Olen remontoinut rintamiestaloa, käytössä kaikki 3 kerrosta.
Ylimpään kerrokseen tietysti nousee runsaasti lämmintä ilmaa ja nyt olisi sitten ilmanvaihdon parantamisen aika.
Jos jollakin olisi ideaa miten ottaa tuota lämmintä ilmaa talteen, vai pitäisikö päästää suoraan harakoille?
Rintamamiestalon lämmön talteen
6
937
Vastaukset
- marccu
Aika vähän kerroit tuosta kohteesi nykyisestä ilmanvaihtoratkaisusta mutta miten olisi lto-kone jolla otat talteen lämmöt ylemmistä kerroksista. Miksei myös erillinen siirtoilmapuhallin..
- harakoille
tasaisesti seiniekin läpi, sitä et saa millaan koneella talteen. Anna mennä vaan.
- lissz
LTO-kone?
Kuulostaapa dyyriiltä... eikö riitä että vedetään ilmat putkea pitkin takaisin kellariin, vaikka puhaltimen avulla... siis puhallin nurinpäin?
Raitista sekaan and that's it?! - rintama
Minun tapauksessani on kaksi kerrosta, ykköskerroksessa tulisijat ja kakkonen sähköpattereilla. Eli siirtoilmapuhallin? Miten toimii ja miten asennus?
- marccu
rintama kirjoitti:
Minun tapauksessani on kaksi kerrosta, ykköskerroksessa tulisijat ja kakkonen sähköpattereilla. Eli siirtoilmapuhallin? Miten toimii ja miten asennus?
tuossa kirjoittaa. Ei välttämättä onnistukaan ihan joka mökissä mutta olen nähnyt esimerkkitalon jossa oli ko tarkoitukseen hyvin sijoitetut varastot (=paikka kanaville) käytettävissä. Pointti siis se että ilma siirretään ylhäältä alas. Tämähän ei tietenkään korvaa ilmanvaihtoa joka pitää järjestää kuten normaalisti.
- make99
marccu kirjoitti:
tuossa kirjoittaa. Ei välttämättä onnistukaan ihan joka mökissä mutta olen nähnyt esimerkkitalon jossa oli ko tarkoitukseen hyvin sijoitetut varastot (=paikka kanaville) käytettävissä. Pointti siis se että ilma siirretään ylhäältä alas. Tämähän ei tietenkään korvaa ilmanvaihtoa joka pitää järjestää kuten normaalisti.
ei ehka kannata taloudellisesti. Kantsii menna www.rintamiestalo.net foorumille niin saa asiantuntevampia neuvoja kuin taalta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2782593Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772443SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis512182Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj671844- 1201618
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis591544- 1341396
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin731288Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.871099Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli761089