Vielä kerran Fortumin

hinnan juupas-eipäs

leikki. Oheisessa linkissä on http://www.iltalehti.fi/kolumnistit/200612035444277_ko.shtml Kalle Isokallion kolumni aiheesta Fortumin hintaleikki. Nykyään 58v. Isokallio oli aikoinaan Nokian toimitusjohtaja. Isokallio valottaa sitä hintamekanismia, millä Fortum toimii. Tuskinpa niin sinisilmäistä ihmistä enää on olemassakaan, joka uskoo kansanliikkeen ja Pekkarisen toimien olleen ratkaisevassa osassa muuten kuin nenästä vedettävänä hölmönä tässä leikissä. Odotellaan sitä hetkeä, jolloin Fortum Markkinat ilmoittaa sähkön kysynnän nousun aiheuttaneen ylipääsemättömän paineen hinnan korotuksille!

16

560

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikutti ihmisten

reaktiot kun vielä ministeri kehoitti vaihtamaan yhtiötä, hyvä Mauri.

• Isokallio-linkkiä.

Siinä kerrottiin, miten oli tarkoituskin ihmisten reaktiot vaikuttaa, jotta katseet kääntyisivät pois todellisesta asiasta, eli hinnan laskun perusteista! Kiitos kuitenkin, kerkesit ensimmäisenä hölmönä ilmoittautumaan!

• toimii vasuri
        Isokallio-linkkiä. kirjoitti:

Siinä kerrottiin, miten oli tarkoituskin ihmisten reaktiot vaikuttaa, jotta katseet kääntyisivät pois todellisesta asiasta, eli hinnan laskun perusteista! Kiitos kuitenkin, kerkesit ensimmäisenä hölmönä ilmoittautumaan!

ihmisiä haukkuu.

• mutta minulla ei ole
        toimii vasuri kirjoitti:

ihmisiä haukkuu.

mahdollista haukkua muuta kuin typeriä mielipiteitä ja totaalisen sokeita näkemyksiä! Isokallio ja Lilius leikkivät samassa kehässä kuin missä itsekin olen leikkinyt. Tunnen tuon ajattelumallin. Kyse oli Liliuksen suoranaisesta Pekkarisen naurettavaksitekemisestä samalla, kun hän taas tältä vuodelta kuittaa itse huikeat bonukset!

• ne boonukset
        mutta minulla ei ole kirjoitti:

mahdollista haukkua muuta kuin typeriä mielipiteitä ja totaalisen sokeita näkemyksiä! Isokallio ja Lilius leikkivät samassa kehässä kuin missä itsekin olen leikkinyt. Tunnen tuon ajattelumallin. Kyse oli Liliuksen suoranaisesta Pekkarisen naurettavaksitekemisestä samalla, kun hän taas tältä vuodelta kuittaa itse huikeat bonukset!

oo Liliuksen syy, syytä niistä Lipposen hallitusta jossa työn teki Mönkäre Vasemmistoliiton tuella.

• jos minä olisin
        ne boonukset kirjoitti:

oo Liliuksen syy, syytä niistä Lipposen hallitusta jossa työn teki Mönkäre Vasemmistoliiton tuella.

kepulainen, kävelisin Pekkarisen eteen ja nostaisin hänet kasvojeni tasalle ja vaatisin todellisia tekoja sen sijaan, että kumartaisin häntä. Hyvin moni taho on vaatinut sitä, että Fortumin asema sekä tuottajana että sähkön myyjänä estää terveen kilpailun. Pekkarisen teoista syntyy vain korkeintaan (ruumiin)lämpöä! Olisi todellakin aika tehdä jotakin. Ja miljoonien optioiden myötä Isokalliollakin on ollut varaa olla jo kymmenkunta vuotta kirjailija, jonka tapaa Helsingissä eräässä merenrantakahvilassa jokainen aurinkoinen päivä, upea Harrikka pöydän vieressä.
        Nämä oikeiden isojen poikien pelit vaan ovat niin kaukana kansasta ja poliittisista vallan pitäjistä, ettei kumpikaan kelpaa muuhun kuin maksajan ja talutettavan marakatin rooliin!

Onneksi teillä kepulaisilla siellä Haapavedellä on edes yksi ihan oikein omalla päällään ajatteleva henkilö... Hyvä hän!

• mutta optiosysteemin
        jos minä olisin kirjoitti:

kepulainen, kävelisin Pekkarisen eteen ja nostaisin hänet kasvojeni tasalle ja vaatisin todellisia tekoja sen sijaan, että kumartaisin häntä. Hyvin moni taho on vaatinut sitä, että Fortumin asema sekä tuottajana että sähkön myyjänä estää terveen kilpailun. Pekkarisen teoista syntyy vain korkeintaan (ruumiin)lämpöä! Olisi todellakin aika tehdä jotakin. Ja miljoonien optioiden myötä Isokalliollakin on ollut varaa olla jo kymmenkunta vuotta kirjailija, jonka tapaa Helsingissä eräässä merenrantakahvilassa jokainen aurinkoinen päivä, upea Harrikka pöydän vieressä.
        Nämä oikeiden isojen poikien pelit vaan ovat niin kaukana kansasta ja poliittisista vallan pitäjistä, ettei kumpikaan kelpaa muuhun kuin maksajan ja talutettavan marakatin rooliin!

Onneksi teillä kepulaisilla siellä Haapavedellä on edes yksi ihan oikein omalla päällään ajatteleva henkilö... Hyvä hän!

kehitti Lipposen hallitus jossa olivat vasemmisto ja kokoomus, tekivät aivan järjettömän syeteemin.

• Lipponen ja Mönkäre
        mutta optiosysteemin kirjoitti:

kehitti Lipposen hallitus jossa olivat vasemmisto ja kokoomus, tekivät aivan järjettömän syeteemin.

ovat ilman muuta päävastuullisia Fortumin optiojärjestelyissä!

• kehuista mutta
        jos minä olisin kirjoitti:

käy sinä kovistelemassa niitä sosialistejä ja vasurijääriä siitä optioasiasta.

• ja koko
        Lipponen ja Mönkäre kirjoitti:

ovat ilman muuta päävastuullisia Fortumin optiojärjestelyissä!

se hallitus kokoomus ja vasurit myös.

• minä mieluummin
        kehuista mutta kirjoitti:

käy sinä kovistelemassa niitä sosialistejä ja vasurijääriä siitä optioasiasta.

kävelen siellä Saulin ja Benin porukoissa, jossa kyllä riittää myös pikkupoikamaisuutta ihan tarpeeksi! Edelleenkin korostan, että isot pojat leikkivät näiden kehien ulkopuolella!

• muistanut heitä
        minä mieluummin kirjoitti:

kävelen siellä Saulin ja Benin porukoissa, jossa kyllä riittää myös pikkupoikamaisuutta ihan tarpeeksi! Edelleenkin korostan, että isot pojat leikkivät näiden kehien ulkopuolella!

muistuttaa niistä UMS kaupoista jossa paloi miljaarti tolokulla rahhaa.

• on yksi
        muistanut heitä kirjoitti:

muistuttaa niistä UMS kaupoista jossa paloi miljaarti tolokulla rahhaa.

esimerkki siitä härskiydestä, jolla nämä pojat pelaa. Nyt pitäis saada vielä valtio maksamaan oikeuskulutkin teleurkinnasta. Onhan se uskomatonta, että Suomen valtio lähtee ostamaan kappaleen tyhjää Saksan taivasta... Asia puhuttaa vieläkin niin paljon, että siihen törmään lähes päivittäin!

• kokomushan
        on yksi kirjoitti:

esimerkki siitä härskiydestä, jolla nämä pojat pelaa. Nyt pitäis saada vielä valtio maksamaan oikeuskulutkin teleurkinnasta. Onhan se uskomatonta, että Suomen valtio lähtee ostamaan kappaleen tyhjää Saksan taivasta... Asia puhuttaa vieläkin niin paljon, että siihen törmään lähes päivittäin!

käytääkin muiden rahoja.

• niin, että Kokoomus
        kokomushan kirjoitti:

käytääkin muiden rahoja.

käyttää suhteellisesti vähiten toisten rahoja. Hauska pieni yksityiskohta on nämä paikalliset pursiseurat, joiden aktiivijäsen olen itsekin ollut 70-luvulta lähtien. Eniten kalleimpia Swan-purjeveneitä oli muutama vuosi vielä sitten Työväen pursiseurassa...

• pursisatamissa
        niin, että Kokoomus kirjoitti:

käyttää suhteellisesti vähiten toisten rahoja. Hauska pieni yksityiskohta on nämä paikalliset pursiseurat, joiden aktiivijäsen olen itsekin ollut 70-luvulta lähtien. Eniten kalleimpia Swan-purjeveneitä oli muutama vuosi vielä sitten Työväen pursiseurassa...

näkee kyllä todella kenellä on miljoonia pistää veneisiin, kenellä taas on itse tehdyt veneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      35
      2875
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2671
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      30
      2385
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      49
      1904
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    7. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      27
      1389
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1203
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe