Raskaana..

prinsessa22

Heipä hei!

Lupasin kirjoittaa tänne miten minun lopulta kävi kun tein testin. Kaksi viivaa ilmestyi testiin saman tien ilman että tarvi edes odottaa, joten raskaana olen.. Olen erittäin iloinen asiasta. :)

Nyt sitten vain odottamaan ekaa neuvolakäyntiä (14.12) jolloin raskausviikkoja on jo tasan kahdeksan. Valitettavasti kaikki jännittäminen ei kuitenkaan pääty tähän. Olen lukenut näiden palstojen viestejä ja pelkään keskenmenoa tai sitä että lapsi on syntyessään vammainen. Ultra tehdään vasta viikolla 12 tai 13 joten sinne saakka pitäisi jaksaa odottaa ja jännittää sitä liikkuuko sikiö, kuuluuko sydänäänet ja onko niskapussi normaalin kokoinen vai liian iso..

Aborttia en tee vaikka lapsi olisi vammainenkin, sen olen päättänyt. En kuitenkaan usko haluavani pitää kehitysvammaista lasta.. Suvussa ei ole ollut paljon vammaisia eikä keskenmenoja, mutta ainahan kaikenlaista voi kuitenkin sattua..

Kaikki jotka tietävät raskaudestani olettavat ilman muuta että lapsi syntyy, ja onhan keskenmeno kai aika harvinaista. Ehkä olen luulovikainen, olen niin kamalasti odottanut tätä vauvaa.. Rukoilen joka ilta sen puolesta että kaikki olisi hyvin ja menisi hyvin.. Kaikki on onneksi Jumalan käsissä.

Äiti sanoo että ei olisi mikään ihme jos lapsi olisi vammainen koska olen hankkinut isättömän lapsen ja se ei muka ole Jumalan mieleen. (Isän kanssa meni välit poikki). Silloin kun vasta arvelin olevani raskaana isäni sanoi rukoilevansa joka päivä polvet verillä että minulle tulisi keskenmeno, jos olen raskaana. Nyt kun tiedän olevani raskaana isän suhtautuminen on muuttunut hieman positiivisempaan suuntaan. Joudun asumaan vanhempien luona putkiremontin takia ja kuuntelemaan saarnaavaa isääni ja äitiäni.. Ei ole mitään herkkua asua vanhanaikaisten vanhempieni luona.

Toisaalta Jumala ei ehkä jakele tuomioitaan yhtä auliisti kuin vanhempani, jotka ovat loppujen lopuksi vain ihmisiä. Raamatussa sanotaan jotain sellaista kuin "antaisiko Hän pojalleen kiven, kun hän pyytää leipää tai käärmeen kun hän pyytää kalaa".. Kai Hyvä Jumala haluaisi antaa mieluummin sen mitä olen odottanut, eli terveen lapsen, kuin keskenmenon tai vammaisen lapsen. Uskovaisten ihmisten Raamatulla päähän lyömisestä huolimatta olen onnistunut säilyttämään uskon Hyvään, Rakastavaan, Armolliseen ja Pitkämieliseen Jumalaan.. Loppujen lopuksi Jumala on ainoa tuomari, vaikka ihmiset harrastavat tuomitsemista liian helposti unohtaen sen, että Jumalalla yksin on oikeus siihen.

-prinsessa

6

667

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perhonen

Onnea vaan, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

• jepulisjep

..ihmiset eivät tee aviottomia/isättömiä lapsia.
      Raamattua voi siteerata ja olla ulkokullattu uskovainen mutta se, mitä sisältä on niin onkin toinen juttu. Jumala nimenomaan jakaa tuomioita syntisille, vähänkään jos olet raamattua lukenut ymmärrät sen.

• nyt....

Eikös Raamatun sanomaan kuulu myös se, että kaikki me ihmiset ollaan syntisiä (uskovainenkin voi "tehdä syntiä"), ja kuka on synnitön nostakoon ensimmäisen kiven.
        Jeesuksen sanomaan kuuluu myös anteeksiantamus.

• prinsessa22

tekevät kyllä aviottomia lapsia, ja tekevät paljon muutakin syntiä. Eivät uskovaiset sen täydellisempiä ole kuin muutkaan ihmiset. Ulkokullatuksi sanotaan yleensä ihmistä, joka yrittää olla parempi kuin mitä on. Minä en todellakaan yritä. Olisinko muuten kertonut rehellisesti että tuleva lapseni on "isätön".

Sen sijaan lapsellani tulee olemaan hyvä äiti ja turvallinen koti. Kukapa ei haluaisi lapselleen parasta? Ja laajasta kaveripiiristä löytynee myös miehen malleja.

Kuka olet sinä sanomaan mitä minun sisimmässäni liikkuu ja mitä siellä ei liiku? Jumala tuntee sydämet.

Kiitoksia kaikille myös onnentoivotuksista! Odottaminen on iloinen ja onnellinen asia ja oman lapsen syntymä on ehkä täydellisin hetki maailmassa.

-Prinsessa

• ...

eihän se lapsi ole isätön, kun se kuitenkin on alkunsa saanut, eli kyllähän se isä on olemassa. Kyllä tässä maailmassa varmasti on pahempiakin syntejä kuin raskaaksi tuleminen, joka kuuluu meidän nisäkäslajimme tapaan lisääntyä ja siten täyttää maailma :). Ihmisten puheet on ihmisten puheita, niin täytyy tehdä kuin itse sydämessään oikeaksi tuntee. Moni voi sanoa mielipiteensä onko päätökset oikein vai väärin, mutta samapa tuo, koska samanarvoisia argumentteja ne ovat kuin omasi, vaikka väitteiden esittäjä itse pitäisi itseään jonain suunnattomana totuuden kertojana. Ja nuo keskenmenot, vammaisuudet ym... jos kaikki jotka tekevät avioliiton ulkopuolella lapsia saisivat jonkun tämmöisen rangaistuksen, niin eiköhän täällä olisi ihan hirmuisesti esim. vammaisia. Joten niillä on turha itseään syyllistää tai pelotella. Luonto ei ole täydellinen, joskus jokin voi mennä vikaan, noudatit mielestäsi sitten kuinka paljon tai vähän tahansa meidän uskontoomme kuuluvaa peruskirjaa. Luota itseesi ja omiin tunteisiisi, ja uskalla olla onnellinen itsesi puolesta, vaikka jotkut olisivat niin tietämättömiä, etteivät osaa olla sitä sinun puolestasi.

• prinsessa22

Näinhän se taitaa mennä. Kiitos rohkaisusta!

-Prinsessa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6003
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3025
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2810
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2085
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1506
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe