Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kilimanjaron sadekausi

hip

Ollaan suunniteltu Kilille nousua ensi kesänä, mutta sadekausi vähän häiritsee suunnittelua. Paras aika nousulle lienee marraskuun ja maaliskuun välillä. Jopa elokuussa taitaa olla nousu mahdollinen. Ainakin olen lukenut matkapäiväkirjoja kyseiseltä ajalta.

Mistään en kuitenkaan ole löytänyt tietoa olosuhteista, jotka vallitsevat Kilillä kesäkuun lopussa tai heinäkuun alussa. Onko kenelläkään tietoa/kokemuksia sitä miten tyhmää on suunnitella nousua kyseiselle ajankohdalle. Onko olosuhteet epäedulliset vai järjettömät. Matkatoimistot eivät tietenkään suosittele nousua siihen aikaan.

Lennot ovat 300e edullisemmat kesä-heinäkuun vaihteessa. Hintojen alhaisuus johtunee sadekaudesta.

Kiitos etukäteen asiantuntijoille.

3

1542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käynyt

      Aluen säitä et saa kovin tarkasti, kun Arusha vissin ole minkän säälinkin aihe. Saat Nairobin ja Musoman säät ja niiten matkasääennusteet linkistä www.wetteronline.de. Siellä vain kirjoitat hakukentään Nairobi ja siten klikkaat Klima ja siitä siten Reiseplaner, annat lähtöpäivän ja ajanjakson viikoina. Siitä saat 8-9 vuoden keskiarvosään.

      Ei sinne ainakaan sadekauteena kannatta lähteä.

    • plörölö

      JOS sadekausi sattuu kesäkuulle, jolloin olette menossa kiipeämään, niin ei varmaan kovin hyvät oltavat, kamat märkinä ja korkealla kylmempi. Siellä nimittäin ne vesisateet ei ole mitään pieniä kuuroja ja onhan se tietty paremmat näkymät, jos on selkeää. Itse olin nyt vuodenvaihteen aikoihin 3 vk Kilin ympäristössä ja silloin satoi sillain, niinkuin keskiverto Suomen kesässä. Machamessa oli aika usein pilvistä mutta heti ku tultiin alemmaksi, Arushaan tai Moshiin, aurinko paistoi ja oli lämmin.
      Itse en lähtisi kiipeämään pahimman sadekauden aikana.

    • talvella lämmin

      Eteläisellä pallonpuoliskolla kesällä kylmempi.
      Kilimandjaro tosin on aika lähellä päiväntasaajaa.

      Asuin aikoinaan vuoden Moshissa. En muistele säistä mitään erityistä kuin että illemmalla kesällä saattoi olla viileämpää. Shortsit ja T paita vakio varustus. Kilimandjarolla kiivettäessä huipulla on lunta ja rinteillä myös. Rinteiden lumet sulaa päivällä pois.

      Kax kertaa kävin kiipeilemässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2237
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe