Niin, elikkä milloin voi alkaa "ulkoiluttamaan" vauvaa rattaissa vaunujen sijaan? Sitten kun osaa istua??
Milloin vaunuista rattaisiin
4
2281
Vastaukset
- ...
Neuvolassa sanottiin, että mielellään "oikeaan" istuvaan asentoon ei kannata rattaisiin laittaa, ennen kuin lapsi osaa itse istua. Meillä on 8 kk vauva, eikä itse osaa vielä punnertaa lattialta istumaan. Istuu kyllä tukevasti kun hänet auttaa siihen. Meillä on yhdistelmärattaat, ja olen jo jonkun aikaa pitänyt vauvaa sellaisessa puolimakaavassa asennossa rattaissa. Neuvolassa sanoivat, että mielellään korkeintaan tunnin sellaisessakaan asennossa, mutta aina kun tyttö nukahtaa, olen laskenut selkäosan alas.
Olipas sekavasti selitetty... *huokaus* - -äiti-
Meillä ei ole muuta ollutkaan kuin rattaat, eikä niissä ole ollut edes kantokoppaa. Rattaat ovat kuomulliset ja niissä saa selkänojan makuuasentoon. Hyvin on pärjätty pakkasillakin kun laitetaan tarpeeksi vaatetta päälle ja vauva makuupussiin ja rattaisiin ja jalkapeitto vielä päälle.
Mutta kun sulla ne vaunut on, käytä niitä niin kauan kuin lapsi niissä viihtyy ja mahtuu tarvittavine tamineineen niihin. Sitten kun haluaa knousta katselemaan maisemia, laita rattaisiin, ja jos ei vielä osaa istua, laita puoli-istuvaan asentoon.- ............
tyttö n.2kuisesta asti rattaissa puoli istuvassa.ei viihtyny vaunuissa yhtään enkä viittiny huutavaa tenavaa kuskata ni vaihdoin rattaisiin
- mamalicious
Meillä istuu rattaissa jo tukevasti esim lyhyen lenkin tai kauppareissun ajan. Ikää nyt 6,5kk ja istunut niissä noin 2 viikkoa. Neuvolalta "istutuslupa" ollut jo useamman viikon koska selkä suoristunut ja osaa periaatteessa istua ihan itekseenkin jo...mutta ei silti pitkiä aikoja viitsi vielä istuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2593151Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy782598Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har281745Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään701655Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1851603Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j181280Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.691191- 661143
- 951043
- 24909