunteisiin ja mielialaan.

Mutta tärkeintä on tunne, että kun olen jalkapohjista ja alusvaatteista lähtien naisen vaatteissa, olen todella nainen - ja nautin siitä koko olemuksellani.

• Käyttäjiä

Moi

Korkokengäthän ovat aivan mahdotoman kauniita, kuin taideteoksia parhaimillaan. Usein on ollut pakko ostaa kauniit korkkarit ne kaupassa nähtyään. Esteettisyys on tärkeää niin vaatteissa kuin kengissäkin. Ilman kauniita korkokenkenkiä juhlapuku olisi väkisinkin vajaa, mutta myös vähemmän juhlavassa pukeutumisessa kauniit kengät ovat tärkeässä osassa ja siksi kenkiä pitääkin olla paljon. Jos vertaa tavallisiin naisten kenkiin tai miesten kenkiin niin niitä käyttäessä ajattelee eri asioita kuten mukavuutta ja käytännöllisyyttä, eikä niistä nauti samalla tavalla. Korkokengät säteilee koko olemukseen muokkaamalla ryhtiä ja vartaloa ja tuo siihen annoksen tyylikyyttä ja ylevyyttä. Erittäin tärkeää on myös osata kävellä korkokengillä oikein. Klompisiva, epävarma ja huonoryhtinen käyttäjä ei tuo itseään eikä kenkiään esille oikealla tavalla ja tuskin edes nauttii niiden käyttämisestä.

En tiedä pystyykö transvestiitti kokemaan ihan samanlaista naisellisuuden tunnetta kuin naiset korkokenkiä käyttäessään, mutta kuitenkin se tunne kun niitä pitää ja niillä kävelee on valtavan hyvä ja varsinkin jos saa kehuja kengistään niin aina upeampaa. Kävely muuttuu väkisinkin naisellisemmaksi, koska niillä kävely on niin erilaista kuin tavallisilla kengillä. Myös se kopina joka korkokengillä kävellessä kuuluu on tärkeää. Kenkien sirous viehättää myös hyvin paljon. Kapea kärki ja ohut korko miellyttää samoin kuin ohuet remmit, soljet, rusetit yms koristeet. Koron korkeus ei välttämättä tarvitse olla aivan tolkuton, 5-9 cm on aivan riittävä. Koska tiitti hakee pukeutumisellaan naisellista näköä ja myös hyvin paljon naisellista tunnettakin, niin kyllä korkokengät symbolisoi hyvin paljon visuaalisessa mielessä ja mielikuvissa naisellisuutta.

Kyllä lopuksi voisi todeta, että kengät on se viimeinen silaus pukeutumisen, korujen ja meikkauksen jälkeen tuntuu aivan mahtavalta laittaa upeat kengät vielä jalkaan. Vaikea olisi kuvitella elämää ilman upeita korkokenkiä ( ja saappaita). Kaikki kunnia ihmisille, jotka eivät korkkareita käytä, mutta omistani (enkä tulevista korkokengistä) en luopuisi mistään hinnasta :)
      Toivottavasti tästä oli apua kysyjälle.

• miss high heel

Korkokengät ovat seksikkäin vaate jotka aina tekevät vaikutuksen.Korkkareiden kopina,kauneus ja säärtä pidentävä vaikutus ovat erotiikkaa par-
      haimmillaan.Itselleni on kertynyt ajan mittaan 170 korkokengät,joista puolet itseäni miellyt-
      täviä kirpputorilöytöjä.Löytyy myös monia todella
      seksikkäitä ja kalliita malleja.Vain osa kengis-
      tä on omaa kokoa 43

• Pama SASKA

En ole opiskelija enää tänää- olen siis hyvässä ansiotyössä, mutta fetissini on aina ollut ja varmaan tulee aina olemaankin- HIGHHEELS in good looking ladies feet !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      98
      4852
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3962
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      211
      3870
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2265
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1354
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      170
      1343
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1259
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe