Huhti-toukokuun aikana pystytetyn autotallin rungoon ja (kattotuoleihin ,itse tehdyt)on syksyn aikana tullut hometta niin paljon että nyt ottaa päähän. Talli on ollut erittäin tuulettuva koko ajan (n.6kk)eikä sadekkaan sinne ole päässyt vaan eipä sekään ole pelastanut sitä.
Nyt ei kyllä kiinostaisi alkaa pätkääkään uusimaan helevetisti rakenteita, ja joo tiedetään että se on paras tapa.
Joten nyt kiinnostaisi ehdotelmat puun käsittelystä, esim. kuumennus (eihän se bensaa ole) ja myrkky päälle(mikä myrkky?)...Tässä on mieli avoimena...
Autotallin tekele
6
747
Vastaukset
- mielesi
ja rakenteet edelleen avoimina ensi kesään. Luultavasti olet käyttänyt vain erittäin märkää puutavaraa. Anna kuivua rauhassa.
- ensin veks
ja sitten käsittelet puhtaan pinnan homeenestoaineilla. Merkkejä on useita,mutta tuo höyläys pitää tehdä ekaks.
- olin ajatellut
se höylääminen on aika työlästä joten ajattelin laittaa rälläkkään hiomapaperilaikan. Tuosta "myrkystä" on tullut eteen semmosia kun VITAL, BORACOL...itellä olis semmosta kun EVERBRITE, taitaa olla desinfiointiaine???, ajaako saman asian,kun joku osais sanoa.
Kyllä puun "piti" olla kuivaa jo silloin ja kuuma kesäkin välissä. Enpä kuitenkaan taida laittaa umpeen näillä keleillä. Saatana näitä ilmoja. - Nimetön
Ota ensin selvää pääseekö puuhun jostain jatkuvasti vettä lisää. Jos ei pääse, jos puu on kuivaa homevauriosta ei autotallissa ole mitään haittaa. Niin kauan kun puu pysyy kuivana ja tuuletus toimii anna olla.
- on kattotuoleissa
ja kattotuolien yläpuolella varmasti tiivis aluskate, joka myös on paikoitellen homeessa.Taitaa kosteaa ilmaa kuitenkin päästä rakennukseen kun sitä ehtii poistua, vaikka hujo käy koko ajan...en tiiä
- Servo
Hi-hi-hi! “Tee itse vika”.
Kuivana kesänä Formula1-moottoriöljyä pintaan, hi-hi-hi! Sideaineena on kuivuva öljy (maaliöljy tai standöljy). Alkydiöljypohjamaaleissa on lisäksi alkydihartsia, ja niiden öljypitoisuus on vähintään 70 %, blä-blä-blä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371955
- 49836
- 82819
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7701Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35681Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27600- 60519
- 43467
Porukkaa ku pipoa
Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel28459Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap76431