Sain paikkauntani kirkkoherranvirastosta virkatodistuken perukirjaa varten. Siinä olemme me kaikki. Ja siihen on merkitty milloin ja mihin osa meistä on muuttanut. pitääkö näiden "muuttajien" tuoda oma virkatodistus perukirjaan vai käykö tämä yhteinen ?
Virkatodistukset ..
6
1122
Vastaukset
- muimai
Perukirjan liitteenä pitää olla sellaiset virkatodistukset, josta käy ilmi, että ihminen (perijä) elää.
Eli siinä yhteisessä virkatodistuksessa ei sitä voi olla sanottuna niistä, jotka ovat muuttaneet.
Tavanopmaista on, että joko muuttajat itse huolehtivat viimeisimmän virkatodistuksen tai että pesän hoitaja tilaa ne. Kulut ao todistuksista kuuluu kuolinpesän maksaa - tai ainakin ne kannattaa laittaa perukirjaan vähennyksinä.- kyselen.....
kiitos sulle. Sitämieltä minäki olin, mutta velipoika väitti vastaan.
- lisuke
kyselen..... kirjoitti:
kiitos sulle. Sitämieltä minäki olin, mutta velipoika väitti vastaan.
Ilmeisesti tiedätkin, koska et tätä kysynyt, että vainajasta pitää olla 15 vuotiaasta alkaen aukoton ketju virkatodistuksia tai vainaja on asunut ikänsä saman seurakunnan alueella.
- lööp
Perukirjaan pitää jokaisen perillisen antaa oma virkatodistus. Myös vainajasta pitää olla virkatodistusketju, joka on katkeamaton. Eli siitä saakka kun vainaja täytti 15v., niin jokaisesta seurakunnasta, jossa hän on ollut kirjoilla, niin oma todistus. Tai jos ei kuulunut kirkkoon, niin väestönrekisteristä.
- Ulalla
Vaimoni perunkirjoituksessa oli ainoastaan vaimoni virkatodistukset eikä muiden ei minun eikä lapsieni. Tosin lapsien kohdalla luki elää ja imeisesti minäkin elin kun olin läsnä.
Onko virkatodistukset vain perunkirjan tekijää varten eli jos tekijä tietää 100% varmasti mikä on tilanne niin silloin ei tarvita kaikilta virkatodistuksia.
Ps. asianajaja hoiti mulle tämän asian ja tilasi ulkomailta puuttuvat virkatodistukset joten ei ollut este edes katkeamaton ketju.- muimai
Juuri niin: kun teidät on mainittu virkatodistuksessa ilman muuttomerkintää, se riitti. Nimesi oli varmaankin mainittu virkatodistuksessa? Jos olisit kuollut, sekin olisi näkynyt.
Lisävirkatodistukset tarvitaan vain niistä, joilla on merkintä 'muuttanut'.
Oikeasti sitä tietoa tarvitsee/käyttää verottaja määrätessään perintöveroa: haluaa varmistaa sukulaisuussuhteet. Uskottujen miesten velvollisuuhan periaatteessa on vain arvioida pesän omaisuus - ei vastata perukirjaan kirjoitetun perillisselvityksen oikeellisuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee662251Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."201904Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2401414Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2531125Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1131025En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711010Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki221007- 95907
- 22833
Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin43808