tämä on aihe josta täällä puhutaan paljon ja pahoitetaan kovin helposti monen mieltä!
haluisin nyt kysyä,että onko teidän mielestä niin,että vain hyvä äiti imettää? Nyt siis en tarkoita sellaisia joilla ei vaan tule maitoa,vaan sellaiset äidit joilta tulee maitoa,mutta eivät vain halua imettää lastaan! Onko se väärin jos sitä ei halua jostain syystä tehdä?
Itseltäni ei maito noussut koskaan kunnolla ja kun poikani 2kk ikäisenä ei enää yhtään viihtynyt rinnallani,koska sieltä ei paljon tullut,niin lopetin imettämisen! Olen hieman kateellinen äideille jotka imettävät,sillä olisin niin halunnut voida ruokkia lastani "luonnollisesti".mutta ei voi mitään!
Niin,eli takaisin pointtiin,onko siis väärin teidän mielestä olla imettämättä lastaan,jos kerta maitoa tulee?
ihan mielenkiinnosta kysyn..
imetyksestä
20
1300
Vastaukset
- on ehdottomasti
väärin jos äiti ei suostu imettämään lasta vaikka maitoa tulee ja muuten ei ole ongelmia. Jos jättää imettämisen vain siitä syystä, että ei halua sitä tehdä niin ei ole hyvä äiti !
Äidinmaito on edelleen se vauvan paras ja terveellisin ravinto.- tavallaan
mutta esim ystävälläni oli jotenkin arka paikka nuo omat rinnat,ja hän ei voinut edes katsoa niitä peilistä,joten hänelle oli täysin mahdottomuus imettää lastaan (siis hänen mielestä)
on minunkin mielestä erittäin tyhmää jos ei imetä lastaan,jos kerta maitoa tulee,mutta ei silti mielestäni voi sen takia toista huonoksi äidiksi kutsua!
ystäväni on erittäin hyvä ja loistava äiti,vaikkei imetäkkään! - kldsas
tavallaan kirjoitti:
mutta esim ystävälläni oli jotenkin arka paikka nuo omat rinnat,ja hän ei voinut edes katsoa niitä peilistä,joten hänelle oli täysin mahdottomuus imettää lastaan (siis hänen mielestä)
on minunkin mielestä erittäin tyhmää jos ei imetä lastaan,jos kerta maitoa tulee,mutta ei silti mielestäni voi sen takia toista huonoksi äidiksi kutsua!
ystäväni on erittäin hyvä ja loistava äiti,vaikkei imetäkkään!lopetin imetyksen heti kun kotiuduttiin ja rupesin pumppailemaan ja siihen se maidontulo oikeistaan loppukin..ja olen ihan hyvä äiti.hankkikoon imetysfanaatikot elämän
- Jihuuu
On pinnallista olla imettämättä vaikkapa sen vuoksi, ettei rintojen ulkonäkö kärsisi. Kyllähän se ulkonäkö rapistuu ennemmin tai myöhemmin! Ja sitähän sanotaan, että imetys ei vaikuta rintojen ulkonäköön vaan jo raskausaika.. ainakin omalla kohdalla pitää tällä hetkellä paikkansa, ihan yhtä rumat nämä ovat kuin ennenkin!
Niin, että typerää mielestäni kuten monet muutkin pinnalliset asiat.- vaan
sen verran pakko kommentoida rintojen ulkonäköasiaa (vaikka asian vierestä meneekin), että muistaakseni sinä Jihuuu vielä imetät esikoistasi, eikö? Se rintojen rupsahdus yleensä tapahtuu vasta, kun imetys on loppunut. Eli vielä et oikein voi verrata niiden "rumuutta" entiseen :)
Mulla oli täyteläiset ja hyvännäköiset rinnat imetysaikana, mutta kun imetys loppui, oli niistä kk päästä enää jäljellä roikkuvat luttanat, paljon pienemmät kuin ennen raskautta...
Ja kyllä se on nimenomaan imetys joka sen tekee, ei vielä raskaus. Esim. ranskassa suuri osa äideistä (n. puolet muistaakseni) ei halua imettää juuri tästä syystä, ja kyllä ne rinnat kauniimpana pysyy jos ei imetä.
Mutta olen kanssasi samaa mieltä että pinnallista on ajatella rintojen ulkonäköä enemmän kuin lapsen parasta. - imetin ja
vaan kirjoitti:
sen verran pakko kommentoida rintojen ulkonäköasiaa (vaikka asian vierestä meneekin), että muistaakseni sinä Jihuuu vielä imetät esikoistasi, eikö? Se rintojen rupsahdus yleensä tapahtuu vasta, kun imetys on loppunut. Eli vielä et oikein voi verrata niiden "rumuutta" entiseen :)
Mulla oli täyteläiset ja hyvännäköiset rinnat imetysaikana, mutta kun imetys loppui, oli niistä kk päästä enää jäljellä roikkuvat luttanat, paljon pienemmät kuin ennen raskautta...
Ja kyllä se on nimenomaan imetys joka sen tekee, ei vielä raskaus. Esim. ranskassa suuri osa äideistä (n. puolet muistaakseni) ei halua imettää juuri tästä syystä, ja kyllä ne rinnat kauniimpana pysyy jos ei imetä.
Mutta olen kanssasi samaa mieltä että pinnallista on ajatella rintojen ulkonäköä enemmän kuin lapsen parasta.lopetettuani ei kestänyt kauan kun rintani palasivat entiselleen.Tyhmät ranskalaiset saavat painua sinne mistä tulivatkin...Luultavasti perseeseen ettei reva rupsahda;).P.S.Tissini olivat AA:ta ennen ja jälkeen.Välissä olivat D:tä...Olisivat saaneet jäädäkkin...
- jotenki
imetin ja kirjoitti:
lopetettuani ei kestänyt kauan kun rintani palasivat entiselleen.Tyhmät ranskalaiset saavat painua sinne mistä tulivatkin...Luultavasti perseeseen ettei reva rupsahda;).P.S.Tissini olivat AA:ta ennen ja jälkeen.Välissä olivat D:tä...Olisivat saaneet jäädäkkin...
vähä vaikea uskoa, että aa kupit palautuivat täsmälleen samanlaisiksi oltuaan välissä d-kupit! Kyllähän tossa jo iho sen verran venyy, ettei se kaikki enää palaudu. Tietenkin sitä itse saattaa katsoa vähän erilailla, eikä nähä että miten on muuttunut..
Itselläni oli kohtalaisen pienet a-kupit ja en edes pystynyt muista syistä imettämään, ainoastaan pumppasin kuukauden ja nyt ne on edelleen isommat a-kupin rinnat. - Sone
jotenki kirjoitti:
vähä vaikea uskoa, että aa kupit palautuivat täsmälleen samanlaisiksi oltuaan välissä d-kupit! Kyllähän tossa jo iho sen verran venyy, ettei se kaikki enää palaudu. Tietenkin sitä itse saattaa katsoa vähän erilailla, eikä nähä että miten on muuttunut..
Itselläni oli kohtalaisen pienet a-kupit ja en edes pystynyt muista syistä imettämään, ainoastaan pumppasin kuukauden ja nyt ne on edelleen isommat a-kupin rinnat.kyl että palautuis ennalleen jos on lähtötilanne a ja välillä ollu d ! Iho on venynyt jo niin paljon ettei voi palata yhtä kiinteäksi, AIKA KUMIUKKO ON OLTAVA...
- pienet rinnat
Sone kirjoitti:
kyl että palautuis ennalleen jos on lähtötilanne a ja välillä ollu d ! Iho on venynyt jo niin paljon ettei voi palata yhtä kiinteäksi, AIKA KUMIUKKO ON OLTAVA...
Ei ne rinnat päivässä palaudu, joten ei tarvitse kumiukko ollakaan =) Palautuminen tapahtuu vähitellen, ei ne siis hetkessä palaudu.
Mutta vaikeaa uskoa, että niistä aivan entisenlaiset tulee. Tosin raskaat suuret rinnat muuttuu enemmän, kun taas pienet palautuu liki samanlaisiksi.
imetyksen lopettamisen jälkeen.
Ja Jihuulle, et todellakaan voi tietää imetyksen vaikutuksesta rintoihin, koska imetät vielä =D - Jihuuu
pienet rinnat kirjoitti:
Ei ne rinnat päivässä palaudu, joten ei tarvitse kumiukko ollakaan =) Palautuminen tapahtuu vähitellen, ei ne siis hetkessä palaudu.
Mutta vaikeaa uskoa, että niistä aivan entisenlaiset tulee. Tosin raskaat suuret rinnat muuttuu enemmän, kun taas pienet palautuu liki samanlaisiksi.
imetyksen lopettamisen jälkeen.
Ja Jihuulle, et todellakaan voi tietää imetyksen vaikutuksesta rintoihin, koska imetät vielä =DNoo, se nähdään sitten miltä näyttävät mutta eipä tuolla paljoa ole väliä kun rumat ja roikkuvat ovat olleet ennenkin, että miltä jatkossa näyttävät, eivät voi paljoa kamalammaksi mennä ;P
- Sone
Jihuuu kirjoitti:
Noo, se nähdään sitten miltä näyttävät mutta eipä tuolla paljoa ole väliä kun rumat ja roikkuvat ovat olleet ennenkin, että miltä jatkossa näyttävät, eivät voi paljoa kamalammaksi mennä ;P
Ennen raskautta rinnat oli rumat ja roikku, nyt ne on nahkat, ja roikkuu ;)
- mamalicious
Mielestäni ei mitenkään voi sanoa että on HUONO äiti jos ei imetä. Vaikkakin maitoa tulisi, on jokaisen ihan oma asia imettää tai olla imettämättä. Se on äitiyden YKSI osa-alue ja mikäli sen tekemättä jättäminen tekee huonoksi äidiksi niin eiköhän sitten tee moni muukin asia. Ei nyt lähdettäisi taas syyllistämään muita...=)
Niin ja itse imetin ensimmäistä 8kk ja nuorimmaista 6kk.- tai näin...
yksikään hyvä äiti ei jätä lasta imettämättä jos maitoa tulee ja muutenkin homma ok.
Hyvä äiti ajattelee lapsen atua vähemmän hyvä äiti ajattele vain omaansa.
Ja päivänselvää on sekin etä kaikki äidit eivät vain ole hyviä äitejä syystä tai toisesta. Se ei ole syyllistämistä jos sen asian julki tuo. Jokainen kohdallaan sitten miettiköön mitä on ja mitä ei. - mamalicious
tai näin... kirjoitti:
yksikään hyvä äiti ei jätä lasta imettämättä jos maitoa tulee ja muutenkin homma ok.
Hyvä äiti ajattelee lapsen atua vähemmän hyvä äiti ajattele vain omaansa.
Ja päivänselvää on sekin etä kaikki äidit eivät vain ole hyviä äitejä syystä tai toisesta. Se ei ole syyllistämistä jos sen asian julki tuo. Jokainen kohdallaan sitten miettiköön mitä on ja mitä ei.Ja kuka voi sanoa yhden asian perusteella jälleen kerran onko joku hyvä äiti tai ei. Mielestäni perusteluja imettämättä jättämiselle voi olla ziljoona muutakin kuin vain se että maitoa ei syystä tai toisesta tullut (ihan esimerkiksi ne, jotka ovat KÄRSINEET anoreksisasta tms vääristyneestä kehonkuvasta vuosia. Tai jokin lääkitys olisi tarpeen mutta imetyksen aikana ei voi syödä. tai tai tai tai).
juup. ja enempää en lähde asiasta vääntämään, ap kysyi mielipidettä ja tässä se nyt sitten tuli.
- Sone
Miettikää nyt ihmiset oikeesti , mitä on huono äitiys? Siitä saa lukea lehdissäkin, kun vauvat on jätetty yksin huutamaan kun vanhemmat ovat kapakkireissuilla. Tai pahoinpidellyt lapset! Tai NÄLÄSSÄ pidetyt lapset!! Jne ! jne! Henkistä ja fyysistä väkivaltaa!
Jos äiti ei imetä niin se on hänen henkilökohtainen valinta, johon hänellä on omat henkilökohtaiset syyt. Vauvan tärkein ravinto on äidinmaito, mutta korvikkeellakin kasvaa!
Äiti joka ei imetä ns. itsekkäistä syistä (esim rintojen ulkonäkö) on itsekäs, mutta ei itsekkyys huonoksi äidiksi tee. Jokainen on jossain asioissa itsekäs, tekeekö se meistä huonoja ihmisinä?!!?
"Äiti joka ei imetä on huono äiti"
Asioiden liioittelua sanon minä!- Mammaksi_maaliskuussa_06
oon siun kanssais!
- leikkuu
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Ja lisään vielä et omasta mielestäni olen paras äiti lapselleni vaikka en imettänyt kuin muutaman viikon ja lopetin siksi että se ei todellakaan tuntunut miellyttävältä puuhalta.
Itku ja oksennus kurkussa imettäessäni ajattelin saavani paremman mielen sekä minulle että vauvalle syöttämällä korviketta, ja tein myös kummallekin palveluksen,
oma mieleni parani ja vauvalla ei ollut stressaantunut äiti. - .........
leikkuu kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Ja lisään vielä et omasta mielestäni olen paras äiti lapselleni vaikka en imettänyt kuin muutaman viikon ja lopetin siksi että se ei todellakaan tuntunut miellyttävältä puuhalta.
Itku ja oksennus kurkussa imettäessäni ajattelin saavani paremman mielen sekä minulle että vauvalle syöttämällä korviketta, ja tein myös kummallekin palveluksen,
oma mieleni parani ja vauvalla ei ollut stressaantunut äiti.lopetin samasta syystä.lopetin tosin vähän aikasemmin.
- sille teet
jos maitoo ei tuu tarpeeks.
itse olen kait sit mega-huono äiti: synnytin sectiolla kun synnytys ei käynnistyksistä huolimatta alkanu. ja imitin 2kk ainoastaan 2krt vuorokaudessa.sillonkinn neiti vaan leikki tissillä tai sai hysteeria kohtauksia ku nälkä oli kova ja maitoo ei tullu. - henki
Ja onko huono äiti jos joutuu imetyksen lisäksi turvautumaan korvikkeeseen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p636121Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813716Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242791- 212279
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol422211Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61689Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85130281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 291213