Neuvoja kaivataan...Miten pitäisi toimia kun mieheni exvaimo on keksinyt päästään että mieheni olisi lyönyt lastaan viikonlopputapaamisen aikana ja nyt ei suostu antamaan lasta tämän viikonlopun tapaamiseen tuolla tekaistulla verukkeella?
Keväällä tämä huoltajuusasia oli oikeudessa,äiti yritti silloinkin keksimillään jutuilla saada isälle valvottuja tapaamisia,se kuitenkin evättiin koska mitään todisteita ei näihin asioihin löytynyt.Lapsen äitillä tuntuu olevan jonkin näköisiä mielenterveydellisä ongelmia ja käyttää lastaan nyt pelinappulana.Ja kyse on siis kolmevuotiaasta lapsesta.On vaikea katsella kuinka mieheni kärsii tästä prosessista ja tottakai se heijastuu myös parisuhteeseemme.Olen kyllä täysillä mieheni tukena ja haluaisin että tämä pomputtelu loppuisi koska lapsihan tässä kärsii nyt kaiksta eniten,häntä käy sääliksi.Lapsi tykkää olla meillä eikä ole minkäänlaisia ongelmia ilmennyt kun hän täällä meillä on ollut.Joihinkin psykologisiin seikkoihin olen huomioni kiinnittänyt kun olen lasta sivusta seurannut ja luulen niiden johtuvan kotioloista.
Lapsen äiti oli hoidossakin puhunut tätä pahoinpitely juttua,tuli ilmi kun mieheni vei lasta hoitopaikalle tapaamisen loputtua.Hoitotädit olivat siellä ihmetelleet ja olleet isän puolella koska eihän se lapsi juoksisi kädet ojossa isänsä luo kun hakee hoidosta jos hän olisi lapselle pahaa tehnyt!KYSYNKIN NYT ONKO JOLLAKIN SAMANLAISIA KOKEMUKSIA JA MITEN OLETTE TOIMINEET?!
Asiasta olemme nyt tehneet viime perjantain perheneuvolaan ilmoituksen mutta sieltä ei ole vielä soitettu.Siksi kyselen täällä jotta asia edes pikkasen etenisi johonkin suuntaan ja jos saisimme käytännönneuvoja.KIITOS JA ETUKÄTEEN NIILLE KETKÄ ASIALLISIA VASTAUKSIA LAITTAVAT!
Äiti estää isää tapaamasta lastaan
38
2580
Vastaukset
- kokenut
Minunkin mieheni ex teki jopa rikosilmoituksen samasta syystä .Poliisit , sosiaaliviranomaiset, eivätkä muutkaan ,uskoneet äitiä .Miestäni neuvottiin jopa tekemään vuorostaan äidistä rikosilmoitus .Eihän hän saa vaikeuttaa toisen elämää tällä tavalla puhumalla perättömiä.
Ikävä kyllä sosiaaliviranomaisista ei ollut meidän kohdalla paljoa apua ja mieheni ei ole enää tavannut lastaan .Lapsi oireili kun äiti teki kaikkensa ettei tapamiset olisi onnistuneet .Hakekaa huoltajuutta tai luovuttakaa ! - ei kuulu
sinulle, koska et ole lapsen äiti. Uskon, että äiti haluaa suojella nyt vain lastaan. Sinähän voit tehdä tuon miehesi kanssa omia lapsia lisää ja pitää niistä huolta. Et saa enää sotkeutua tämän naisen ja lapsen asioihin. Olet jo saanut tämän lapsen isän. Jätä nyt nainen rauhaan ja hänen lapsensa!
- höpön
lapset ovat vain lainassa meillä ! Ei lapsi ole äidin yksityisomaisuutta ! Ja jos lapsi kärsii on siihen puututtava jokaisen joka asiasta tietää !
Ja kyllä asia kuuluu miehen puolisolle .Ei asioita voi lokeroida niin ,että se olisi vain isän asia .Se on koko isän uuden perheen asia .
Tuskin uusi puoliso on isää ollut varastamassa perheeltä .Erohan on voinut tapahtua myös ennen uutta suhdetta !
Äiti saattaa sopeutua ajan kanssa mutta jos äidillä on esim. mielenterveysongelmia ,voi olla että hän jatkaa ja jatkaa kiusantekoa ex-miehelleen .Ja siis lapselleen :(
Ikävä kyllä näissä perheneuvolakuvioissa menee tolkuttomasti aikaa eikä sieltä välttämäti apua saa .Se riippuu niin kovin tästä äidistä .Joko puhe ja asioiden läpikäynti auttaa tai sitten ei .
Uhatuksi hän nyt varmasti tuntee itsenä ja ehkä olisi parempi jos isä ja äiti keskenään yrittäisivät puhua vaikka perheneuvolassa tilanteesta . - Olen edelleen
höpön kirjoitti:
lapset ovat vain lainassa meillä ! Ei lapsi ole äidin yksityisomaisuutta ! Ja jos lapsi kärsii on siihen puututtava jokaisen joka asiasta tietää !
Ja kyllä asia kuuluu miehen puolisolle .Ei asioita voi lokeroida niin ,että se olisi vain isän asia .Se on koko isän uuden perheen asia .
Tuskin uusi puoliso on isää ollut varastamassa perheeltä .Erohan on voinut tapahtua myös ennen uutta suhdetta !
Äiti saattaa sopeutua ajan kanssa mutta jos äidillä on esim. mielenterveysongelmia ,voi olla että hän jatkaa ja jatkaa kiusantekoa ex-miehelleen .Ja siis lapselleen :(
Ikävä kyllä näissä perheneuvolakuvioissa menee tolkuttomasti aikaa eikä sieltä välttämäti apua saa .Se riippuu niin kovin tästä äidistä .Joko puhe ja asioiden läpikäynti auttaa tai sitten ei .
Uhatuksi hän nyt varmasti tuntee itsenä ja ehkä olisi parempi jos isä ja äiti keskenään yrittäisivät puhua vaikka perheneuvolassa tilanteesta .sitä mieltä mitä aiemmin tuossa kirjoitin. Tuntuu, että sinä olisit se joka sitä hankaluutta ja vaikeutta nyt aiheuttaa. Eikö olisi kuitenkin nyt parempi vain keskittyä omiin asioihin.( Vai haluatko hallita?). Varmaan ihan fiksu se ex - nainen. Olen nyt ehdottomasti hänen puolellaan ja toivon hänelle kaikkea hyvää ja voimia!
PS: Sulla muuten outo tyyli laittaa nuo pisteet väärällä tavalla.Hmm.. - höpön
Olen edelleen kirjoitti:
sitä mieltä mitä aiemmin tuossa kirjoitin. Tuntuu, että sinä olisit se joka sitä hankaluutta ja vaikeutta nyt aiheuttaa. Eikö olisi kuitenkin nyt parempi vain keskittyä omiin asioihin.( Vai haluatko hallita?). Varmaan ihan fiksu se ex - nainen. Olen nyt ehdottomasti hänen puolellaan ja toivon hänelle kaikkea hyvää ja voimia!
PS: Sulla muuten outo tyyli laittaa nuo pisteet väärällä tavalla.Hmm..kirjoittaja ei ole sama kuin aloittaja .
Taidat olla itsekin ex-vaimo ,jolla samankaltainen tilanne ,kun reagoit noin .
Minäkin olen eronnut ja miehellä oli jo uusi katsottuna ,mutta pakottauduin ajattelmaan lapsen parasta erotilanteessa ,vaikka se ei todellakaan aina helppoa ollut . - ettet ole sama henkilö
höpön kirjoitti:
kirjoittaja ei ole sama kuin aloittaja .
Taidat olla itsekin ex-vaimo ,jolla samankaltainen tilanne ,kun reagoit noin .
Minäkin olen eronnut ja miehellä oli jo uusi katsottuna ,mutta pakottauduin ajattelmaan lapsen parasta erotilanteessa ,vaikka se ei todellakaan aina helppoa ollut .kuin viestiketjun aloittaja, kun huomasin vasta loppumetreillä, että olet kirjoittanut eritavalla nuo pisteen kohdat. Joo mulla ei oo ollu sama tilanne ollenkaan ei mitään riitaa exän välillä. Mulla jo aikuiset lapset ja on jo lapsenlapsiakin, että ei voi verrata. Mut minä olen aina heikomman puolella näissä asioissa. Pystyn samaistumaan heikoimman asemaan..
- ei edesauta
Viisas väistyy. Riitely ja haukkuminen tekee lopun teistä kaikista; sääli lapsia.
- samaa mieltä
ei edesauta kirjoitti:
Viisas väistyy. Riitely ja haukkuminen tekee lopun teistä kaikista; sääli lapsia.
ettei kannata mollata toisia varsinkaan puolison exää..
- HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen.
höpön kirjoitti:
Uhatuksi hän nyt varmasti tuntee itsenä ja ehkä olisi parempi jos isä ja äiti keskenään yrittäisivät puhua vaikka perheneuvolassa tilanteesta .Mieheni oli jo eronnut tästä naisesta kun me tapasimme.Suhteemme on alkanut puhtaalta pohjalta.Tänään on tullut ilmi,että lapsen äiti on tehnyt tätä samaa myös vanhempien lastensa iseille eli estänyt tapaamisia.Eipä auta muu kuin aloittaa taas uudet oikeuden käynnit =(
- HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
samaa mieltä kirjoitti:
ettei kannata mollata toisia varsinkaan puolison exää..
..olekkaan ketään mollannut.Tämä tilanne on vaan kaikille tukala.Jos ajattelee että omalle kohdalle tulisi tuollainen tilanne,sinusta valehdeltaisiin että pahoinpitelet lastasi etkä saisi tavata häntä,miltä tuntuisi??.Itselleni ei ikinä olisi tullut mieleenikään sotkea tuolla tavalla lasteni ja heidän isänsä välejä vaikka ihan sovussa emme eronneetkaan.Lapsilla on oikeus isäänsä ja äitiinsä jos siihen ei ole mitään sellaista syytä mikä sen estäisi esim.juuri tuo pahoinpitely,alkoholismi,pedofilia ym ym
- väitteitä
HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen... kirjoitti:
..olekkaan ketään mollannut.Tämä tilanne on vaan kaikille tukala.Jos ajattelee että omalle kohdalle tulisi tuollainen tilanne,sinusta valehdeltaisiin että pahoinpitelet lastasi etkä saisi tavata häntä,miltä tuntuisi??.Itselleni ei ikinä olisi tullut mieleenikään sotkea tuolla tavalla lasteni ja heidän isänsä välejä vaikka ihan sovussa emme eronneetkaan.Lapsilla on oikeus isäänsä ja äitiinsä jos siihen ei ole mitään sellaista syytä mikä sen estäisi esim.juuri tuo pahoinpitely,alkoholismi,pedofilia ym ym
Nuo kolme viimeisintä sanaa viimeisessä lauseessa.
Voit itse joutua vastamaan noista sanoistasi.
Surullista, erossahan käytetään aina lopuksi
rankkoja sanoja aseina. - on outoa
väitteitä kirjoitti:
rankkoja sanoja aseina.porukkaa vastailemassa .
Siis toimiiko tämä ex teidän mielestänne oikein ? - HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
väitteitä kirjoitti:
rankkoja sanoja aseina.YLEISESTI!!
- .................
Eli mitäs väliä enää lapsella vai? Eihän sitä isää enää lapselle tarvita kun erokin jo tullut, joten keksitään vaikka vale, että mies hakkaa lastaan. Todellakin toivon, että alkuperäinen vaikka mielummin olisi lapsen äiti, kuin tuo, joka ei todellisuudessa tunnu ollenkaan välittävän lapsestaan.
- .............
on outoa kirjoitti:
porukkaa vastailemassa .
Siis toimiiko tämä ex teidän mielestänne oikein ?Jotenkin ihan normaali ja kunnollinen äiti voi muuttua hirviöksi, kun iskee se mustasukkaisuus/omistushalu exästä, kun hänellä on uusi puoliso. Siinä ei lapsen etu tai halut merkkaa enää yhtään mitään. Ei voi muuta kuin päätä pudistella. Valehtelu on aina väärin, varsinkin kun siinä aiheutetaan vahinkoa omalle lapselle.
- ..............
ettet ole sama henkilö kirjoitti:
kuin viestiketjun aloittaja, kun huomasin vasta loppumetreillä, että olet kirjoittanut eritavalla nuo pisteen kohdat. Joo mulla ei oo ollu sama tilanne ollenkaan ei mitään riitaa exän välillä. Mulla jo aikuiset lapset ja on jo lapsenlapsiakin, että ei voi verrata. Mut minä olen aina heikomman puolella näissä asioissa. Pystyn samaistumaan heikoimman asemaan..
tuossa on juuri se ex-vaimo!
- Äiti74
höpön kirjoitti:
Uhatuksi hän nyt varmasti tuntee itsenä ja ehkä olisi parempi jos isä ja äiti keskenään yrittäisivät puhua vaikka perheneuvolassa tilanteesta .Ja oliko sinulla todisteita niistä mielenterveysongelmista?
Etkö huomaa, miten puhut itse perättömiä miehesi lapsen äidistä?
Miten sinulla on oikeus puhua omia päätelmiäsi ääneen jos miehesi lapsen äidillä ei ole?
Herää.
- on vain yrittää järjissään ...
tosiaan,en ihan samassa tilanteessa ole,mutta melkein.ainut asia mitä oikeastaan voitte tehdä on elää elämäänne ja ottaa vastaan mitä tulee.en siis tarkoita että oikeudessa ei tarvitse puolustautua,vaan sitä että älkää nyt ainakaan enempää asiasta puhuko kuulopuheiden perusteella.
se mitä äiti saattaakin olla sanonut tai tehnyt muiden lastensa isälle,ei teidän asiaanne liity mitenkään.voihan olla että se onkin ollut aiheellista.
oletko ikinä miettinyt että olisiko mahdollista että miehesi olisi lasta läpännyt tai lyönyt,rangaistukseksi,tuskin sinäkään heitä koko ajan vahdit.
ja voihan lapsi itse olla sanonut että isä löi.ja äitinä jokainen varmasti ottaa tuollaisen tosissaan.
sinun kirjoituksesioli sinänsä outo,että vaikka melkein samassa tilanteessa olenkin ollut,niin sinua kohtaan on silti vaikea sympatiaa tuntea.ehkä se johtuu vaan sinun tyylistäsi sanoa lapsen äitiä mielenvikaiseksi,tai siitä että kirjoitus on vain sinun näkökulmasi.mikä ikävä kyllä vaikuttaa vain siltä että olisit juuri sellainen äitipuoli joka on vähän pihalla perheen asioista.
valmistautukaa vaan rauhassa perheneuvolan tapaamiseen ja rauhallisesti kerrotte totuudenmukaisesti asiat.kyllä suurinosa ammattilaisista osaa erotella ne valheet totuuksista.en tosin tiedä että ottavatko sinutkin mukaan tapaamiseen,vai vain isän.oikeuteen asti jos päädytte niin siellä asiat viimeistään selviää.
lapsen etu olisi tietenkin että näkee isää mahdollisimman paljon,säännöllisesti,mutta mitäpä itse tekisit jos epäilisit lastesi isän lyövän lapsia.tuskin itsekään pystyisit heitä sellaiseen paikkaan päästämään.
parhain neuvo mitä kukaan miehellisi voi antaa on se että hän yrittäisi järjestää tapaamisen itsensä ja exänsä välille ja vakuuttaa hänelle henkilökohtaisesti ettei lasta lyö.
sillä kokemuksesta voin sanoa että mitä vähemmän sinä sekaannut asiaan,sitä todennäköisemmin asiat järjestyvät ilman oikeudenkäyntiä.ei sillä ettei sinun kuuluisi asassa olla mukana,vaan ihan vain siksi että se todennäköisesti saa lapsen äidin jotenkin rauhoittumaan kun saa hoitaa asiat vain miehen kanssa.
useimmiten exät kun tulevat tyytyväisiksi jo pelkästään siitä kun luulevat ex-miehensa ja hänen uuden naisensa välien viilentyneen,kun mies ei otakaan naistaan mukaan.no annettakoon se ilo heille jos se vaan lapsen tapaamisia jotenkin helpottaa.- HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
Lapsen äiti itse soitti isälle ja kysyi että oletko lyönyt lasta joten kuulopuheiden perusteella emme ole liikkeellä!En ole puuttunut asiaan sen enempää mitä tänne nyt kirjoitin,koska haluan selvyyttä asiaan isän takia.En ole ollut puheissa lapsen äidin kanssa vaan toiminut ainoastaan isän tukena täällä kotona.
Ja sinä viikonloppuna kun hän tämän väitti tapahtuneen,olimme tiiviisti yhdessä ja lapsen mummu oli myös paikalla täällä.Tuskin lapsi ilman itkua olisi tuollaisen jälkeen ja olisimme sellaisen huomanneet.Luotan mieheeni ja hän pitää lastaan kuin kukkaa kämmenellään.
Mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin..äiti haluaa kiusanteolla riistää lapselta isän,jos oikeudessa olisi viimeksi löytynyt syytteille todisteet olisi äidille määrätty yksinhuoltajuus,EIKÖ
??
Ja tämä mitä kirjoitin äidin mielialahäiriöistä on todellakin totta,siitä asiasta on monen ihmisen todiste.Enkä todellakaan sitä haukkumis mielessä kirjoita.Ja silloinkun en tätä ihmistä vielä "tuntenut"en edes uskonut kaikkea mitä hänestä puhuttiin,mutta kyllä se totuuskin minulle hänestä valkeni kun olen tätä prosessia joutunut sivusta seuraamaan..kuinka paljon ongelmia on aiheuttanut näiden tapaamisten kanssa."Jollette tee niin kuin minä sanon niin,niin lapsi ei teille tule"Eihän hänelle ole siihen valtaa,koska oikeus on määrännyt yhteishuoltajuuden ja viikkotapaamisen sekä joka toisen viikonlopun tapaamisen.
Ja mieheni on saanut yksin hoitaa lastaan koskevat asiat exvaimonsa kanssa,minä en ole niihin sekaantunut enkä puuttunut!! - edellisen kirjoittaja
Lapsen äiti itse soitti isälle ja kysyi että oletko lyönyt lasta joten kuulopuheiden perusteella emme ole liikkeellä!En ole puuttunut asiaan sen enempää mitä tänne nyt kirjoitin,koska haluan selvyyttä asiaan isän takia.En ole ollut puheissa lapsen äidin kanssa vaan toiminut ainoastaan isän tukena täällä kotona.
Ja sinä viikonloppuna kun hän tämän väitti tapahtuneen,olimme tiiviisti yhdessä ja lapsen mummu oli myös paikalla täällä.Tuskin lapsi ilman itkua olisi tuollaisen jälkeen ja olisimme sellaisen huomanneet.Luotan mieheeni ja hän pitää lastaan kuin kukkaa kämmenellään.
Mutta kuten jo aikaisemmin kirjoitin..äiti haluaa kiusanteolla riistää lapselta isän,jos oikeudessa olisi viimeksi löytynyt syytteille todisteet olisi äidille määrätty yksinhuoltajuus,EIKÖ
??
Ja tämä mitä kirjoitin äidin mielialahäiriöistä on todellakin totta,siitä asiasta on monen ihmisen todiste.Enkä todellakaan sitä haukkumis mielessä kirjoita.Ja silloinkun en tätä ihmistä vielä "tuntenut"en edes uskonut kaikkea mitä hänestä puhuttiin,mutta kyllä se totuuskin minulle hänestä valkeni kun olen tätä prosessia joutunut sivusta seuraamaan..kuinka paljon ongelmia on aiheuttanut näiden tapaamisten kanssa."Jollette tee niin kuin minä sanon niin,niin lapsi ei teille tule"Eihän hänelle ole siihen valtaa,koska oikeus on määrännyt yhteishuoltajuuden ja viikkotapaamisen sekä joka toisen viikonlopun tapaamisen.
Ja mieheni on saanut yksin hoitaa lastaan koskevat asiat exvaimonsa kanssa,minä en ole niihin sekaantunut enkä puuttunut!!no tämä todellakin selvensi tilannetta.
olen pahoillani aikaisemmasta kirjoituksesta,kirjoitin sen noiden edellisten perusteella,ja niistä sai vähän oudon kuvan sinun roolistasi.
no jotkut naiset katkeroituvat ilmeisesti erossa niin kovin,etteivä enään osaa päästä sen yli.vaikka ei enään mies oma olisikaan,on se silti ilmeisesti vieläkin omaisuutta,jota pitäisi pystyä määräilemään.outo ilmiö,mutta taitaa olla aika yleinen.kuin myös miestenkin keskuudessa.
no eiköhän tosiaan ne sosiaali alan ihmiset ne valheet sieltä jutuista osaa tunnistaa,ja teillä tuskin on asiassa hätää.jos miehelläsi on tapaamisoikeudet,niin ottakaahan lastenvalvojaan yhteyttä.hän neuvoo eteenpäin siinä että kuinka lapset sovittuina ajankohtina teille saadaan,vaikka vastoin äidin tahtoa.luulisin että poliisi on se joka lapset viimekädessä teille tuo,jos äiti ei muuten lasta luovuta.
ehkä äidinkin olisi aika ajatella lasta ja luovuttaa suosiolla isänsä luo,suurimmat traumathan se lapsi parka saa jos väkisin poliisi tulee hakemaan.
mutta ottakaa ihmeessä kiireesti yhteyttä sinne lastenvalvojaan ,se neuvoo teidät eteenpäin.
onnea ja voimia taisteluun,tässä vinksahtaneitten vanhempien valtiossa:)
yrittäkää vaan jaksaa,kyllä te lasta saatte kohta taas nähdäja jos todella tuntuu siltä,niin ei muutakun sanoppa miehellesi että hakee lapsen yksinhuoltajuutta. - HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
??
Ja mieheni on saanut yksin hoitaa lastaan koskevat asiat exvaimonsa kanssa,minä en ole niihin sekaantunut enkä puuttunut!!Kiitos,hyvä että asioihin tuli selvyys =)!!
Sinunkin sanojesi voimalla jaksamme hakea oikeutta tässä kylmässä ja julmassa maailmassa! - HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
edellisen kirjoittaja kirjoitti:
no tämä todellakin selvensi tilannetta.
olen pahoillani aikaisemmasta kirjoituksesta,kirjoitin sen noiden edellisten perusteella,ja niistä sai vähän oudon kuvan sinun roolistasi.
no jotkut naiset katkeroituvat ilmeisesti erossa niin kovin,etteivä enään osaa päästä sen yli.vaikka ei enään mies oma olisikaan,on se silti ilmeisesti vieläkin omaisuutta,jota pitäisi pystyä määräilemään.outo ilmiö,mutta taitaa olla aika yleinen.kuin myös miestenkin keskuudessa.
no eiköhän tosiaan ne sosiaali alan ihmiset ne valheet sieltä jutuista osaa tunnistaa,ja teillä tuskin on asiassa hätää.jos miehelläsi on tapaamisoikeudet,niin ottakaahan lastenvalvojaan yhteyttä.hän neuvoo eteenpäin siinä että kuinka lapset sovittuina ajankohtina teille saadaan,vaikka vastoin äidin tahtoa.luulisin että poliisi on se joka lapset viimekädessä teille tuo,jos äiti ei muuten lasta luovuta.
ehkä äidinkin olisi aika ajatella lasta ja luovuttaa suosiolla isänsä luo,suurimmat traumathan se lapsi parka saa jos väkisin poliisi tulee hakemaan.
mutta ottakaa ihmeessä kiireesti yhteyttä sinne lastenvalvojaan ,se neuvoo teidät eteenpäin.
onnea ja voimia taisteluun,tässä vinksahtaneitten vanhempien valtiossa:)
yrittäkää vaan jaksaa,kyllä te lasta saatte kohta taas nähdäja jos todella tuntuu siltä,niin ei muutakun sanoppa miehellesi että hakee lapsen yksinhuoltajuutta.Kehottivat hakemaan lapsen ulosottomiehen kanssa tapaamiseen jollei äiti anna lasta vapaaehtoisesti.Tuntuu vaan niin kylmältä toimia noin...perjantaina nähdään mitenkä joutuu toimimaan
- Isovanhempi
Olen omassa elämässäni,lasteni ja sivullisten elämässä joutunut kokemaan, näkemään, kuinka likaista peliä avierot voivat olla! Uskon pelkästään tämän alkuperäisen viestin ns."äitipuolen" olevan aidosti hädissään, ei epäilystäkään! Ikävä kyllä meidän sosiaalitoimi antaa myös täysin vääriä olosuhde-ilmoituksia oikeudelle ja ainoastaan sen vanhemman mukaan, joka haluaa vahingoittaa toista vanhempaa. Ikävä kyllä, kohdistaa sen vahingon omaan lapseensa! Olen lukenut niin likaisia olosuhdeilmoitus-papereita, jotka tosiaan vailla todellisuus perää! Nousee oikein sisälle kiukku, että lasten kustannuksella, kun inhotaan niin paljon toista vanhempaa. Kypsä aikuisuus täysin hukassa! Herätkää ja ottakaa ihmiset vastuuta teoistanne, älkääkä vahingoittako sitä, jolla on korvat, se pieni lapsi ja nuori!
