Corollan moottoriöljy

määrää lisätty

Minulla on Corolla 1,6 sedan, käyttöönotto jouluk. 2004. Kävin 30 t/km huollossa kaksi viikkoa sitten ja eilen tulin katsoneeksi öljytikkuun. Öljymäärä oli n. 1 cm ylämerkin yläpuolella ja soitin juuri äsken asiasta Toyota-huoltoon Vaasaan. Sieltä kommentoitiin, että uuden ohjeen mukaan öljymäärä pitää olla 4,2 l eikä huoltokirjan mukainen 3,7 l. Heiltä oli jäänyt öljytikku vaihtamatta, mistä johtuen öljyä näyttää nyt olevan liikaa. Lupasivat lähettää posissa uuden öljytikun.

On siis tässä ajeltu 30 000 km liian pienellä öljymäärällä. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

42

15284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AiNe.org

      Olisihan se 1cm alempanakin osunut tänän uuden öljytikun asteikolle.

    • DIY-männi

      Olen aina itse vaihtanut öljyt 1,6/-05 rollaan eikä ikinä ole mahtunut kokonaista 4 litran kanisterillista öljyä. Ei vaikka olen vaihtanut suodattimenkin. Öljytilavuus on alle 4 litraa, edelleen, paitsi laskulla. Laskulla corollan moottoriin voi lorottaa vaikka viisikin litraa.

      • määrää lisätty

        Sinulla siis on vielä se vanha öljytikku jonka yläraja on n. 3,7 l


    • ...

      Olen täällä nähnyt jostain kommenteista että öljytikkuja olisi vaihdettu juuri öljymäärän lisäyksen vuoksi.

      Itselläni öljyä kuluu nykyään 1,5-2 l/15000 tahtia ja jotain vikaa moottorissa siis on. Joko liian pieni öljymäärä ei ole voidellut kunnolla (roiskevoitelu) tai sitten jotain muuta. Joka tapauksessa kannattaa seurata öljymäärää. Itselläni kova kulutus alkoi aivan äkisti n. 85 tkm kohdalla (1,6 -02 sedan).

      • AE111

        Sinulla voi olla koneessa viallisesta erästä männänrenkaita. Alkaa kuuleman mukaan viemään äkisti öljyä. Niitä on korjattu takuuajan jälkeenkin, joten kannattaa kysellä. Tosin vaadittu öljynkulutus taisi olla vielä reilusti suurempi.


      • ...
        AE111 kirjoitti:

        Sinulla voi olla koneessa viallisesta erästä männänrenkaita. Alkaa kuuleman mukaan viemään äkisti öljyä. Niitä on korjattu takuuajan jälkeenkin, joten kannattaa kysellä. Tosin vaadittu öljynkulutus taisi olla vielä reilusti suurempi.

        Tässä on muutakin vikaa joten vaihtanen tässä pikaisesti autoa, turhaan korjautan jos vaihtoon kuitenkin menee pian. Ilmeisesti imusarja rämisee kun tietyillä kierroksilla kuuluu mekaanista terävää kolinaa sen kohdasta. En tiedä sitten menisikö tuo vielä tyyppivikana korjaukseen. Moottori lisäksi nakuttaa herkästi 95:lla, minkä ongelman korjaa kyllä 98:n käyttö. Ja jarruilla on jumittumistaipumus mikä aiheuttaa vinkumista. Kohdallani Toyotan laatuongelmat ovat totta, mutta uskon että japanilainen Corolla korjaa jälleen tämän. Ennen kun ei ollut mitään ongelmia niin tällaiset sapettavat.


      • Nimetön
        ... kirjoitti:

        Tässä on muutakin vikaa joten vaihtanen tässä pikaisesti autoa, turhaan korjautan jos vaihtoon kuitenkin menee pian. Ilmeisesti imusarja rämisee kun tietyillä kierroksilla kuuluu mekaanista terävää kolinaa sen kohdasta. En tiedä sitten menisikö tuo vielä tyyppivikana korjaukseen. Moottori lisäksi nakuttaa herkästi 95:lla, minkä ongelman korjaa kyllä 98:n käyttö. Ja jarruilla on jumittumistaipumus mikä aiheuttaa vinkumista. Kohdallani Toyotan laatuongelmat ovat totta, mutta uskon että japanilainen Corolla korjaa jälleen tämän. Ennen kun ei ollut mitään ongelmia niin tällaiset sapettavat.

        vaihtoon meni täälläki sai lisätä 1l öljyä 3tonnin välein.vaihdoin myös merkkiä .tojotan laatu petti.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Tässä on muutakin vikaa joten vaihtanen tässä pikaisesti autoa, turhaan korjautan jos vaihtoon kuitenkin menee pian. Ilmeisesti imusarja rämisee kun tietyillä kierroksilla kuuluu mekaanista terävää kolinaa sen kohdasta. En tiedä sitten menisikö tuo vielä tyyppivikana korjaukseen. Moottori lisäksi nakuttaa herkästi 95:lla, minkä ongelman korjaa kyllä 98:n käyttö. Ja jarruilla on jumittumistaipumus mikä aiheuttaa vinkumista. Kohdallani Toyotan laatuongelmat ovat totta, mutta uskon että japanilainen Corolla korjaa jälleen tämän. Ennen kun ei ollut mitään ongelmia niin tällaiset sapettavat.

        Eli jonkun muun riesaksi tietämäsi viat? Vaikka menisivät takuuhuoltona? Tää on niin tätä minä ite, muista viis


    • määrää lisätty

      Pannaanpa tähän nyt vielä tuossa ketjun aloituksessa mainitun huollon hintakin, kun niitä täällä joskus kysellään.
      Kysymyksessä siis Corolla 1,6 Terra 4OV käyttöönotto 12/04

      Huoltotyö 93,80
      Jarruneste 1 l 6,84
      Moottoriöljy 4,2 l 46,07
      Tiiviste 1 kpl 1,19
      Öljynsuodatin 1 kpl 8,25
      Raitisilmasuod. 1 kpl 24,14
      Jätekäsittelym. 2,50

      YHT. 193,85

      Ja paikka oli Rinta-Joupin Autoliike/Vaasa

    • TojoTauno

      Selittivätkö huollossa, miksi moottoriin laitetaan enemmän öljyä kuin aikaisemmin? Kyllä siihen luulisi olevan jokin järkeenkäypä selitys. Minä olen ollut siinä uskossa, että liian suuri öljymäärä on haitallista.

      • määrää lisätty

        Niinhän omistajan käsikirjassa sanotaan luvussa: "Moottorin öljymäärän tarkastus" sivulla 332: VÄLTÄ YLITÄYTTÄMISTÄ, SEURAUKSENA VOI OLLA MOOTTORIVAURIO.
        Huollon kaveri, jonka kanssa aamulla keskustelin sanoi, että olivat saaneet uudet ohjeet. Muisteli, että muutos olisi tullut joskus viime kesänä.
        Olisi kyllä kiva tietää tarkempi syy moiseen menettelyyn.


      • Sisäpiiritietoa.
        määrää lisätty kirjoitti:

        Niinhän omistajan käsikirjassa sanotaan luvussa: "Moottorin öljymäärän tarkastus" sivulla 332: VÄLTÄ YLITÄYTTÄMISTÄ, SEURAUKSENA VOI OLLA MOOTTORIVAURIO.
        Huollon kaveri, jonka kanssa aamulla keskustelin sanoi, että olivat saaneet uudet ohjeet. Muisteli, että muutos olisi tullut joskus viime kesänä.
        Olisi kyllä kiva tietää tarkempi syy moiseen menettelyyn.

