Oon ollut 4 vuotta yrityksen verkkoja, servereitä ja työasemia ylläpitämässä / kehittämässä / suunnittelamassa yms. ,
AMK-tutkinnon jälkeen.
Jotenkin otan työn helvetin raskaasti.
Mulla jää monet ongelmat pyöriin päähän työpäivän jälkeen, viikonlopuiksi yms. Masentaa ja ahdistaa usein.
Koen että kun yrityksen it-infra ei pelaa moitteetta, niin se on mun vika pelkästään. En osannut tms.
Firma ei investoi uuteen ja vanhoilla paskoilla järjestelmillä pitää isolla riskillä koittaa pärjätä. Firmalla on kolme eri toimipistettä Suomessa, työasemia 400, servereitä 40 ja it-kavereita kaksi. Virheitä ja ongelmia ei hyväksytä. Haukkuvat puhelimessa.
Lähiverkkojen ylläpitäjät
6
1214
Vastaukset
- suunnittelijana
teet listan puutteista ja puuttuvista resursseista ja esität vaihtoehdot korjauksineen kustannuslaskelmineen johdolle.
Ei se johto pyydä tekemään budjettia, vaan kyllä se on ihan itse raapustettava.
Jos teet tarjouspyynnöt viidelle eri toimittajalle, niin pääset aika lähelle kilpailukykyistä hintaa eikä mene hirveästi pieleen valtion hankintaohjesäännön noudattamatta jättämisestä.
Resursseja ovat laitteet, ohjelmistot, lisäkoulutus atk-väelle sekä muulle henkilökunnalle.
Heitä aivot narikkaan työpäivän päätyttyä, äläkä mieti töitä työajan jälkeen.
Jos vastuullasi on päivystystöitä notmsslin työajan ulkopuolella, niin tarkista, että saat siitä asianmukaisen korvauksen.- Mahdoton yhtälö
Vaimo ja lapsia kotona se on vihon viimeinen yhdistelmä kuin ei saa kotonakaan rauhaa niistä hommista,Rupeaa emäntä kypsymään.Perhesovun kannaltakin kannattaa lähteä vaikka siivojaksi.
- vkonloppuisin
- itse olen huomannut juopottelun olevan hyvä keino nollata aivot viikonloppuisin
- viikolla auttaa juoksulenkillä käyminen- työpaikalla
huomaa olevansa tarpeeton, jää se aivojen resetointivaihde päälle...
Kai sitä muutakin on.
- Gurutus
Olen täysin samassa tilanteessa. Vtuttaa kun kelaa viikonloput, illat ja yöt töitä...
Pitäs keksiä jotain muuta... ;) - IT-KonsulttiX
Konsultit on sitä varten että niillä voi teettää ikävät asiat. Sulla on joku tuttu konsultti jota käytät. Pyydät kaveria tekemään ehdotuksen järjestelmänkehittämisestä ajantasalle. Konsultti kirjoittaa aiheesta tukevahkon laskun. Tuollaisen suunnitelman/korjausehdotuksen läpimeneminen johdossa on huomattavasti todennäköisempää koska sen tekeminen on maksanut RAHAA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1792688- 1642509
Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1182187Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee612063Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."31729"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!591444Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu2041420Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2251163Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää931128Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.3701073