Tapsa vs. Kari... MIKSI ?

molempi parempi

Sivustaseuraajana olen huomannut ,että Kari Tapion ja Tapani Kansan faneilla on aika usein jonkinasteista keskinäistä kärhämää meneillään näillä palstoilla. Jotkut Karin faneista käyvät naljailemassa täällä ja jotkut Tapsan faneista taas tuolla Karin-foorumilla.

Mielestäni sellainen on ihan turhaa. Kari ja Tapsa ovat kummatkin erinomaisia pitkänlinjan artisteja. Hieno lauluääni kummallakin ja ovat karismaattisia persoonia ja esiintyjiä. Arvostan ja kunnioitan heitä kumpaakin.

Laulajina ovat kummatkin sellaisia oman tiensä kulkijoita ja persoonina aika erillaisia. Ehkei mitään kaikkein helpoinpia luonteita kumpikaan, mutta luulisin, että sellainen tietynlainen särmä on taiteilijaluonteelle aika tyypillistä.

35

2443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja on jonkun

kerran tullut päälleen ja kasvattanut kusenväriset räkäjarrut ja näyttääkin oikein perusjuntilta.

Toinen harrastaa kilpa-autoilua yleisillä teillä ja pitää itseään mestariajajana vaikka laulajanakin on vain humppasolisti.
      Luonnehäiriö ja nopea auto on paha yhdistelmä.
      Hyvä olisi pysyä kotona, maalaisserkun.

Että sellaisia kiljukauloja molemmat...

• myös seuraaja

Omalla kohdallani mainitsemasi tilanne johtuu siitä että mielestäni Karilla on yksi upeimpia koskaan kuulemiani lauluääniä sekä mahtava määrä hienoja biisejä/upeaa musiikkia ja Kansan kohdalla en voi ymmärtää kuinka jonkun korvissa sen ääni voi kuulostaa hyvältä, komeesta ja upeasta nyt puhumattakaan, pelkkää vaikerrusta, eikä yksikään sen esittämä biisi ole muuta kuin surkea enkä myöskään pidä alkuunkaan sen tyylisestä musiikista. Se vaan on niin.

Minulla ei ole Kariakaan vastaan mitään. Hän on hyvä laulaja ja kyllähän Karilla ihan hieno ääni on; Sellainen miehekään matala ja rosoinen sekä tunteikas. Mutta vielä enemmän pidän Tapanin äänestä.
        Minusta Tapsan ääni on paljon laaja-alaisempi, sävykkäämpi ja soinnukkaampi.
        Kari laulaa likipitäen kaikki biisinsä samalla nuotilla ja äänensävyllä, oli kyseessä sitten mollivoittoinen biisi tai joku rempseämpi ralli eli hänen äänensä ei ole mielestäni kovin taipuisa.
        Myös Karin biisit ovat kaikki hyvin samankaltaisia. Toistaa siis hieman itseään.
        Tapanilla taas on huomattavasti laajempi ja monipuolisempi skaala biiseissä. Tosin ehkä kaikki eivät pidä siitä että laulaja seilaa niin monenlaisen eri musiikkityylien välillä, mutta kyllä minusta monipuolisuus on rikkaus.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        ************** kirjoitti:

Minulla ei ole Kariakaan vastaan mitään. Hän on hyvä laulaja ja kyllähän Karilla ihan hieno ääni on; Sellainen miehekään matala ja rosoinen sekä tunteikas. Mutta vielä enemmän pidän Tapanin äänestä.
        Minusta Tapsan ääni on paljon laaja-alaisempi, sävykkäämpi ja soinnukkaampi.
        Kari laulaa likipitäen kaikki biisinsä samalla nuotilla ja äänensävyllä, oli kyseessä sitten mollivoittoinen biisi tai joku rempseämpi ralli eli hänen äänensä ei ole mielestäni kovin taipuisa.
        Myös Karin biisit ovat kaikki hyvin samankaltaisia. Toistaa siis hieman itseään.
        Tapanilla taas on huomattavasti laajempi ja monipuolisempi skaala biiseissä. Tosin ehkä kaikki eivät pidä siitä että laulaja seilaa niin monenlaisen eri musiikkityylien välillä, mutta kyllä minusta monipuolisuus on rikkaus.

Kari Tapiolla on aivan upea ääni ja Kansan äänelle eivät minusta sovi esim. Tapio Rautavaaran hienot vanhat kappaleet.

Menes joskus keikalle kuuntelemaan kuinka Kari käyttää ääntänsä ei todellakaan laula samalla nuotilla eikä äänensävyllä.

En vaan pidä Kansan äänestä!

• tässä:

Paitsi että Tapsa on fiksu ja Kari juoppolalli.
      Ja Tapsan ääni on parempi, Karin ääni alkaa olla finaalissa, ehkä terveyskin?

• Jep........

Nooh, tota Kansan "fiksuutta" on kyllä tullut sivusta seurattua ja en valitettavasti ole ymmärtänyt ilmeisesti jotain olennaista...

• nih!

Kari Tapio on herrasmies. Tapani Kansa taas on, kuin tuittupäinen, uhmäikäinen kakara.

• nih!

Molemmat osaavat kyllä laulaa. Lahjakkuutta ja amamttitaitoa siis on.

• molemmat, eikä
        nih! kirjoitti:

Molemmat osaavat kyllä laulaa. Lahjakkuutta ja amamttitaitoa siis on.

kyllä kumpikaan kansainvälisesti menestyisi Viroa pidemmällä. Eivätkä sielläkään.

Kari kuitenkin myy tekeleitään, Tapsa ei.
        Kari myös tienaa kiitettävästi, Tapsa ei.

Sitä en tiedä kumpi ajaa holtittomammin, Tapsa ainakin virallisesti.

• rättä tää
        molemmat, eikä kirjoitti:

kyllä kumpikaan kansainvälisesti menestyisi Viroa pidemmällä. Eivätkä sielläkään.

Kari kuitenkin myy tekeleitään, Tapsa ei.
        Kari myös tienaa kiitettävästi, Tapsa ei.

Sitä en tiedä kumpi ajaa holtittomammin, Tapsa ainakin virallisesti.

Riittää kun menestyvät Suomessa, Kansa karismaattisuudellaan ja Tapio käheällä äänellään.
        Kansa on parempi ratissa, Tapion ei kannata keikkakunnossa mennä rattiin tai tulee ruumiita!

• että silleen
        rättä tää kirjoitti:

Riittää kun menestyvät Suomessa, Kansa karismaattisuudellaan ja Tapio käheällä äänellään.
        Kansa on parempi ratissa, Tapion ei kannata keikkakunnossa mennä rattiin tai tulee ruumiita!

Karilla löytyy karismaattisuutta jota Kansalla ei ole ja Karin ääni on mahtava mutta Kansalla ei ole ääntä ollenkaa.
        Ja nyt tais tulla kirjoitusvirhe Karilla kertyy paljon kilometrejä ratin takana mutta Kansan ei kannata mennä rattiin tai tulee ruumiita.

• Kari on paras

Uskokaa nyt vaan että Kari Tapio on suomen miesartistien ykkönen. Ääni on aivan upee ja käytös fanejaan kohtaan myös hyvä.

Karin muu henk.kohtainen elämä ja asiat eivät kuulu kenellekkään joten jättäkää ne asiat kommentoimatta täälläkin.
      Taidatte olla kateellisia hyvin pärjäävälle Karille.

• Sirkka-Petteri

Onkos täältä hävinnyt kirjoituksia vai kuvittelenko vaan?

• ollakaan

Kyllä täältä(kin) on häipynyt viestejä. Ainakin nimimerkki Justiinaxin kirjoittamia, lieneekö itse(taas)poistanut ja siinä sivussa muidenkin, vai joku muu...

• meitsit
        ollakaan kirjoitti:

Kyllä täältä(kin) on häipynyt viestejä. Ainakin nimimerkki Justiinaxin kirjoittamia, lieneekö itse(taas)poistanut ja siinä sivussa muidenkin, vai joku muu...

justiinax kirjoittelee tänne useinmiten provosoivia kiihkofanaanattisia viestejä ja kun saa epämieluisia vastauksia niin poistaa viestinsä ja samalla menee muidenkin.
        Hei haloo, onko järkee?!!!!

• meitsit kirjoitti:

justiinax kirjoittelee tänne useinmiten provosoivia kiihkofanaanattisia viestejä ja kun saa epämieluisia vastauksia niin poistaa viestinsä ja samalla menee muidenkin.

No, nyt en kylläkään poistanut niitä viestejä, vaan kyllä sen on ylläpito tehnyt :( Ihan turhaan. Olisivat antaneet olla niiden vaan, ei siinä mitään poistamisen arvoista ollut, vai olikohan sitten taas se liikaa, kun kutsuin Kari Tapiota huru-ukoksi ? Karia kun ei saisi arvostella näemmä missään foorumilla.

• kukkis.
        Justiinax kirjoitti:

No, nyt en kylläkään poistanut niitä viestejä, vaan kyllä sen on ylläpito tehnyt :( Ihan turhaan. Olisivat antaneet olla niiden vaan, ei siinä mitään poistamisen arvoista ollut, vai olikohan sitten taas se liikaa, kun kutsuin Kari Tapiota huru-ukoksi ? Karia kun ei saisi arvostella näemmä missään foorumilla.

Justiinax olet aiemmin monessa ketjussa kirjoittanut että olet taas ja taas poistanut omia viestejäsi ja samalla meidän muiden. Nytkö sitten et olekaan?! Luuletkos että uskotaan!
        Oletpa aika hörhö!

• kukkis. kirjoitti:

Justiinax olet aiemmin monessa ketjussa kirjoittanut että olet taas ja taas poistanut omia viestejäsi ja samalla meidän muiden. Nytkö sitten et olekaan?! Luuletkos että uskotaan!
        Oletpa aika hörhö!

No,enpä mä sitä tietystikkään pysty todistamaan, etten poistanut niitä viestejä, mutta kyllä tekin nyt voisitte sen verran sentään uskoa, kun sanon etten poistanut.
        Enkä mä nyt enää täältä ole ajatellut noita omia viestejänikään poistella. Silloin yhdessä vaiheessa poistelin ja myönnetään ,että se oli vähän tyhmästi tehty, kun siinä hävis sitten samalla muidenkin viestejä .

• tänään ehtiny
        Justiinax kirjoitti:

No,enpä mä sitä tietystikkään pysty todistamaan, etten poistanut niitä viestejä, mutta kyllä tekin nyt voisitte sen verran sentään uskoa, kun sanon etten poistanut.
        Enkä mä nyt enää täältä ole ajatellut noita omia viestejänikään poistella. Silloin yhdessä vaiheessa poistelin ja myönnetään ,että se oli vähän tyhmästi tehty, kun siinä hävis sitten samalla muidenkin viestejä .

monta kertaa käydä haukkumassa Kari "kusiviiksi" Tapiota siellä sen fanipalstoilla?

• tänään ehtiny kirjoitti:

monta kertaa käydä haukkumassa Kari "kusiviiksi" Tapiota siellä sen fanipalstoilla?

En ole Kari "kusiviiksi" ;) Tapion palstalla nyt tänään viitsinyt enkä ehtinytkään käydä. Mielenkiinto mennyt siihen palstaan jo.

• voiko..
        meitsit kirjoitti:

..muidenkin viestejä poistella muu kuin sefu?
        taidan siinä tapauksessa rekisteröityä. ja samalla putsaan koko 24:sen!

• Jaajo
        voiko.. kirjoitti:

..muidenkin viestejä poistella muu kuin sefu?
        taidan siinä tapauksessa rekisteröityä. ja samalla putsaan koko 24:sen!

Kun on rekisteröitynyt, niin voi poistaa oman viestinsä ja sisamalal poistuu kaikki siihen viestiin tulleet vastaukset.

• näin.
        Jaajo kirjoitti:

Kun on rekisteröitynyt, niin voi poistaa oman viestinsä ja sisamalal poistuu kaikki siihen viestiin tulleet vastaukset.

Tämä oikeus on mielestäni todella hanurista! Joskus hävinnyt pitkiä ketjuja bittiavaruuteen, kun joku onkin päättänyt poistaa viestinsä jälkikäteen. Tuo olisi ehkä siinä tapauksessa ok, jos viestin voisi poistaa/muokata vain muutaman minuutin ajan (kirjoitusvirheitä ym. sattuu aina sillointällöin tai unohtuu joku asia).

• Viiskymppinen jo

Muistan Tapsan jo nuoruusajoista, teini-iästä, sen ihanat kappaleet ja keikat.
      Kari Tapiosta ei oo paljon muisteltavaa kuin tympeä kappale Olen suomalainen.

• tympeä

Karin biisi Olen suomalainen on kertakaikkisen hyvä, sekä biisi itse että myös sanat. Sehän just kertoo suomalaisesta luonteenlaadusta ja sanat sopii kuin nenä naamaan. Itse taas muistan nuoruusvuosilta Kansan sen mitäänsanomattomista biiseistä, äänestä joka ei ollut mitenkään kummoinen ja leuhkasta olemuksesta. Ne biisit ei ole koskaan kolahtaneet minuun.

• että silleen
        tympeä kirjoitti:

Karin biisi Olen suomalainen on kertakaikkisen hyvä, sekä biisi itse että myös sanat. Sehän just kertoo suomalaisesta luonteenlaadusta ja sanat sopii kuin nenä naamaan. Itse taas muistan nuoruusvuosilta Kansan sen mitäänsanomattomista biiseistä, äänestä joka ei ollut mitenkään kummoinen ja leuhkasta olemuksesta. Ne biisit ei ole koskaan kolahtaneet minuun.

Itseään täynnä oleva ja yrittää olla jotain parempaa mitä on.

Kari taas on ihan oma itsensä eikä yritä esittää mitään. Konsertissa eilenkin oli aivan luonnollinen ja jutteli kaikille ym ym.....

• että silleen kirjoitti:

Itseään täynnä oleva ja yrittää olla jotain parempaa mitä on.

Kari taas on ihan oma itsensä eikä yritä esittää mitään. Konsertissa eilenkin oli aivan luonnollinen ja jutteli kaikille ym ym.....

Jaaha, taas ylläpito on poistanut täältä viestejä, ja ihan turhaan... ÄRSYTTÄÄ suorastaan! Siinä meni se minun vastaukseni ja muita viestejä. Sen verran kumminkin eilen niitä ehdin lukemaan ennnen kuin ne oli taas tänään poistettu, että vastaan erääseen eilen kirjoitettuun viestiin.

A) En tykkää Kari Tapion musiikista ,vaikka sen haastatteluja lehdestä sillointällöin luenkin. On vaan mukava nauraa sen "Jeesustelulle" ja tekopyhyydelle. Uusimmassa Pirkka-lehdessähän hän taas on oikein elementissään, kun lässyttää, miten joka ilta lukee iltarukouksen, kuten äiti hänelel aikoinaan opetti... voi hellantuutteli, kun sekin pitää kaikelle kansalle kertoa. sympitiapisteiden toivossa tietysti.

B) Jos/kun T.Kansa onkin tempperamenttisempi, kuin esim.joku Kari Tapion nyhjäke, niin se ei tarkoita sitä, että olisi joku luonnevikainen. Taiteilijaluonteet ovat monasti hieman " toisaikaisia". eli joskus saattavat tulistua herkästikkin.
        Eikä Tapsa ole tekemisiään koskaan selitellyt, puolustellut, eikä niistä muita syytellyt Päinvastoin hänhän sanoi yhdessäkin haastattelussa ,että on monasti jälkikäteen hävennyt silmät ja korvat päästään ,kun on niin tyhmästi käyttäytynyt. sitäpaitsi ei Tapsa vedä aina "Yläkerran ukkoa" juttuihinsa kuten Kari "pyhimys" Tapio tekee.

Niin että se siitä. (Saa nähdä miten kauan tämä viesti saa täällä olla.)

• Justiinax kirjoitti:

Jaaha, taas ylläpito on poistanut täältä viestejä, ja ihan turhaan... ÄRSYTTÄÄ suorastaan! Siinä meni se minun vastaukseni ja muita viestejä. Sen verran kumminkin eilen niitä ehdin lukemaan ennnen kuin ne oli taas tänään poistettu, että vastaan erääseen eilen kirjoitettuun viestiin.

A) En tykkää Kari Tapion musiikista ,vaikka sen haastatteluja lehdestä sillointällöin luenkin. On vaan mukava nauraa sen "Jeesustelulle" ja tekopyhyydelle. Uusimmassa Pirkka-lehdessähän hän taas on oikein elementissään, kun lässyttää, miten joka ilta lukee iltarukouksen, kuten äiti hänelel aikoinaan opetti... voi hellantuutteli, kun sekin pitää kaikelle kansalle kertoa. sympitiapisteiden toivossa tietysti.

B) Jos/kun T.Kansa onkin tempperamenttisempi, kuin esim.joku Kari Tapion nyhjäke, niin se ei tarkoita sitä, että olisi joku luonnevikainen. Taiteilijaluonteet ovat monasti hieman " toisaikaisia". eli joskus saattavat tulistua herkästikkin.
        Eikä Tapsa ole tekemisiään koskaan selitellyt, puolustellut, eikä niistä muita syytellyt Päinvastoin hänhän sanoi yhdessäkin haastattelussa ,että on monasti jälkikäteen hävennyt silmät ja korvat päästään ,kun on niin tyhmästi käyttäytynyt. sitäpaitsi ei Tapsa vedä aina "Yläkerran ukkoa" juttuihinsa kuten Kari "pyhimys" Tapio tekee.

Niin ja tiedän sitten senkin ,että tuohon edelliseen viestiini tuli muutama kirjoitusvirhe, mutta en jaksa niitä nyt korjata, joten turha niistä motkottaa ja huomauttaa.

• mutta niistä ei saa puhua
        Justiinax kirjoitti:

Niinpä näkyy poistetun..
        Eli Karia ei saa arvostella, Tapsaa saa, siihen tulokseen olen tullut.
        Samoin Mattiloitakaan ei saa arvostella.

• juupas
        mutta niistä ei saa puhua kirjoitti:

Niinpä näkyy poistetun..
        Eli Karia ei saa arvostella, Tapsaa saa, siihen tulokseen olen tullut.
        Samoin Mattiloitakaan ei saa arvostella.

Kyllä Mattiloista heitetään aika kamalaa juttua eikä niitä mihinkään poistella. Vaikka kovasti Karin musiikista tykkäänkin ja Tapsaa inhoan, niin todella ÄRSYTTÄVÄÄ on tää sensurointi näillä palstoilla.

• näin on!
        Justiinax kirjoitti:

Kyllähän me se tiedetään että sinä Justiinax ilmoitat ylläpidolle ja/tai itse poistat viestejäsi joihin olet saanut "ei mielusia vastauksia", ja siinä menee sitten samalla muidenkin.

Joten turha sinun on täällä yrittää ihmetellä miksi viestit on poistettu. Liian läpinäkyvää on ihmettelysi! Ja vai että vielä ÄRSYTTÄÄ!
        Hah sanon minä ja niin sanoo moni muukin!

Jos et kestä palautetta joita saat viestiesi johdosta, on kai parempi että painut sinne missä pippuri kasvaa, siirry vaikka jollekkin muulle foorumille häiriköimään!!!!

• näin on! kirjoitti:

Kyllähän me se tiedetään että sinä Justiinax ilmoitat ylläpidolle ja/tai itse poistat viestejäsi joihin olet saanut "ei mielusia vastauksia", ja siinä menee sitten samalla muidenkin.

Joten turha sinun on täällä yrittää ihmetellä miksi viestit on poistettu. Liian läpinäkyvää on ihmettelysi! Ja vai että vielä ÄRSYTTÄÄ!
        Hah sanon minä ja niin sanoo moni muukin!

Jos et kestä palautetta joita saat viestiesi johdosta, on kai parempi että painut sinne missä pippuri kasvaa, siirry vaikka jollekkin muulle foorumille häiriköimään!!!!

EN ollut poistanut niitä viestejä. Piste.

• tiedetään
        Justiinax kirjoitti:

EN ollut poistanut niitä viestejä. Piste.

Justiinax, olet poistanut viestit, se tiedetään, ja olethan sen itsekkin aikaisemmin myöntänyt! Älä muuta väitä ja tee itseäsi taas kerran naurunalaiseksi!

• tiedetään kirjoitti:

Justiinax, olet poistanut viestit, se tiedetään, ja olethan sen itsekkin aikaisemmin myöntänyt! Älä muuta väitä ja tee itseäsi taas kerran naurunalaiseksi!

Minkäs mä sille sitten mahdan jos et usko. Miks mä muka olisin poistanut myös sen yhden oman hyvän ( tai siis ainakin omasta mielestäni hyvän ) vastauksenikin ?

• huvittunut!!!
        Justiinax kirjoitti:

Minkäs mä sille sitten mahdan jos et usko. Miks mä muka olisin poistanut myös sen yhden oman hyvän ( tai siis ainakin omasta mielestäni hyvän ) vastauksenikin ?

Jaa miksi olisit poistanut omasta mielestäsi (huom. vain omasta mielestäsi) hyvät viestit?
        Vastaus: voi voi Justiinax sinun aivoituksista ei ota selkoa, sen verran sekavia ne on!
        Pysytköhän itsekään perässä...

Ketjusta on poistettu 59 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4811
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      127
      1555
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      101
      1440
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      69
      1363
    5. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      326
      1299
    6. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      48
      1276
    7. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1190
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      1011
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      925
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      49
      904
    Aihe