        Toyotan VVT-i mottoreita on vaivannut alusta asti ongelma öljynsyönnissä.
        Aluksi ongelmaksi luultiin virheellistä männänrengas-sarjaa. Kävi kuitenkin ilmi, että vaikka renkaat vaihdettiin uusiutui ongelma uudelleen. Tarkemmin tutkittasessa huomattiin öljyrenkaan jumiutuvan uraansa ja öljyn kulutus johtui tietysti siitä.
        Selvitettäessä syytä jumiutumiseen huomattiin männän jäähdytys riittämättömäksi koska öljyä ei roiskunut männän helmalle niin paljon, että se olis riittänyt jäähdyttämään sen.
        Kun tälläiseen öljyä syövään autoon lisäätiin öljyä yli maksimi rajan, usein öljyn syönti lakkasi jos renkaat paemman voitelun/jäähtymisen ansiosta jälleen irtosivat. Ongelma koskee niitä moottoreita jotka on valmistettu muiden kuin Japanilais alihankkijoiden osista.
        Tällöin päädyttiin lisätä moottoriöljyn määrä 3,7l=>3,9l. Joihinkin vaihdettiin uusi mittatikku jossa tuo raja oli nostettu ylemmäs.
        Jos omistat VVT-i koneella olevan auton tulee siinä käyttää tätä suurempaa öljymäärää jos haluaa välttyä tältä männänrenkaitten jumiutumiselta.
        On sääli, että maahantuoja on ottanut passiivisen kannan tässä tiedottamisessa ja näin ollen aiheuttaa asiakkailleen harmia ja merkittäviä taloudellisiakin seurauksia.
        Toisaalta Toyotankin luottamus näihin sateliittitehtaisiin alkaa horjua laadun suhteen, mistä osituksena tehtaan strategia vetää vanhat merkit pelkästään Japanin valmistukseen, ja ottaa uudet merkitä käyttöön autoissa jotka ovat valmistettu muualla.


      • ihan noinkaan
        Sisäpiiritietoa. kirjoitti:

        Toyotan VVT-i mottoreita on vaivannut alusta asti ongelma öljynsyönnissä.
        Aluksi ongelmaksi luultiin virheellistä männänrengas-sarjaa. Kävi kuitenkin ilmi, että vaikka renkaat vaihdettiin uusiutui ongelma uudelleen. Tarkemmin tutkittasessa huomattiin öljyrenkaan jumiutuvan uraansa ja öljyn kulutus johtui tietysti siitä.
        Selvitettäessä syytä jumiutumiseen huomattiin männän jäähdytys riittämättömäksi koska öljyä ei roiskunut männän helmalle niin paljon, että se olis riittänyt jäähdyttämään sen.
        Kun tälläiseen öljyä syövään autoon lisäätiin öljyä yli maksimi rajan, usein öljyn syönti lakkasi jos renkaat paemman voitelun/jäähtymisen ansiosta jälleen irtosivat. Ongelma koskee niitä moottoreita jotka on valmistettu muiden kuin Japanilais alihankkijoiden osista.
        Tällöin päädyttiin lisätä moottoriöljyn määrä 3,7l=>3,9l. Joihinkin vaihdettiin uusi mittatikku jossa tuo raja oli nostettu ylemmäs.
        Jos omistat VVT-i koneella olevan auton tulee siinä käyttää tätä suurempaa öljymäärää jos haluaa välttyä tältä männänrenkaitten jumiutumiselta.
        On sääli, että maahantuoja on ottanut passiivisen kannan tässä tiedottamisessa ja näin ollen aiheuttaa asiakkailleen harmia ja merkittäviä taloudellisiakin seurauksia.
        Toisaalta Toyotankin luottamus näihin sateliittitehtaisiin alkaa horjua laadun suhteen, mistä osituksena tehtaan strategia vetää vanhat merkit pelkästään Japanin valmistukseen, ja ottaa uudet merkitä käyttöön autoissa jotka ovat valmistettu muualla.

        eikös öljyrengas jumitu ylhäältäpäin tulevasta moskasta eli sylinterien tiivistys on alunperinkin huono.


      • olet
        Sisäpiiritietoa. kirjoitti:

        Toyotan VVT-i mottoreita on vaivannut alusta asti ongelma öljynsyönnissä.
        Aluksi ongelmaksi luultiin virheellistä männänrengas-sarjaa. Kävi kuitenkin ilmi, että vaikka renkaat vaihdettiin uusiutui ongelma uudelleen. Tarkemmin tutkittasessa huomattiin öljyrenkaan jumiutuvan uraansa ja öljyn kulutus johtui tietysti siitä.
        Selvitettäessä syytä jumiutumiseen huomattiin männän jäähdytys riittämättömäksi koska öljyä ei roiskunut männän helmalle niin paljon, että se olis riittänyt jäähdyttämään sen.
        Kun tälläiseen öljyä syövään autoon lisäätiin öljyä yli maksimi rajan, usein öljyn syönti lakkasi jos renkaat paemman voitelun/jäähtymisen ansiosta jälleen irtosivat. Ongelma koskee niitä moottoreita jotka on valmistettu muiden kuin Japanilais alihankkijoiden osista.
        Tällöin päädyttiin lisätä moottoriöljyn määrä 3,7l=>3,9l. Joihinkin vaihdettiin uusi mittatikku jossa tuo raja oli nostettu ylemmäs.
        Jos omistat VVT-i koneella olevan auton tulee siinä käyttää tätä suurempaa öljymäärää jos haluaa välttyä tältä männänrenkaitten jumiutumiselta.
        On sääli, että maahantuoja on ottanut passiivisen kannan tässä tiedottamisessa ja näin ollen aiheuttaa asiakkailleen harmia ja merkittäviä taloudellisiakin seurauksia.
        Toisaalta Toyotankin luottamus näihin sateliittitehtaisiin alkaa horjua laadun suhteen, mistä osituksena tehtaan strategia vetää vanhat merkit pelkästään Japanin valmistukseen, ja ottaa uudet merkitä käyttöön autoissa jotka ovat valmistettu muualla.

        Kyllä se mäntä tarvitsee öljyroiskein alhaalta päin tapahtuvaa jäähdytystä. Tämä ongelma oli jo ajankohtainen 2.0 litran Honda Accord / Prelude moottoreissa joita valmistettiin vähän yli kymmenen vuotta sitten. Öljyrengas pikeytyy helposti uraansa eikä yleensä irtoa moottoria purkamatta; Fortet sun muut jo kokeiltu.


      • sviddu.
        olet kirjoitti:

        Kyllä se mäntä tarvitsee öljyroiskein alhaalta päin tapahtuvaa jäähdytystä. Tämä ongelma oli jo ajankohtainen 2.0 litran Honda Accord / Prelude moottoreissa joita valmistettiin vähän yli kymmenen vuotta sitten. Öljyrengas pikeytyy helposti uraansa eikä yleensä irtoa moottoria purkamatta; Fortet sun muut jo kokeiltu.

        Sen takiahan sitä wokkipannun osti että ei tulisi turhaa rassausta. Koskeeko myös 1,4 nuhapumppua vm 2004?


      • tuon sadun
        Sisäpiiritietoa. kirjoitti:

        Toyotan VVT-i mottoreita on vaivannut alusta asti ongelma öljynsyönnissä.
        Aluksi ongelmaksi luultiin virheellistä männänrengas-sarjaa. Kävi kuitenkin ilmi, että vaikka renkaat vaihdettiin uusiutui ongelma uudelleen. Tarkemmin tutkittasessa huomattiin öljyrenkaan jumiutuvan uraansa ja öljyn kulutus johtui tietysti siitä.
        Selvitettäessä syytä jumiutumiseen huomattiin männän jäähdytys riittämättömäksi koska öljyä ei roiskunut männän helmalle niin paljon, että se olis riittänyt jäähdyttämään sen.
        Kun tälläiseen öljyä syövään autoon lisäätiin öljyä yli maksimi rajan, usein öljyn syönti lakkasi jos renkaat paemman voitelun/jäähtymisen ansiosta jälleen irtosivat. Ongelma koskee niitä moottoreita jotka on valmistettu muiden kuin Japanilais alihankkijoiden osista.
        Tällöin päädyttiin lisätä moottoriöljyn määrä 3,7l=>3,9l. Joihinkin vaihdettiin uusi mittatikku jossa tuo raja oli nostettu ylemmäs.
        Jos omistat VVT-i koneella olevan auton tulee siinä käyttää tätä suurempaa öljymäärää jos haluaa välttyä tältä männänrenkaitten jumiutumiselta.
        On sääli, että maahantuoja on ottanut passiivisen kannan tässä tiedottamisessa ja näin ollen aiheuttaa asiakkailleen harmia ja merkittäviä taloudellisiakin seurauksia.
        Toisaalta Toyotankin luottamus näihin sateliittitehtaisiin alkaa horjua laadun suhteen, mistä osituksena tehtaan strategia vetää vanhat merkit pelkästään Japanin valmistukseen, ja ottaa uudet merkitä käyttöön autoissa jotka ovat valmistettu muualla.

        että Suomen olosuhteissa öljyjen lämpötila olisi normaaliajossa niin korkea, että mäntien jäähdytys jäisi millään koneella puutteelliseksi. Pikemminkin asia on ihan päinvastoin. Moottoreilla ajetaan liian kylmänä ja sen takia öljyrenkaat jumittuu.


      • Brigs&Stratton
        Sisäpiiritietoa. kirjoitti:

        Toyotan VVT-i mottoreita on vaivannut alusta asti ongelma öljynsyönnissä.
        Aluksi ongelmaksi luultiin virheellistä männänrengas-sarjaa. Kävi kuitenkin ilmi, että vaikka renkaat vaihdettiin uusiutui ongelma uudelleen. Tarkemmin tutkittasessa huomattiin öljyrenkaan jumiutuvan uraansa ja öljyn kulutus johtui tietysti siitä.
        Selvitettäessä syytä jumiutumiseen huomattiin männän jäähdytys riittämättömäksi koska öljyä ei roiskunut männän helmalle niin paljon, että se olis riittänyt jäähdyttämään sen.
        Kun tälläiseen öljyä syövään autoon lisäätiin öljyä yli maksimi rajan, usein öljyn syönti lakkasi jos renkaat paemman voitelun/jäähtymisen ansiosta jälleen irtosivat. Ongelma koskee niitä moottoreita jotka on valmistettu muiden kuin Japanilais alihankkijoiden osista.
        Tällöin päädyttiin lisätä moottoriöljyn määrä 3,7l=>3,9l. Joihinkin vaihdettiin uusi mittatikku jossa tuo raja oli nostettu ylemmäs.
        Jos omistat VVT-i koneella olevan auton tulee siinä käyttää tätä suurempaa öljymäärää jos haluaa välttyä tältä männänrenkaitten jumiutumiselta.
        On sääli, että maahantuoja on ottanut passiivisen kannan tässä tiedottamisessa ja näin ollen aiheuttaa asiakkailleen harmia ja merkittäviä taloudellisiakin seurauksia.
        Toisaalta Toyotankin luottamus näihin sateliittitehtaisiin alkaa horjua laadun suhteen, mistä osituksena tehtaan strategia vetää vanhat merkit pelkästään Japanin valmistukseen, ja ottaa uudet merkitä käyttöön autoissa jotka ovat valmistettu muualla.

        Enpä ole moista ennen kuullut. Että oikein roiskevoitelu ruohonleikkurityyliin!!


      • moottoritekniikkaan
        Brigs&Stratton kirjoitti:

        Enpä ole moista ennen kuullut. Että oikein roiskevoitelu ruohonleikkurityyliin!!

        Katseleppa aiheeseen liittyviä kirjoja ja lue niitä jos osaat lukea.
        Kyllä sylinterin sisällä tapahtuvan palamisen aiheuttama lämpötila on korkea ja palamistapahtumasta mäntään siirtyvä lämpöenergia pitää johtaa pois männästä.


      • Tietoa ei luuloa
        tuon sadun kirjoitti:

        että Suomen olosuhteissa öljyjen lämpötila olisi normaaliajossa niin korkea, että mäntien jäähdytys jäisi millään koneella puutteelliseksi. Pikemminkin asia on ihan päinvastoin. Moottoreilla ajetaan liian kylmänä ja sen takia öljyrenkaat jumittuu.

        Pösilö maahantuojan vastaus alempaa.
        Mistä teitä ääliöitä sikiää.


      • moottoritekniikkaan!
        moottoritekniikkaan kirjoitti:

        Katseleppa aiheeseen liittyviä kirjoja ja lue niitä jos osaat lukea.
        Kyllä sylinterin sisällä tapahtuvan palamisen aiheuttama lämpötila on korkea ja palamistapahtumasta mäntään siirtyvä lämpöenergia pitää johtaa pois männästä.

        Jos niihin Corolliin ei käydä salaa asentamassa öljyn ruiskutussuuttimia sylinterin alaosaan (tyyliin VW ja Audi) ruiskuttamaan öljyä männän sisään, ei lisätty öljymäärä voi mitenkään jäähdyttää mäntiä ellei kiertokangen alapää roiskauta sitä kampikammiosta osuessaan lisätyn öljyn pintaan - siis roiskevoitelu!


