Corolla vaihtui Focukseen

viime metreillä

Focukseen sai todella ponnekkaan 2-litraisen bensapadan (145 hv), kun Corollaan vain ykskutosen. Uuteenkaan Corollaan ei saa isoa bensakonetta. Jos jonku mielestä ykskutonen ja lyhyet välitykset riittää, niin eläköön!

Ja onhan Focus paljon parempi ajaa. Ja se teho. Se puhuttelee.

20

4273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peik

Oikein hieno valinta. Nyt sait allesi ajajan auton!

• tiellä

------------------------------

• AiNe.org

Eipä tuo Focus niin erikoinen ajaa ole, mutta onnitteluni vaan siitä suuremmasta moottorista.

• Peik

No, jos vertaa urheiluautoihin, se tuntuu ehkä vaatimattomalta, mutta jos vertaa Corollaan, Focus tuntuu loistoautolta ajettavuudeltaan.

• koeajuri
        Peik kirjoitti:

No, jos vertaa urheiluautoihin, se tuntuu ehkä vaatimattomalta, mutta jos vertaa Corollaan, Focus tuntuu loistoautolta ajettavuudeltaan.

Itse olen sitä mieltä, kuten testitkin mediassa, että loistava auto ajaa.

Mutta se rengasmelu....argh. TM:kin vastikään totetis, että Focuksessa se on jo häiritsevällä tasolla.

Miksiköhän muuten hyvään autoon ei ole ko. asiaan paneuduttu?

• Peik
        koeajuri kirjoitti:

Mutta se rengasmelu....argh. TM:kin vastikään totetis, että Focuksessa se on jo häiritsevällä tasolla.

Tuo melutaso on yleisemminkin Fordien ongelma, esim. Fiestassa melu on epämiellyttävällä tasolla.

• asioita
        koeajuri kirjoitti:

Eipä siinä ole paneuduttu myöskään ruostumisen kestoon eikä vetonivelien kumeihin. Nämä viat ovat tosin vasta olleet tiedossa noin viisi vuotta.
        Kaiken kaikkiaan sellainen puoliksi tehty auto.

• TM:aa, mutta
        koeajuri kirjoitti:

Omat kokemukset puhuivat puolestaan. Kun meillä on töissä molempia eli pari Corollaa ja Focus, niin pitää sanoa, että Focus on huomattavasti mukavampi ajaa. En ole ikinä pitänyt Fordeista, mutta Focus on positiivinen yllätys. Jos tarvii lähteä matkalle, niin valitsen mielummin farkku-Focuksen kuin tämän uudemman Verso-Corollan, josta ei näe kuin eteenpäin, kun A-palkki on niin massiivinen ja suuntautuu kauas etu/sivusektoriin.
        Sanottakoon, että itse ajelen tojolla, kun Camry kuitenkin oli mukavampi kuin esim. Mondeo.

• AiNe.org
        Peik kirjoitti:

Sellasta asiaa että Corolla on vakiona jokapaikanhöylä johon saa lisävarusteena madallussarjan.

Eikös Focuksessa taas ole niin että vakiona se on maantieauto johon saa lisävarusteena "huonontienvarustuksen"

Veikkaisin että tämmösillä asioilla on vaikutusta lopputulokseen.

• TM:aa, mutta kirjoitti:

Omat kokemukset puhuivat puolestaan. Kun meillä on töissä molempia eli pari Corollaa ja Focus, niin pitää sanoa, että Focus on huomattavasti mukavampi ajaa. En ole ikinä pitänyt Fordeista, mutta Focus on positiivinen yllätys. Jos tarvii lähteä matkalle, niin valitsen mielummin farkku-Focuksen kuin tämän uudemman Verso-Corollan, josta ei näe kuin eteenpäin, kun A-palkki on niin massiivinen ja suuntautuu kauas etu/sivusektoriin.
        Sanottakoon, että itse ajelen tojolla, kun Camry kuitenkin oli mukavampi kuin esim. Mondeo.

pitäis verrata Focus C-Maxiin, jos teillä töissä sattuisi semmonen olemaan. Lähinnä tää näkemispuoli/A-palkki.
        Taitaa ne farmari-Focukset muutenkin sopia paremmin tavaroiden kuljettamiseen, kun taas Verso ja C-Max sopii vaikkapa isommankin porukan kuljetukseen.
        Ketjun aloittelijan olis kannattanut harkita vaikkapa tämmöstä sisäänajettua 1,8 Corollaa -192hp €:0)
        http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1006955

• Focus2004 2.0i 16V

Kuten tunnettua, mikään ei voita kuutiosenttimetrejä. Iso hevonen jaksaa paremmin kuin pieni.

• Lortti

Olet oikeassa,Corolla T.Spotr 1.8,192hv,ei ole aina kuutioista kiinni.

• teini2
        Lortti kirjoitti:

Olet oikeassa,Corolla T.Spotr 1.8,192hv,ei ole aina kuutioista kiinni.

Volvo 40-sarjan T4: 1855 cm2, 200 hv, 300 Nm!

• uudelle autolle!

Pidä silmällä niitä vetariensuojakumeja, kuulemma tyyppivikana uusissakin malleissa.
      Ruostesuojaus tekisi terää, etenkin jos tarkoitus pitää autoa pidempäänkin.

Focus on todellakin loistava ajettava, tämä vanhempikin malli on mielestäni hyvä.

Työssäni ajelen välillä firman D4D Corollalla, ei sekään hassumpi ole.

• yhtään aatellut

Foorttis on jo vuoden päästä ruosteessa-etkö lue autolehtiä?tosin tuttavapiirissä oon nähny ite ruostetta ovissa ja kynnyslistoissa.EI MILLÄÄN PAHALLA,MUT SILLEE ON.

• luotettavuus Corollan puole...

...uutta Corolla Sedan-mallia!.

• uusi 1,6

on 124 hv
      focuksen 1,6 on 105 hv
      ja 2.0 143 hv
      joten corollan 1,6 on teholtaan fordien puolivälistä.

• Pena2

Olisi ollut diesel Corolla, tuo 126hv diesel taitaa kengittää tuo 145 hv bensiinin normaalissa ajossa mennen tullen. Rahastahan tuo homma on vain kiinni.

• fasdfa

Tällä herralla on ihan varmana joku Audi. No tervemenoa korjaamolle.

• Kylmä_Totuus

En halua provosoida mitenkään, mutta kolmas Ford on jo itselläni menossa, eikä mitään ruostumis- eikä vetariongelmia ole ollut, sillä vaihdan 10 000 km välein öljyt ( 20 000 km voisi ajaa samoilla öljyillä, tosin öljy aika mustaa? ), jolloin tarkastetaan myös nämä kuuluisat ”vetarit”, ja vuosihuolto tulee tästä yleensä 10 000 km päästä tai 1 vuosi, joten en ymmärrä miksi pitää puhua aina Fordin vetariongelmista, asiakkaana pitää nääs vaatia, että tietyt paikat tarkastetaan huollossa ja näin matka jatkuu. Pidän päiväkirjaani Ford Focus palstalla, joten sieltä voi lueskella, miten nykyisen autoni matka edistyy.
      Päiväkirja linkkini:
      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000001049&posting=22000000021797172

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4048
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      864
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe