Virkatodistukset ..

kyselen....

Sain paikkauntani kirkkoherranvirastosta virkatodistuken perukirjaa varten. Siinä olemme me kaikki. Ja siihen on merkitty milloin ja mihin osa meistä on muuttanut. pitääkö näiden "muuttajien" tuoda oma virkatodistus perukirjaan vai käykö tämä yhteinen ?

6

1119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muimai

Perukirjan liitteenä pitää olla sellaiset virkatodistukset, josta käy ilmi, että ihminen (perijä) elää.
      Eli siinä yhteisessä virkatodistuksessa ei sitä voi olla sanottuna niistä, jotka ovat muuttaneet.

Tavanopmaista on, että joko muuttajat itse huolehtivat viimeisimmän virkatodistuksen tai että pesän hoitaja tilaa ne. Kulut ao todistuksista kuuluu kuolinpesän maksaa - tai ainakin ne kannattaa laittaa perukirjaan vähennyksinä.

• kyselen.....

kiitos sulle. Sitämieltä minäki olin, mutta velipoika väitti vastaan.

• lisuke
        kyselen..... kirjoitti:

kiitos sulle. Sitämieltä minäki olin, mutta velipoika väitti vastaan.

Ilmeisesti tiedätkin, koska et tätä kysynyt, että vainajasta pitää olla 15 vuotiaasta alkaen aukoton ketju virkatodistuksia tai vainaja on asunut ikänsä saman seurakunnan alueella.

• lööp

Perukirjaan pitää jokaisen perillisen antaa oma virkatodistus. Myös vainajasta pitää olla virkatodistusketju, joka on katkeamaton. Eli siitä saakka kun vainaja täytti 15v., niin jokaisesta seurakunnasta, jossa hän on ollut kirjoilla, niin oma todistus. Tai jos ei kuulunut kirkkoon, niin väestönrekisteristä.

• Ulalla

Vaimoni perunkirjoituksessa oli ainoastaan vaimoni virkatodistukset eikä muiden ei minun eikä lapsieni. Tosin lapsien kohdalla luki elää ja imeisesti minäkin elin kun olin läsnä.
      Onko virkatodistukset vain perunkirjan tekijää varten eli jos tekijä tietää 100% varmasti mikä on tilanne niin silloin ei tarvita kaikilta virkatodistuksia.
      Ps. asianajaja hoiti mulle tämän asian ja tilasi ulkomailta puuttuvat virkatodistukset joten ei ollut este edes katkeamaton ketju.

• muimai

Juuri niin: kun teidät on mainittu virkatodistuksessa ilman muuttomerkintää, se riitti. Nimesi oli varmaankin mainittu virkatodistuksessa? Jos olisit kuollut, sekin olisi näkynyt.

Lisävirkatodistukset tarvitaan vain niistä, joilla on merkintä 'muuttanut'.

Oikeasti sitä tietoa tarvitsee/käyttää verottaja määrätessään perintöveroa: haluaa varmistaa sukulaisuussuhteet. Uskottujen miesten velvollisuuhan periaatteessa on vain arvioida pesän omaisuus - ei vastata perukirjaan kirjoitetun perillisselvityksen oikeellisuudesta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      47
      5405
    2. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      61
      2176
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      18
      1790
    4. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      142
      1742
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      17
      1525
    6. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      30
      1447
    7. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      5
      1328
    8. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1097
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1068
    10. Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?

Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se
      Maailman menoa
      210
      926
    Aihe