      • Roiskevoitelu
        moottoritekniikkaan! kirjoitti:

        Jos niihin Corolliin ei käydä salaa asentamassa öljyn ruiskutussuuttimia sylinterin alaosaan (tyyliin VW ja Audi) ruiskuttamaan öljyä männän sisään, ei lisätty öljymäärä voi mitenkään jäähdyttää mäntiä ellei kiertokangen alapää roiskauta sitä kampikammiosta osuessaan lisätyn öljyn pintaan - siis roiskevoitelu!

        Totta! Öljypinnan nosto ei voi mitenkään muuten lisätä voitelua painevoidellussa moottorissa kuin kampiakselilla roiskimalla. Roiskevoitelu selittäisi Toyotan lyhyen öljynvaihtovälinkin, onhan se kampiakseli melkoinen tehosekotin.


      • itse sikiät
        Tietoa ei luuloa kirjoitti:

        Pösilö maahantuojan vastaus alempaa.
        Mistä teitä ääliöitä sikiää.

        Luuletkos, että mäntiä jäähdytetään kampiakselin vaahdottamalla öljyllä ja siksi öljytasoa nostetaan niin korkealle, että kampiakseli osuu öljyyn. Suosittelen sinulle moottoritekniikkaan tutustumista. Kunnon autoissa on taas kyllä ihan suuttimet öljyn suihkuttamiseksi männän alle. Mitä tulee maahantuojan selitykseen, niin öljyn määrää on lisätty juuri öljynkulutuksen vuoksi siksi, että öljy riittäisi sen nykymoottoreille vaivaisen 15 tkm vaihtovälin.


      • otetaas takaisin
        Roiskevoitelu kirjoitti:

        Totta! Öljypinnan nosto ei voi mitenkään muuten lisätä voitelua painevoidellussa moottorissa kuin kampiakselilla roiskimalla. Roiskevoitelu selittäisi Toyotan lyhyen öljynvaihtovälinkin, onhan se kampiakseli melkoinen tehosekotin.

        kampiakseli EI saa osua öljyyn, koska muuten se öljy vaahtoontuu. Roiskuva öljy tulee kyllä normaalisti laakerikauloista. Ottakaa selvää ennen kuin alatte teorisoida. Kiitos.


      • Roiskekaula
        otetaas takaisin kirjoitti:

        kampiakseli EI saa osua öljyyn, koska muuten se öljy vaahtoontuu. Roiskuva öljy tulee kyllä normaalisti laakerikauloista. Ottakaa selvää ennen kuin alatte teorisoida. Kiitos.

        Laakerikauloista roiskuu sama määrä öljyä riippumatta öljyn pinnan tasosta jos vain öljynpaine on normaali. Mitä siis korotettu öljymäärä tekee? Jos ei ole tarkoitus roiskia öljyä kampiakselilla, täytyy öljymäärän lisäys tähdätä öljyn riittävyyteen onnettoman lyhyellä vaihtovälillä.
        Nolottaako, Skoda-osiolla öljyn kulutuksesta räkyttäjät?


      • Anonyymi
        otetaas takaisin kirjoitti:

        kampiakseli EI saa osua öljyyn, koska muuten se öljy vaahtoontuu. Roiskuva öljy tulee kyllä normaalisti laakerikauloista. Ottakaa selvää ennen kuin alatte teorisoida. Kiitos.

        Juuri näin.


    • määrää lisätty

      Lähetin eilen, 4.12.-06 klo 14.17 kysymyksen Toyota Infoon. Kysymys kuului:
      "Miksi Corollan (1,6 4 OV Sedan) moottoriöljyn määrää on lisätty omistajan käsikirjassa mainitusta 3,7 litrasta 4,2 litraan?"

      • määrää lisätty

        Toyota-infosta tuli vastaus tänään 8.12.-06 klo 10.24
        "Corollan moottoriöljyn määrää on lisätty mäntien jäähdytyksen tehostamiseksi."


      • mutta väärä
        määrää lisätty kirjoitti:

        Toyota-infosta tuli vastaus tänään 8.12.-06 klo 10.24
        "Corollan moottoriöljyn määrää on lisätty mäntien jäähdytyksen tehostamiseksi."

        ja keksitty.


    • pappa52

      vaihdoin oljyt 10-40 ei tartee lisätä vaihdon välissä

    • Öljyäkuluu

      Ja lisäksi ne ölpät pitää vaihtaa puolet useammin kuin eurooppalaisissa laatuautoissa.

    • Kalliiksikäy

      Kalliiksi tulee käyttää niin usein.

    • petoksenpeitto

      Niin, no voihan sen öljynsyönnin noinkin peittää. Pistää samalla vaikka sen 10L niin pääsee sanomaan, että ei tartte lisätä... :D Ja jos silti tarvii lisätä, niin aja se talliin, pistä ovi kiinni ja sano naapurille, että en ainakaan öljyä lisännyt moottoriin. Säilyy Toyotan maine ja ansaittu kunnia!

      • hyshysss

        Minulla on ollut tapana lähteä pimeänturvin metsätien reunaan, ja taskulampun valossa kaataa lisää öljyä koneeseen. Tietysti ensin pitää kuunnella onko joku muukin liikkeellä, että ei jää kiinni itse teossa.


    • Anonyymi

      Vanha, 1998 vm Corolla, ajettu 280 tkm. Ei syö öljyä, ei muitakaan korjaustarpeita, normaalien kuluvien osien lisäksi. Ei kulu rahaa autonvaihtoihin. Ja luontokin kiittää, kun ei tarvitse sähköakkuja, eikä tukea uustuotantoa (autonvalmistajia). Eikä viedä autoa huoltoon johdon päähän, jotta tietäisi mikä tällä kertaa mättää.

    • Anonyymi

      Onko näihin pitänyt vaihtaa öljypumppuja.

    • Anonyymi

      Moottoriöljyt tullu vaihdettua max. 10tkm välein ja se 4l pönikän laittanu kokonaan 1,4 - koneeseen , ei kulu öljyä yhtään tai ainakaan huomattavaa määrää , mutta mitenkäs usein vaihdatte manuaali vaihdelaatikon öljyt ? ja onko mobil 1 SHC 75-90 oikea valinta , viimeksi tai mennä joku castrolin täys syn. mutta kun nuo muuttuvat eikä samaa enään ole myynnissä niin tilalle tarttis joku uus valita , mobil vai castrol ? viime vaihdosta jo 8-vuotta , vaikka ajomäärä n. 60tkm eli aika lie olisi jo uusia nuo.

    • Anonyymi

      vaihtakaa ne öljyt 10.000 välein niin moottori toimii eikä kone syö öljyä..

      • Anonyymi

        Kun minulla oli vielä auto, niin minun ajoillani olisi pitänyt öljyt vaihdattaa kolmen kuukauden välein. Onneksi ei ollut Toyota, tai eihän siinä onnella mitään tekemistä ollut, vaan omilla valinnoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun minulla oli vielä auto, niin minun ajoillani olisi pitänyt öljyt vaihdattaa kolmen kuukauden välein. Onneksi ei ollut Toyota, tai eihän siinä onnella mitään tekemistä ollut, vaan omilla valinnoilla.

        juurikin nämä jotka eivät itse osaa edes vaihtaa öljyjä että pitää vaihdattaa niin ei juuri taida muutenkaan autoista ymmärtää , he ovat sitten markkinavoimien armoilla sitten , eikä valinnatkaan siten aina osu kohdilleen , tuo öljyn vaihto kun on niitä halvimpia huoltoja autonpidossa .


      • Anonyymi

        Olen vaihdattanut öljyt 30 tkm välein, eikä ole autot öljyä syöneet. Tosin kyseessä ei ole Toyota.


    • Anonyymi

      Tää Castrol TRANSMAX Manual FE 75W 1.suosituksena castrolin sivuilla laatikkoon , 2. vaihtoehtona Castrol Transmax Manual Transaxle 75W-90 GL-4+ 1 l vaihteistoöljy joka kalliimpi , kumpi olisi parempi , 1. suositus vai kalliimpi 2. suositus ?

    • Anonyymi

      Synteenttinen öljy ei vaahtoidu, joten ne ylitäyttö varoitukset voi ohittaa.

      Vielä on tyyppejä jotka hokee että ylitäyttö tai alitäyttö on vaarallista. Antaa heidän hokea tätä mantraa.

      Vain liian alhainen öljymäärä aiheuttaa ongelmia.

      Toyota ratkaisi mänmänrenkaiden jumi ongelman roiskevoitelulla.

      Päästömääräyksien vuoksi jokainen autonvalmistaja joutui keksimään ihmemoottoreita päästöjen hillitsemiseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe