Onko kenelläkään ollut ikinä kielessä jonkin sortin kramppeja?? eli mulla tulee kun kääntelen ja vääntelen kieltäni eri asentoihin, esim. laitan kielen pään kielen "alle" . Kielen kärjessä tuntuu tuon jälkeen pieniä nykimisiä tai jotain..hankala selittää tunnetta. Sen myös voi nähdä, eli pienellä noin parin millin alueella menee kieli "kuopalle" ihan pikkuisen ja sen tunnen. Samalla minulla on kyllä eri puolilla kroppaa tai oikeastaan jalkoja elohiiren tapaisia nykäyksiä, joten liekö tämä nyt sitten joku elohiiri???
kielessä "kramppeja"
9
8914
Vastaukset
- riittää
täällä kanssa. On tosi inhottavaa, kun nykii millon mistäkin. Mulla on kielessä ollut muutaman kerran pistävää kipua, en tiedä mihin se liittyy. Noi nykimiset haittaavat yö untakin. Neurologille odotan aikaa.
- kramppeja
Kokeile mangnesiumia.
Se, esim poistaa, jos jaloissa on yöllä sunenvetoa. Tarvitsemme hivenaineita, joita emme välttämättä saa ruoasta tai elimistömme ei ota sita vastaan.Ei maksa paljon. - nykii kaikkialta
Lihasten (esim. kielen) nykiminen ei ole ollenkaan harvinaista, sitä on monella. Välttämättä ei ole kysymys mistään vakavasta sairaudesta, kuten ALS:sta. Suomenkielisiä palstoja lihasten nykimisestä ei juurikaan ole, mutta Jenkkilässä keskustelevat ahkerasti aiheesta. Tässä yksi jenkki-linkki: http://nextination.com/aboutbfs/forums/
- nykivä....
minulla on ollut nyt jo pariviikkoa kielen vasemmalla laidalla nykivä kohta, ja aina kun se oikein innostuu nii tuntuu puhuminenkin vaikealta kun kieli tekee omiaan...
Niinkuin muuallakin kehossa se nykivä lihas ainakin minulla tuntuu jotenkin omituiselta tai puutuneelta. - nykijä
mullakin muutaman kerrran kk.ssa
onko helpottanut jo.- Nyt viikon kestänyt
Minulla on ollut nyt viikon. Menin jo parin päivän kielikramppien jälkeen lääkäriin, joka lähetti neurologin juttusille. Neurologi teki testinsä, jotka olivat normaalit ja kävin myös MRI pään magneettikuvauksessa, joka oli normaali. Neurologi sanoi että kyseessä on luultavasti "toiminnallinen" tai "hyvälaatuinen" oire, joka ei yksinään vittaa mihinkään. Ellei muita oireita tule sitten lisää. Epäili että saattaa olla niskassa myös jumia, joka ärsyttää kielihermoa. Sain lähetteen fysioterapeutille,joka sanoikin että niskani ja yläselkäni on totaalisen juntturassa, mutta koska on työterveyden lähetteellä, hän ei saa käsitellä niskaani (manipulaatio tai hieronta) vaan voi antaa vain jumppa/venyttely ohjeet, joita olen nyt sitten tehnyt. Vaiva itsessään on pahentunut. Kramppeja tulee tiheämmin ja enemmän peräkanaa. Ne provosoituvat etenkin syödessä ja jos kaivelen kielellä poskea, hampaita ja kitalakea. Rasituksesta siis. Tulee tosin välillä myös levossa. Syömisestä on tullut niin hankalaa, että olen siirtynyt nestemäisen ruaan puolelle ja syön vain sellaista mitä ei tarvitse pureksia. Kyllä tämä vaiva pelottaa ja käy psyykkeen päälle. Olen tämän vaivan edessä täysin voimaton ja todella hankala vaiva sietää. :( Kuulisin mielelläni kokemuksia, jos jollain muullakin sellaisia olisi. Kuinka usein ja kuinka kauan oireet kestivät jne?
- uppista up
uppista
- uppista up
up
- ylähä
up
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983