Minä olen ehkä tylsä, mutta mä en jaksaisi joulua. Mä vihaan sitä höösäämistä ja kaikkea ennen joulua. Mitä sitä nyt vanhat ihmiset toisilleen ostaa kaikkea krääsää?! Lapset ymmärrän ja heidän riemunsa, mutta näin vanhemmalla iällä en käsitä, miksi se joulu voisi olla kuten päivät yleensäkin!?
Jos minulla ei olisi alle kouluikäisiä lapsia kummeina niin jättäisin koko krääsäjuhlan omaan arvoonsa ja jäisi juhlimatta koko "juhla".
Tylsä ihminen!
9
693
Vastaukset
- pihavaris'
tylsä ihminen. Lapset maailmalla, kummi en ole. Pääsen helpolla, kun joulu on vain tavallinen viikonloppu ja on ollut sellainen jo vuosikymmeniä.
- tipuliinukka
Kyllähän minäkin sitten joskus 15:n vuoden päästä voisin jo jättää juhlan juhlimatta! Silloin nämä kakarat ovat jo täysi-ikäisiä eikä heistä tarvitse huolehtia. :)
- o<:o)
Alle kouluikäinen lapsi ei voi olla kummi, sinua on huijattu.
- varmaan
että hän on kummi
- o<:o)
varmaan kirjoitti:
että hän on kummi
Sarkasmia..
- Bone
Ei täällä ainakaan mitään krääsää ole. Vai tarkoitatko koristeluja? Eihän niitä ole pakko olla, että olisi joulu. Pari koristetta riittää muistuttamaan perinteistä.
Joulunahan on mahtavaa, koska on valoa pimeydessä. Silloin erityisesti tulee mietittyä, miten Jumala toi maailmaan pelastuksen pimeyden ja pahuuden keskelle. Kaikkein Korkein tuli silloin vähäisempien tasolle, kaikkivoipa tuli avuttomaksi vauvaksi palatsista eläinten ruokakaukaloon. Joulun hartaus on ainakin minulle erittäin virkistävää. Jouluna kaikki krääsä ja turhuus nimenomaan jää taakse ja tärkeimmät arvot nousevat esiin. Koen aina vahvistuvani hengellisesti, fyysisesti ja psyykkisesti jouluisin.- jackarbo
vaan toiseksi korkein syntyi ihmiseksi. Isä Jumala jäi taivaaseen. Poika puhui hänelle usein. Jeesuksen kasteen hetkellä Jahve ilmoitti: "Tämä on minun rakas poikani, johon olen mielistynyt."
Joulu on kyllä pakanallinen! Arkkipiispa Vikström tunnusti tämän sanomalla, että joulu on kirkon juhlista vähiten kristillinen... - tipuliinukka
Minä en anteeksi nyt usko mokomaan jeesukseen! ...Minusta on turhaa uskoa jotain, minkä joku on keksinyt kauan sitten!
Jeesus oli kai sen ajan jonkin sortin "ufo".
Miten voit sanoa "kaikkein korkein", mitä sinulle merkitsee joku satuolento, jota et ole edes nähnyt? PYH, sanon minä. Usko jos haluat, mutta minulle ei ole ko tyyppiä. Maailma on syntynyt soluista ja molekyyleistä.
Krääsällä tarkoitan mm sitä romumäärää, mitä sukulaiseni minulle varsinkin jouluna syytävät. Myös niitä tarpeettomia rojumääriä, mitä ihmiset kantaa jouluna kotiinsa "hyvää mieltä" toisille aattona tuomaan.
Minut se saa ainakin vihaiseksi! :( - jackarbo
tipuliinukka kirjoitti:
Minä en anteeksi nyt usko mokomaan jeesukseen! ...Minusta on turhaa uskoa jotain, minkä joku on keksinyt kauan sitten!
Jeesus oli kai sen ajan jonkin sortin "ufo".
Miten voit sanoa "kaikkein korkein", mitä sinulle merkitsee joku satuolento, jota et ole edes nähnyt? PYH, sanon minä. Usko jos haluat, mutta minulle ei ole ko tyyppiä. Maailma on syntynyt soluista ja molekyyleistä.
Krääsällä tarkoitan mm sitä romumäärää, mitä sukulaiseni minulle varsinkin jouluna syytävät. Myös niitä tarpeettomia rojumääriä, mitä ihmiset kantaa jouluna kotiinsa "hyvää mieltä" toisille aattona tuomaan.
Minut se saa ainakin vihaiseksi! :(Kuka on tehnyt ne solut ja molekyylit? Nehän ovat erittäin monimutkaisia.
Itsestään et saa edes tulitikkuja järjestymään takaisin rasiaan, vaikka yrittäisit elinikäsi.
Mutta itse latomalla onnistut helposti. Siis tekijä pitää aina olla!
Jos löydät vanhan rahan, tiedät sen tehdyksi rahapajassa. Löydät kauniin perhosen tai kukan, mutta silläkö ei ole tekijää?
Krääsän suhteen olen täysin samaa mieltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",114056Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al1423587Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/922243Koulujen kesälomien siirto
Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut1421893- 1321866
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee371799Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1141482- 1381415
"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551216Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?
Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka1641155