kävin tänään lääkärillä koska tuntuu että pää ei oikeen enää jaksa olla mukana näissä asioissa. pitkään mietin ja sinnittelin ja kävin töissä ja illat itkin.
nyt sain sitten nukahtamistabuja, 2 viikon sairasloman ja ajan kuraattorille. mitään mielialalääkkeitä eivät halunneet antaa kohta alkavan hoidon vuoksi.
olen todella onnellinen että sain mahdollisuuden jäädä kotiin lepäämään ja rauhoittumaan. pelkään todellakin pilaavani tämä seuraavan hoidon (ja viimeisen ilmaisen hoidon julkisella puolella) oman stressaamiseni ja mielialan vaihteluiden takia.
toivon todellakin että tästä keskustelusta huomenna olisi apua. olen ollut aina vahva ihminen ja tuntenut että osaan keskustella asioista ystävieni kanssa niin että lääkäreihin ei ole ollut syytä turvautua. mutta tällä hetkellä ystäväpiirini koostuu pienten lapsien äideistä tai raskaana olevista tulevista äideistä. jutun juuri jää siis todella köyhäksi..
onko kellään vastaavia kokemuksia? mikä teitä auttoi kun tuntui vaikeimmalta? auttoiko sairasloma tai lääkeet tai mikään?
kiitos vastauksistanne jo etukäteen.
voin huonosti
3
512
Vastaukset
- elmeri77
Itse olen kova masentumaan ja tämäkin lapsettomuushoito putki on vienyt valtavasti voimia. On hyvä kun olet hakenut ulkopuolista apua. Jos se auttaisi sinua. Olen ollut hoitoja ennen ja niiden aikana yksityisellä avopuolella kertomassa omia fiilareita. Ne loppui kevään aikana ja nyt kun tuli ekasta hoidosta nega, niin otin uudestaan yhteyttä ja kävin keskustelemassa. Minä koin siitä olevan hyötyä. Mieheni ei jaksanut koko aikaa vaihtaa ajatuksia ja kuunnella valitustani. Toki hän on ollut todella ymmärtäväinen, mutta rajat tulevat läheisilläkin vastaan.
Minulla on ystäviä, jotka painivat lapsettomuuden kanssa ja heidän kanssaan olen voinut paljon käydä asioita läpi, mutta silti ulkopuolistakin apua on hyvä hakea jos siltä tuntuu. Lapsettomuus on niin masentava asia, että tunteille ei aina voi mitään. Toivon todella, että keskustelustasi olisi apua, jotta voisit mennä rauhallisimmin mielin seuraavaan yritykseen. Uskon, että oma stressi vaikuttaa hoidon tulokseen. Helpompi toki on sanoa, että elä stressaa. Tiedän kyllä sen itsekkin.
Halaus!- Vip1
Itse olin ihan lopussa kesällä.Töiden jälkeen ja myös töissä itkin ja itkin..siitä ei tullut loppua.Tuntui että kaikki kaatui päälle vaikka päällimmäinen syy oli lapsettomuus.Kaikki ystäväni (7)ilmoittivat samoihin aikoihin raskauksistaan joka toi aina itselleni vielä enemmän surua kun ajattelin omia vastoinkäymisiä ja "miksi ei meillä".Töistä olin pois kesän aikana lähes kaksi kuukautta (kesäloman päälle vielä kuukausi)Hain töihin muualle ja vaihdoin alaa ja työpaikkaa.Pari kuukautta kestin mutta nyt on taas masentunut olo,lapsettomuutta kun ei pääse karkuun.Olen ajatellut josko menisin psykologille juttelemaan.Toinen mikä on hetkellisesti auttanut...olen ruvennut hemmottelemaan itseäni,käyn hieronnassa,kasvo/jalkahoidoissa,hikijumpissa ym.hetkellisesti auttaa :) Voimia sinulle,kannattaa hakea apua kun siltä tuntuu.Halauksia!
- Tatum
Voimia.
Itsellä hoidot vasta edessäpäin. On vaikea olla keräämättä paineita lapsenteossa, varsinkin kun on kyse tietystä määrästä hoitoja!
Itsellä suurin lapsettomuuden tuki on ehdottomasti oma kumppani. Yhdessä läpi vaikka harmaan kiven;) Ympärilläni on myös paljon lapsellisia. Vaikea saada sympatiaa...
Hienoa että sinulla oli rohkeutta lähteä hakemaan apua lääkäriltä.
Keskity itseesi ja kumppaniisi!
Me muut pidämme peukkuja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa992683Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava621714SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän101686Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631575Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81538Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue261246Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.261105Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411052RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041022Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?811005