- jos lapsi niin sanoo
niin tottahan se on. Minusta on oikein, että äidit suojelee lapsiaan, kuka heitä puolustaisi ellei äiti?!
Heittopussiksi ovat joutuneet, joten jokainen äiti on velvollinen pitämään lapsestansa huolta ja puuttumaan tilanteisiin, joissa lapsi ei pärjää! Jos mies kärsii, niin miksi hän sitten on väkivaltainen omaa lastansa kohtaan? Olis ajatellu sillon ajoissa. Tuossa hän toimii itseään vastaan.- aikaisemminkin kirjoitin
täydellisessä yhteiskunnassa,missä eläisi vain täydellisiä aikuisia ja lapsia,ei varmasti lapsetkaan ikinä mitään mikä ei totta ole sanoisi.
uskon kyllä aikaisempien juttujen mitä ap.n kanssa puhuin ihan vilpittömästi että tässä ei taida kyse olla mistään muusta kun lapsen päästämästä sammakosta,mistä äiti on tehnyt hevosen.
jos lapsi on kolmien silmien alla ollut koko isällä vierailun,niin tuskin häntä silloin on isä kerennyt lyömään,olisihan siihen jo varmasti puuttuneet mummonsa ja äitipuolensakin.
koittakaa vaan pitä pintanne ja älkää antako näiden juttujen lannistaa.
ymmärrän ihmisten reaktiot,olihan minulla sama ensireaktio ap.n juttuun,mutta jos nuo muutkin viestit jaksaa lukea niin toisenlainen kuva muodostuu.
vaikka me ns. tavalliset äidit emme pystykkään ehkä ymmärtämään,miksi joku äiti tekisi noin omalle lpselleen ja pistäisi läpi tuollaisen pyörityksen,niin niitäkin on.ero sumentaa monen aikuisen ihmisen täysin,sukupuolesta riippumatta.omaa oloa on helpotettava,ja välttämättä ei edes ajattele tekevänsä vain lapselle hallaa käytöksellään.
vielä edelleen toivotellaan teille voimia jaksaa loppuun asti,hyvä että te edes jaksatte selvästi asiaa ajatella,muussakin kun kostomielessä.
- reppanaa!!!
sinulla on niin kultainen mies ja ex vaimolla mielenterveys ongelmia...luepas muutamia juttuja vaikka näiltäkin sivustoilta.kuinka hitosti näitä mielenterveys potilaita löytyykään!?!?(isien mielestä)
jotenkin vaan kuulostaa siltä että sua kusetetaan aivan 6-0.tottakai se sinun kultainen siippasi maalaa exästään sulle kauhukuvia ja hän itse on tietysti puhdas pulmunen.HALOOO!
voin tietysti olla väärässäkin ja haluankin olla mutta kuitenkin sinun kannattaisi olla puuttumatta asioihin mistä et aivan varmasti tiedä kaikkea.
olen meinaan itse kokenut sen nöyryytyksen kun puolustin omaa silloista siippaani.myös hänen ex vaimonsa oli mielenvikainen,hullu,huora ja muutenkin sopimaton äidiksi ja koitti estää muka tapaamisia lapsen kanssa ym.no,eromme jälkeen taas tämä nykyinen vaimo on käyttäytynyt kuten minäkin silloin.ja kuinka todennäköistä on että kummatkin ex vaimot ovat samanlaisia hulluja ym
...mieti sitä.
meillä tosiaan oli perheväkivaltaa rankemman kautta mutta se oli neljän seinän sisällä ja kukaan ulkopuolinen ei siitä tiennyt ennen eroamme.ex miehelläni on myös narsistinen persoonallisuus häiriö eli ....osasi siis puhua fiksummankin ympäri.
mieti ainakin asioita ennenkuin teet mitään.- ....................
ja kohta tulee et "ei mun mies ole tuollainen"! Niin, eihän kukaan nyt sellaista miestä ottas. Ne on ne jotka ovat yksinhuoltajia jne. Mutta jos yh:t ovat ottaneet kaikki nämä "kahelit" miehet niin kuka on heidät ottanut eron jälkeen? Vai elävätkö kaikki yksinään? Vai onko niin, että mies on totaalisesti muuttunut eron myötä... siltä kuulostaa kun ikinä ei "minun mies", tee mitään väärin!
Totta turiset että täällä ollaan aika naiiveja niin oman käytöksen kuin sen oman kullankin käytöksen suhteen! Mutta totuushan on se, että rakkaus on sokeaa! Itsekin olen ollut siinä naiivin osassa ja uskonut mitä ukko suoltaa. Kuinka kaikki MUUT valehtelevat ja tekevät elämän hankalaksi ja kuinka se ex on NIIIN kamala ihminen. leikitään marttyyria ja uhria! Mut vikaahan on niissäkin (itseni mukaan luettuna) jotka uskovat kaiken! - HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
.................... kirjoitti:
ja kohta tulee et "ei mun mies ole tuollainen"! Niin, eihän kukaan nyt sellaista miestä ottas. Ne on ne jotka ovat yksinhuoltajia jne. Mutta jos yh:t ovat ottaneet kaikki nämä "kahelit" miehet niin kuka on heidät ottanut eron jälkeen? Vai elävätkö kaikki yksinään? Vai onko niin, että mies on totaalisesti muuttunut eron myötä... siltä kuulostaa kun ikinä ei "minun mies", tee mitään väärin!
Totta turiset että täällä ollaan aika naiiveja niin oman käytöksen kuin sen oman kullankin käytöksen suhteen! Mutta totuushan on se, että rakkaus on sokeaa! Itsekin olen ollut siinä naiivin osassa ja uskonut mitä ukko suoltaa. Kuinka kaikki MUUT valehtelevat ja tekevät elämän hankalaksi ja kuinka se ex on NIIIN kamala ihminen. leikitään marttyyria ja uhria! Mut vikaahan on niissäkin (itseni mukaan luettuna) jotka uskovat kaiken!ollut,ennen tätä avoliittoani!
- mielenterveydellisiä
ongelmia! Eikö sulla ole?
Kuule se joka aina valittaa niinkuin nyt sä, hänellä on niitä ongelmia, ei sillä joka ei aina valita.
Ja toiseksi, nämä asiat ovat tämän ex vaimon ja miehen välisiä asioita, niin miksi sun pitää niihin puuttua? Ongelma on sulla, ei muilla.
Kuten olemme saaneet lukea, täällä valittaa aina nämä uudet naikkoset! Heillä on kumma tapa alkaa haluta riitaa aikaseksi asioista, jotka eivät kuulu ulkopuolisille. Ja luulempa että se johtuu juuri sinusta, että äiti haluaa estää lapsensa kohtaamasta ihmistä, joka ei ole tasapainossa edesitsesä kanssa. Se on äidin velvollisuus pitää lastensa puolta. Joten ellet yksin selviydy ongelmista, hae apua.- HUOLESTUNUT,itsekkin kolmen...
lujaa vauhtia eteenpäin ja sosiaalitoimistosta olemme saaneet tukea,kiitos heille.Valitettavasti joudumme aloittamaan "oikeustaistelun" ja haemme lapsen huoltajuutta.
Uskon että oikeus toteutuu!
Kiitos kaikille asiallisille ihmisille ja nämä muut kirjoitukset jätän omaan arvoonsa..kaikilla saa olla mielipide,mutta hain sitä eri asiaan kuin niihin mihin olen vastauksia saanut!
Hyvää joulun odotusta kaikille! Pitäkää hyvää huolta lapsistanne,älkää käyttäkö näitä pieniä luonnonlahjoja pelinappuloina! - Onneks ei ole tommosia
lujaa vauhtia eteenpäin ja sosiaalitoimistosta olemme saaneet tukea,kiitos heille.Valitettavasti joudumme aloittamaan "oikeustaistelun" ja haemme lapsen huoltajuutta.
Kiitos kaikille asiallisille ihmisille ja nämä muut kirjoitukset jätän omaan arvoonsa..kaikilla saa olla mielipide,mutta hain sitä eri asiaan kuin niihin mihin olen vastauksia saanut!
Hyvää joulun odotusta kaikille! Pitäkää hyvää huolta lapsistanne,älkää käyttäkö näitä pieniä luonnonlahjoja pelinappuloina!lähipiirissä, jotka haluavat toisten lapsille ja heidän äidilleen pahaa ja pakosti erottaa heidät toisistaan!
Onneks mun ex mies on fiksu, eikä missään tilanteessa antaisi tyttöystävänsä mua pompottaa ja pakottaisi lastensa ja mun pakkoeroa! Hui kauheeta, ihan kylmät väreet tulee kun ajattelee, miten joku ihminen voi olla niin julma, ja vielä muiden lapsia kohtaan!
Toivottavasti lapsista kuitenkin kasvaa normaaleja ihmisiä, ettei voi sua syyttää heidän mielenterveydellisistä ongelmista! Aivan järkyttävää! Vielä ihmettelen, ettei lasten isä puutu sun julmiin suunnitelmiin millään lailla! Millasethan arvet lapsille jää aikanaan, kun saa tietää miten olet toiminut. - että asiat lähtee kulkemaan
Hyvää joulun odotusta kaikille! Pitäkää hyvää huolta lapsistanne,älkää käyttäkö näitä pieniä luonnonlahjoja pelinappuloina!hyvä että asiat saitte kulkemaan.ja kyllähän tämä ex varmasti lopettaa jossain vaiheessa.tottahan se järkyttää kun joku sanoo että toisesta ei välttämättä ole vanhemmaksi,vaikka onkin äiti.mutta ennenkun saa katkeruutensa aisoihin ei voi varmasti tuolla käytöksellä olla paras mahdollinen huoltaja.
käy vielä kertomassa että miten asia edesityy,pidetään teille peukkuja.toivottavasti tuo pieni ihminen vain selviää mahdollisimman vähillä traumoilla tästä jutusta.
hyvää joulua teillekin ja etenkin sitä joulurauhaa sinne ex-vaimon päähän:)
- vastaan silti
Jostainhan on ilmaan noussut kysymys, että lasta on lyöty. Ravistelu,puistelu,töniminen,lyöminen,uhkailu ym.ym. on kielletty ja vaikka lapsi joutuisi jatkuvastikkin ko.tekojen kohteeksi hän on lojaali vanhempiaan kohtaan. Voi siis jopa juosta kädet ojossa mahdollisen pahoinpitelijänsäkkin luo, olettaen että ei ole sentään kokonaan piesty ja peloteltu.
Jotenkin en jaksa uskoa, että kovinkaan usein kukaan lähtee käräjille asti turhaan.Näyttö tälläisissa asioissa on vaikea.Ulkopuoliset saavat usein harhaisen kuvan siitä kivasta ja rakastavasta vanhemmasta,olipa se sitten isä/äiti tai muu lähipiiriin kuuluva.
Tilanne olisi ihanteellinen ratkaista niinettä vanhemmat pystyisivät puhumaan vaikka jonkun kolmanne puolueettoman tahon kanssa ja se et ole sinä, vaan ammattilainen.
Äläkä heitä olettamuksia äidin mielenterveydestä, sillä jokainen huolehtiva vanhempi nousee varpailleen, jos edes epäilee lastaan pahoinpideltävän.Johan tuo osittaa, että äiti välittää lapsesta koska olisi valmis luopumaan tapaamisista - ei siis odottele helppoja viikonloppuja tms.kun saisi lapsen isän luo.
Eipä pidä mennä tuomitsemaan, ennekuin asiat ovat täysin varmat ja selvät.Sinä olet puun ja kuoren välissä, tottakai pidät siippasi puolia, mutta tiedätkö sinäkään hänestä aivan kaikkea?
Älä leiki kotipsykologia, sillä voit vaikeuttaa asioita entisestään.- kahden lapsen äiti
Se, että menee heittelemään arvioita toisen mielenterveydestä(olematta asiantuntija), kertoo paljon kirjoittajasta. Sitäpaitsi kyllähän lapsi juoksee pahoinpitelijänsäkin syliin, joten se ei kerro yhtään mitään. Kuulostaa tosi julmalle, että nyt ap on miehensä kanssa viemässä lasta, tämän äidiltä. Lapsi parka.
- aivan selvästi
kahden lapsen äiti kirjoitti:
Se, että menee heittelemään arvioita toisen mielenterveydestä(olematta asiantuntija), kertoo paljon kirjoittajasta. Sitäpaitsi kyllähän lapsi juoksee pahoinpitelijänsäkin syliin, joten se ei kerro yhtään mitään. Kuulostaa tosi julmalle, että nyt ap on miehensä kanssa viemässä lasta, tämän äidiltä. Lapsi parka.
PAS:silta ! Eli äiti yrittää kaikin keinoin vieraannuttaa lapsen isästään !!!
- Kiitos tiedosta.
aivan selvästi kirjoitti:
PAS:silta ! Eli äiti yrittää kaikin keinoin vieraannuttaa lapsen isästään !!!
Miten en ole tota tajunnut? Mulla on ap:n kanssa osin samanlainen tilanne ja nyt silmät aukesivat.
- Pasi
Kiitos tiedosta. kirjoitti:
Miten en ole tota tajunnut? Mulla on ap:n kanssa osin samanlainen tilanne ja nyt silmät aukesivat.
teitä uusia kumppaneita liikkuu tällä palstalla yllättävän paljon.................. LOL
- Äiti myös
Meillä oli sama tilanne. Mies oli väkivaltainen, oli lyönyt lasta ja leimasi minut kaikille mielenvikaiseksi ja satuja sepitteleväksi ja ties miksi. Pitkään moni taho uskoikin häntä kunnes tuli kiistattomat todisteet ja lapsi kasvoi niin isoksi, että osasi lääkärille kertoa mistä mustelmat olivat tulleet.
Eli mistä tiedät puhuuko mies totta? Myös meidän poika juoksi isää vastaan ja halasi vaikka oli pahoinpidelty...koska halsui isän rakastavan ja uskoi lyömisen johtuvan koska oli ollut tuhma. Tai näin uskon ja näin meille perheneuvolassa sanottiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984852Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113870Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371354
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701343En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851259- 531145