Voimavarat lopussa

vainon kohde

kaikki alkoi syyskuun puolessa välissä, kun menin tyhmyyttäni, silloisen elämäntilanteen ahdistamana ottamaan erään keskutelupalstan kautta yhteyttä erääseen mieheen. Viatonta flidttiä, jutustelua kaikesta maan ja taivaan välillä... Pari viikkoa ennen kun tämä tämän hetkinen episodi sai alkunsa, mulle tuli sellainen omituinen fiilis, ettei siinä miehessä kaikki ole ihan kohdillaan. Hän tiesi alusta alkaen että olen naimisissa ja meillä on kaksi lasta. Avioliittoni oli ajautunut todelliseen pitkäkestoiseen kriisiin ja harkitsin eroa tosissani. Kunnes, omatunto alkoi soimata ja jostain kummasta rakastuin mieheeni uudelleen. Mikä nyttemmin on koitunut meidän onneksemme, vaikka tämä nettituttavuus on nyt kuukauden vainonnut, uhkaillut, lähettelee viestejä, soittelee pilareita. On jopa sotkenut esimiehenikin tähän plus muut työkaverini.

Olen tehnyt hänestä rikosilmoituksen, haen laajennettua lähestymiskieltoa, olen palkannut juristin. Ravaan harva se päivä sekä poliisilaitoksella, että juristin luona viemässä todistusaineistoa. Hänelle on toimitettu haaste, koskien lähestymiskieltoa, poliisi ollut yhteydessä syytteiden puitteissa. Asumme, luojan kiitos eri paikkakunnilla, joten omasta kaupungistani on mennyt virka-apupyyntö hänen kaupunkinsa poliisille. Sitä en tiedä onko häntä kuulusteltu vielä.. tuo tiedon saaminen tuntuu olevan todella kiven takana. Minulla on esimieheni ja muut työtoverit todistajina, samoin aviomieheni. Tämä hullu luuli että saan kenkää siitä firmasta missä olen töissä.

Soittaa muka tuntemattomasta numerosta... sen verran taukki, että luulee ettei viesteissä näy hänen numeronsa.. kun hänellä ei ole salaista numeroa, laittanut vaan luuriinsa " numeroa ei näytetä"..
Rehenteli eräässä viestissään, että toivottavasti minulla on todistusaineistoa..

Viimeisimmät tappouhkaukset olivat jotain aivan sairasta ja järkyttvää luettavaa. Siltikään poliisipäällystö ei antanut väliaikaista lähestymiskieltoa. Odotan siis vielä pari viikkoa oikeuden käsittelypäivää.
Hänenhän ei ole pakko sinne tulla, mutta niin härski tyyppi on, että taatusti tulee ihan vaan piruuttaan ja tekeytyy varmastai yli henkisesti sairaaksi ym. Se on uskomattoman ovela. Kaikki tappouhaukset hän lähetti ilmeiseti prepaid-numerosta.. meni pari päivää, niin lähetti taas omasta numerostaan viestin, jossa kyseli että kuka hänelle lähettelee viestejä... eli siis siitä samasta numerosta. Hän läjettelee minulle takaisin minun hänelle lähettämiä sähköposteja, joihin ovelasti vastaa loppuun, jotta en voisi poistaa omaa tekstiäni sitä välistä. Tosin hän on niin urpo, ettei tajua että se viestin alkuperiäinen päivämäärä näkyy siinä viestin alussa. Vastailee niihin, kuin olisin sen eilen lähettänyt. Pyytää minua lopettamaan ym. Jopa hönen vastineensa lähestymiskieltoon, oli kaikkea muuta kun se miksi olen tehnyt hänestä rikosilmoituksen tai haen lähestymiskieltoa. Viimeisen viestin lähetin känelle kännykällä 6.11, jossa pyysin häntä jättämän minut rauhaa, Sen jälkeen en ole soittanut, vastannut yhteenkään viestiin tai s-postiin. Vaikka mieli tekisi, vaatii itsekuria, haistattaisin vaan pitkät paskat. teen niin kuin juristini ja poliisi sanoo.
Häneltä tulee viestejä mihjin vuorokauden aikaan tahansa, soittaa pilareita ympäri vuorokauden. Sitten menee muutama päivä, ei pihaustakaan.. Ja sitten pommitus taas alkaa... Joka kerta kun puhelin soi tai piippaa viestiä, sydän nousee kurkkuun. On jo vatsahaavan oireita. En saa nukutuksi, sairaslomaa en hae, vaikka esimies sitä suositteli ainakin oikeuden käsittelyyn saakka. Mitä helvettiä mä täällä kotona kökkisin., Työ on hyvää lääkettä kun pakko ajatella jotain muuta. Aviomies on ollut aivan mahtava. Hän ottaa jo jonkin verran huumorilla, vaikkei tässä tilanteessa mitän naurettavaa olekkaan. Toki jos hakisin sairaslomaa, voisin hakea korvauksia ansiomenetyksistä.

Huvittavaa on että se raukka sekopää luulee, että olen edelleen siellä keskustelupalstoilla ja mulla muka suhde johonkin toiseen siellä kirjottelevaan mieheen.. Hupaisaa siksi, että kyseisen foorumin ylläpitäjä on poistanut kaikki minun sinne kirjoittamani tekstit, ja ihan minun pyynnöstäni. Poistin käyttäjätunnuksen samana päivänä, kun tein rikosilmoituksen, enkä ole kirjoittanut sinne ainuttakaan sanaa tai kirjainta sen jälkeen. Vainoharhainen. Olen laittanut priva s-postiini suodattimet, jotka estää kaikki hänen postinsa niistä osoitteista jotka tiedän. Vaihdoimme kaikki perheen puhelin tiedot salaisiksi. Hän ei tiedä mieheni nimeä.
Eikä lasten. Huippu oli kun rupesi kiristämään minua, lähettää mun s-posteja poikani koulun rehtorille.. oli kait luettelosta katsonut jonkun koulun kaupungistani.. vikaan meni.. tosin olin heti välittömästi yhteydessä kyseiseen rehtoriin ja kerroin mikä on homman nimi, ettei tule sitten yllätyksenä hänelle. Oli todella ymmärtäväinen.
Kun se reppana luulee, etten ole kertonut kenellekkään, luuli saavansa minulle potkut jne.
Hän on ilmoittanut ettei koskaan jätä minua rauhaan. Yksi syy mikä sai minun kellot soimaan, oli ettei hän koskaan kertonut edellisistä tyttöystävistä mitään, vaikka kyselin ihan viattomia asioita. kerran tuli maininneeksi jostain kunnianloukkaussyytteestä.. eli ehnyt tätä sis aikaisemminki. Hänhän on jo syyllistynyt kirjesalaisuuden rikkomiseen( lähetellyt minun s-postejani mm. esimiehilleni), kotirauhan häirintä, laiton uhkaus jne...
Hän lähettelee sellaisia viestejä, ikäänkuin vastaisi minulle johonkin... On varmaan vuorannut kotinsa mun kuvilla ja juttelee mukavia sitten seinille... Tosin ainoa kuva mikä hänellä on, on se joka ikävä kyllä netissä näkyy ihan työn puolesta.. Välillä tulee viestiä, ettei enää häiritse minua.. sitten halventaa jo oikuslaitostakin... että antakaa nyt se kielto... sitten seuraavaksi taa ruikuttaa jotain tai uhkaa vetä ranteensa auki..
Miten on mahdollista, että kaikista maailman miehistä törmäsinkin tälläiseen separiin???

Tehtyä en saa tekemättömäksi, katumus ei katoa koskaan. Mieltäni en odota anteksi antoa, toivon sitä. Olen saanut sellaisen opetuksen, että en uskalla edes enää ystäville s-postia lähettää. Vihaan tekstiviestejä. Yhteydenpito tuttuihin on minimaalista. En uskalla liikkua yksin. Lapset vien kouluun ja haen koulusta, Onneksi työni sallii sen. Kenellekkään en ole kertonut, en edes omalle äidilleni. Mieheni ei halua, koska hän häpeää puolestani niin paljon, ja pelkää että minut leimataan huoraksi tuttavapiirissä. Ymmärrän sen, siksi menen psykologille, pakko. Minun on saatava puhua jollekkin ulkopuoliselle henkilölle, jolla objktiivisempi näkökanta.
Tutkiva poliisikin niin vihreä hommissaan,että pelkään jo senkin takia tulevaa oikeudenkäyntiä.
Juristini sentään on kokenut. Pitäisi varmaan ottaa yhteyttä johonkin vertaistukiryhmään..
Itse olen soppani keittänyt, on minulla myös oikeus olla tapaamatta tätä miestä. Yksinkertaisesti syöksykööt sementtiin. Jos jollain samantapaisia kokemuksia, otan mielelläni vastaan neuvoja, miten saan kerättyä itseni tulevaan oikeuden käsittelyyn? Voidaanko lausunnot antaa erikseen, niin ettei minun tarvitse katsoa häntä?? Vai vedänkö lärvit ennen saliin menoa?? Vai palkkanko pari nahkatakkista rajan takaa??

8

1586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bucky

Tosi inha tilanne, voimia sulle!

Älä nyt sentään vedä lärvejä ennen oikeudenkäyntiä, vaan menet sinne ihan muina miehinä. Älä turhaan hermoile, sillä sinähän se tässä uhri olet. Ota joku kaveri mukaan henkiseksi tueksi.(älä kuitenkaan ketään perheenjäsentäsi, jos olet onnistunut tähänasti pitämään heidän henkilöllisyytensä poissa miehen tiedosta).

Olet sentään saanut valtavasti aikaiseksi, monet ihmiset menevät tuossa tilanteessa täysin lukkoon eivätkä ymmärrä hakea apua ja tehdä rikosilmoitusta. Et ole myöskään provosoitunut miehen tekosista vaan suhtautumisesi asiaan osoittaa, että olet tämän asian "yläpuolella" ja sekopäisen henkilön uhri. Mikäli miehellä on (niinkuin epäilit) entuudestaan vastaavanlaisia rikoksia tilillään, ne kyllä huomioidaan oikeudenkäynnissä.

Ja vielä, se psykologille meno on varmasti ihan hyvä juttu, jossa ei tod. ole mitään häpeiltävää. Jo pari kertaa auttaa, saat keskustella todella stressaavasta ja ahdistavasta "elämäntilanteesta" jonkun sellaisen kanssa, joka voi tarkastella tapahtumia ulkopuolisen silmin. Kysy jos pääset psykologille esim. työterveyshuollon kautta, tulee paljon halvemmaksi sinulle.

Tsemppistä! =)

• kyllä löytyy

Kysele vielä Rikosuhripäivystyksestä,sieltä pitäisi vielä löytyä ihan henk.koht apua juuri tuohon oikeuden käyntiinkin.Numeron löytyy puhelinluettelosta tai numerotiedustelusta,taitaa olla Valtakunnallinen numero.Hae tukea ja apua.Sinä olet uhri.Älä anna kiusaajallesi voittoa,et ole tehnyt mitään tuomittavaa.Heikot hetkensä on jokaisella.

• vein taas

muutaman A4:sen sekä poliisille ja juristille.
      Viestejä tulee jatkuvasti. Nyt sävy on kiristystä ja uhkailua. Uhkaa, että jos vien asian eteenpäin, niin hänkin tekee niin. Ja mitähän mahtaa tuolla sitten tarkoittaa. Yksinkertaisesti jätkä sai multa pakit ja liehittelee tuol foorumilla muita naisia, niin että todella loukatulta vaikuttaa..
      Ja asiahan on viety eteenpäin, en minä sitä rupea perumaan. Sehän olis sama kun aintais periks. Ja mitä takeita on sitä ettei jatkais vielä sen jälkeenkin. Tänään syytti minua erilaisten sairauksien puhkeamisista... Muistan kyllä kuinka 10 vuotta sitten ex-mieheni "sairastui" paksusuolemnsyöpään sinä aamuna kun hänet jätin!! Kyllä noita säälinkeräystarinoita on kuultu. Tän häirikön viestit on välillä sellasia maanisdepressiiviä rakkauden tunnustuksia ja seuraavaksi haistattaa vittua ja minä ämmä tein elämäni suuriman virheen ja tulen katumaan sitä lopun elämääni...
      Välillä lupaa että tämä on viimeinen viesti ja pesee kätensä.. menee kaks tuntia ja taas sama alkaa alusta. Aivan tärähtänyt kaveri. Mulla puhelimen muistit täynnä viestejä.. vanhimpia olen poliisin luvalla poistanut. Ne on kuitenkin jo kirjattu pöutäkirjaan. Että kiduttavaa odottelua tämä on. Tekis mieli heittä puhelin seinään.

• Kannustaja

Hain seuraa ysiyhdistää palvelulla mikä pyörii tekstitveellä ja paikallislehdissä. Siellä yleensä todella nopeasti annetaan toisille kännynumerot koska anonyyminä yhteydenpito on 1.20 e minuutti.

Niin tein minäkin mutta numeroni kaikki tiedot oli salaisia eli ihminen joka tiesi numeroni ei mitenkään voinut saada selville oikeita yhteystietoja.

Ja numero oli avattu ihan vain tätä tarkoitusta varten.

Vuoden siellä seikkailin kunnes löysin oman kullan josta en luopuisi.

Yksi saman tapainen häirikkö siellä oli, sanoi haluavansa lähihoitajaksi toivottavasti ei koskaan pääse.

Rupes sanoon että minä sorsin häntä ja viesteissä oli paljon kirosanoja siitä kuinka paha olen hänelle.Emme edes tunteneet juurikaan, ihan vaan vieraskoreita olisi luullut meidän olevan.

Arvaa oliko nautinto irtisanoo liittymä ja päästä tyypistä eroon.

Tosi ikävää että sulla kävi noin huonosti. Olet tehnyt parhaan teon vienällä epäasiallisuudet rauhallisesti poliisille.

Ota tosiaan sinne Rikosuhripäivystykseen yhteyttä ja pyydä tukea.

Tampereella on mielestäni hyvin rikoksen uhrin asiaa ajava Psykologi Martti Tenkku. Mutta on yksityinen joten en tiedä millä rahoittaisit hänet.

Mielenterveyspalvelut ovat ruuhkautuneet joten jos tuntuu ettet saa apua niin varsinkin silloin hakeudu yksityiselle. Pyydä vaikka Martti Tenkkua tekemään lausunto siitä mitä kokemasi terrori on sinulle aiheuttanut tai jotain muuta.

Voit samanaikaisesti käydä rikosuhripäivystyksessä mielestäni.

Pidä puoles, parasta oli kulla että aviomiehesi tukee sinua.

Voimia!

• jarezippi

Ymmärsitkö antaa. Juupa kulunut sanonta mut ilmeisesti menit sitten kuitenkin niin pitkälle että annoit tämän miehen ymmärtää että olet kiinnostunut hänestä, joten hän yksinkertaisesti suuttui kun poikkasitkin sit välit koita seuraavan kerran tajuta ettte ryhdy salaisiin suhteisiin vaikkei ne edes sisältäisi sexiä vaan kenties kahvikupposen ääres kahvilas jutustelua, no mä voin sanoo et laajennetun lähestymiskiellon rikkomisesta saa 4kk ehdollista oman kokemukseni pohjalta, mut kyl se pelästyttää sillä seuraava rikkominen voi jo viedä vankilaan

• motiiveja

on ollut aloittaa koko paska on epäolennaista.
        Se mitä hän tekee nyt on, väärin. Kukaan tervejärkinen ei lähettele uhkausviestejä pakkien takia. Saatikka sitten mun työkavereille. Hän on tietoinen että haen lähestymiskieltoa ja edelleen jatkaa, pitää olla varsinainen vasemman jalan saapas ÄÖ:ltään!
        En ole kertaakaan salannut että olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. En ole luvannut hänelle yhtään mitään. Ja vaikka mun motiivit olis ollut mitä, hänellä ei ole oikeutta tälläiseen. Sitä olis helvetin rikas, jos osais joka asian ennustaa ja olis vastaus siihen miksi kukin tekee ja mitä. Miksi joku tappaa jonkun, miksi pettää, miksi hylkää lapsensa blaablaa...
        Minä olen koko paskan alottanut, mutta olisinko jos olisin tiennyt mihin se johtaa... Minähän se tulin ns. järkiini ja kellot alko soimaan. Minähän se rakatuin mieheeni uudelleen ja haluan jatkaa ja pelastaa tämän. Sekö ei sitten merkkaa mitään??? Tietääkseni jokainen ihminen on erehtyväinen, vai heitätkö sinä ensimmäisen kiven?

• babylon5
        motiiveja kirjoitti:

on ollut aloittaa koko paska on epäolennaista.
        Se mitä hän tekee nyt on, väärin. Kukaan tervejärkinen ei lähettele uhkausviestejä pakkien takia. Saatikka sitten mun työkavereille. Hän on tietoinen että haen lähestymiskieltoa ja edelleen jatkaa, pitää olla varsinainen vasemman jalan saapas ÄÖ:ltään!
        En ole kertaakaan salannut että olen naimisissa ja kahden lapsen äiti. En ole luvannut hänelle yhtään mitään. Ja vaikka mun motiivit olis ollut mitä, hänellä ei ole oikeutta tälläiseen. Sitä olis helvetin rikas, jos osais joka asian ennustaa ja olis vastaus siihen miksi kukin tekee ja mitä. Miksi joku tappaa jonkun, miksi pettää, miksi hylkää lapsensa blaablaa...
        Minä olen koko paskan alottanut, mutta olisinko jos olisin tiennyt mihin se johtaa... Minähän se tulin ns. järkiini ja kellot alko soimaan. Minähän se rakatuin mieheeni uudelleen ja haluan jatkaa ja pelastaa tämän. Sekö ei sitten merkkaa mitään??? Tietääkseni jokainen ihminen on erehtyväinen, vai heitätkö sinä ensimmäisen kiven?

Sanoisin et vie se juttu oikeuteen hae laajennettu lähestymiskielto ellet ole jo sitä tehnyt silloin jos hän millään tavalla yrittää yhteyttä tallenna tekstiviestit tallenna puhelinvastaaja viestit sähköpostit kirjeet pidä ne tallessa kerää aineistoa tarpeeksi jollion viet asian oikeuteen ja sulla on näyttöä vaik kuin jolloin se jätkä tuomitaan ihan varmasti ja ei luulis uskaltavan jatkaa ja jos jatkaa niin kiven sisään joutuu muista pidä tallella kaikki todistuskelpoinen aineisto

• viestin
        babylon5 kirjoitti:

Sanoisin et vie se juttu oikeuteen hae laajennettu lähestymiskielto ellet ole jo sitä tehnyt silloin jos hän millään tavalla yrittää yhteyttä tallenna tekstiviestit tallenna puhelinvastaaja viestit sähköpostit kirjeet pidä ne tallessa kerää aineistoa tarpeeksi jollion viet asian oikeuteen ja sulla on näyttöä vaik kuin jolloin se jätkä tuomitaan ihan varmasti ja ei luulis uskaltavan jatkaa ja jos jatkaa niin kiven sisään joutuu muista pidä tallella kaikki todistuskelpoinen aineisto

olen tallentanut ja kiikuttanut sekä juristille, että tutkivalle polisiille. Näyttö ei riittänyt väliaikaiseen lähestymiskieltoon, koska ei ole vielä fyysiesti vahingoittanut ketään, vaikka on uhannut tappaa lapseni ja minut ja miehenkin siinä sivussa. Oikeuden käsittely on viikon päästä. Jokaisen vasdtaamattoman puhelun ja vastatut kirjaan ylös kellon ajat. Työkaverit raportoi mulle mitä niille on tullut. Osan viesteistäni olen saanut jo poliisin luvalla poistaa, on tarkistanut ne kirjotettu pöytäkirjaan. Teletiedot sitten pyydetään operaattoreilta kun tarvitaan. Tänään vein 3 A4:sta sen viesterjä. Sillä ovelasti kolme eri numeroa, mistä ihmetellyt mulle kovaan ääneen, että kuka hänelle muka lähettelee niistä numroista viestejä? Samat numerot kaksi tuntematonta, ilm. prepaidejä, joista mulle tulee niitä tappouhkauksia. mulla firman ja esimiesten tuki takana, vaikka se hullu luulee että saan kenkää... Toimitusjohtaja sano, että ei ole kerta kun joku uhkailee heidän työntekijöitään. Mulla aivan mahtavat työkaverit!!! Poliisi ei tee mitään ellei se tule tohon pihamaalle hillumaan. Se mikä tässä on uskomattominta, on että se jaksaa jatkaa, vaikka haastemies on sille henk.kohta. antanut tiedon lähestymiskiellosta. Laajennettua haenkin, juristin kanssa käydään sitten läpi, mitä se tulee sisältämään, koska siinä pitää hyvin tarkkaan laittaa mitä se koskee. Lapset ja niiden koulut nyt on ihan ensimmäisenä listalla.
        Henkisesti tä on lamauttavaa. Sinne oikeuden käsittellyyn sen ei ole pakko tulla ja tuomari tekee päätöksen joka tapauksessa. Mutta toi on niin hävytön ja härski tyyppi, että tulee sinne taatusti ihan piruuttaan. Saa taatusti ihan kunnon farssin pystyyn. Luottavaisin mielin olen muutrn, viikonloppu vaan edessä ja tietää vanhastaan mitä se tuo tullessaan. Sillä kusipäällä kun ei ole mitään järkevää tekemistä, niin pommittaa sitten urakalla. Tänään on ns. virka-ajan olla rauhassa, mutta alotti taas tasan 17.00. Aamullakin sen siljen tien kun avasin luurin, viestiä pukkas. Työluuri kun on pakko avat. Privakänny ollu kiinni jo neljä viikkoa. Avaan sitten uuden numeron, kunhan toi istunto saadaan alta pois. Muut nummerot onkin sitten salaisia. Aivan sairasta. Olis kiva tietää miten muut on selvinnyt tälläisitä sotkuista. Onhan noita väkivaltasia miehiä ehtiny olemaan, mutta niistä on pässy eroon ihan vaan perinteisesti jättämällä.. Tämän kanssa ei voi puhua edes suhteesta. Tuttavuus... ja joka jumalan päivä kadun että ikinä kirjotin sille ensimmäistäkään sanaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe